კულტურა/შოუბიზნესი
საზოგადოება
კონფლიქტები

15

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეცხრამეტე დღე დაიწყება 01:02-ზე – ფრთხილად იყავით სიტყვებთან და ქმედებებთან, იოლია კონფლიქტური სიტუაციის პროვოცირება. დღე მშვიდად გაატარე, მაგრამ არა მარტოობაში. ყურადღებით შეამოწმეთ ყველა ინფორმაცია. სერიოზული საქმეები გადადე. გაასუფთავეთ თქვენი სამუშაო ადგილი არასაჭირო ნივთებისგან. არ არის რეკომენდებული ხელშეკრულებების გაფორმება, ახალ სამსახურში გადასვლა. დაუფიქრებლად მოქმედება, მთვრალ ადამიანებთან ურთიერთობა, უცნობ ადამიანებთან კონტაქტი. მიიღეთ მარტივი საკვები და დაიცავით დიეტა. ორგანიზმის გადატვირთვამ შეიძლება გამოიწვიოს უსიამოვნო შედეგები.
პოლიტიკა
მოზაიკა
სამართალი
სამხედრო
მსოფლიო
მეცნიერება
Faceამბები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მეცნიერები კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან შეერთებას აპროტესტებენ
მეცნიერები კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან შეერთებას აპროტესტებენ

"მთავ­რო­ბის ეს დად­გე­ნი­ლე­ბა მეც­ნი­ე­რე­ბის­თვის არის სა­კონ­ტრო­ლო გას­რო­ლა და სხვა არა­ფე­რი," - ასე აფა­სებს მეც­ნი­ერ­თა ნა­წი­ლი სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბის უმაღ­ლეს სას­წავ­ლებ­ლებ­თან მი­ერ­თე­ბას. ეჭ­ვო­ბენ, რომ ასე­თი შე­ერ­თე­ბით აღ­ნიშ­ნუ­ლი სა­მეც­ნი­ე­რო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბე­ბის გა­უქ­მე­ბა-ლიკ­ვი­და­ცია გარ­და­უ­ვა­ლია.

მთავ­რო­ბის დად­გე­ნი­ლე­ბით, თსუ-ს თი­ნა­თინ წე­რეთ­ლის სა­ხე­ლო­ბის სა­ხელ­მწი­ფო­სა და სა­მარ­თლის ინ­სტი­ტუ­ტი და ალექ­სან­დრე ნა­თიშ­ვი­ლის მორ­ფო­ლო­გი­ის ინ­სტი­ტუ­ტი შე­უ­ერ­თდე­ბა.

ტექ­ნი­კუ­რი უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ინ­სტი­ტუტ "ტალ­ღა­სა" და სა­წარ­მოო ძა­ლე­ბი­სა და ბუ­ნებ­რი­ვი რე­სურ­სე­ბის შემ­სწავ­ლელ ცენ­ტრს შე­ი­ერ­თებს.

სა­ხელ­მწი­ფო აგ­რა­რუ­ლი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის შე­მად­გენ­ლო­ბა­ში მე­ცხო­ვე­ლე­ო­ბი­სა და საკ­ვე­ბწარ­მო­ე­ბის ინ­სტი­ტუ­ტი შევა; ლე­ვან ყან­ჩა­ვე­ლის მცე­ნა­რე­თა დაც­ვი­სა და მე­ფუტკრე­ო­ბის ინ­სტი­ტუ­ტებს კი სა­მე­დი­ცი­ნო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის სა­მე­დი­ცი­ნო ბი­ო­ტექ­ნო­ლო­გი­ის ინ­სტი­ტუტს შე­უ­ერ­თე­ბენ.

რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია 2011 წლის 1 იან­ვრამ­დე უნდა დას­რულ­დეს.

მთავ­რო­ბის მიერ სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის მი­ერ­თე­ბა უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­თან პრო­ფე­სორ მე­რაბ ჯიბ­ლა­ძის თვალ­საზ­რი­სით გარ­და­უ­ვა­ლი პრო­ცე­სი იყო, რა­საც, მი­სი­ვე თქმით, მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მი­ის გა­უქ­მე­ბა და სა­ბო­ლო­ოდ მეც­ნი­ე­რე­ბის გარ­დაც­ვა­ლე­ბა მოჰ­ყვე­ბა.

"ამ შე­ერ­თე­ბით მეც­ნი­ე­რე­ბი თა­ვი­სუფ­ლე­ბას მთლი­ა­ნად კარ­გა­ვენ და შე­დი­ან იმ უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბის გან­კარ­გუ­ლე­ბა­ში, რომ­ლებ­საც, ფაქ­ტობ­რი­ვად, სა­მეც­ნი­ე­რო სექ­ტო­რი არ აქვთ," - ამ­ბობს ჯიბ­ლა­ძე. " - ეს შე­ერ­თე­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის გა­უქ­მე­ბა-ლიკ­ვი­და­ცი­ის ტოლ­ფა­სია, ბოლო ნა­ბი­ჯია იმი­სათ­ვის, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში მეც­ნი­ე­რე­ბა მთლი­ა­ნად მოკ­ვდეს. ეს ყვე­ლა­ფე­რი ისე­დაც მო­სა­ლოდ­ნე­ლი იყო, რად­გან გან­ვი­თა­რე­ბად ქვეყ­ნებ­ში არ­სად არ არის სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბი. ამას ძა­ლი­ან მალე მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მი­ის გა­უქ­მე­ბაც მოჰ­ყვე­ბა. რა სა­ჭი­როა მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მია მა­შინ, როცა მას არა­ვი­თა­რი ინ­სტი­ტუ­ტი აღარ აქვს?! აქ სა­გუ­ლის­ხმოა ის, რომ სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბი უნი­ვერ­სი­ტე­ტის შე­მად­გენ­ლო­ბა­ში გა­ურ­კვე­ვე­ლი სტა­ტუ­სით შე­დი­ან. მე­ო­რეც - უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ინ­სტი­ტუ­ტის სა­მეც­ნი­ე­რო ნა­წილს არ და­ა­ფი­ნან­სებს. ინ­სტი­ტუ­ტის სა­მეც­ნი­ე­რო ნა­წილ­მა თა­ვად უნდა მო­ი­პო­ვოს გრან­ტე­ბი, მაგ­რამ გრან­ტებს რო­გორ­ღა მი­ი­ღე­ბენ მა­შინ, როცა ისი­ნი იუ­რი­დი­ულ პი­რე­ბად აღარ ით­ვლე­ბი­ან?! ამი­ტო­მაც ამ შემ­თხვე­ვა­ში სა­ზღვარ­გა­რე­თის გრან­ტებ­ზე სა­უ­ბა­რი ზედ­მე­ტია, სა­ქარ­თვე­ლოს სა­მეც­ნი­ე­რო გრან­ტე­ბი კი, მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, გა­ა­უქ­მეს. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­თან შე­ერ­თე­ბა მათ ლიკ­ვი­და­ცი­ას ნიშ­ნავს."

ი. ჯა­ვა­ხიშ­ვი­ლის სა­ხე­ლო­ბის სა­ხელ­მწი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ზუსტ და სა­ბუ­ნე­ბის­მე­ტყვე­ლო ფა­კულ­ტე­ტის სრუ­ლი პრო­ფე­სო­რი დი­ა­ნა ძი­ძი­გუ­რი "რე­ზო­ნანსთან" სა­უბ­რი­სას ამ­ბობს, რომ სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­თან შე­ერ­თე­ბა­ში ცუდს ვე­რა­ფერს ხე­დავს. მეც­ნი­ე­რე­ბის ლიკ­ვი­და­ცია კი, მი­სი­ვე მო­საზ­რე­ბით, ეს გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბი რომც არა, ისე­დაც მოხ­დე­ბა.

დი­ა­ნა ძი­ძი­გუ­რი: "აქ მთა­ვა­რი ის არის, რამ­დე­ნად ით­ვა­ლის­წი­ნე­ბენ შე­ერ­თე­ბი­სას თა­ვად ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის თა­ნამ­შრო­მელ­თა სურ­ვილს. რო­გორც ვიცი, ამის გათ­ვა­ლი­სი­წი­ნე­ბა ყველ­გან არ ხდე­ბა. მა­გა­ლი­თად, ბო­ტა­ნი­კის ინ­სტი­ტუტს (რო­მელ­საც მე­მო­რან­დუ­მი თსუ-სთან ჰქონ­და და რა­ტომ­ღაც ილი­ას უნი­ვერ­სი­ტეტს შე­უ­ერ­თეს) არ უნ­დო­და რო­მე­ლი­მე უმაღ­ლეს სას­წავ­ლე­ბელ­თან მი­ერ­თე­ბა. ეს რომ მხო­ლოდ პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტრის ხელ­მო­წე­რით ხდე­ბა და ინ­სტი­ტუ­ტის თა­ნამ­შრო­მელ­თა ინ­ტე­რე­სებს არ ით­ვა­ლის­წი­ნე­ბენ, ჩემ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლია. თუკი ქვე­ყა­ნას სტრა­ტე­გია აქვს იმი­სა, რომ გა­ამ­სხვი­ლოს მეც­ნი­ე­რე­ბა, სხვა ამ­ბა­ვია, მაგ­რამ თა­ვად ამის ფორ­მაა ცუდი.

"მა­ინც მგო­ნია, რომ ასე­თი საქ­მე ინ­სტი­ტუ­ტებ­თან შე­თან­ხმე­ბით უნდა ხდე­ბო­დეს. მი­მაჩ­ნია, რომ თუ სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბი უნი­ვერ­სი­ტე­ტებს შე­უ­ერ­თდე­ბა, ამა­ში ცუდი არა­ფე­რია. თუმ­ცა­ღა შე­საძ­ლე­ბე­ლია რა­ღა­ცა კონ­ფლიქ­ტუ­რი სი­ტუ­ა­ცი­ე­ბი შე­იქ­მნას სა­ა­თე­ბის მო­თხოვ­ნას­თან და­კავ­ში­რე­ბით. იმე­დია, ეს სა­კი­თხი კონ­ფლიქ­ტამ­დე არ მივა და და­დე­ბი­თად გა­და­წყდე­ბა. ამ მხრივ, რო­გორც გი­თხა­რით, მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად ვთვლი, სად გა­და­დის მეც­ნი­ერ­თა კო­ლექ­ტი­ვი და რო­მელ ინ­სტი­ტუტს უერ­თდე­ბა - ამის შე­თან­ხმე­ბა წი­ნას­წარ უნდა ხდე­ბო­დეს. რაც შე­ე­ხე­ბა იმას, ხდე­ბა თუ არა ამ და­წე­სე­ბუ­ლე­ბე­ბის ლიკ­ვი­და­ცია, ესეც რომ არა, იმ­დე­ნად მცი­რეა მეც­ნი­ე­რე­ბის და­ფი­ნან­სე­ბა და კვლე­ვი­თი ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის მი­მართ იმ­დე­ნად არის თა­ო­ბე­ბის­გან ინ­ტე­რე­სი და­კარ­გუ­ლი, რომ მაქ­სი­მუმ 20 წე­ლი­წად­ში თა­ვის­თა­ვად მოხ­დე­ბა მათი ლიკ­ვი­და­ცია. სა­ერ­თოდ, სა­ქარ­თვე­ლო­ში მეც­ნი­ე­რე­ბით ძა­ლი­ან ცოტა ადა­მი­ა­ნი კავ­დე­ბა, რად­გან და­ფი­ნან­სე­ბა მი­ზე­რუ­ლია. ყვე­ლა გარ­ბის უცხო­ეთ­ში, სა­დაც ეს სის­ტე­მა აწყო­ბი­ლია, და სა­დაც ჩვე­ნი პერ­სპექ­ტი­უ­ლი ახალ­გაზ­რდე­ბი და­ქი­რა­ვე­ბუ­ლი მუ­შე­ბი ხდე­ბი­ან."

ყო­ვე­ლი­ვე ამას და­ე­მა­ტა ისიც, რომ გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის სა­მი­ნის­ტრომ ეროვ­ნუ­ლი სა­მეც­ნი­ე­რო ფონ­დის ლიკ­ვი­და­ცია მო­ახ­დი­ნა და რუს­თა­ვე­ლის ფონდს შე­უ­ერ­თა. ესეც მეც­ნი­ე­რებს აფიქ­რე­ბი­ნებს, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში მეც­ნი­ე­რე­ბა უპერ­სპექ­ტი­ვოა, თა­ო­ბე­ბი კი - დეგ­რა­დი­რე­ბუ­ლი.

დი­ა­ნა ძი­ძი­გუ­რი: "მგო­ნია, რომ ფონ­დე­ბის გა­ერ­თი­ა­ნე­ბა იმი­ტო­მაც მოხ­და, რომ შემ­ცირ­და მეც­ნი­ე­რე­ბის და­ფი­ნან­სე­ბა. ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში მეც­ნი­ე­რე­ბა პრი­ო­რი­ტე­ტუ­ლი აღარ არის, ეს ცხად­ზე უცხა­დე­სია! პრი­ო­რი­ტე­ტი არის სრუ­ლი­ად სხვა, რა­საც ყო­ველ­დღე ვუ­ყუ­რებთ ტე­ლე­ვი­ზი­ით: დღეს ხდე­ბა ბარ­ში სი­გა­რე­ტი­თა და სას­მე­ლით ხელ­ში ახალ­გაზ­რდე­ბის დი­ლამ­დე ჯა­ყჯა­ყის კულ­ტი­ვი­რე­ბა - ეს არის თა­ო­ბის სრუ­ლი და­ღუპ­ვა. ადა­მი­ა­ნი 5 სა­ა­თით კი არა, ერთი სა­ა­თი­თაც რომ ხტუ­ნავს, იმის თავ­ში ხმა­უ­რის მეტი არა­ფე­რი შე­დის. ასეთ ადა­მი­ანს (ამას რო­გორც ბი­ო­ლო­გი, ისე გე­უბ­ნე­ბით) შე­უძ­ლე­ბე­ლია ნორ­მა­ლუ­რი ფსი­ქი­კა ჰქონ­დეს.

"საკ­მა­ოდ მძი­მე მდგო­მა­რე­ო­ბა­შია სა­ბუ­ნე­ბის­მე­ტყვე­ლო მეც­ნი­ე­რე­ბა. არა­და ამ სა­მეც­ნი­ე­რო დარ­გებ­ზე - ქი­მია, ფი­ზი­კა, ბი­ო­ლო­გია - შენ­დე­ბა მთე­ლი გა­ნათ­ლე­ბა. ამ დარ­გის ფა­კულ­ტე­ტის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ვარ და კარ­გად ვხე­დავ, რაც ხდე­ბა. ფა­კულ­ტეტ­ზე დღეს პრაქ­ტი­კუ­ლად აღა­რა­ვინ მო­დის. მხო­ლოდ პროგ­რა­მი­რე­ბა, კომ­პი­უ­ტე­რი! - აი, ეს აინ­ტე­რე­სებთ, რაც სა­ბო­ლო­ოდ ზომ­ბი­რე­ბულ თა­ო­ბებს მოგ­ვცემს."

სა­მეც­ნი­ე­რო ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის უმაღ­ლეს სას­წავ­ლებ­ლებ­თან მი­ერ­თე­ბა მათ ლიკ­ვი­და­ცი­ას რომ ნიშ­ნავს, ამას ცალ­სა­ხად აღ­ნიშ­ნავს აკა­დე­მი­კო­სი, ა/ო "სო­ლი­და­რო­ბა გა­ნათ­ლე­ბუ­ლი სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის" გამ­გე­ო­ბის თამვჯდო­მა­რე, თენ­გიზ სა­ნა­ძე.

"ფი­ზი­კის, ქი­მი­ი­სა და გე­ო­ლო­გი­ის ინ­სტი­ტუ­ტე­ბი­ღა დარ­ჩათ გა­სა­უქ­მებ­ლად. ეს ყვე­ლა ინ­სტი­ტუ­ტი გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი იყო მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მი­ის შე­მად­გენ­ლო­ბა­ში. ინ­სტი­ტუ­ტე­ბის უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­თან მი­ერ­თე­ბა ნიშ­ნავს მეც­ნი­ე­რე­ბის სა­ბო­ლო­ოდ ძირს და­ცე­მას, შე­ნო­ბებს კი სარ­ფი­ა­ნად გა­ყი­დი­ან. მთავ­რო­ბის ეს დად­გე­ნი­ლე­ბა მეც­ნი­ე­რე­ბის­თვის არის სა­კონ­ტრო­ლო გას­რო­ლა და სხვა არა­ფე­რი."

მარი ოთა­რაშ­ვი­ლი

გა­ზე­თი "რე­ზო­ნან­სი"

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ისრაელმა ირანზე მასშტაბური დარტყმები განახორციელა: განადგურებულია ბირთვულ იარაღი, დაიღუპნენ სამხედრო მეთაურები

მეცნიერები კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან შეერთებას აპროტესტებენ

მეცნიერები კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან შეერთებას აპროტესტებენ

"მთავრობის ეს დადგენილება მეცნიერებისთვის არის საკონტროლო გასროლა და სხვა არაფერი," - ასე აფასებს მეცნიერთა ნაწილი სამეცნიერო ინსტიტუტების უმრავლესობის უმაღლეს სასწავლებლებთან მიერთებას. ეჭვობენ, რომ ასეთი შეერთებით აღნიშნული სამეცნიერო დაწესებულებების გაუქმება-ლიკვიდაცია გარდაუვალია.

მთავრობის დადგენილებით, თსუ-ს თინათინ წერეთლის სახელობის სახელმწიფოსა და სამართლის ინსტიტუტი და ალექსანდრე ნათიშვილის მორფოლოგიის ინსტიტუტი შეუერთდება.

ტექნიკური უნივერსიტეტი ინსტიტუტ "ტალღასა" და საწარმოო ძალებისა და ბუნებრივი რესურსების შემსწავლელ ცენტრს შეიერთებს.

სახელმწიფო აგრარული უნივერსიტეტის შემადგენლობაში მეცხოველეობისა და საკვებწარმოების ინსტიტუტი შევა; ლევან ყანჩაველის მცენარეთა დაცვისა და მეფუტკრეობის ინსტიტუტებს კი სამედიცინო უნივერსიტეტის სამედიცინო ბიოტექნოლოგიის ინსტიტუტს შეუერთებენ.

რეორგანიზაცია 2011 წლის 1 იანვრამდე უნდა დასრულდეს.

მთავრობის მიერ სამეცნიერო ინსტიტუტების მიერთება უნივერსიტეტებთან პროფესორ მერაბ ჯიბლაძის თვალსაზრისით გარდაუვალი პროცესი იყო, რასაც, მისივე თქმით, მეცნიერებათა აკადემიის გაუქმება და საბოლოოდ მეცნიერების გარდაცვალება მოჰყვება.

"ამ შეერთებით მეცნიერები თავისუფლებას მთლიანად კარგავენ და შედიან იმ უნივერსიტეტების განკარგულებაში, რომლებსაც, ფაქტობრივად, სამეცნიერო სექტორი არ აქვთ," - ამბობს ჯიბლაძე. " - ეს შეერთებები, რომლებიც ინსტიტუტების გაუქმება-ლიკვიდაციის ტოლფასია, ბოლო ნაბიჯია იმისათვის, რომ საქართველოში მეცნიერება მთლიანად მოკვდეს. ეს ყველაფერი ისედაც მოსალოდნელი იყო, რადგან განვითარებად ქვეყნებში არსად არ არის სამეცნიერო ინსტიტუტები. ამას ძალიან მალე მეცნიერებათა აკადემიის გაუქმებაც მოჰყვება. რა საჭიროა მეცნიერებათა აკადემია მაშინ, როცა მას არავითარი ინსტიტუტი აღარ აქვს?! აქ საგულისხმოა ის, რომ სამეცნიერო ინსტიტუტები უნივერსიტეტის შემადგენლობაში გაურკვეველი სტატუსით შედიან. მეორეც - უნივერსიტეტი ინსტიტუტის სამეცნიერო ნაწილს არ დააფინანსებს. ინსტიტუტის სამეცნიერო ნაწილმა თავად უნდა მოიპოვოს გრანტები, მაგრამ გრანტებს როგორღა მიიღებენ მაშინ, როცა ისინი იურიდიულ პირებად აღარ ითვლებიან?! ამიტომაც ამ შემთხვევაში საზღვარგარეთის გრანტებზე საუბარი ზედმეტია, საქართველოს სამეცნიერო გრანტები კი, მოგეხსენებათ, გააუქმეს. აქედან გამომდინარე, ინსტიტუტების უნივერსიტეტებთან შეერთება მათ ლიკვიდაციას ნიშნავს."

ი. ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზუსტ და საბუნებისმეტყველო ფაკულტეტის სრული პროფესორი დიანა ძიძიგური "რეზონანსთან" საუბრისას ამბობს, რომ სამეცნიერო ინსტიტუტების უნივერსიტეტებთან შეერთებაში ცუდს ვერაფერს ხედავს. მეცნიერების ლიკვიდაცია კი, მისივე მოსაზრებით, ეს გაერთიანებები რომც არა, ისედაც მოხდება.

დიანა ძიძიგური: "აქ მთავარი ის არის, რამდენად ითვალისწინებენ შეერთებისას თავად ინსტიტუტების თანამშრომელთა სურვილს. როგორც ვიცი, ამის გათვალისიწინება ყველგან არ ხდება. მაგალითად, ბოტანიკის ინსტიტუტს (რომელსაც მემორანდუმი თსუ-სთან ჰქონდა და რატომღაც ილიას უნივერსიტეტს შეუერთეს) არ უნდოდა რომელიმე უმაღლეს სასწავლებელთან მიერთება. ეს რომ მხოლოდ პრემიერ-მინისტრის ხელმოწერით ხდება და ინსტიტუტის თანამშრომელთა ინტერესებს არ ითვალისწინებენ, ჩემთვის მიუღებელია. თუკი ქვეყანას სტრატეგია აქვს იმისა, რომ გაამსხვილოს მეცნიერება, სხვა ამბავია, მაგრამ თავად ამის ფორმაა ცუდი.

"მაინც მგონია, რომ ასეთი საქმე ინსტიტუტებთან შეთანხმებით უნდა ხდებოდეს. მიმაჩნია, რომ თუ სამეცნიერო ინსტიტუტები უნივერსიტეტებს შეუერთდება, ამაში ცუდი არაფერია. თუმცაღა შესაძლებელია რაღაცა კონფლიქტური სიტუაციები შეიქმნას საათების მოთხოვნასთან დაკავშირებით. იმედია, ეს საკითხი კონფლიქტამდე არ მივა და დადებითად გადაწყდება. ამ მხრივ, როგორც გითხარით, მნიშვნელოვნად ვთვლი, სად გადადის მეცნიერთა კოლექტივი და რომელ ინსტიტუტს უერთდება - ამის შეთანხმება წინასწარ უნდა ხდებოდეს. რაც შეეხება იმას, ხდება თუ არა ამ დაწესებულებების ლიკვიდაცია, ესეც რომ არა, იმდენად მცირეა მეცნიერების დაფინანსება და კვლევითი ინსტიტუტების მიმართ იმდენად არის თაობებისგან ინტერესი დაკარგული, რომ მაქსიმუმ 20 წელიწადში თავისთავად მოხდება მათი ლიკვიდაცია. საერთოდ, საქართველოში მეცნიერებით ძალიან ცოტა ადამიანი კავდება, რადგან დაფინანსება მიზერულია. ყველა გარბის უცხოეთში, სადაც ეს სისტემა აწყობილია, და სადაც ჩვენი პერსპექტიული ახალგაზრდები დაქირავებული მუშები ხდებიან."

ყოველივე ამას დაემატა ისიც, რომ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ ეროვნული სამეცნიერო ფონდის ლიკვიდაცია მოახდინა და რუსთაველის ფონდს შეუერთა. ესეც მეცნიერებს აფიქრებინებს, რომ საქართველოში მეცნიერება უპერსპექტივოა, თაობები კი - დეგრადირებული.

დიანა ძიძიგური: "მგონია, რომ ფონდების გაერთიანება იმიტომაც მოხდა, რომ შემცირდა მეცნიერების დაფინანსება. ჩვენს ქვეყანაში მეცნიერება პრიორიტეტული აღარ არის, ეს ცხადზე უცხადესია! პრიორიტეტი არის სრულიად სხვა, რასაც ყოველდღე ვუყურებთ ტელევიზიით: დღეს ხდება ბარში სიგარეტითა და სასმელით ხელში ახალგაზრდების დილამდე ჯაყჯაყის კულტივირება - ეს არის თაობის სრული დაღუპვა. ადამიანი 5 საათით კი არა, ერთი საათითაც რომ ხტუნავს, იმის თავში ხმაურის მეტი არაფერი შედის. ასეთ ადამიანს (ამას როგორც ბიოლოგი, ისე გეუბნებით) შეუძლებელია ნორმალური ფსიქიკა ჰქონდეს.

"საკმაოდ მძიმე მდგომარეობაშია საბუნებისმეტყველო მეცნიერება. არადა ამ სამეცნიერო დარგებზე - ქიმია, ფიზიკა, ბიოლოგია - შენდება მთელი განათლება. ამ დარგის ფაკულტეტის წარმომადგენელი ვარ და კარგად ვხედავ, რაც ხდება. ფაკულტეტზე დღეს პრაქტიკულად აღარავინ მოდის. მხოლოდ პროგრამირება, კომპიუტერი! - აი, ეს აინტერესებთ, რაც საბოლოოდ ზომბირებულ თაობებს მოგვცემს."

სამეცნიერო ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან მიერთება მათ ლიკვიდაციას რომ ნიშნავს, ამას ცალსახად აღნიშნავს აკადემიკოსი, ა/ო "სოლიდარობა განათლებული საქართველოსთვის" გამგეობის თამვჯდომარე, თენგიზ სანაძე.

"ფიზიკის, ქიმიისა და გეოლოგიის ინსტიტუტებიღა დარჩათ გასაუქმებლად. ეს ყველა ინსტიტუტი გაერთიანებული იყო მეცნიერებათა აკადემიის შემადგენლობაში. ინსტიტუტების უნივერსიტეტებთან მიერთება ნიშნავს მეცნიერების საბოლოოდ ძირს დაცემას, შენობებს კი სარფიანად გაყიდიან. მთავრობის ეს დადგენილება მეცნიერებისთვის არის საკონტროლო გასროლა და სხვა არაფერი."

მარი ოთარაშვილი

გაზეთი ”რეზონანსი”

ბაია პატარაიას თათია სამსახარაძე და უფლებადამცველები დაუპირისპირდნენ - „სამი წელია პირში წყალი მაქვს დაგუბებული...“

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"