პოლიტიკა
მსოფლიო
სამართალი

21

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამეხუთე დღე დაიწყება 01:51-ზე, მთვარე კუროში გადაბრძანდება 05:52-ზე – დღე პასიურია, მოუსმინეთ თქვენს შინაგან ხმას. არ იჩქაროთ. დღის პირველ ნახევარში დაისვენეთ. მოაგვარეთ მარტივი საკითხები. გადადეთ რთული მოლაპარაკებები. დაიცავით ნეიტრალიტეტი კოლეგებთან ურთიერთობაში. არ არის რეკომენდებული: აჩქარება, ხელშეკრულებებისა და კონტრაქტების გაფორმება. გადაწყვეტილებების მიღება. გააძლიერეთ თქვენი ფინანსური მდგომარეობა. ხელსაყრელია ავეჯის და უძრავი ქონების შეძენა. შეიძინეთ სურსათი და საყოფაცხოვრებო ნივთები. უმჯობესია თავი შეიკავოთ ქონის, ლორის, ქაშაყის, დამუშავებული ყველის და მსგავსი პროდუქტების ჭამისგან.
სამხედრო
მეცნიერება
სპორტი
საზოგადოება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
კლასიკური მუსიკის ფესტივალი ”ღამის სერენადები” ბათუმში წარმატებულად ჩატარებული კონცერტების შემდეგ, 2 სექტემბრიდან თბილისში გაგრძელდება
კლასიკური მუსიკის ფესტივალი ”ღამის სერენადები” ბათუმში წარმატებულად ჩატარებული კონცერტების შემდეგ, 2 სექტემბრიდან თბილისში გაგრძელდება

ვანო სა­რა­ჯიშ­ვი­ლის სა­ხე­ლო­ბის კონ­სერ­ვა­ტო­რი­ის დიდ დარ­ბაზ­ში გა­მარ­თულ ორ­გან­ყო­ფი­ლე­ბი­ან კონ­ცერ­ტზე მსმე­ნე­ლის წი­ნა­შე წარ­სდგე­ბი­ან ქარ­თვე­ლი და უცხო­ე­ლი შემ­სრუ­ლებ­ლე­ბი და კა­მე­რუ­ლი ორ­კესტრი ”სა­ქარ­თვე­ლოს ვირ­ტუ­ო­ზე­ბი”.

პირ­ველ გან­ყო­ფი­ლე­ბა­ში და­უკ­რავს ტრიო ყა­ზა­ხე­თი­დან მე­ვი­ო­ლი­ნე ბაგ­დათ აბილ­ხა­ნო­ვის, ჩე­ლისტ კურ­ვან­ჟან ახა­ტო­ვის და პი­ა­ნისტ ერ­ლან სერ­კე­ბა­ე­ვის შე­მად­გენ­ლო­ბით. ისი­ნი შე­ას­რუ­ლე­ბენ ბენ­ჯა­მინ ბრი­ტე­ნის უბ­რა­ლო სიმ­ფო­ნი­ას, ას­ტორ პი­ა­ცო­ლას ტან­გოს სა­ფორ­ტე­პი­ა­ნო ტრი­ოს­თვის „წე­ლი­წა­დის დრო­ნი“ და არ­ტიკ ტოკ­სან­ბა­ე­ვის სტე­პე­ბის ჩა­ნა­ხა­ტებს.

მე­ო­რე გან­ყო­ფი­ლე­ბა­ში კი სცე­ნას ქარ­თვე­ლი მუ­სი­კო­სე­ბი და­ი­კა­ვე­ბენ. პი­ა­ნის­ტი სან­დრო ნე­ბი­ე­რი­ძე, მე­საყ­ვი­რე და­ვით შა­მა­ნა­უ­რი და დი­რი­ჟო­რი ვახ­ტანგ მა­ჭა­ვა­რი­ა­ნი დამ­სწრე სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის და­უკ­რა­ვენ ან­ტონ ვე­ბერ­ნის ნელ ნა­წილს (Langsamer Satz) და დი­მიტ­რი შოს­ტა­კო­ვი­ჩის სა­ფორ­ტე­პი­ა­ნო კონ­ცერტს No. 1.

ბენ­ჯა­მინ ბრი­ტე­ნი – მე-20 სა­უ­კუ­ნის უდი­დე­სი ამე­რი­კე­ლი კომ­პო­ზი­ტო­რია. მისი „;უბ­რა­ლო სიმ­ფო­ნია“ მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის ერთ-ერთ უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნეს ქმნი­ლე­ბად არის მიჩ­ნე­უ­ლი და „ა ლია ბა­რო­კოს“ სტილ­ში ორ­გა­ნუ­ლად ჩა­ერ­თვე­ბა პროგ­რა­მა­ში. ბრი­ტენ­მა ის 20 წლის ასაკ­ში და­წე­რა და სიმ­ფო­ნი­ის 4-ვე ნა­წი­ლი მე-18 სა­უ­კუ­ნის სუ­ი­ტის ნა­წი­ლე­ბი­ვი­თაა.

ას­ტორ პი­ა­ცო­ლა – ტან­გო სა­ფორ­ტე­პი­ა­ნო ტრი­ოს­თვის „წე­ლი­წა­დის დრო­ნი“. ას­ტორ პი­ა­ცო­ლა და­ი­ბა­და 1921 წლის 11 მარტს მარ დელ პლა­ტა, არ­გენ­ტი­ნა­ში. იგი ვინ­სენტ „ნო­ნი­ნიო“ პი­ა­ცო­ლას და ასუნ­ტა მი­ა­ნე­ტის ერ­თა­დერ­თი შვი­ლი იყო. 1925 წელს ოჯა­ხი სა­ცხოვ­რებ­ლად ნიუ იორკში გა­და­ვი­და. 1936 წლი­დან ას­ტორ პი­ა­ცო­ლამ და­ი­წყო ბან­დო­ნე­ონ­ზე დაკ­ვრა და უმოკ­ლეს დრო­ში ლა­თი­ნურ ამე­რი­კუ­ლი მუ­სი­კის უზა­დო შემ­სრუ­ლებ­ლად ჩა­მო­ყა­ლიბ­და.

მოგ­ვი­ა­ნე­ბით თა­ვად გა­ი­ტა­ცა მუ­სი­კის წე­რამ და დრო­თა გან­მავ­ლო­ბა­ში ლა­თი­ნურ-ამე­რი­კუ­ლი მუ­სი­კის და, კერ­ძოდ, არ­გენ­ტი­ნუ­ლი ტან­გოს ჟან­რის ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რულ კომ­პო­ზი­ტო­რად მოგ­ვევ­ლი­ნა.

ან­ტონ ვე­ბერ­ნი – ნელი ნა­წი­ლი. ვე­ბერ­ნი გახ­ლდათ ცნო­ბი­ლი ავ­სტრი­ე­ლი კომ­პო­ზი­ტო­რი და დი­რი­ჟო­რი, რო­მე­ლიც თა­ვის მენ­ტორ, არ­ნოლდ შონ­ბერგთან და კო­ლე­გა ალ­ბან ბერგთან ერ­თად ვე­ნის მე­ო­რე სკო­ლის ერთ-ერთ ფუ­ძემ­დებ­ლად ით­ვლე­ბა.

Langsamer Satz (ნელი მოძ­რა­ო­ბა) 1905 წლით თა­რიღ­დე­ბა. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ეს ნა­წარ­მო­ე­ბი შთა­გო­ნე­ბუ­ლი იყო ვე­ნის ირ­გვლივ მთებ­ში მოგ­ზა­უ­რო­ბით, სა­დაც ავ­ტო­რი თა­ვის სა­ცო­ლეს­თან ერ­თად იმ­ყო­ფე­ბო­და. მოგ­ვი­ა­ნე­ბით, იგი კომ­პო­ზი­ტო­რის მე­უღ­ლე გახ­და. ავ­ტორს თა­ვი­დან კვარ­ტე­ტის და­წე­რა ჰქონ­და გან­ზრა­ხუ­ლი, მაგ­რამ პირ­ვე­ლი ნა­წი­ლის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ, მან გა­და­წყვი­ტა რომ ნა­წარ­მო­ე­ბად და­ეს­რუ­ლე­ბი­ნა.

დი­მიტ­რი შოს­ტა­კო­ვი­ჩი – სა­ფორ­ტე­პი­ა­ნო კონ­ცერ­ტი No. 1. ნა­წარ­მო­ე­ბის სა­კონ­ცერ­ტო პრე­მი­ე­რა შედ­გა 1933 წლის 15 ოქ­ტომ­ბერს, ლე­ნინ­გრა­დის ფი­ლარ­მო­ნი­ის სიმ­ფო­ნი­უ­რი ორ­კესტრის სე­ზო­ნის გახ­სნა­ზე. ორ­კესტრს დი­რი­ჟო­რობ­და ფრიც სტრი­დი, საყ­ვი­რის პარ­ტი­ას ას­რუ­ლებ­და ალექ­სან­დრე შმი­დტი, ხოლო ფორ­ტე­პი­ა­ნოს­თან თვით დი­მიტ­რი შოს­ტა­კო­ვი­ჩი იჯდა. შოს­ტა­კო­ვიჩ­მა ბრწყინ­ვა­ლედ და­უკ­რა კონ­ცერ­ტი, სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ ნა­წარ­მო­ე­ბი ოვა­ცი­ით მი­ი­ღო და მისი მო­თხოვ­ნით კონ­ცერ­ტი გან­მე­ო­რე­ბით შეს­რულ­და 17 ოქ­ტომ­ბერს. მი

უხე­და­ვად სა­თა­უ­რი­სა, ნა­წარ­მო­ე­ბი უფრო ზუს­ტად კვა­ლი­ფი­ცირ­დე­ბა რო­გორც ორ­მა­გი კონ­ცერ­ტი, საყ­ვი­რის და ფორ­ტე­პი­ა­ნოს თა­ნა­ბა­რი რო­ლე­ბის გამო. ნა­წარ­მო­ე­ბის პრე­მი­ე­რი­დან წლე­ბის შემ­დეგ შოს­ტა­კო­ვი­ჩი წერ­და, რომ თავ­და­პირ­ვე­ლად მას და­გეგ­მი­ლი ჰქონ­და და­ე­წე­რა კონ­ცერ­ტი საყ­ვი­რი­სა და ორ­კესტრის­თვის და ფორ­ტე­პი­ა­ნო მოგ­ვი­ა­ნე­ბით და­ა­მა­ტა, რის შემ­დე­გაც ნა­წარ­მო­ებ­მა ორ­მა­გი კონ­ცერ­ტის სახე შე­ი­ძი­ნა. ეს გე­ნი­ა­ლუ­რი ნა­წარ­მო­ე­ბი შე­ი­ცავს და ამა­ვე დროს პა­რო­დი­რებს მრა­ვალ მუ­სი­კა­ლურ ნა­წარ­მო­ებს და მას­ში ავ­ტო­რი ფარ­თოდ იყე­ნებს იმ ეპო­ქის­თვის და­მა­ხა­სი­ა­თე­ბელ სხვა­დას­ხვა ცი­ტა­ტებს.

სამ­ხატ­ვრო ხელ­მძღვა­ნე­ლე­ბი არი­ან ლი­ა­ნა და გი­ორ­გი ისა­კა­ძე­ე­ბი.

ფეს­ტი­ვა­ლის დი­რექ­ტო­რია ნინა ცა­გა­რე­ლი.

ფეს­ტი­ვა­ლის მთა­ვა­რი დი­რი­ჟო­რია ვახ­ტანგ მა­ჭა­ვა­რი­ა­ნი.

ღო­ნის­ძი­ე­ბის ორ­გა­ნი­ზა­ტო­რია კომ­პა­ნია „არტ ალი­ან­სი“.

ფეს­ტი­ვა­ლის მთა­ვა­რი პარტნი­ო­რე­ბი არი­ან – სა­ქარ­თვე­ლოს გა­ნათ­ლე­ბის, მეც­ნი­ე­რე­ბის, კულ­ტუ­რი­სა და სპორ­ტის სა­მი­ნის­ტრო; ქა­ლაქ ბა­თუ­მის მე­რია; ქა­ლაქ თბი­ლი­სის მე­რია; აჭა­რის ავ­ტო­ნო­მი­უ­რი რეს­პუბ­ლი­კის გა­ნათ­ლე­ბის, კულ­ტუ­რი­სა და სპორ­ტის სა­მი­ნის­ტრო; აფხა­ზე­თის ავ­ტო­ნო­მი­უ­რი რეს­პუბ­ლი­კის მთავ­რო­ბა;

ფეს­ტი­ვა­ლის ოფი­ცი­ა­ლუ­რი მზღვე­ვე­ლია – კომ­პა­ნია „არდი“.

პარტნი­ო­რე­ბი – კომ­პა­ნია „თე­ლა­სი“; ბა­თუ­მის ილია ჭავ­ჭა­ვა­ძის სა­ხე­ლო­ბის დრა­მა­ტუ­ლი თე­ატ­რი ;ქარ­თუ­ლი ბრენ­დი „მარი გოლ­დი“; პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი ვის­კი „ჯიმ­შე­რი“; ღვი­ნის კომ­პა­ნია „როალ ხვან­ჭკა­რა“; კომ­პა­ნია „სა­რა­ჯიშ­ვი­ლი“; პარ­ფი­უ­მე­რულ მა­ღა­ზი­ა­თა ქსე­ლი "ლუ­ტე­ცია“",არო­მა­ტე­კა“, „პალ­მა აპარ­ტა­მენ­ტი“.

პრო­ექ­ტის მე­დი­ამ­ხარ­დამ­ჭე­რე­ბი – აჭა­რის ტე­ლე­ვი­ზია; სა­ქარ­თვე­ლოს პირ­ვე­ლი არხი; ტე­ლე­ი­მე­დი; TVპირ­ვე­ლი; „არ­ტა­რეა“ – პირ­ვე­ლი არხი კულ­ტუ­რა­ზე; ციფ­რუ­ლი და მე­დია მარ­კე­ტინ­გის სა­ა­გენ­ტო "კლი­პარ­ტი”; „ამ­ბე­ბი.GE“; სა­ინ­ფორ­მა­ციო სა­ა­გენ­ტო „პრა­იმ–ტა­ი­მი“; სა­ინ­ფორ­მა­ციო სა­ა­გენ­ტო „GHN“, ინ­ტერ­ნეტ მე­დია ჯგუ­ფი – “ITV”, “droni.ge” და “presa.ge”, ინ­გლი­სუ­რე­ნო­ვა­ნი გა­ზე­თი “Georgia Today“; ინ­გლი­სუ­რე­ნო­ვა­ნი ყო­ველ­დღი­უ­რი გა­მო­ცე­მა “The Messenger”;” ჯორ­ჯი­ან პრე­სი“;ვი­დეო–პორ­ტა­ლი “myvideo.ge”; ჟურ­ნა­ლი „სარ­კე“; გა­ზე­თი „აჭა­რა“; რა­დი­ოჰოლ­დინ­გი „ფორ­ტუ­ნა“.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ისტორიული გამარჯვება - საქართველოს ძიუდოისტთა ნაკრები მსოფლიო ჩემპიონია!
ავტორი:

კლასიკური მუსიკის ფესტივალი ”ღამის სერენადები” ბათუმში წარმატებულად ჩატარებული კონცერტების შემდეგ, 2 სექტემბრიდან თბილისში გაგრძელდება

კლასიკური მუსიკის ფესტივალი ”ღამის სერენადები” ბათუმში წარმატებულად ჩატარებული კონცერტების შემდეგ, 2 სექტემბრიდან თბილისში გაგრძელდება

ვანო სარაჯიშვილის სახელობის კონსერვატორიის დიდ დარბაზში გამართულ ორგანყოფილებიან კონცერტზე მსმენელის წინაშე წარსდგებიან ქართველი და უცხოელი შემსრულებლები და კამერული ორკესტრი ”საქართველოს ვირტუოზები”.

პირველ განყოფილებაში დაუკრავს ტრიო ყაზახეთიდან მევიოლინე ბაგდათ აბილხანოვის, ჩელისტ კურვანჟან ახატოვის და პიანისტ ერლან სერკებაევის შემადგენლობით. ისინი შეასრულებენ ბენჯამინ ბრიტენის უბრალო სიმფონიას, ასტორ პიაცოლას ტანგოს საფორტეპიანო ტრიოსთვის „წელიწადის დრონი“ და არტიკ ტოკსანბაევის სტეპების ჩანახატებს.

მეორე განყოფილებაში კი სცენას ქართველი მუსიკოსები დაიკავებენ. პიანისტი სანდრო ნებიერიძე, მესაყვირე დავით შამანაური და დირიჟორი ვახტანგ მაჭავარიანი დამსწრე საზოგადოებისთვის დაუკრავენ ანტონ ვებერნის ნელ ნაწილს (Langsamer Satz) და დიმიტრი შოსტაკოვიჩის საფორტეპიანო კონცერტს No. 1.

ბენჯამინ ბრიტენი – მე-20 საუკუნის უდიდესი ამერიკელი კომპოზიტორია. მისი „;უბრალო სიმფონია“ მეოცე საუკუნის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს ქმნილებად არის მიჩნეული და „ა ლია ბაროკოს“ სტილში ორგანულად ჩაერთვება პროგრამაში. ბრიტენმა ის 20 წლის ასაკში დაწერა და სიმფონიის 4-ვე ნაწილი მე-18 საუკუნის სუიტის ნაწილებივითაა.

ასტორ პიაცოლა – ტანგო საფორტეპიანო ტრიოსთვის „წელიწადის დრონი“. ასტორ პიაცოლა დაიბადა 1921 წლის 11 მარტს მარ დელ პლატა, არგენტინაში. იგი ვინსენტ „ნონინიო“ პიაცოლას და ასუნტა მიანეტის ერთადერთი შვილი იყო. 1925 წელს ოჯახი საცხოვრებლად ნიუ იორკში გადავიდა. 1936 წლიდან ასტორ პიაცოლამ დაიწყო ბანდონეონზე დაკვრა და უმოკლეს დროში ლათინურ ამერიკული მუსიკის უზადო შემსრულებლად ჩამოყალიბდა.

მოგვიანებით თავად გაიტაცა მუსიკის წერამ და დროთა განმავლობაში ლათინურ-ამერიკული მუსიკის და, კერძოდ, არგენტინული ტანგოს ჟანრის ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ კომპოზიტორად მოგვევლინა.

ანტონ ვებერნი – ნელი ნაწილი. ვებერნი გახლდათ ცნობილი ავსტრიელი კომპოზიტორი და დირიჟორი, რომელიც თავის მენტორ, არნოლდ შონბერგთან და კოლეგა ალბან ბერგთან ერთად ვენის მეორე სკოლის ერთ-ერთ ფუძემდებლად ითვლება.

Langsamer Satz (ნელი მოძრაობა) 1905 წლით თარიღდება. აღსანიშნავია, რომ ეს ნაწარმოები შთაგონებული იყო ვენის ირგვლივ მთებში მოგზაურობით, სადაც ავტორი თავის საცოლესთან ერთად იმყოფებოდა. მოგვიანებით, იგი კომპოზიტორის მეუღლე გახდა. ავტორს თავიდან კვარტეტის დაწერა ჰქონდა განზრახული, მაგრამ პირველი ნაწილის დასრულების შემდეგ, მან გადაწყვიტა რომ ნაწარმოებად დაესრულებინა.

დიმიტრი შოსტაკოვიჩი – საფორტეპიანო კონცერტი No. 1. ნაწარმოების საკონცერტო პრემიერა შედგა 1933 წლის 15 ოქტომბერს, ლენინგრადის ფილარმონიის სიმფონიური ორკესტრის სეზონის გახსნაზე. ორკესტრს დირიჟორობდა ფრიც სტრიდი, საყვირის პარტიას ასრულებდა ალექსანდრე შმიდტი, ხოლო ფორტეპიანოსთან თვით დიმიტრი შოსტაკოვიჩი იჯდა. შოსტაკოვიჩმა ბრწყინვალედ დაუკრა კონცერტი, საზოგადოებამ ნაწარმოები ოვაციით მიიღო და მისი მოთხოვნით კონცერტი განმეორებით შესრულდა 17 ოქტომბერს. მი

უხედავად სათაურისა, ნაწარმოები უფრო ზუსტად კვალიფიცირდება როგორც ორმაგი კონცერტი, საყვირის და ფორტეპიანოს თანაბარი როლების გამო. ნაწარმოების პრემიერიდან წლების შემდეგ შოსტაკოვიჩი წერდა, რომ თავდაპირველად მას დაგეგმილი ჰქონდა დაეწერა კონცერტი საყვირისა და ორკესტრისთვის და ფორტეპიანო მოგვიანებით დაამატა, რის შემდეგაც ნაწარმოებმა ორმაგი კონცერტის სახე შეიძინა. ეს გენიალური ნაწარმოები შეიცავს და ამავე დროს პაროდირებს მრავალ მუსიკალურ ნაწარმოებს და მასში ავტორი ფართოდ იყენებს იმ ეპოქისთვის დამახასიათებელ სხვადასხვა ციტატებს.

სამხატვრო ხელმძღვანელები არიან ლიანა და გიორგი ისაკაძეები.

ფესტივალის დირექტორია ნინა ცაგარელი.

ფესტივალის მთავარი დირიჟორია ვახტანგ მაჭავარიანი.

ღონისძიების ორგანიზატორია კომპანია „არტ ალიანსი“.

ფესტივალის მთავარი პარტნიორები არიან – საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრო; ქალაქ ბათუმის მერია; ქალაქ თბილისის მერია; აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრო; აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა;

ფესტივალის ოფიციალური მზღვეველია – კომპანია „არდი“.

პარტნიორები – კომპანია „თელასი“; ბათუმის ილია ჭავჭავაძის სახელობის დრამატული თეატრი ;ქართული ბრენდი „მარი გოლდი“; პირველი ქართული ვისკი „ჯიმშერი“; ღვინის კომპანია „როალ ხვანჭკარა“; კომპანია „სარაჯიშვილი“; პარფიუმერულ მაღაზიათა ქსელი "ლუტეცია“",არომატეკა“, „პალმა აპარტამენტი“.

პროექტის მედიამხარდამჭერები – აჭარის ტელევიზია; საქართველოს პირველი არხი; ტელეიმედი; TVპირველი; „არტარეა“ – პირველი არხი კულტურაზე; ციფრული და მედია მარკეტინგის სააგენტო "კლიპარტი”; „ამბები.GE“; საინფორმაციო სააგენტო „პრაიმ–ტაიმი“; საინფორმაციო სააგენტო „GHN“, ინტერნეტ მედია ჯგუფი – “ITV”, “droni.ge” და “presa.ge”, ინგლისურენოვანი გაზეთი “Georgia Today“; ინგლისურენოვანი ყოველდღიური გამოცემა “The Messenger”;” ჯორჯიან პრესი“;ვიდეო–პორტალი “myvideo.ge”; ჟურნალი „სარკე“; გაზეთი „აჭარა“; რადიოჰოლდინგი „ფორტუნა“.

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება