საზოგადოება
მსოფლიო
პოლიტიკა

14

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეოცე დღე დაიწყება 23:39-ზე, მთვარე თევზებში იქნება 03-44-დან –რეკომენდებულია კოლექტიური მუშაობა, ერთობლივი პრობლემების გადაჭრა. ფინანსური საკითხების მოგვარება. მშენებლობის დაწყება. ძველი კავშირების გაძლიერება. მოერიდეთ ეგოიზმს და საკუთარი შესაძლებლობების გადაჭარბებულ შეფასებას. გამოავლინეთ ლიდერის თვისებები. არ არის რეკომენდებული შურისა და ბოროტების გამოვლენა. აქტიურია ზურგის ზედა ნაწილი. გაუფრთხილდით ხერხემალს. მთვარის ამ დღეს შექმნილი ოჯახები იშვიათად იშლება ეჭვიანობის, ღალატის ან ფინანსური პრობლემების გამო.
სამართალი
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
22 წლის ქართველი ინჟინერი, რომელმაც დნეპრზე 550 მეტრიანი ხიდი ხუთ დღეში ააგო – რა წერია ირაკლი ციციშვილზე გრიფით საიდუმლო მასალებში
22 წლის ქართველი ინჟინერი, რომელმაც დნეპრზე 550 მეტრიანი ხიდი ხუთ დღეში ააგო – რა წერია ირაკლი ციციშვილზე გრიფით საიდუმლო მასალებში

ქარ­თველ­მა ინ­ჟი­ნერ­მა დნეპრზე ხიდი 5 დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში ააგო... ხი­დის სიგ­რძე 550 მეტ­რი იყო, ინ­ჟინ­რის ასა­კი- 22 წელი. ეს იყო ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვი­ლი, რო­მელ­საც საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის გმი­რის წო­დე­ბა მი­ა­ნი­ჭეს. პო­ლი­ტო­ლო­გი, ექპერ­ტი ედი­შერ ჯა­ფა­რი­ძე ლე­გენ­და­რულ ქარ­თველ ინ­ჟი­ნე­რის შე­სა­ხებ უფრო მეტ დე­ტალს გვიყ­ვე­ბა:

- ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვი­ლი 1918 (2001) წლის 17 დე­კემ­ბერს ქა­ლაქ თბი­ლის­ში და­ი­ბა­და... ირაკ­ლი ბავ­შვო­ბი­დან­ვე არ­ქი­ტეqტუ­რი­სა და ხე­ლოვ­ნე­ბათმცო­დე­ო­ბის ნი­ჭით გა­მო­ირ­ჩე­ო­და. მთე­ლი მისი შეგ­ნე­ბუ­ლი სი­ცო­ცოხ­ლე არ­ქი­ტექ­ტუ­რას და სამ­შე­ნებ­ლო ხე­ლოვ­ნე­ბას მი­უ­ძღვნა. მისი სა­ხე­ლი და დი­დე­ბა კვლავ უკ­ვდავ­ყო დნეპ­რის ხი­დის აგე­ბამ! ამას­თან და­კავ­ში­რე­ბით მინ­და მკი­თხველს გრი­ფით მო­ცუ­ლი იმ სა­ი­დუმ­ლო მა­სა­ლე­ბის შე­სა­ხებ ვუ­ამ­ბო, რო­მე­ლიც არ­ქი­ვებ­მა ამ ფაქტთან და­კავ­ში­რე­ბით შე­მოგ­ვი­ნა­ხა.

ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვი­ლი არ­ქე­ო­ლო­გი­ურ გა­თხრებ­ზე, ვაშ­ნა­რის ციხე-ქა­ლაქ­ში - 1948 წელი

გრი­ფით და­ცულ სა­ი­დუმ­ლო დო­კუ­მენ­ტებ­ში, სა­დაც მო­ცე­მუ­ლია ბე­რი­ას დაც­ვის ყო­ფი­ლი უფ­რო­სის რა­ფა­ელ სარ­ქი­სო­ვის ჩა­ნა­წე­რე­ბი, ვკი­თხუ­ლობთ: "მე­ო­რე მსოფ­ლიო ომის დროს მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ უკ­რა­ი­ნა­ში საბ­ჭო­თა არ­მია ფა­შის­ტებს ძლი­ერ დარ­ტყმებს აყე­ნებ­და, საქ­მე წინ მა­ინც ნელა მი­ი­წევ­და და მდი­ნა­რე დნეპ­რის ფორ­სი­რე­ბაც ჭი­ა­ნურ­დე­ბო­და. ამი­ტომ, სი­ტუ­ა­ცი­ის გა­სარ­კვე­ვად სტა­ლინ­მა ად­გილ­ზე ლავ­რენ­ტი ბე­რია მი­ავ­ლი­ნა, მას მეც თან ვახ­ლდი. დნეპ­რის ფორ­სი­რე­ბა პირ­ველ უკ­რა­ი­ნულ ფრონტს უნდა მო­ეხ­დი­ნა, რო­მელ­საც არ­მი­ის გე­ნე­რა­ლი ნი­კო­ლაი ვა­ტუ­ტი­ნი მე­თა­უ­რობ­და, სამ­ხედ­რო საბ­ჭო­ში კი ნი­კი­ტა ხრუშ­ჩო­ვი შე­დი­ო­და. ად­გილ­ზე რომ ჩა­ვე­დით და სი­ტუ­ა­ცი­ას გა­ვე­ცა­ნით, აღ­მოჩ­ნდა, რომ დნეპრზე ხი­დის გა­დე­ბა ვერ ხერ­ხდე­ბო­და და ბე­რი­ას სწო­რედ ეს პრობ­ლე­მა უნდა მო­ეგ­ვა­რე­ბი­ნა.

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სტა­ლინ­მა ბე­რია ფრონტზე ზე­წო­ლის­თვის მი­ავ­ლი­ნა, ბე­რია ძა­ლი­ან კო­რექ­ტუ­ლი იყო და ვა­ტუ­ტი­ნის­გან მოხ­სე­ნე­ბა შექ­მნი­ლი ვი­თა­რე­ბის შე­სა­ხებ მშვი­დად მო­ის­მი­ნა. არ­მი­ის გე­ნე­რალ­მა (ვა­ტუ­ტინ­მა) ლა­პა­რა­კი რომ და­ას­რუ­ლა, მო­უ­ლოდ­ნე­ლად ხრუშ­ჩო­ვი აყ­ვირ­და, ყვე­ლა გა­ლან­ძღა, ბო­ლოს კი ასე და­ას­რუ­ლა – კარ­გი ინ­ჟინ­რე­ბი არ გვყავს. მხდლე­ბი და მშიშ­რე­ბი არი­ან და ხიდს ვერ აშე­ნე­ბენ, რომ მდი­ნა­რე­ზე ჯარი გა­და­ვიყ­ვა­ნო­თო. ბე­რია ასეთ გა­მოხ­ტო­მებს ვერ იტან­და, თუმ­ცა მწვა­ვე რე­აქ­ცია არ გა­მო­უვ­ლე­ნია ხრუშ­ჩო­ვის სი­ტყვებ­ზე და უთხრა: ყვე­ლა­ფერს გა­ვარ­კვევთ და დამ­ნა­შა­ვე­ებს დავ­სჯი­თო. ამ სი­ტყვე­ბის მერე ბე­რი­ამ ხრუშ­ჩოვს ხი­დის მშე­ნებ­ლო­ბა­ზე პა­სუ­ხის­მგე­ბე­ლი პი­რის მას­თან მოყ­ვა­ნა უბ­რძა­ნა. აღ­მოჩ­ნდა, რომ ის პირ­ვე­ლი უკ­რა­ი­ნუ­ლი ფრონ­ტის 38-ე არ­მი­ის, 268-ე ცალ­კე­ულ სა­ინ­ჟინ­რო ბა­ტა­ლი­ო­ნის 22 წლის კა­პი­ტა­ნი, ეროვ­ნე­ბით ქარ­თვე­ლი, ირაკ­ლი ნი­კო­ლო­ზის ძე ცი­ციშ­ვი­ლი იყო.

ბე­რი­ამ ამ ულ­ვა­შა ქარ­თველს რომ შე­ხე­და, რო­მე­ლიც მა­მა­ცუ­რად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბო­და და ში­შის ნა­ტა­მა­ლიც არ ეტყო­ბო­და, მი­ე­სალ­მა და რუ­სუ­ლად უთხრა: მო­მახ­სე­ნეთ, რა ხდე­ბა! ცი­ციშ­ვილ­მა უთხრა, რომ ხი­დის მშე­ნებ­ლო­ბას ხელს ფა­შის­ტე­ბის სა­ა­ვი­ა­ციო და სა­არ­ტი­ლე­რიო და­ბომბვე­ბი უშ­ლი­და, რომ­ლის მო­გე­რი­ე­ბა­საც თავ­დაც­ვის ძა­ლე­ბი ვერ ახერ­ხებ­დნენ. კა­პი­ტან­მა ასე და­ა­ბო­ლო­ვა თა­ვი­სი მოხ­სე­ნე­ბა: ამ­ხა­ნა­გო ბე­რია, თავს არ ვზო­გავთ. მე და ჩემი მებ­რძო­ლე­ბი ძლი­ე­რი ცე­ცხლის ქვეშ ვმუ­შა­ობთ და უკვე ოცი ჯა­რის­კა­ცი და­მე­ღუ­პა. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ხიდი მა­ინც ვერ კეთ­დე­ბა. უფრო მეტი თავ­გან­წირ­ვაა სა­ჭი­რო, - ჩა­ერ­თო ხრუშ­ჩო­ვი. ბე­რია კი ჩა­ფიქ­რდა. ორი­ო­დე წუ­თის შემ­დეგ კი ცი­ციშ­ვილს უკვე ქარ­თუ­ლად უთხრა: სას­წრა­ფოდ რა­მეა მო­სა­ფიქ­რე­ბე­ლი, კა­პი­ტა­ნო, თო­რემ დრო არ ით­მენს.

შე­ვეც­დე­ბით, ამ­ხა­ნა­გო ბე­რია. ხიდს ან ავა­გებთ, ან ყვე­ლა­ნი თავს შევ­წი­რავთ – თქვა ცი­ციშ­ვილ­მა. ბე­რია კი­დევ ცოტა ჩა­ფიქ­რდა და ცი­ციშ­ვილს უთხრა: ასე­თი თავ­გან­წირ­ვა უაზ­რო­ბაა. რა იქ­ნე­ბა, რომ ხიდი ღამ­ღა­მო­ბით აა­შე­ნოთ, თა­ნაც წყლით რომ იყოს და­ფა­რუ­ლი, რათა ფა­შის­ტებ­მა ვერ შე­ნიშ­ნონ. შე­საძ­ლე­ბე­ლია ასე­თი რამ? ცი­ციშ­ვილს სახე გა­უბრწყინ­და და ეტყო­ბო­და, რომ გო­ნე­ბა გა­უ­ნათ­და. ძლივს შე­ი­კა­ვა თავი, რომ ბე­რი­ას­თვის მხარ­ზე მე­გობ­რუ­ლად არ და­ეკ­რა ხელი, შემ­დეგ ბე­რი­ას გა­მო­ეჯ­გი­მა და ქარ­თუ­ლად უთხრა: ორი­გი­ნა­ლუ­რი მიგ­ნე­ბაა, ამ­ხა­ნა­გო ბე­რია და სავ­სე­ბით შე­საძ­ლე­ბე­ლია. წყალ­ქვეშ მო­ტივ­ტი­ვე ხიდს ავა­შე­ნებთ".

მარ­თლაც, სულ რა­ღაც ხუთ დღე­ში ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვილ­მა და მის­მა ჯა­რის­კა­ცებ­მა დნეპრზე 550 მეტ­რის სიგ­რძის ხიდი აა­გეს, რო­მე­ლიც ტივ­ტი­ვებ­და, 20 სან­ტი­მეტ­რით წყალ­ქვეშ იყო მოქ­ცე­უ­ლი და 30 ტო­ნას უძ­ლებ­და. მას­ზე რომ ტექ­ნი­კა და ჯა­რის­კა­ცე­ბი გა­და­დი­ოდ­ნენ, ისე ჩან­და, თით­ქოს წყალ­ზე მოძ­რა­ობ­დნენ. ამ ტექ­ნი­კურ­მა მიგ­ნე­ბამ დნეპ­რის ფორ­სი­რე­ბა და მთე­ლი უკ­რა­ი­ნის გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბა მო­ი­ტა­ნა, ხოლო ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვილს საბ­ჭო­თა კავ­ში­რის გმი­რის წო­დე­ბა მი­ე­ნი­ჭა.

1943 წლის ნო­ემ­ბერ­ში პი­რა­დად ბე­რი­ამ უსახ­სოვ­რა ოქ­როს ვარ­სკვლა­ვი და ლე­ნი­ნის ორ­დე­ნი ცი­ციშ­ვილს და დას­ძი­ნა: "ყო­ჩაღ, თა­ვა­დო, შენ­მა გმი­რო­ბამ ქვე­ყა­ნას დიდი გა­მარ­ჯვე­ბა მო­უ­ტა­ნაო...".

მაშ ასე, ზემო აღ­ნიშ­ნუ­ლი­დან შეგ­ვიძ­ლია თა­მა­მად ვთქათ, რომ მდი­ნა­რე დნეპრზე წყალ­ქვშა ხი­დის აგე­ბის ინი­ცი­ა­ტო­რი და ინ­სტრუქ­ტო­რი ქარ­თვე­ლი მეც­ნი­ე­რი და სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წე ირაკ­ლი ცი­ციშ­ვი­ლი იყო, რო­მელ­მაც მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნა მე­ზო­ბე­ლი ქვეყ­ნე­ბის - რუ­სე­თის, ბე­ლო­რუ­სის და უკ­რა­ი­ნის (ეს მდი­ნა­რე ამ ქვეყ­ნე­ბის ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე მი­ე­დი­ნე­ბა დღეს, რო­მელ­საც სა­თა­ვე აქვს რუ­სეთ­ში და ჩა­ე­დი­ნე­ბა შავი ზღვის დნეპ­რის ლი­მა­ნის ყუ­რე­ში) გა­დარ­ჩე­ნა­სა და თა­ვი­სუფ­ლე­ბის მო­პო­ვე­ბის საქ­მე­ში. სამ­წუ­ხა­როდ, ის­ტო­რი­უ­ლი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი გვიჩ­ვე­ნებს, რომ დი­დე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი უძეგლოდ იკარ­გე­ბი­ან და ამ შემ­თხვე­ვა­შიც ასეა.

ვაჟა
1

ე.წ. სტალინის ბუნკერებიც ამ ვაჟკაცი ქართველის აშენებულია!!!!!!! 5 საიდუმლო ბუნკერი!!!!!! ს ტ ა ლ ი ნ ი ს თ ვ ი ს !!!!!!!

 

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
საბავშვო ბაღში გარდაცვლილი 2 წლის დაჩის დედის პირველი კომენტარი - "ჩემზეც ბევრი ბრალდებები წამოვიდა"
ავტორი:

22 წლის ქართველი ინჟინერი, რომელმაც დნეპრზე 550 მეტრიანი ხიდი ხუთ დღეში ააგო – რა წერია ირაკლი ციციშვილზე გრიფით საიდუმლო მასალებში

22 წლის ქართველი ინჟინერი, რომელმაც დნეპრზე 550 მეტრიანი ხიდი ხუთ დღეში ააგო – რა წერია ირაკლი ციციშვილზე გრიფით საიდუმლო მასალებში

ქართველმა ინჟინერმა დნეპრზე ხიდი 5 დღის განმავლობაში ააგო... ხიდის სიგრძე 550 მეტრი იყო, ინჟინრის ასაკი- 22 წელი. ეს იყო ირაკლი ციციშვილი, რომელსაც საბჭოთა კავშირის გმირის წოდება მიანიჭეს. პოლიტოლოგი, ექპერტი ედიშერ ჯაფარიძე ლეგენდარულ ქართველ ინჟინერის შესახებ უფრო მეტ დეტალს გვიყვება:

- ირაკლი ციციშვილი 1918 (2001) წლის 17 დეკემბერს ქალაქ თბილისში დაიბადა... ირაკლი ბავშვობიდანვე არქიტეqტურისა და ხელოვნებათმცოდეობის ნიჭით გამოირჩეოდა. მთელი მისი შეგნებული სიცოცოხლე არქიტექტურას და სამშენებლო ხელოვნებას მიუძღვნა. მისი სახელი და დიდება კვლავ უკვდავყო დნეპრის ხიდის აგებამ! ამასთან დაკავშირებით მინდა მკითხველს გრიფით მოცული იმ საიდუმლო მასალების შესახებ ვუამბო, რომელიც არქივებმა ამ ფაქტთან დაკავშირებით შემოგვინახა.

ირაკლი ციციშვილი არქეოლოგიურ გათხრებზე, ვაშნარის ციხე-ქალაქში - 1948 წელი

გრიფით დაცულ საიდუმლო დოკუმენტებში, სადაც მოცემულია ბერიას დაცვის ყოფილი უფროსის რაფაელ სარქისოვის ჩანაწერები, ვკითხულობთ: "მეორე მსოფლიო ომის დროს მიუხედავად იმისა, რომ უკრაინაში საბჭოთა არმია ფაშისტებს ძლიერ დარტყმებს აყენებდა, საქმე წინ მაინც ნელა მიიწევდა და მდინარე დნეპრის ფორსირებაც ჭიანურდებოდა. ამიტომ, სიტუაციის გასარკვევად სტალინმა ადგილზე ლავრენტი ბერია მიავლინა, მას მეც თან ვახლდი. დნეპრის ფორსირება პირველ უკრაინულ ფრონტს უნდა მოეხდინა, რომელსაც არმიის გენერალი ნიკოლაი ვატუტინი მეთაურობდა, სამხედრო საბჭოში კი ნიკიტა ხრუშჩოვი შედიოდა. ადგილზე რომ ჩავედით და სიტუაციას გავეცანით, აღმოჩნდა, რომ დნეპრზე ხიდის გადება ვერ ხერხდებოდა და ბერიას სწორედ ეს პრობლემა უნდა მოეგვარებინა.

მიუხედავად იმისა, რომ სტალინმა ბერია ფრონტზე ზეწოლისთვის მიავლინა, ბერია ძალიან კორექტული იყო და ვატუტინისგან მოხსენება შექმნილი ვითარების შესახებ მშვიდად მოისმინა. არმიის გენერალმა (ვატუტინმა) ლაპარაკი რომ დაასრულა, მოულოდნელად ხრუშჩოვი აყვირდა, ყველა გალანძღა, ბოლოს კი ასე დაასრულა – კარგი ინჟინრები არ გვყავს. მხდლები და მშიშრები არიან და ხიდს ვერ აშენებენ, რომ მდინარეზე ჯარი გადავიყვანოთო. ბერია ასეთ გამოხტომებს ვერ იტანდა, თუმცა მწვავე რეაქცია არ გამოუვლენია ხრუშჩოვის სიტყვებზე და უთხრა: ყველაფერს გავარკვევთ და დამნაშავეებს დავსჯითო. ამ სიტყვების მერე ბერიამ ხრუშჩოვს ხიდის მშენებლობაზე პასუხისმგებელი პირის მასთან მოყვანა უბრძანა. აღმოჩნდა, რომ ის პირველი უკრაინული ფრონტის 38-ე არმიის, 268-ე ცალკეულ საინჟინრო ბატალიონის 22 წლის კაპიტანი, ეროვნებით ქართველი, ირაკლი ნიკოლოზის ძე ციციშვილი იყო.

ბერიამ ამ ულვაშა ქართველს რომ შეხედა, რომელიც მამაცურად გამოიყურებოდა და შიშის ნატამალიც არ ეტყობოდა, მიესალმა და რუსულად უთხრა: მომახსენეთ, რა ხდება! ციციშვილმა უთხრა, რომ ხიდის მშენებლობას ხელს ფაშისტების საავიაციო და საარტილერიო დაბომბვები უშლიდა, რომლის მოგერიებასაც თავდაცვის ძალები ვერ ახერხებდნენ. კაპიტანმა ასე დააბოლოვა თავისი მოხსენება: ამხანაგო ბერია, თავს არ ვზოგავთ. მე და ჩემი მებრძოლები ძლიერი ცეცხლის ქვეშ ვმუშაობთ და უკვე ოცი ჯარისკაცი დამეღუპა. მიუხედავად ამისა, ხიდი მაინც ვერ კეთდება. უფრო მეტი თავგანწირვაა საჭირო, - ჩაერთო ხრუშჩოვი. ბერია კი ჩაფიქრდა. ორიოდე წუთის შემდეგ კი ციციშვილს უკვე ქართულად უთხრა: სასწრაფოდ რამეა მოსაფიქრებელი, კაპიტანო, თორემ დრო არ ითმენს.

შევეცდებით, ამხანაგო ბერია. ხიდს ან ავაგებთ, ან ყველანი თავს შევწირავთ – თქვა ციციშვილმა. ბერია კიდევ ცოტა ჩაფიქრდა და ციციშვილს უთხრა: ასეთი თავგანწირვა უაზრობაა. რა იქნება, რომ ხიდი ღამღამობით ააშენოთ, თანაც წყლით რომ იყოს დაფარული, რათა ფაშისტებმა ვერ შენიშნონ. შესაძლებელია ასეთი რამ? ციციშვილს სახე გაუბრწყინდა და ეტყობოდა, რომ გონება გაუნათდა. ძლივს შეიკავა თავი, რომ ბერიასთვის მხარზე მეგობრულად არ დაეკრა ხელი, შემდეგ ბერიას გამოეჯგიმა და ქართულად უთხრა: ორიგინალური მიგნებაა, ამხანაგო ბერია და სავსებით შესაძლებელია. წყალქვეშ მოტივტივე ხიდს ავაშენებთ".

მართლაც, სულ რაღაც ხუთ დღეში ირაკლი ციციშვილმა და მისმა ჯარისკაცებმა დნეპრზე 550 მეტრის სიგრძის ხიდი ააგეს, რომელიც ტივტივებდა, 20 სანტიმეტრით წყალქვეშ იყო მოქცეული და 30 ტონას უძლებდა. მასზე რომ ტექნიკა და ჯარისკაცები გადადიოდნენ, ისე ჩანდა, თითქოს წყალზე მოძრაობდნენ. ამ ტექნიკურმა მიგნებამ დნეპრის ფორსირება და მთელი უკრაინის გათავისუფლება მოიტანა, ხოლო ირაკლი ციციშვილს საბჭოთა კავშირის გმირის წოდება მიენიჭა.

1943 წლის ნოემბერში პირადად ბერიამ უსახსოვრა ოქროს ვარსკვლავი და ლენინის ორდენი ციციშვილს და დასძინა: "ყოჩაღ, თავადო, შენმა გმირობამ ქვეყანას დიდი გამარჯვება მოუტანაო...".

მაშ ასე, ზემო აღნიშნულიდან შეგვიძლია თამამად ვთქათ, რომ მდინარე დნეპრზე წყალქვშა ხიდის აგების ინიციატორი და ინსტრუქტორი ქართველი მეცნიერი და საზოგადო მოღვაწე ირაკლი ციციშვილი იყო, რომელმაც მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა მეზობელი ქვეყნების - რუსეთის, ბელორუსის და უკრაინის (ეს მდინარე ამ ქვეყნების ტერიტორიაზე მიედინება დღეს, რომელსაც სათავე აქვს რუსეთში და ჩაედინება შავი ზღვის დნეპრის ლიმანის ყურეში) გადარჩენასა და თავისუფლების მოპოვების საქმეში. სამწუხაროდ, ისტორიული გაკვეთილები გვიჩვენებს, რომ დიდებული ადამიანები უძეგლოდ იკარგებიან და ამ შემთხვევაშიც ასეა.

საქართველოში კორონავირუსის 450 ახალი შემთხვევა გამოვლინდა - რამდენი კვლევა ჩატარდა გასულ 24 საათში და როგორია ეპიდვითარება ქვეყანაში

კორონავირუსის PCR კვლევის უარყოფითი შედეგების ამსახველი ყალბი დოკუმენტი 200 ლარად - დაკავებულია ერთი ადამიანი

350 ვაკანსია  97 436 მსურველზე - როგორ მიმდინარეობს გერმანიაში საქართველოს მოქალაქეების დასაქმების პროგრამა?