კონფლიქტები
მსოფლიო

10

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეთხუთმეტე დღე დაიწყება 22:19-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია – ენერგიული დღეა. ჯობია ემოციების მოთვინიერება, ვნებების აღკვეთა და თვითდისციპლინის გაძლიერება დაიწყება. მოიქეცით მშვიდად. მნიშვნელოვანი არაფერი გააკეთო. დაიწყეთ მარტივი ამოცანები, რომლებიც არ საჭიროებს ზედმეტ ძალისხმევას. ყურადღება მიაქციეთ საინტერესო იდეებს, შესაძლოა სამომავლოდ გამოგადგეთ. არ არის რეკომენდებული გამოიჩინოთ ამბიცია. გადაიტანოთ პასუხისმგებლობა სხვა ადამიანებზე. ჩაერთოთ ფინანსურ ოპერაციებში. მნიშვნელოვანი მოლაპარაკებების წარმოება. დღეს მოხმარებული პროდუქტები უნდა იყოს მაღალი ხარისხის და ახალი. უმჯობესია უარი თქვათ ძლიერ ჩაის, ყავასა და ალკოჰოლურ სასმელებზე.
კულტურა/შოუბიზნესი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ვხატავდი, სანამ საქართველოში ოქროსფერი საღებავი არ გამოილია" - გაიცანით 18 წლის მხატვარი, რომელმაც ახალ მიმდინარეობას დაუდო საფუძველი
"ვხატავდი, სანამ საქართველოში ოქროსფერი საღებავი არ გამოილია" - გაიცანით 18 წლის მხატვარი, რომელმაც ახალ მიმდინარეობას დაუდო საფუძველი

თეკ­ლა მე­ლა­ძე 18 წლის მხატ­ვა­რია, რო­მელ­მაც ხე­ლოვ­ნე­ბა­ში ახა­ლი მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბა შექ­მნა... ამ მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბას ხე­ლოვ­ნე­ბათმცოდ­ნე­ე­ებ­მა "მო­ნო­ტო­ნიზ­მი" უწო­დეს... უნი­ჭი­ე­რე­სი თეკ­ლა მე­ლა­ძე თა­ვად გვი­ამ­ბობს, რო­გორ მი­აღ­წია წარ­მა­ტე­ბებს და რა­ტომ არის მისი შე­მოქ­მე­დე­ბის მი­მართ გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად დიდი ინ­ტე­რე­სი:

- ხატ­ვა ძა­ლი­ან პა­ტა­რამ და­ი­წყეთ, გვი­ამ­ბეთ პირ­ველ სა­ფე­ხუ­რებ­ზე...

- ხატ­ვა 13 წლის ასაკ­ში და­ვი­წყე. ეს იყო ჯე­მალ და გი­ორ­გი კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლე­ბის ხატ­ვით გა­მოწ­ვე­უ­ლი ემო­ცია, რო­მე­ლიც სა­ბო­ლოო გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბად ზუ­რაბ ნი­ჟა­რა­ძეს­თან შეხ­ვედ­რის შემ­დეგ იქცა. რა წარ­მა­ტე­ბა­საც არ უნდა მი­ვაღ­წიო, ყო­ველ­თვის ვიქ­ნე­ბი ამ ადა­მი­ა­ნე­ბის მად­ლო­ბე­ლი. ჩემ­თვის გა­დამ­წყვე­ტი აღ­მოჩ­ნდა ბა­ტო­ნი ზუ­რას სი­ტყვე­ბი, როცა, სა­ერ­თოდ გა­მო­უც­დელ ბავ­შვს, რო­მელ­საც არა­სო­დეს არ უც­დია ხატ­ვა, მი­თხრა, რომ ყვე­ლა­ფერს შევ­ძლებ­დი, და­მი­ბა­რა ერთ კვი­რა­ში, ნა­ხა­ტე­ბი რომ მეჩ­ვე­ნე­ბი­ნა და შემ­დეგ ისე მაქო, თით­ქოს ვინ­მე პრო­ფე­სი­ო­ნალს აფა­სებ­და... მის­მა გა­და­ჭარ­ბე­ბულ­მა შე­ქე­ბამ, და­მა­ჯე­რა, რომ მარ­თლა რა­ღა­ცა შე­მეძ­ლო და ხატ­ვა და­ვი­წყე. ხატ­ვა დღე და ღამე, ხატ­ვა კლას­ში, სახ­ლში, მან­ქა­ნა­ში. მოკ­ლედ, გა­უ­თა­ვებ­ლად და ყველ­გან ვხა­ტავ­დი...

- მშობ­ლე­ბის ღვაწ­ლი რამ­დე­ნად დი­დია თქვენ მიღ­წე­ვებ­ში?

- ჩემი მშობ­ლე­ბი გა­მომ­ცემ­ლე­ბი არი­ან, ხელ­ნა­კეთ მი­ნი­ა­ტუ­რულ წიგ­ნებს უშ­ვე­ბენ. რო­გორც ყვე­ლა შვი­ლის ცხოვ­რე­ბა­ში მშო­ბელს უდი­დე­სი წვლი­ლი აქვს, ასე­ვე ჩემს ცხოვ­რე­ბა­შიც. ამავდრო­უ­ლად, ისი­ნი ჩემი მე­გობ­რე­ბიც არი­ან, მაგ­რამ ბევ­რს ვე­ღა­რა­ფერს გე­ტყვით, რად­გან ერ­თა­დერ­თი რა­ზეც მსაყ­ვე­დუ­რო­ბენ, ეს მათი ხსე­ნე­ბა და წვლი­ლის აღ­ნიშ­ვნაა.

თეკ­ლა მე­ლა­ძე და ზუ­რაბ ნი­ჟა­რა­ძე

- გვი­ამ­ბეთ პა­რიზ­ში ყოფ­ნა­ზე და და­უ­ვი­წყარ შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბებ­ზე...

- ვიდ­რე პა­რიზ­ში ყოფ­ნას გა­ვიხ­სე­ნებ­დე, გე­ტყვით რომ შეძ­რუ­ლი ვარ ნოტრ-დამ­ში მომ­ხდა­რი ხან­ძრის გამო. ვფიქ­რობ, მთე­ლი მსოფ­ლიო გვერ­დით და­უდ­გე­ბა საფ­რან­გეთს, ამ დი­დე­ბუ­ლი ტაძ­რის აღ­სად­გე­ნად. დიახ, სწო­რედ პა­რიზ­ში, მონ­მარტზე ვნა­ხე ერ­თდრო­უ­ლად სა­გა­მო­ფე­ნო დარ­ბაზ­ში ერ­თად გა­მო­ფე­ნი­ლი 50-მდე ქარ­თვე­ლი მხატ­ვრის ნა­მუ­შე­ვა­რი, მონ­მარ­ტე­ლი მხატ­ვრე­ბი ქუ­ჩა­ში, ჯე­მალ და გი­ორ­გი კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლე­ბის გა­მა­ოგ­ნე­ბე­ლი "ვორ­ქშო­პი". ამ ყვე­ლა­ფერს 10 დღე ვუ­ყუ­რებ­დი და ბავ­შვუ­რი ტვი­ნით ჩავ­თვა­ლე, რომ რაკი ბა­ტო­ნი ჯე­მა­ლი ასე სწრა­ფად ხა­ტავ­და ძა­ლი­ან იოლი იყო ხატ­ვა.

- პირ­ვე­ლი წარ­მა­ტე­ბა რო­დის მო­ვი­და?

- პირ­ვე­ლი წარ­მა­ტე­ბა, რო­გორც ავღ­ნიშ­ნე, იყო ზუ­რაბ ნი­ჟა­რა­ძის შე­ქე­ბა, რად­გან რომ არა ის, მე ვერ და­ვი­ჯე­რებ­დი ჩემს შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს და ხატ­ვის და­წყე­ბი­დან 4 თვე­ში ნიუ-იორკში პერ­სო­ნა­ლუ­რი გა­მო­ფე­ნა არ მექ­ნე­ბო­და. მი­თხრა, რომ მე­პო­ვა თა­ვი­სუფ­ლე­ბა ფერ­ში და ტექ­ნი­კა­ში. მირ­ჩია და პი­რო­ბა და­მა­დე­ბი­ნა, რომ არ მევ­ლო ხატ­ვა­ზე, რომ მე­ხა­ტა რაც მო­მინ­დე­ბო­და და რო­გორც შევ­ძლებ­დი... მირ­ჩია, ყვე­ლას­თვის მო­მეს­მი­ნა, მაგ­რამ არა­ვის გავ­ლე­ნის ქვეშ არ მოვ­ქცე­უ­ლი­ყა­ვი. მეც ვუს­მენ­დი და რჩე­ვე­ბის­თვის უდი­დე­სი მად­ლო­ბა მინ­და გა­და­ვუ­ხა­დო ქალ­ბა­ტონ მზია კა­ში­ას, ქეთი მა­ტა­ბელს, გოგი წე­რე­თელს, რეზო ადა­მი­ას, გუ­რამ ცერ­ცვა­ძეს, გოგი ლა­ზა­რაშ­ვილს, კუ­ხა­ლაშ­ვი­ლე­ბის დიდ ოჯახს, ტიტე შე­ყი­ლა­ძეს, ბესო არ­ბო­ლიშ­ვილს, შალ­ვა მა­ტუ­აშ­ვილს, რა­დიშ თორ­დი­ას, ან­ტონ ბა­ლან­ჩი­ვა­ძეს, გი­ორ­გი ვე­ფხვა­ძეს, მა­მუ­კა ცე­ცხლა­ძეს, კი­დევ ბევ­რს, არ მინ­და ჩა­მოთ­ვლით თავი შე­გა­წყი­ნოთ. და­ვით ბა­ძა­ღუ­ამ 13 წლის ასაკ­ში უფ­ლე­ბა მომ­ცა მას­თან ერ­თად ერ­თობ­ლი­ვი ნა­ხა­ტი შე­მექ­მნა. სწო­რედ ეს იყო პირ­ვე­ლი წარ­მა­ტე­ბა, სწო­რედ ამ ადა­მი­ა­ნე­ბის დამ­სა­ხუ­რე­ბაა, რომ და­ი­ჯე­რეს ჩემი და უსა­ზღვრო სით­ბო­თი გა­მა­ნე­ბივ­რეს. 13 წლის ასაკ­ში ვერც კი ვაც­ნო­ბი­ე­რებ­დი, რა ბედ­ნი­ე­რე­ბა იყო მათ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა. ასე მო­ვი­და დღემ­დე 9 პერ­სო­ნა­ლუ­რი და 15 ჯგუ­ფუ­რი გა­მო­ფე­ნა.

- რო­გორ და­უ­დეთ სა­ფუძ­ვე­ლი ახალ მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბას?

- სა­ხელ­მწი­ფო მუ­ზე­უმ­ში გა­მო­ფე­ნის შემ­დეგ, თით­ქოს ავ­ნერ­ვი­ულ­დი, მინ­დო­და რა­ღაც ახა­ლი შე­მექ­მნა, ისე­თი რაც ჯერ არა­ვის ქონ­და შექ­მნი­ლი. თით­ქოს ჩემს თავს ვა­ძა­ლებ­დი, რომ მი­მეგ­ნო გან­სხვა­ვე­ბუ­ლის­თვის და ოქ­როს გა­სა­ღე­ბი მე­პო­ვა. სწო­რედ ამ სი­ტყვი­დან გა­მიჩ­ნდა ოქ­როს ფერ­ში ნა­მუ­შევ­რე­ბის შექ­მნის იდეა. პირ­ვე­ლი, და­უმ­თავ­რე­ბე­ლი ნა­მუ­შე­ვა­რი გოგი წე­რე­თელ­მა ნახა, მი­თხრა, სა­ი­დან მო­ი­ფიქ­რე, ურ­თუ­ლე­სი­აო... თით­ქოს შე­მა­პა­რა, ძნე­ლი გა­სა­ბე­დი საქ­მეა ოქ­რო­თი, თან ერთ ფერ­ში ხატ­ვაო, შე­ხე­დე აბა და თუ არ გა­მო­გი­ვი­და, არ ინერ­ვი­უ­ლო, მთა­ვა­რია შრო­მა არ გე­ზა­რე­ბაო. ბა­ტო­ნი გო­გის­გან ყო­ველ­თვის შე­ქე­ბას მიჩ­ვე­ულს, ამ სი­ტყვე­ბის შემ­დეგ, ცოტა შე­მე­შინ­და და გა­თე­ნე­ბამ­დე ვხა­ტავ­დი, რომ შე­მე­ხე­და რა გა­მო­ვი­დო­და. ოქ­რო­ში პირ­ვე­ლი ნა­მუ­შე­ვა­რი იყო ბრო­წე­უ­ლი, მე­ო­რე ნა­ხა­ტიც მა­ლე­ვე და­ვი­წყე, რამ­დე­ნი­მე სა­ათ­ში.

ბრო­წე­უ­ლე­ბი

მო­მინ­და უფრო გა­მერ­თუ­ლე­ბი­ნა ტექ­ნი­კა და ბა­რე­ლი­ე­ფის ელე­მენ­ტე­ბი შე­ვი­ტა­ნე, რომ­ლე­ბიც მხო­ლოდ სა­ღე­ბა­ვით შე­ვას­რუ­ლე, ყო­ველ­გვა­რი შე­რე­უ­ლი ტექ­ნი­კის გა­რე­შე და გა­მო­მი­ვი­და, რო­გორც ბა­ტონ­მა გო­გიმ მი­თხრა. შემ­დეგ ამას მოყ­ვა დიდი ზო­მის ტი­ლო­ებ­ზე გა­დას­ვლა და ჰა­ერ­ში ნა­ხევ­რად და­კი­დუ­ლი დე­ტა­ლე­ბი. 25 ნა­მუ­შე­ვარს ვხა­ტავ­დი 7 თვე, იქამ­დე, სა­ნამ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ოქ­როს­ფე­რი სა­ღე­ბა­ვი არ გა­მო­ი­ლია.

- ის, რომ სრუ­ლი­ად გან­სხვა­ვე­ბულ ნა­ხა­ტებს ქმნით, ხალ­ხის ინ­ტე­რესს თქვენს მი­მართ ზრდის?

- კი, ინ­ტე­რე­სი არის და ამის­თვის მად­ლო­ბე­ლი ვარ. ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნის შე­ფა­სე­ბა უდი­დე­სი სტი­მუ­ლია ჩემ­თვის. ამის­თვის ღირს შრო­მა დაღ­ლამ­დე და იმ ბედ­ნი­ე­რე­ბის გან­ცდა, რისი გად­მო­ცე­მაც ძნე­ლია. ბევ­რი უც­ნო­ბია და მათი ინ­ტე­რე­სი მა­ხა­რებს. ყვე­ლა­ზე ემო­ცი­უ­რი კი ბა­ტო­ნი გიგა ბა­თი­აშ­ვი­ლი იყო - არა­სო­დეს და­მა­ვი­წყდე­ბა მისი ცრემ­ლე­ბი, როცა ჩემს სა­ხე­ლოს­ნო­ში მო­ვი­და და არ­ყის ხე­ე­ბის ტყე და­ი­ნა­ხა. მე­ო­რე დღე­საც ძა­ლი­ან ამა­ღელ­ვე­ბე­ლი რამ მოხ­და - ისევ ბა­ტო­ნი ზუ­რაბ ნი­ჟა­რა­ძე, რო­მელ­საც 2018 წლის 1 მა­ისს, 90 წლი­სად­მი მი­ძღვნილ პერ­სო­ნა­ლურ გა­მო­ფე­ნა­ზე ჩემს მიერ და­ხა­ტუ­ლი პორ­ტრე­ტი ვა­ჩუ­ქე და გა­მო­ფე­ნის ბო­ლომ­დე ხე­ლით ატა­რებ­და, არა­ვის არ მის­ცა, ასე გა­მო­ვი­და სი­ტყვით და ასე ესა­უბ­რე­ბო­და სტუმ­რებს. ბედ­ნი­ე­რი ვარ ამ ადა­მი­ა­ნებ­თან ყო­ვე­ლი შეხ­ვედ­რით. შე­იძ­ლე­ბა ხატ­ვა­ზე არ მივ­ლია, მაგ­რამ ასეთ დი­დე­ბულ ადა­მი­ა­ნებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა, უდი­დე­სი გაკ­ვე­თი­ლია ჩემ­თვის. მათი და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ინ­ტე­რე­სია სწო­რედ ის ინ­სპი­რა­ცია, რომ მუ­შა­ო­ბა გა­ვაგ­რძე­ლო.

არ­ყის ხე­ე­ბის ტყე

- ძა­ლი­ან ახალ­გაზ­რდამ ამ­დენს მი­აღ­წი­ეთ, რო­გო­რია სა­მო­მავ­ლო გეგ­მე­ბი?

- მინ­და დიპ­ლო­მა­ტო­ბა და ამ ბოლო დროს სა­ერ­თა­შო­რი­სო მე­ნე­ჯმენ­ტმა გა­მი­ტა­ცა, თუმ­ცა ხატ­ვა რჩე­ბა ჩემი ცხოვ­რე­ბის გა­ნუ­ყო­ფელ ნა­წი­ლად. თუ შევ­ძე­ლი, მინ­და რამ­დე­ნი­მე პრო­ფე­სი­ას ერ­თად და­ვე­უფ­ლო.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უკონტროლო ვითარება ლოს-ანჯელესის ქუჩებში - პოლიციასა და მომიტინგეებს შორის შეტაკებები გრძელდება
ავტორი:

"ვხატავდი, სანამ საქართველოში ოქროსფერი საღებავი არ გამოილია" - გაიცანით 18 წლის მხატვარი, რომელმაც ახალ მიმდინარეობას დაუდო საფუძველი

"ვხატავდი, სანამ საქართველოში ოქროსფერი საღებავი არ გამოილია" - გაიცანით 18 წლის მხატვარი, რომელმაც ახალ მიმდინარეობას დაუდო საფუძველი

თეკლა მელაძე 18 წლის მხატვარია, რომელმაც ხელოვნებაში ახალი მიმდინარეობა შექმნა... ამ მიმდინარეობას ხელოვნებათმცოდნეეებმა "მონოტონიზმი" უწოდეს... უნიჭიერესი თეკლა მელაძე თავად გვიამბობს, როგორ მიაღწია წარმატებებს და რატომ არის მისი შემოქმედების მიმართ განსაკუთრებულად დიდი ინტერესი:

- ხატვა ძალიან პატარამ დაიწყეთ, გვიამბეთ პირველ საფეხურებზე...

- ხატვა 13 წლის ასაკში დავიწყე. ეს იყო ჯემალ და გიორგი კუხალაშვილების ხატვით გამოწვეული ემოცია, რომელიც საბოლოო გადაწყვეტილებად ზურაბ ნიჟარაძესთან შეხვედრის შემდეგ იქცა. რა წარმატებასაც არ უნდა მივაღწიო, ყოველთვის ვიქნები ამ ადამიანების მადლობელი. ჩემთვის გადამწყვეტი აღმოჩნდა ბატონი ზურას სიტყვები, როცა, საერთოდ გამოუცდელ ბავშვს, რომელსაც არასოდეს არ უცდია ხატვა, მითხრა, რომ ყველაფერს შევძლებდი, დამიბარა ერთ კვირაში, ნახატები რომ მეჩვენებინა და შემდეგ ისე მაქო, თითქოს ვინმე პროფესიონალს აფასებდა... მისმა გადაჭარბებულმა შექებამ, დამაჯერა, რომ მართლა რაღაცა შემეძლო და ხატვა დავიწყე. ხატვა დღე და ღამე, ხატვა კლასში, სახლში, მანქანაში. მოკლედ, გაუთავებლად და ყველგან ვხატავდი...

- მშობლების ღვაწლი რამდენად დიდია თქვენ მიღწევებში?

- ჩემი მშობლები გამომცემლები არიან, ხელნაკეთ მინიატურულ წიგნებს უშვებენ. როგორც ყველა შვილის ცხოვრებაში მშობელს უდიდესი წვლილი აქვს, ასევე ჩემს ცხოვრებაშიც. ამავდროულად, ისინი ჩემი მეგობრებიც არიან, მაგრამ ბევრს ვეღარაფერს გეტყვით, რადგან ერთადერთი რაზეც მსაყვედურობენ, ეს მათი ხსენება და წვლილის აღნიშვნაა.

თეკლა მელაძე და ზურაბ ნიჟარაძე

- გვიამბეთ პარიზში ყოფნაზე და დაუვიწყარ შთაბეჭდილებებზე...

- ვიდრე პარიზში ყოფნას გავიხსენებდე, გეტყვით რომ შეძრული ვარ ნოტრ-დამში მომხდარი ხანძრის გამო. ვფიქრობ, მთელი მსოფლიო გვერდით დაუდგება საფრანგეთს, ამ დიდებული ტაძრის აღსადგენად. დიახ, სწორედ პარიზში, მონმარტზე ვნახე ერთდროულად საგამოფენო დარბაზში ერთად გამოფენილი 50-მდე ქართველი მხატვრის ნამუშევარი, მონმარტელი მხატვრები ქუჩაში, ჯემალ და გიორგი კუხალაშვილების გამაოგნებელი "ვორქშოპი". ამ ყველაფერს 10 დღე ვუყურებდი და ბავშვური ტვინით ჩავთვალე, რომ რაკი ბატონი ჯემალი ასე სწრაფად ხატავდა ძალიან იოლი იყო ხატვა.

- პირველი წარმატება როდის მოვიდა?

- პირველი წარმატება, როგორც ავღნიშნე, იყო ზურაბ ნიჟარაძის შექება, რადგან რომ არა ის, მე ვერ დავიჯერებდი ჩემს შესაძლებლობებს და ხატვის დაწყებიდან 4 თვეში ნიუ-იორკში პერსონალური გამოფენა არ მექნებოდა. მითხრა, რომ მეპოვა თავისუფლება ფერში და ტექნიკაში. მირჩია და პირობა დამადებინა, რომ არ მევლო ხატვაზე, რომ მეხატა რაც მომინდებოდა და როგორც შევძლებდი... მირჩია, ყველასთვის მომესმინა, მაგრამ არავის გავლენის ქვეშ არ მოვქცეულიყავი. მეც ვუსმენდი და რჩევებისთვის უდიდესი მადლობა მინდა გადავუხადო ქალბატონ მზია კაშიას, ქეთი მატაბელს, გოგი წერეთელს, რეზო ადამიას, გურამ ცერცვაძეს, გოგი ლაზარაშვილს, კუხალაშვილების დიდ ოჯახს, ტიტე შეყილაძეს, ბესო არბოლიშვილს, შალვა მატუაშვილს, რადიშ თორდიას, ანტონ ბალანჩივაძეს, გიორგი ვეფხვაძეს, მამუკა ცეცხლაძეს, კიდევ ბევრს, არ მინდა ჩამოთვლით თავი შეგაწყინოთ. დავით ბაძაღუამ 13 წლის ასაკში უფლება მომცა მასთან ერთად ერთობლივი ნახატი შემექმნა. სწორედ ეს იყო პირველი წარმატება, სწორედ ამ ადამიანების დამსახურებაა, რომ დაიჯერეს ჩემი და უსაზღვრო სითბოთი გამანებივრეს. 13 წლის ასაკში ვერც კი ვაცნობიერებდი, რა ბედნიერება იყო მათთან ურთიერთობა. ასე მოვიდა დღემდე 9 პერსონალური და 15 ჯგუფური გამოფენა.

- როგორ დაუდეთ საფუძველი ახალ მიმდინარეობას?

- სახელმწიფო მუზეუმში გამოფენის შემდეგ, თითქოს ავნერვიულდი, მინდოდა რაღაც ახალი შემექმნა, ისეთი რაც ჯერ არავის ქონდა შექმნილი. თითქოს ჩემს თავს ვაძალებდი, რომ მიმეგნო განსხვავებულისთვის და ოქროს გასაღები მეპოვა. სწორედ ამ სიტყვიდან გამიჩნდა ოქროს ფერში ნამუშევრების შექმნის იდეა. პირველი, დაუმთავრებელი ნამუშევარი გოგი წერეთელმა ნახა, მითხრა, საიდან მოიფიქრე, ურთულესიაო... თითქოს შემაპარა, ძნელი გასაბედი საქმეა ოქროთი, თან ერთ ფერში ხატვაო, შეხედე აბა და თუ არ გამოგივიდა, არ ინერვიულო, მთავარია შრომა არ გეზარებაო. ბატონი გოგისგან ყოველთვის შექებას მიჩვეულს, ამ სიტყვების შემდეგ, ცოტა შემეშინდა და გათენებამდე ვხატავდი, რომ შემეხედა რა გამოვიდოდა. ოქროში პირველი ნამუშევარი იყო ბროწეული, მეორე ნახატიც მალევე დავიწყე, რამდენიმე საათში.

ბროწეულები

მომინდა უფრო გამერთულებინა ტექნიკა და ბარელიეფის ელემენტები შევიტანე, რომლებიც მხოლოდ საღებავით შევასრულე, ყოველგვარი შერეული ტექნიკის გარეშე და გამომივიდა, როგორც ბატონმა გოგიმ მითხრა. შემდეგ ამას მოყვა დიდი ზომის ტილოებზე გადასვლა და ჰაერში ნახევრად დაკიდული დეტალები. 25 ნამუშევარს ვხატავდი 7 თვე, იქამდე, სანამ საქართველოში ოქროსფერი საღებავი არ გამოილია.

- ის, რომ სრულიად განსხვავებულ ნახატებს ქმნით, ხალხის ინტერესს თქვენს მიმართ ზრდის?

- კი, ინტერესი არის და ამისთვის მადლობელი ვარ. ყველა ადამიანის შეფასება უდიდესი სტიმულია ჩემთვის. ამისთვის ღირს შრომა დაღლამდე და იმ ბედნიერების განცდა, რისი გადმოცემაც ძნელია. ბევრი უცნობია და მათი ინტერესი მახარებს. ყველაზე ემოციური კი ბატონი გიგა ბათიაშვილი იყო - არასოდეს დამავიწყდება მისი ცრემლები, როცა ჩემს სახელოსნოში მოვიდა და არყის ხეების ტყე დაინახა. მეორე დღესაც ძალიან ამაღელვებელი რამ მოხდა - ისევ ბატონი ზურაბ ნიჟარაძე, რომელსაც 2018 წლის 1 მაისს, 90 წლისადმი მიძღვნილ პერსონალურ გამოფენაზე ჩემს მიერ დახატული პორტრეტი ვაჩუქე და გამოფენის ბოლომდე ხელით ატარებდა, არავის არ მისცა, ასე გამოვიდა სიტყვით და ასე ესაუბრებოდა სტუმრებს. ბედნიერი ვარ ამ ადამიანებთან ყოველი შეხვედრით. შეიძლება ხატვაზე არ მივლია, მაგრამ ასეთ დიდებულ ადამიანებთან ურთიერთობა, უდიდესი გაკვეთილია ჩემთვის. მათი და საზოგადოების ინტერესია სწორედ ის ინსპირაცია, რომ მუშაობა გავაგრძელო.

არყის ხეების ტყე

- ძალიან ახალგაზრდამ ამდენს მიაღწიეთ, როგორია სამომავლო გეგმები?

- მინდა დიპლომატობა და ამ ბოლო დროს საერთაშორისო მენეჯმენტმა გამიტაცა, თუმცა ხატვა რჩება ჩემი ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად. თუ შევძელი, მინდა რამდენიმე პროფესიას ერთად დავეუფლო.

"ჰანს კლუგემ თქვა, ძალიან კარგად მუშაობთ, ბრავო თქვენო" - რას ამბობს თენგიზ ცერცვაძე პანდემიის მართვასთან დაკავშირებით გამოთქმულ კრიტიკაზე

"ვაქცინაცია სიკვდილობის პანდემიას აჩერებს, შემთხვევების რაოდენობას ვერ აჩერებს, მაგრამ ანახევრებს ან ამესამედებს" - თენგიზ ცერცვაძე

"თბილისი პრაიდის" მოწინააღმდეგეებმა რუსთაველის მეტროსთან კარვები გაშალეს