კონფლიქტები
პოლიტიკა
მსოფლიო

9

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეთოთხმეტე დღე დაიწყება 21:02-ზე, მთვარე მშვილდოსანში იქნება 18:53-დან, უკურსო მთვარის პერიოდი იქნება 16:06-დან 18:55-მდე – მიიღეთ აქტიური და გადამწყვეტი მოქმედება. დაიწყე მნიშვნელოვანი და სერიოზული საქმეები. მომავალ წარმატებაში ეჭვი არ შეგეპაროთ. ფრთხილად და კარგად დაფიქრდი თქვენს ნაბიჯებზე. კომუნიკაცია სხვადასხვა ადამიანებთან. გააძლიერეთ ოჯახური კავშირები და დაამყარეთ ურთიერთობა საყვარელ ადამიანებთან, განსაკუთრებით უფროს თაობასთან. თუ შესაძლებელია, გადადეთ ყველაფერი, დაისვენეთ და ისიამოვნეთ ცხოვრებით. ფიზიკური აქტივობა სასარგებლოა. გაუფრთხილდით მხედველობას.
კულტურა/შოუბიზნესი
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"კომპანიები თუ ერთმანეთს ებრძვიან, მომხმარებლებმა რა დავაშავეთ?!" - რატომ არ არიან ქართულ სუპერმარკეტებში "კლიენტები ყოველთვის მართალი"
"კომპანიები თუ ერთმანეთს ებრძვიან, მომხმარებლებმა რა დავაშავეთ?!" - რატომ არ არიან ქართულ სუპერმარკეტებში "კლიენტები ყოველთვის მართალი"

"კლი­ენ­ტი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლია!" - ყვე­ლა­ფე­რი რომ მომ­ხმა­რებ­ლის სურ­ვილ­ზე უნდა იყოს მორ­გე­ბუ­ლი, ეს კარ­გად ვი­ცით, მაგ­რამ მოდი, 21-ე სა­უ­კუ­ნე­ში დრო­ის დე­ფი­ციტ­ზეც ვი­სა­უბ­როთ. დღეს იმ­დე­ნად აჩ­ქა­რე­ბუ­ლია ცხოვ­რე­ბის ტემ­პი, რომ ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი, სერ­ვი­სე­ბი, კო­მერ­ცი­უ­ლი ობი­ექ­ტე­ბი­ - ყვე­ლა­ფე­რი დრო­ის მო­გე­ბის პრინ­ცი­პით ამოქ­მედ­და და ჩვე­ნი დრო­ის და­ზოგ­ვი­სა და კომ­ფორ­ტის­კენ არის მი­მარ­თუ­ლი, მაგ­რამ რა ხდე­ბა ჩვენს რე­ა­ლო­ბა­ში?

წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, სა­ღა­მოს დაღ­ლი­ლი, ენერ­გი­ა­გა­მოც­ლი­ლი სამ­სა­ხუ­რი­დან ბრუნ­დე­ბი და სუ­პერ­მარ­კეტ­ში შე­ივ­ლი, რომ ხელს გა­ა­ყო­ლო პრო­დუქ­ტი. ერთი სული გაქვს, შინ რო­დის მიხ­ვალ,­ რომ გემ­რი­ე­ლად ივახ­შმო, მერე ტე­ლე­ვი­ზორ­თან მო­კა­ლათ­დე და ცოტა ხნით და­ის­ვე­ნო, თუმ­ცა... ერთ მარ­კეტ­ში შენ­თვის სა­სურ­ვე­ლი ძა­ლი­ან ბევ­რი პრო­დუქ­ტი არ გხვ­დება და ყვე­ლაფ­რის შე­სა­ძე­ნად, დრო­ის უდი­დე­სი მო­ნაკ­ვე­თი მა­ღა­ზი­ებ­ს შო­რის წინ და უკან სი­ა­რულ­ში გე­ხარ­ჯე­ბა.­

მოკ­ლედ, ერთ სივ­რცე­ში ყვე­ლა პრო­დუქ­ტის შე­ძე­ნის კომ­ფორ­ტი და­ი­ვი­წყეთ და ნურც აღ­შფოთ­დე­ბით, რად­გან ჩვენს რე­ა­ლო­ბა­ში "ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლი კლი­ენ­ტის" წესი არ მუ­შა­ობს! ამ პრობ­ლე­მის თავ­ში კი ქარ­თუ­ლი სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის ქსე­ლის მე­ნე­ჯმენ­ტია, რო­მელ­საც, რჩე­ბა შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა, რომ ჩვე­ნი დრო­ის დე­ფი­ცი­ტი­ სუ­ლაც არ ანაღ­ვლებს და კლი­ენ­ტის კომ­ფორ­ტიც ჩი­რად არ უღირს... ეს პრობ­ლე­მა მხო­ლოდ ად­გი­ლობ­რი­ვი მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის არ არის თვალ­სა­ჩი­ნო.­ ცოტა ხნის წინ ევ­რო­პელ­მა სტუ­მარ­მა ჩემ­თან სა­უბ­რი­სას ბრა­ზი ვერ და­მა­ლა - თქვენს სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­ში სხვა წე­სე­ბი მოქ­მე­დებ­სო...

"სა­ქარ­თვე­ლო­ში მომ­ხმა­რე­ბელ­თა უფლე­­ბ­ები რომ არ­სად არის და­ცუ­ლი, ეს სი­ახ­ლეს არ წარ­მო­ად­გენს, მაგ­რამ "ორმა ნა­ბი­ჯ­მა" მო­ლო­დინს გა­და­ა­ჭარ­ბა. ჯერ იყო და ამ ქსელ­მა უბ­ნის პა­ტა­რა მა­ღა­ზი­ე­ბი ჩა­ძი­რა, არა­და, ხში­რად მე­ზობ­ლე­ბი­ ნი­სი­ით ვსარ­გებ­ლობ­დით. მერე ხალ­ხი შე­აჩ­ვი­ეს - დახ­ლე­ბი სავ­სე ჰქონ­დათ და თით­ქოს ერ­თგვა­რი კომ­ფორ­ტიც შეგ­ვიქ­მნეს, მაგ­რამ ესეც დრო­ე­ბი­თი აღ­მოჩ­ნდა.

"კოკა-კო­ლას", "პეპ­სის", "ფან­ტას", "ნა­ბეღ­ლავს", ზო­გი­ერ­თი მწარ­მო­ებ­ლის ძეხ­ვე­ულ­სა და კი­დევ ბევ­რი და­სა­ხე­ლე­ბის პრო­დუქტს აღარ იღე­ბენ და დავ­რბი­ვარ ასე მა­ღა­ზი­ი­დან მა­ღა­ზი­ა­ში. ეს ძა­ლი­ან დიდ უხერ­ხუ­ლო­ბას მიქ­მნის. მიკ­ვირს, ამ­ხე­ლა ქსე­ლი ელე­მენ­ტა­რულ რა­ღა­ცებს რა­ტომ არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს? სად გვაქვს ამ­დე­ნი დრო, ამათ გა­უ­გე­ბარ გა­რი­გე­ბებს მო­ვარ­გოთ ჩვე­ნი ყოვე­ლ­დღი­უ­რო­ბა?!" - ამბ­ობს მომ­ხმა­რე­ბე­ლი.

იგი­ვე გან­წყო­ბა აქვთ ჩემს სხვა რეს­პონ­დენ­ტებ­საც:

"ორი წლის წინ, უბან­ში "ორი ნა­ბი­ჯი" გაგ­ვიხ­სნეს.­ ახ­ლო­მახ­ლო სხვა მარ­კე­ტე­ბი არ გვაქვს, ადრე უბან­ში პა­ტა­რა მა­ღა­ზი­ე­ბი იყო, მაგ­რამ "ორ ნა­ბიჯს"­ კონ­კუ­რენ­ცია ვერ გა­უ­წი­ეს და ყვე­ლა და­ი­ხუ­რა... რამ­დენ­ჯერ­მე მო­მინ­და კონ­კრე­ტუ­ლი პრო­დუქ­ტე­ბის შე­ძე­ნა, მაგ­რამ მპა­სუ­ხობ­დნენ, ამ­ჟა­მად არ გვაქ­ვსო. მერე რამ­დენ­ჯე­რაც შე­ვე­დი, ეს პრო­დუქ­ტე­ბი­ არც ­ერთხელ არ დამ­ხვდა დახლზე და ბო­ლოს გაბ­რა­ზე­ბულ­მა­ კონ­სულ­ტან­ტებს ისევ შევ­ჩივ­ლე, რა­ტომ არ ჰქონ­დათ მა­გა­ლი­თად, "ნა­ბეღ­ლა­ვი", ან "კოკა-კოლა"... მოკ­ლედ, გამ­ყიდ­ველ­მა რო­გორც იქნა ამო­ღერ­ღა, მაგ პრო­დუქ­ცი­ას ტყუ­ი­ლად კი­თხუ­ლობთ, ჩვენს ქსელ­ში ვე­რას­დროს ნა­ხავ­თო.

ერ­თმა კონ­სულ­ტან­ტმა კი ჩამ­ჩურ­ჩუ­ლა: "არსი კო­ლას" დიდი ფული აქვს გა­დახ­დი­ლი, რომ "კოკა-კოლა" არ შე­მო­ი­ტა­ნონ, ამი­ტო­მაც არ გვაქვს მარ­კეტ­ში, "ნა­ბეღ­ლავ­ზე" კი ვე­რა­ფერს გე­ტყვი­თო... "ორი ნა­ბი­ჯის" დახ­ლე­ბი­დან გაქ­რა "ლი­დერ ფუ­დის" პრო­დუქ­ცი­აც, ასა­წო­ნი ყა­ვაც და კი­დევ არა­ერ­თი და­სა­ხე­ლე­ბის პრო­დუქ­ტი... არა­და, ამ­ხე­ლა სუ­პერ­მარ­კე­ტი ხომ ყვე­ლა გე­მოვ­ნე­ბის მყიდ­ველს უნდა აკ­მა­ყო­ფი­ლებ­დეს?! აღა­რა­ფერს ვამ­ბობ იმა­ზე, რომ ფა­სე­ბი ყო­ველ­დღი­უ­რად იზ­რდე­ბა... ვერ გა­მი­გია, ეს რა და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბაა, კომ­პა­ნი­ე­ბი თუ ერ­თმა­ნეთს ებ­რძვი­ან, მომ­ხმა­რებ­ლებ­მა რა და­ვა­შა­ვეთ?!" - წუხს ახალ­გაზ­რდა ქალ­ბა­ტო­ნი.

უკ­მა­ყო­ფი­ლო ჩანს სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის ქსელ "ფუდ­მარ­ტის" მომ­ხმა­რე­ბე­ლიც:

"მი­თხრეს, რომ "ტკბი­ლი ქვეყ­ნი­სა" და "სან­დო­მის" ტკბი­ლე­უ­ლის გარ­და, აქ სხვას არ ყი­დი­ან. თუ მომ­ხმა­რე­ბელს მრა­ვალ­ფერ­ოვან არ­ჩე­ვანს ვერ სთა­ვა­ზო­ბენ, მა­შინ ეს ქსე­ლი უნდა და­ი­ხუ­როს და ვინც მომ­ხმარ­ებ­ლის მო­თხოვ­ნას სრუ­ლად და­აკ­მა­ყო­ფი­ლებს, ბა­ზარ­ზეც ის დარ­ჩეს! აბა, რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა ამათ თა­მა­შებს შე­ე­წი­როს მომ­ხმა­რებ­ლის დრო და ნერ­ვე­ბი?!" წა­ი­კი­თხეთ ვრცლად

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უკონტროლო ვითარება ლოს-ანჯელესის ქუჩებში - პოლიციასა და მომიტინგეებს შორის შეტაკებები გრძელდება
ავტორი:

"კომპანიები თუ ერთმანეთს ებრძვიან, მომხმარებლებმა რა დავაშავეთ?!" - რატომ არ არიან ქართულ სუპერმარკეტებში "კლიენტები ყოველთვის მართალი"

"კომპანიები თუ ერთმანეთს ებრძვიან, მომხმარებლებმა რა დავაშავეთ?!" - რატომ არ არიან ქართულ სუპერმარკეტებში "კლიენტები ყოველთვის მართალი"

"კლიენტი ყოველთვის მართალია!" - ყველაფერი რომ მომხმარებლის სურვილზე უნდა იყოს მორგებული, ეს კარგად ვიცით, მაგრამ მოდი, 21-ე საუკუნეში დროის დეფიციტზეც ვისაუბროთ. დღეს იმდენად აჩქარებულია ცხოვრების ტემპი, რომ ტექნოლოგიები, სერვისები, კომერციული ობიექტები - ყველაფერი დროის მოგების პრინციპით ამოქმედდა და ჩვენი დროის დაზოგვისა და კომფორტისკენ არის მიმართული, მაგრამ რა ხდება ჩვენს რეალობაში?

წარმოიდგინეთ, საღამოს დაღლილი, ენერგიაგამოცლილი სამსახურიდან ბრუნდები და სუპერმარკეტში შეივლი, რომ ხელს გააყოლო პროდუქტი. ერთი სული გაქვს, შინ როდის მიხვალ, რომ გემრიელად ივახშმო, მერე ტელევიზორთან მოკალათდე და ცოტა ხნით დაისვენო, თუმცა... ერთ მარკეტში შენთვის სასურველი ძალიან ბევრი პროდუქტი არ გხვდება და ყველაფრის შესაძენად, დროის უდიდესი მონაკვეთი მაღაზიებს შორის წინ და უკან სიარულში გეხარჯება.

მოკლედ, ერთ სივრცეში ყველა პროდუქტის შეძენის კომფორტი დაივიწყეთ და ნურც აღშფოთდებით, რადგან ჩვენს რეალობაში "ყოველთვის მართალი კლიენტის" წესი არ მუშაობს! ამ პრობლემის თავში კი ქართული სუპერმარკეტების ქსელის მენეჯმენტია, რომელსაც, რჩება შთაბეჭდილება, რომ ჩვენი დროის დეფიციტი სულაც არ ანაღვლებს და კლიენტის კომფორტიც ჩირად არ უღირს... ეს პრობლემა მხოლოდ ადგილობრივი მომხმარებლისთვის არ არის თვალსაჩინო. ცოტა ხნის წინ ევროპელმა სტუმარმა ჩემთან საუბრისას ბრაზი ვერ დამალა - თქვენს სუპერმარკეტებში სხვა წესები მოქმედებსო...

"საქართველოში მომხმარებელთა უფლებები რომ არსად არის დაცული, ეს სიახლეს არ წარმოადგენს, მაგრამ "ორმა ნაბიჯმა" მოლოდინს გადააჭარბა. ჯერ იყო და ამ ქსელმა უბნის პატარა მაღაზიები ჩაძირა, არადა, ხშირად მეზობლები ნისიით ვსარგებლობდით. მერე ხალხი შეაჩვიეს - დახლები სავსე ჰქონდათ და თითქოს ერთგვარი კომფორტიც შეგვიქმნეს, მაგრამ ესეც დროებითი აღმოჩნდა.

"კოკა-კოლას", "პეპსის", "ფანტას", "ნაბეღლავს", ზოგიერთი მწარმოებლის ძეხვეულსა და კიდევ ბევრი დასახელების პროდუქტს აღარ იღებენ და დავრბივარ ასე მაღაზიიდან მაღაზიაში. ეს ძალიან დიდ უხერხულობას მიქმნის. მიკვირს, ამხელა ქსელი ელემენტარულ რაღაცებს რატომ არ ითვალისწინებს? სად გვაქვს ამდენი დრო, ამათ გაუგებარ გარიგებებს მოვარგოთ ჩვენი ყოველდღიურობა?!" - ამბობს მომხმარებელი.

იგივე განწყობა აქვთ ჩემს სხვა რესპონდენტებსაც:

"ორი წლის წინ, უბანში "ორი ნაბიჯი" გაგვიხსნეს. ახლომახლო სხვა მარკეტები არ გვაქვს, ადრე უბანში პატარა მაღაზიები იყო, მაგრამ "ორ ნაბიჯს" კონკურენცია ვერ გაუწიეს და ყველა დაიხურა... რამდენჯერმე მომინდა კონკრეტული პროდუქტების შეძენა, მაგრამ მპასუხობდნენ, ამჟამად არ გვაქვსო. მერე რამდენჯერაც შევედი, ეს პროდუქტები არც ერთხელ არ დამხვდა დახლზე და ბოლოს გაბრაზებულმა კონსულტანტებს ისევ შევჩივლე, რატომ არ ჰქონდათ მაგალითად, "ნაბეღლავი", ან "კოკა-კოლა"... მოკლედ, გამყიდველმა როგორც იქნა ამოღერღა, მაგ პროდუქციას ტყუილად კითხულობთ, ჩვენს ქსელში ვერასდროს ნახავთო.

ერთმა კონსულტანტმა კი ჩამჩურჩულა: "არსი კოლას" დიდი ფული აქვს გადახდილი, რომ "კოკა-კოლა" არ შემოიტანონ, ამიტომაც არ გვაქვს მარკეტში, "ნაბეღლავზე" კი ვერაფერს გეტყვითო... "ორი ნაბიჯის" დახლებიდან გაქრა "ლიდერ ფუდის" პროდუქციაც, ასაწონი ყავაც და კიდევ არაერთი დასახელების პროდუქტი... არადა, ამხელა სუპერმარკეტი ხომ ყველა გემოვნების მყიდველს უნდა აკმაყოფილებდეს?! აღარაფერს ვამბობ იმაზე, რომ ფასები ყოველდღიურად იზრდება... ვერ გამიგია, ეს რა დამოკიდებულებაა, კომპანიები თუ ერთმანეთს ებრძვიან, მომხმარებლებმა რა დავაშავეთ?!" - წუხს ახალგაზრდა ქალბატონი.

უკმაყოფილო ჩანს სუპერმარკეტების ქსელ "ფუდმარტის" მომხმარებელიც:

"მითხრეს, რომ "ტკბილი ქვეყნისა" და "სანდომის" ტკბილეულის გარდა, აქ სხვას არ ყიდიან. თუ მომხმარებელს მრავალფეროვან არჩევანს ვერ სთავაზობენ, მაშინ ეს ქსელი უნდა დაიხუროს და ვინც მომხმარებლის მოთხოვნას სრულად დააკმაყოფილებს, ბაზარზეც ის დარჩეს! აბა, როგორ შეიძლება ამათ თამაშებს შეეწიროს მომხმარებლის დრო და ნერვები?!" წაიკითხეთ ვრცლად

"ბავშვის დედა კართან მუხლებზე მდგომი დამხვდა, სიტყვებს თავს ვერ უყრიდა" - სცენიდან ომში და ომიდან სამაშველო სამსახურში წასული ბიჭის ამბავი

"ბავშვის ოპერაცია 300 000 ევრო ჯდება და სანამ თანხას არ გადავურიცხავთ, არაფერს უკეთებენ" - პატარა ანიტას დახმარება სჭირდება

"ვაჟა გაფრინდაშვილი მონაწილეობდა 2008 წლის აგვისტოს მოვლენებში, როგორც ექიმი" - ე.წ.სამხრეთ ოსეთის დე ფაქტო КГБ