მსოფლიო
პოლიტიკა
სამართალი

24

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 03:34-ზე, მთვარე კუროში გადაბრძანდება 21:35-ზე – კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. ამ დღეს ადამიანი მეტად მგრძნობიარეა საკვების მიმართ. ნუ გადატვირთავ კუჭს, მაგრამ ნურც იშიმშილებთ. მიიღეთ ჯანსაღი საკვები.
წიგნები
საზოგადოება
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რას ამბობს მამუკა ხაზარაძე მისი შესაძლო დაკავების შესახებ
რას ამბობს მამუკა ხაზარაძე მისი შესაძლო დაკავების შესახებ

სრუ­ლი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბით მინ­და ვთქვა: ფო­თის პორ­ტი ვერ შე­ას­რუ­ლებს იმ ფუნ­ქცი­ას, რაც ანაკ­ლი­ას აკის­რია, - ამის შე­სა­ხებ „თი­ბი­სი ბან­კის“ ერთ-ერ­თმა დამ­ფუძ­ნე­ბელ­მა მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძემ გა­ზეთ „კვი­რის პა­ლიტ­რას­თან“ ექ­სკლუ­ზი­ურ ინ­ტერ­ვი­უ­ში გა­ნა­ცხა­და.

„კვი­რის პა­ლიტ­რა“ მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძის­გან და­ინ­ტე­რეს­და, რამ­დე­ნად გა­მო­უჩ­ნდე­ბა ანაკ­ლი­ის პორ­ტს ფო­თის პორ­ტის სა­ხით კონ­კუ­რენ­ტი, რა პრო­ექ­ტშიც ასე­ვე ოპი­კია (კერ­ძო ინ­ვეს­ტი­რე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო კორ­პო­რა­ცია) ჩარ­თუ­ლი.

„ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო ის­ტო­რი­ას მო­გიყ­ვე­ბით: ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რი პორ­ტის საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში ოპე­რა­ტო­რი კომ­პა­ნი­ის მო­ძი­ე­ბაა. ჰო­ლან­დი­ე­ლებ­მა, რომ­ლე­ბიც ჩვე­ნი კონ­სულ­ტან­ტე­ბი არი­ან ამ პრო­ექ­ტში, სა­ერ­თა­შო­რი­სო ტენ­დე­რი ჩაგ­ვა­ტა­რე­ბი­ნეს და გა­მო­ვავ­ლი­ნეთ გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი - სინ­გა­პუ­რის პორ­ტის ად­მი­ნის­ტრა­ცია, რო­მე­ლიც ყვე­ლა­ზე დი­დია მსოფ­ლი­ო­ში. მათ­თან მო­ვი­ლა­პა­რა­კეთ, პრო­ექ­ტი მო­ე­წო­ნათ, ინ­ვეს­ტი­ცი­ა­ზე აი­ღეს ვალ­დე­ბუ­ლე­ბა, ჩა­ა­ტა­რეს დიუ-დი­ლი­ჯენ­სი (სა­ინ­ვეს­ტი­ციო ობი­ექ­ტის დე­ტა­ლუ­რად შეს­წავ­ლა რის­კე­ბის თა­ვი­დან ასა­ცი­ლებ­ლად. - ავტ.) და ბო­ლოს თქვეს, რომ სჭირ­დე­ბათ 5-წლი­ა­ნი ექ­სკლუ­ზი­ვი. ამ პე­რი­ოდ­ში სხვა ღრმა­წყლო­ვა­ნი პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბის ნე­ბარ­თვა არ იქ­ნე­ბო­და გა­ცე­მუ­ლი (აქ არ იყო ლა­პა­რა­კი არ­სე­ბუ­ლი პორ­ტის გაღ­რმა­წყლო­ვა­ნე­ბა­ზე).

მთავ­რო­ბას მა­შინ ჩვენ ბევ­რი მა­გა­ლი­თი წარ­ვუდ­გი­ნეთ, როცა ახა­ლი პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბი­სას ძვე­ლი პორ­ტის მფლო­ბე­ლი კომ­პა­ნია იწყებს პი­არსვლებს, რაში გჭირ­დე­ბათ ახა­ლი პორ­ტი, როცა შე­მიძ­ლია უკვე არ­სე­ბუ­ლის გა­და­ი­ა­რა­ღე­ბა მო­ვახ­დი­ნოო. ხში­რად ასეთ დროს აღარც ახა­ლი პორ­ტი შენ­დე­ბა, რად­გან ინ­ვეს­ტორს ამ პი­რო­ბე­ბით ვე­ღარ იზი­დავ და აღარც ძვე­ლის გა­და­ი­ა­რა­ღე­ბა გა­მოს­დის, სა­ბო­ლო­ოდ კი ასე­თი ქვეყ­ნე­ბი პერ­სპექ­ტი­ვის გა­რე­შე რჩე­ბი­ან. თუმ­ცა მა­შინ მთავ­რო­ბამ ამა­ზე გვი­პა­სუ­ხა, რომ ეს იქ­ნე­ბო­და კონ­კუ­რენ­ცი­ის შე­ზღუდ­ვა და სა­ერ­თა­შო­რი­სო კომ­პა­ნი­ებს, რომ­ლე­ბიც ჩვენს პორ­ტებ­ში ოპე­რი­რე­ბენ, ამის გამო შე­ეძ­ლოთ ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის­თვის ეჩივ­ლათ.

მოკ­ლედ, ბევ­რი სა­უბ­რის შემ­დეგ ჩვენ მიერ შერ­ჩე­ულ­მა პორ­ტის ოპე­რა­ტორ­მა მო­ი­თხო­ვა, რომ სა­ხელ­მწი­ფოს 600 მი­ლი­ო­ნი­დან 200-ის თა­ნა­ინ­ვეს­ტი­რე­ბა მო­ეხ­დი­ნა. ამ სა­კი­თხზე შევ­ხვდი ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­სა და დი­მიტ­რი ქუმ­სიშ­ვილს. შევ­თან­ხმდით, რომ სა­ხელ­მწი­ფო გა­მო­ყოფ­და 100-მი­ლი­ო­ნი­ან საკ­რე­დი­ტო ხაზს, რო­მელ­საც სა­პარტნი­ო­რო ფონ­დი მო­ი­ზი­დავ­და გა­რე­დან, ეს არ იქ­ნე­ბო­და ბი­უ­ჯე­ტის თან­ხა, და გვა­სეს­ხებ­და ჩვენ. თუმ­ცა შერ­ჩე­უ­ლი ოპე­რა­ტო­რი კომ­პა­ნი­ის­თვის ეს პი­რო­ბა მი­სა­ღე­ბი არ გა­მოდ­გა. აი, აქ კი აღ­მოვ­ჩნდით ვა­კუ­უმ­ში და ამ დროს გა­მოჩ­ნდა SSA MARINE - ცნო­ბი­ლი და სე­რი­ო­ზუ­ლი კომ­პა­ნია, რო­მე­ლიც ჩვე­ნი ოპე­რა­ტო­რი გახ­და.

ფოთ­ში ერთ-ერთი ტერ­მი­ნა­ლის 12 მეტ­რით დაღ­რმა­ვე­ბა არ ნიშ­ნავს ღრმა­წყლო­ვა­ნი პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბას“, - წერს გა­ზე­თი „კვი­რის პა­ლიტ­რა“.

ამას­თან, მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძის თქმით, ფო­თის პორ­ტის ღრმა­წყლოვ­ნო­ბა­ზე სა­უ­ბა­რი ანაკ­ლი­ის პორ­ტის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე პირ­და­პი­რი დარ­ტყმა და დაკ­ნი­ნე­ბაა.

„ბევ­რი რამ ემ­თხვე­ვა ერ­თმა­ნეთს. თვი­თონ იმ ბან­კი­რებ­საც, რომ­ლე­ბიც ფო­თის პორ­ტსაც აფი­ნან­სე­ბენ და ჩვენ­თან მუ­შა­ო­ბენ, ცოტა არ იყოს, გა­უკ­ვირ­დათ, როცა ფო­თის პორ­ტის გაღ­რმა­წყლო­ვა­ნე­ბა­ზე პრეს­რე­ლი­ზე­ბი ნა­ხეს. 50 მი­ლი­ო­ნად პორ­ტი ვერ აშენ­დე­ბა. მე მი­ვე­სალ­მე­ბი ნე­ბის­მი­ე­რი ბიზ­ნე­სის გა­და­ი­ა­რა­ღე­ბას, მაგ­რამ როცა ბუ­ზის­გან სპი­ლო იქ­მნე­ბა იმი­ტომ, რომ რა­ღაც გა­და­ი­ფა­როს, ეს უკვე სხვა თე­მაა. ამის მი­ზა­ნი იმ აზ­რის დამ­კვიდ­რე­ბაა, თუ ანაკ­ლია არ აშენ­დე­ბა, აგერ ფო­თიც შე­ას­რუ­ლებს ამ ფუნ­ქცი­ა­სო.

სრუ­ლი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბით მინ­და ვთქვა: ფო­თის პორ­ტი ვერ შე­ას­რუ­ლებს იმ ფუნ­ქცი­ას, რაც ანაკ­ლი­ას აკის­რია. ბან­კებ­მა რამ­დე­ნი­მე თვის წინ გა­მარ­თულ შეხ­ვედ­რა­ზე პირ­და­პირ დას­ვეს სა­კი­თხი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან, პირ­და­პირ და მკა­ფი­ოდ გვი­თხა­რით ყვე­ლა­ფე­რი ფო­თის პორტზეო. სხვა­თა შო­რის, ეს ერთ-ერთი პუნ­ქტია ზე­მოთ ხსე­ნე­ბუ­ლი რვი­დან. არ შე­იძ­ლე­ბა თან ანაკ­ლი­ას აშე­ნებ­დე, თან ასე აპი­ა­რებ­დე ფო­თის პორ­ტს, ახალ პორ­ტს ვა­შე­ნებ­თო. ეს ანაკ­ლი­ის პორ­ტის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე პირ­და­პი­რი დარ­ტყმა და დაკ­ნი­ნე­ბაა,“ - აცხა­დებს მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძე გა­ზეთ „კვი­რის პა­ლიტ­რას­თან“ ექ­სკლუ­ზი­ურ ინ­ტერ­ვი­უ­ში.

ჟურ­ნა­ლის­ტის კი­თხვა­ზე, ამ ეტაპ­ზე სა­ხელ­მწი­ფოს და­ხარ­ჯუ­ლი აქვს თუ არა თან­ხა ანაკ­ლი­ის პორტზე და თუ აქვს, რამ­დე­ნი, მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძე პა­სუ­ხობს, რომ სა­ხელ­მწი­ფოს ფი­ნან­სუ­რი თა­ნა­მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა არ გა­აჩ­ნია, რაც შე­ე­ხე­ბა 100 მი­ლი­ონს, ეს ძვი­რად ღი­რე­ბუ­ლი სუ­ბორ­დი­ნი­რე­ბუ­ლი სეს­ხია.

„პრო­ექ­ტში ჩა­დე­ბუ­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს თან­ხა ამ ეტაპ­ზე არის ნული. რაც შე­ე­ხე­ბა 100 მი­ლი­ონს, ეს ძვი­რად ღი­რე­ბუ­ლი სუ­ბორ­დი­ნი­რე­ბუ­ლი სეს­ხია, რო­მელ­საც კონ­სორ­ცი­უ­მი მი­ი­ღებს პრო­ექ­ტის ფი­ნან­სუ­რი და­ხურ­ვის შემ­დეგ“, - აცხა­დებს მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძე.

ჟურ­ნა­ლის­ტის კი­თხვა­ზე, ანაკ­ლი­ის პრო­ექ­ტი­დან ხა­ზა­რა­ძის წას­ვლის შემ­თხვე­ვა­ში, შე­ფერ­ხდე­ბა თუ ანაკ­ლი­ის პორ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბა, ხა­ზა­რა­ძე პა­სუ­ხობს:

„რა თქმა უნდა. პირ­და­პირ გე­უბ­ნე­ბით: ისე არ მოხ­დე­ბა, რომ ჩვენ ოფი­სი­დან გა­ვალთ და ვი­ღაც ჩაგ­ვა­ნაც­ვლებს. ერთი მხრივ, ამ­ხე­ლა სა­ხელ­მწი­ფო მან­ქა­ნა გვი­ტევს, მე­ო­რე მხრივ კი გვე­უბ­ნე­ბი­ან, ბან­კებ­თან რა­ტომ არ ხუ­რავთ დრო­ზე მო­ლა­პა­რა­კე­ბებ­სო. ბან­კებს კი თა­ვი­სი მო­თხოვ­ნე­ბი აქვთ სა­ხელ­მწი­ფოს­თან.

არაფ­რის დათ­მო­ბას არ ვა­პი­რებთ. სამ­შე­ნებ­ლო გრა­ფი­კის­თვის ერთი დღი­თაც არ გა­დაგ­ვიც­დე­ნია, როცა და­ვი­ნა­ხე, რომ ბან­კებ­თან მო­ლა­პა­რა­კე­ბა არა ჩვენ გამო, არა­მედ მა­თი­ვე მო­თხოვ­ნე­ბის გამო გა­და­ი­წია, ავი­ღეთ და 70 მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რის ინ­ვეს­ტი­ცია მო­ვახ­დი­ნეთ, რომ არ ჩა­მოვ­რჩე­ნო­დით მშე­ნებ­ლო­ბის გრა­ფიკს. ღმერ­თმა და­ი­ფა­როს და ხვალ რომ არ გა­მო­ვი­დეს რა­ღა­ცის გამო მო­ლაპ­რა­კე­ბა, ან გა­ჭი­ა­ნურ­დეს, ჩვენ­თვის ეს ხომ რის­კია?! და ამ დროს სა­ხელ­მწი­ფო გა­მო­დის და გვე­უბ­ნე­ბა შენ ვერ შე­ას­რუ­ლე რა­ღაც, წადი სახ­ლში და აწი მე გა­ვაგ­რძე­ლე­ბო.

სწო­რია, რომ ჩვე­ნი მთე­ლი ენერ­გია ინ­ტერ­ვი­უ­ებ­სა და ინ­ვეს­ტო­რე­ბის და­წყნა­რე­ბა­ზე მი­დის? ჩვენ მხო­ლოდ იმას ვი­თხოვთ, რომ საქ­მე სწრა­ფად გა­მო­ი­ძი­ონ. რვა თვე რით ვერ გა­არ­კვი­ეს ფუ­ლის გა­თეთ­რე­ბა იყო თუ არა. როცა ერთ დღე­ში „გა­არ­კვი­ეს“ მუ­ქა­რის წე­რი­ლი ნამ­დვი­ლი იყო თუ არა,“ - აცხა­დებს მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძე.

ჟურ­ნა­ლის­ტის კი­თხვა­ზე, რამ­დე­ნად გა­მო­რი­ცხავს, რომ და­ა­კა­ვონ, რის შე­სა­ხებ გარ­კვე­უ­ლი ინ­ფორ­მა­ცი­ე­ბი ჯერ კი­დევ ზა­ფხუ­ლი­დან ვრცელ­დე­ბა, მა­მუ­კა ხა­ზა­რა­ძე პა­სუ­ხობს, რომ "ამ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში არა­ფერს გა­მო­რი­ცხავს".

ხა­ზა­რა­ძე მი­იჩ­ნევს, რომ აღ­ნიშ­ნულ­ზე აპე­ლი­რე­ბა რო­გორც მას­ზე, ისე პარტნი­ო­რებ­ზე ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი ზე­წო­ლის მცდე­ლო­ბას წარ­მო­ად­გენს. „არ არის ეს ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი ზე­წო­ლა?! ჩემი პარტნი­ო­რე­ბი ამას რომ მე­კი­თხე­ბი­ან, არ არის ეს მათ­ზე ზე­მოქ­მე­დე­ბის ბერ­კე­ტი?!“, - აღ­ნიშ­ნავს ბიზ­ნეს­მე­ნი.

მი­სი­ვე შე­ფა­სე­ბით, უზარ­მა­ზა­რი სა­ხელ­მწი­ფო მან­ქა­ნის შე­მო­ტე­ვის მსხვერ­პლია. „და­ახ­ლო­ე­ბით ისე­თი მდგო­მა­რე­ო­ბაა, თან გირ­ტყას ადა­მი­ან­მა და თან გი­თხრას, ფეხ­ზე რა­ტომ არ დგა­ხა­რო“, - აღ­ნიშ­ნავს ის.

რაც შე­ე­ხე­ბა შე­კი­თხვას, "თი­ბი­სის" სა­მეთ­ვალ­ყუ­რეო საბ­ჭოს თავ­მჯდო­მა­რე­ო­ბი­დან წას­ვლის შემ­დეგ, რამ­დე­ნად შე­საძ­ლოა ანაკ­ლი­ის კონ­სორ­ცი­უ­მი­და­ნაც გა­ვი­დეს, ხა­ზა­რა­ძე პა­სუ­ხობს: „რას ნიშ­ნავს წა­ვალ? ამ­ხე­ლა პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა ავი­ღე. ხვალ შე­იძ­ლე­ბა მი­თხრან, სა­ქარ­თვე­ლო­და­ნაც წა­დიო“.

წა­ი­კი­თხეთ ექ­სკლუ­ზი­უ­რი ინ­ტერ­ვიუ ვრცლად "კვი­რის პა­ლიტ­რა­ზე"

.
0

კარგია, მიუჯდება მიშიკუნას!

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა
ავტორი:

რას ამბობს მამუკა ხაზარაძე მისი შესაძლო დაკავების შესახებ

რას ამბობს მამუკა ხაზარაძე მისი შესაძლო დაკავების შესახებ

სრული პასუხისმგებლობით მინდა ვთქვა: ფოთის პორტი ვერ შეასრულებს იმ ფუნქციას, რაც ანაკლიას აკისრია, - ამის შესახებ „თიბისი ბანკის“ ერთ-ერთმა დამფუძნებელმა მამუკა ხაზარაძემ გაზეთ „კვირის პალიტრასთან“ ექსკლუზიურ ინტერვიუში განაცხადა.

„კვირის პალიტრა“ მამუკა ხაზარაძისგან დაინტერესდა, რამდენად გამოუჩნდება ანაკლიის პორტს ფოთის პორტის სახით კონკურენტი, რა პროექტშიც ასევე ოპიკია (კერძო ინვესტირების საერთაშორისო კორპორაცია) ჩართული.

„ძალიან საინტერესო ისტორიას მოგიყვებით: ყველაზე მთავარი პორტის საქმიანობაში ოპერატორი კომპანიის მოძიებაა. ჰოლანდიელებმა, რომლებიც ჩვენი კონსულტანტები არიან ამ პროექტში, საერთაშორისო ტენდერი ჩაგვატარებინეს და გამოვავლინეთ გამარჯვებული - სინგაპურის პორტის ადმინისტრაცია, რომელიც ყველაზე დიდია მსოფლიოში. მათთან მოვილაპარაკეთ, პროექტი მოეწონათ, ინვესტიციაზე აიღეს ვალდებულება, ჩაატარეს დიუ-დილიჯენსი (საინვესტიციო ობიექტის დეტალურად შესწავლა რისკების თავიდან ასაცილებლად. - ავტ.) და ბოლოს თქვეს, რომ სჭირდებათ 5-წლიანი ექსკლუზივი. ამ პერიოდში სხვა ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის ნებართვა არ იქნებოდა გაცემული (აქ არ იყო ლაპარაკი არსებული პორტის გაღრმაწყლოვანებაზე).

მთავრობას მაშინ ჩვენ ბევრი მაგალითი წარვუდგინეთ, როცა ახალი პორტის მშენებლობისას ძველი პორტის მფლობელი კომპანია იწყებს პიარსვლებს, რაში გჭირდებათ ახალი პორტი, როცა შემიძლია უკვე არსებულის გადაიარაღება მოვახდინოო. ხშირად ასეთ დროს აღარც ახალი პორტი შენდება, რადგან ინვესტორს ამ პირობებით ვეღარ იზიდავ და აღარც ძველის გადაიარაღება გამოსდის, საბოლოოდ კი ასეთი ქვეყნები პერსპექტივის გარეშე რჩებიან. თუმცა მაშინ მთავრობამ ამაზე გვიპასუხა, რომ ეს იქნებოდა კონკურენციის შეზღუდვა და საერთაშორისო კომპანიებს, რომლებიც ჩვენს პორტებში ოპერირებენ, ამის გამო შეეძლოთ ხელისუფლებისთვის ეჩივლათ.

მოკლედ, ბევრი საუბრის შემდეგ ჩვენ მიერ შერჩეულმა პორტის ოპერატორმა მოითხოვა, რომ სახელმწიფოს 600 მილიონიდან 200-ის თანაინვესტირება მოეხდინა. ამ საკითხზე შევხვდი ბიძინა ივანიშვილსა და დიმიტრი ქუმსიშვილს. შევთანხმდით, რომ სახელმწიფო გამოყოფდა 100-მილიონიან საკრედიტო ხაზს, რომელსაც საპარტნიორო ფონდი მოიზიდავდა გარედან, ეს არ იქნებოდა ბიუჯეტის თანხა, და გვასესხებდა ჩვენ. თუმცა შერჩეული ოპერატორი კომპანიისთვის ეს პირობა მისაღები არ გამოდგა. აი, აქ კი აღმოვჩნდით ვაკუუმში და ამ დროს გამოჩნდა SSA MARINE - ცნობილი და სერიოზული კომპანია, რომელიც ჩვენი ოპერატორი გახდა.

ფოთში ერთ-ერთი ტერმინალის 12 მეტრით დაღრმავება არ ნიშნავს ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობას“, - წერს გაზეთი „კვირის პალიტრა“.

ამასთან, მამუკა ხაზარაძის თქმით, ფოთის პორტის ღრმაწყლოვნობაზე საუბარი ანაკლიის პორტის მნიშვნელობაზე პირდაპირი დარტყმა და დაკნინებაა.

„ბევრი რამ ემთხვევა ერთმანეთს. თვითონ იმ ბანკირებსაც, რომლებიც ფოთის პორტსაც აფინანსებენ და ჩვენთან მუშაობენ, ცოტა არ იყოს, გაუკვირდათ, როცა ფოთის პორტის გაღრმაწყლოვანებაზე პრესრელიზები ნახეს. 50 მილიონად პორტი ვერ აშენდება. მე მივესალმები ნებისმიერი ბიზნესის გადაიარაღებას, მაგრამ როცა ბუზისგან სპილო იქმნება იმიტომ, რომ რაღაც გადაიფაროს, ეს უკვე სხვა თემაა. ამის მიზანი იმ აზრის დამკვიდრებაა, თუ ანაკლია არ აშენდება, აგერ ფოთიც შეასრულებს ამ ფუნქციასო.

სრული პასუხისმგებლობით მინდა ვთქვა: ფოთის პორტი ვერ შეასრულებს იმ ფუნქციას, რაც ანაკლიას აკისრია. ბანკებმა რამდენიმე თვის წინ გამართულ შეხვედრაზე პირდაპირ დასვეს საკითხი ხელისუფლების წარმომადგენლებთან, პირდაპირ და მკაფიოდ გვითხარით ყველაფერი ფოთის პორტზეო. სხვათა შორის, ეს ერთ-ერთი პუნქტია ზემოთ ხსენებული რვიდან. არ შეიძლება თან ანაკლიას აშენებდე, თან ასე აპიარებდე ფოთის პორტს, ახალ პორტს ვაშენებთო. ეს ანაკლიის პორტის მნიშვნელობაზე პირდაპირი დარტყმა და დაკნინებაა,“ - აცხადებს მამუკა ხაზარაძე გაზეთ „კვირის პალიტრასთან“ ექსკლუზიურ ინტერვიუში.

ჟურნალისტის კითხვაზე, ამ ეტაპზე სახელმწიფოს დახარჯული აქვს თუ არა თანხა ანაკლიის პორტზე და თუ აქვს, რამდენი, მამუკა ხაზარაძე პასუხობს, რომ სახელმწიფოს ფინანსური თანამონაწილეობა არ გააჩნია, რაც შეეხება 100 მილიონს, ეს ძვირად ღირებული სუბორდინირებული სესხია.

„პროექტში ჩადებული სახელმწიფოს თანხა ამ ეტაპზე არის ნული. რაც შეეხება 100 მილიონს, ეს ძვირად ღირებული სუბორდინირებული სესხია, რომელსაც კონსორციუმი მიიღებს პროექტის ფინანსური დახურვის შემდეგ“, - აცხადებს მამუკა ხაზარაძე.

ჟურნალისტის კითხვაზე, ანაკლიის პროექტიდან ხაზარაძის წასვლის შემთხვევაში, შეფერხდება თუ ანაკლიის პორტის მშენებლობა, ხაზარაძე პასუხობს:

„რა თქმა უნდა. პირდაპირ გეუბნებით: ისე არ მოხდება, რომ ჩვენ ოფისიდან გავალთ და ვიღაც ჩაგვანაცვლებს. ერთი მხრივ, ამხელა სახელმწიფო მანქანა გვიტევს, მეორე მხრივ კი გვეუბნებიან, ბანკებთან რატომ არ ხურავთ დროზე მოლაპარაკებებსო. ბანკებს კი თავისი მოთხოვნები აქვთ სახელმწიფოსთან.

არაფრის დათმობას არ ვაპირებთ. სამშენებლო გრაფიკისთვის ერთი დღითაც არ გადაგვიცდენია, როცა დავინახე, რომ ბანკებთან მოლაპარაკება არა ჩვენ გამო, არამედ მათივე მოთხოვნების გამო გადაიწია, ავიღეთ და 70 მილიონი დოლარის ინვესტიცია მოვახდინეთ, რომ არ ჩამოვრჩენოდით მშენებლობის გრაფიკს. ღმერთმა დაიფაროს და ხვალ რომ არ გამოვიდეს რაღაცის გამო მოლაპრაკება, ან გაჭიანურდეს, ჩვენთვის ეს ხომ რისკია?! და ამ დროს სახელმწიფო გამოდის და გვეუბნება შენ ვერ შეასრულე რაღაც, წადი სახლში და აწი მე გავაგრძელებო.

სწორია, რომ ჩვენი მთელი ენერგია ინტერვიუებსა და ინვესტორების დაწყნარებაზე მიდის? ჩვენ მხოლოდ იმას ვითხოვთ, რომ საქმე სწრაფად გამოიძიონ. რვა თვე რით ვერ გაარკვიეს ფულის გათეთრება იყო თუ არა. როცა ერთ დღეში „გაარკვიეს“ მუქარის წერილი ნამდვილი იყო თუ არა,“ - აცხადებს მამუკა ხაზარაძე.

ჟურნალისტის კითხვაზე, რამდენად გამორიცხავს, რომ დააკავონ, რის შესახებ გარკვეული ინფორმაციები ჯერ კიდევ ზაფხულიდან ვრცელდება, მამუკა ხაზარაძე პასუხობს, რომ "ამ სიტუაციაში არაფერს გამორიცხავს".

ხაზარაძე მიიჩნევს, რომ აღნიშნულზე აპელირება როგორც მასზე, ისე პარტნიორებზე ფსიქოლოგიური ზეწოლის მცდელობას წარმოადგენს. „არ არის ეს ფსიქოლოგიური ზეწოლა?! ჩემი პარტნიორები ამას რომ მეკითხებიან, არ არის ეს მათზე ზემოქმედების ბერკეტი?!“, - აღნიშნავს ბიზნესმენი.

მისივე შეფასებით, უზარმაზარი სახელმწიფო მანქანის შემოტევის მსხვერპლია. „დაახლოებით ისეთი მდგომარეობაა, თან გირტყას ადამიანმა და თან გითხრას, ფეხზე რატომ არ დგახარო“, - აღნიშნავს ის.

რაც შეეხება შეკითხვას, "თიბისის" სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარეობიდან წასვლის შემდეგ, რამდენად შესაძლოა ანაკლიის კონსორციუმიდანაც გავიდეს, ხაზარაძე პასუხობს: „რას ნიშნავს წავალ? ამხელა პასუხისმგებლობა ავიღე. ხვალ შეიძლება მითხრან, საქართველოდანაც წადიო“.

წაიკითხეთ ექსკლუზიური ინტერვიუ ვრცლად "კვირის პალიტრაზე"