ავტორი:

გახსოვთ მეა "მეალომანიადან"? დღეს ის "საქართველოს ვარსკვლავის" ჟიურიშია - თიკო ბერძენიშვილის გზა ვირტუალური წამყვანობიდან გენ. დირექტორის მოადგილეობამდე

გახსოვთ მეა "მეალომანიადან"? დღეს ის "საქართველოს ვარსკვლავის" ჟიურიშია - თიკო ბერძენიშვილის გზა ვირტუალური წამყვანობიდან გენ. დირექტორის მოადგილეობამდე

„საქართველოს ვარსკვლავის“ ჟიურის ერთ-ერთი წევრი საზოგადოებრივი მაუწყებლის მენეჯერი, გენერალური დირექტორის პირველი მოადგილე თიკო ბერძენიშვილია. ის ევროპის მაუწყებელთა კავშირის მედიამართვის კომიტეტის წევრიც გახლავთ. დღეს კი იმ კონკურსანტების შეფასება უწევს, რომელთაგან ერთ-ერთი მაყურებლის გადაწყვეტილებით, „ევროვიზიის“ კონკურსზე საქართველოს წარადგენს.

ბევრმა არც იცის, რომ თიკო ბერძენიშვილი წარსულში, „პირველი არხის“ ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული გადაცემის „მეალომანიას“ ვირტუალური წამყვანი გახლდათ. სწორედ ის „მეაა“, რომლის ხმაც ბევრს ძალიან უყვარდა, განსაკუთრებით გადაცემის ფინალში, როდესაც ის დიდი სიყვარულით და ოდნავ გამომწვევად ემშვიდობებოდა მაყურებელს - „გკოცნით, თქვენი მეა“.

AMBEBI.GE-ს თხოვნით თიკო ბერძენიშვილი ახლა იმ წლებს იხსენებს:

- თავიდან „სტუდია აუდიენციაში“ მოვხვდი, რომლის“ ხელმძღვანელი კოკა ყანდიაშვილი იყო. იმ პერიოდში თეატრალური უნივერსიტეტის (კინოჟურნალისტიკის ფაკულტეტი) პირველი კურსის სტუდენტი ვიყავი, ლალა (ოლია) თაბუკაშვილის ჯგუფიდან, რომელმაც სტუდენტები პრაქტიკაზე იქ გაგვიშვა, რადგანაც სტაჟიორები სჭირდებოდათ. მოკლედ, „აუდიენციაში“ მივედი და დავრჩი.

რას არ ვაკეთებდით, ოღონდაც, მიკროფონთან ვმდგარიყავით. ძალიან ბევრ პროექტში ვმონაწილეობდი... ვისაც ახსოვს, მამუკა ბერიკა და ირინა მოსეშვილი აკეთებდნენ რადიოში გადაცემას „მუსიკალური ათეული“ და იდეა გაჩნდა, მისი სატელევიზიო ვერსია ვირტუალური წამყვანით გაკეთებულიყო. სწორედ მაშინ შეიქმნა ვირტუალური „მეა“ და შესაბამისად გადაცემა „მეალომანია“. გახმოვანება მე მანდეს, რაც საპასუხისმგებლო იყო.

გადაცემა ყოველთვის მთავრდებოდა ფრაზით - „გკოცნით, თქვენი მეა“. ნამდვილად სერიოზული ექსპერიმენტი იყო ჩემს ცხოვრებაში. ერთხელ კოკა ყანდიაშვილმა მითხრა, „ყველაზე ბედნიერი ახალგაზრდა გოგო ხარ, რადგანაც გყავს სათამაშო, რომლითაც მთელი საქართველო თამაშობს“. ამ გადასახედიდან რომ ვუყურებ, მართლა ასე იყო, მე კი ისეთ დეტალებზე ვნერვიულობდი, „მეა“-ს თმა არ უხდებოდა, ხელს ვერ ამოძრავებდა, კოსტიუმს ვერ ვაცმევდით... ნერვიულობასთან ერთად, ამაზე შემეძლო, მეტირა კიდეც. გადაცემამ 5 წელი გაძლო, ახლა ვხვდები, რომ სატელევიზიო პროექტისთვის საკმაოდ დიდი დროა... ის პერიოდი ერთ-ერთი საუკეთესო იყო ჩემს ცხოვრებაში.

- მოგვიანებით ცხოვრებამ ბაქოში მოგიწია, რადგანაც დაოჯახდი... ის პერიოდიც გავიხსენოთ.

- მაშინ პარალელურად საპროდიუსერო კომპანია „არტ იმედში“ ვმუშაობდი, თან, ტელეკომპანია „იმედში“ ნიკუშა ლომიძესთან ერთად მუსიკალური გადაცემა „კლიპლოტო“ მიმყავდა. იმ პერიოდში აზერბაიჯანში დათო გომართელის და „ფორტეს“ უკვე ცნობილი კლიპის გადასაღებად გავემგზავრეთ. სწორედ მაშინ გავიცანი ჩემი მომავალი მეუღლე, რომელიც იმხანად იქ ცხოვრობდა, რადგანაც მისი ოჯახი საელჩოში მოღვაწეობდა. მერე ისე მოხდა, რომ ბაქოში გავთხოვდი და საცხოვრებლად და სამუშაოდ იქ გადავედი. საუკეთესო წლები იყო. აზერბაიჯანში 7 წელი გავატარე.

- და მგონი, მათი ენაც ისწავლეთ...

- ისე მოხდა, რომ ჩემი ქმრის სამსახურიდან გამომდინარე, სხვადასხვა ქვეყანაში ბევრს ვმოგზაურობდით (საერთაშორისო კომპანიაში მუშაობს ახლა და მაშინაც). მოგზაურობამ დიდი გამოცდილება მომცა. ჩემი პირველი შვილი აქ შემეძინა, მაგრამ 5 წლამდე ბაქოში იზრდებოდა. ბაქო ჩემთვის ძალიან თბილი და საყვარელი ქალაქია. აზერბაიჯანული ენა ცოტა უკეთესად რომ მესწავლა, კარგი იქნებოდა, თუმცა ვცდილობდი.

- შემდეგ თბილისში დაბრუნდით და სამსახური ისევ „პირველ არხზე“ დაიწყეთ. რატომ?

- შემთხვევით ისე მოხდა, რომ „პირველ არხზე“ დავბრუნდი... მანამდე კი ქუჩაში მეგობარი შემხვდა, რომელიც მარკეტინგში მუშაობდა, კომუნიკაციის დარგში მენეჯერს ეძებდნენ და რეზიუმეს გადმოგზავნა მთხოვა. გავუგზავნე, მერე პატარა კონკურსიც გავიარე და „პირველ არხზე“ მოვხვდი ჯერ პიარის განყოფილებაში, შემდეგ მარკეტინგში გადავედი, ახლა მენეჯერის პოზიციაზე ვარ, გენერალური დირექტორის პირველი მოადგილე.

ძალიან მნიშვნელოვანია ჩემთვის საზოგადოებრივი მაუწყებლის გარშემო გაერთიანება, რადგან ვთვლი, რომ ჩვენს ქვეყანაში ის ძალიან პატარაა და თოთო ბავშვივით უნდა მოფრთხილება. ყველაფერი ახალი ხომ რთულად მკვიდრდება, თვითონ ევროპულ მაუწყებელთა კავშირში, რომლის აქტიური წევრებიც ვართ, მეუბნებიან, რომ ეს არ არის მხოლოდ თქვენი ქვეყნის გამოწვევა, ყველანი ასე ვართ და BBC-ც კი, რომელიც ერთ-ერთი ლიდერი ტელეკომპანიაა, საერთაშორისო ბაზარზე მასაც დღემდე უწევს გარკვეულ გამოწვევებზე პასუხი. ამიტომ, ვფიქრობ, რომ ახლა ვაკეთებ იმ საქმეს, რაც ყველაზე ძალიან მიყვარს.

ევროპის მაუწყებელთა კავშირში სხვადასხვა ჯგუფებია, სადაც კოორდინატორობით დავიწყე, რამდენიმე საფეხური, არჩევნები გავიარე (თითოეულ კომიტეტში წევრების არჩევა ხდება). მე მედია მართვის კომიტეტში ვარ და 2-წლიანი მანდატი მაქვს. შემდეგში ვნახოთ, როგორ განვითარდება მოვლენები, რაღაც გეგმები მაქვს.

- ბევრ რამეს ასწრებთ...

- როდესაც რაღაც ძალიან გინდა, ყოველთვის ყველაფერს ასწრებ. ბევრს ვმუშაობ და არც იმის თქმა მერიდება, რომ თუ რაიმე არ ვიცი, ვისწავლო, ვხვეწავ, ვაუმჯობესებ. ამას შემიძლია დილიდან დაღამებამდე დრო დავუთმო.

- საზოგადოებაში გარკვეული სტერეოტიპი არსებობს, რომ ჩვენი საზოგადოებრივი მაუწყებელი არ არის ისეთი, რომ უნდა იყოს, არხს ბევრი პრობლემა აქვს თუნდაც იმასთან დაკავშირებით, რომ ყურებადი და რეიტინგული არ არის... რას იტყვით?

- მზარდი არხია და უნდა ვთქვათ, რომ საზოგადოებრივი მაუწყებლის შეფასების კრიტერიუმად, მხოლოდ რეიტინგი არ გამოდგება. თუმცა, კანონი საზოგადოებრივი მაუწყებლის შესახებ გვეუბნება, რომ მოსახლეობის 90 %-ს უნდა მივწვდეთ. დღეისთვის, როგორც ვთქვი, მზარდები ვართ და არხი ტექნიკურად და ტექნოლოგიურად ფეხზე დგება.

წლები დასჭირდა იმას, რომ ეს ტელევიზია გარკვეული პრობლემებიდან ამოსულიყო. ახლა სწორ გაზაზე დგას, ტექნიკური გადაიარაღება, ახალი შენობისთვის ინფრასტრუქტურული ცვლილებები მიდის, რომელსაც მაყურებელი ვერ ხედავს, რადგანაც კონტენტი აინტერესებს, თუმცა შინაარსის თვალსაზრისითაც, ცვლილებები გვაქვს. გარდა „საქართველოს ვარსკვლავისა“ ამჟამად რამდენიმე ახალი გადაცემა შედის ეთერში.

- „საქართველოს ვარსკვლავის“ ჟიურის შემადგენლობაში გვერდით გიზით ადამიანი, რომელიც მიმაჩნია, რომ ამ არხის ისტორიაში ყველაზე ძლიერი ხელმძღვანელი იყო და ეს არის ზაზა შენგელია. პარალელი რომ გავავლოთ, რა სხვაობაა იმდროინდელ და ახლანდელ ტელევიზიას შორის?

- მგონი, დროის თვალსაზრისით შედარება ძალიან გაგვიჭირდება, მაშინ ჩვენი ტელევიზია ერთ-ერთი ძლიერი არხი იყო, რომელზეც ორიენტირებული იყო მაყურებელი, არჩევანის საშუალებაც არ ჰქონდათ. ზაზა პროგრესული ხელმძღვანელი იყო, დიდი რეფორმები ჩაატრა, ვიცით, რეფორმის ჩატარება რასთან არის დაკავშირებული. მიხარია, რომ მისი გამოცდილების და კომპეტენციის ადამიანი ჟიურიშია. მისი გამოცდილების არგამოყენება ამ პატარა ქვეყანაში, რომელშიც პროფესიონალები ასე გვჭირდება, არაფრით არ შეიძლება.

- დღესდღეობით დასაძლევია „საქართველოს ვარსკვლავი“ - გამარჯვებული გამოსავლენია...

- ისე მოხდა, რომ „ევროვიზიის“ რამდენიიმე შესარჩევი კონკურსის ჟიურიში მომიწია ყოფნამ. წელს ამის გამო რამდენიმე ქვეყანაში ვიყავი, მაგრამ ასეთი კარგი ნაკადი ჩვენთან რომაა, არსად ყოფილა თავმოყრილი, ამიტომ მშვიდად ვართ, ვინც არ უნდა მოიგოს, გვგონია, რომ სწორად მივდივართ წინ და სწორ გზაზე ვდგავართ. რთულია ჟიურიში ყოფნა, რადგან თითო სიტყვას აწონა სჭირდება და პასუხისმგებლობის გაზიარება, მით უფრო, რომ ჩვენ წინ ახალგაზრდები დგანან და არ შეიძლება მათ ტრავმა მიაყენო, რომელმაც შემდეგ ცხოვრებაში შეიძლება პრობლემები შეუქმნას. აქ დედის ინსტინქტითაც ვსაუბრობ, თუმცა კონკურსი კონკურსია. გამარჯვებული ერთია, დანარჩენი - მარცხდება და აქ ყოფნით იმხელა გამოცდილებას იღებენ, რომ ვფიქრობ, პროექტში მონაწილეობა უკვე გამარჯვებაა. საერთოდ, კი მიმაჩნია, რომ „საქართველოს ვარსკვლავი“ შედგა.

- თიკო, შვილებზე რას გვეტყვით?

- სრულყოფილება არ არსებობს, მაგრამ მინდა, ვიყო კარგი დედა. ამაყი ვარ იმით, რომ ორი არაჩვეულებრივი ბიჭი მყავს, რომლებისთვისაც ყველაფერს ვაკეთებ. ჯერ ჩემი შვილები და მერე დანარჩენი სხვა. მთელს შაბათ-კვირას მათ ვუთმობ. შეიძლება მთელი დღე იყო ბავშვებთან, მაგრამ არ იყო სრულყოფილად მათთან, მაგრამ შეიძლება 15 წუთი გაატარო და ბავშვებში იმდენი ჩადო, რამდენიც დედამ უნდა გააკეთოს შვილებისთვის, ყველაფერს ვაკეთებ იმისთვის, რომ შვილებს ვეყო...

ფილმი, რომელიც გია ყანჩელის ცხოვრების შესახებ ყვება - 23 ნოემბერს "სევდის ანგელოზების" პრემიერა შედგება

"დედას დღეს მაინც გავახსენდები?" - მარტა ბარამიძის გულახდილი პასუხები

"საფრანგეთის უნივერსიტეტი, სადაც  ვსწავლობდი, სალომე ზურაბიშვილმა და შვიდმა პრეზიდენტმა დაამთავრა" -  რა გეგმები აქვს "ევროვიზიაზე" თამარ კაკალაშვილს