პოლიტიკა
მსოფლიო
სამხედრო

1

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეექვსე დღე დაიწყება 10:27-ზე, მთვარე ლომშია – მარტოობისა და თავმდაბლობის დღეა. ინტუიცია მძაფრდება. კარგია სუნთქვითი ვარჯიში და არომათერაპია. კარგია ზედა სასუნთქი გზებისა და ბრონქების გაწმენდა. რეკომენდებულია: მოაგვარეთ მატერიალური და ფულადი საკითხები. აკეთეთ საქმე. გამოავლინეთ თქვენი უნარები და ნიჭი. წარმატების მიღწევა ბევრ სფეროში შეიძლება. უმჯობესია თავი შეიკავოთ როგორც გრძელი, ასევე მოკლე მოგზაურობისგან. ეს დღე განკუთვნილია დასვენებისთვის.
სპორტი
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
საზოგადოება
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა
რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა

წელს სკო­ლებ­ში ახა­ლი საგ­ნის სწავ­ლე­ბა და­ი­წყო. მე-3 და მე-4 კლა­სის მოს­წავ­ლე­ებს "მე და სა­ზო­გა­დო­ე­ბას" ძი­რი­თა­დად, და­წყე­ბი­თი კლა­სის მას­წავ­ლებ­ლე­ბი, კვი­რა­ში ორ­ჯერ უტა­რე­ბენ.

სა­ნამ ეს სა­ხელ­მძღვა­ნე­ლო დღის სი­ნათ­ლეს იხი­ლავ­და, მის გარ­შე­მო დიდი აჟი­ო­ტა­ჟი ატყდა. ვრცელ­დე­ბო­და ჭო­რე­ბი, რომ მო­ცე­მულ სას­წავ­ლო სა­გან­ში სექ­სუ­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სა­კი­თხე­ბი ის­წავ­ლე­ბო­და. სა­ბო­ლო­ოდ, "მე და სა­ზო­გა­დო­ე­ბა" მიმ­დი­ნა­რე წლის სექ­ტემ­ბრი­დან უკვე სკო­ლებ­შია. თუ რა მი­ზანს ისახვს ეს სა­ხელ­მძღვა­ნე­ლო და რა შე­დე­გებ­ზეა ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი, ამის შე­სა­ხებ გვე­სა­უბ­რე­ბა ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მე­ბის დე­პარ­ტა­მენ­ტის სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის ექ­სპერ­ტი შალ­ვა მეკ­რა­ვიშ­ვი­ლი:

რო­გორც სას­წავ­ლო გეგ­მა­შია გა­წე­რი­ლი, საგ­ნის მი­ზა­ნია, მოს­წავ­ლეს პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა და მზრუნ­ვე­ლი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ჩა­მო­უ­ყა­ლი­ბოს სა­კუ­თა­რი თა­ვის, ოჯა­ხის, თე­მის, ბუ­ნებ­რი­ვი გა­რე­მო­სა და კულ­ტუ­რუ­ლი მემ­კვიდ­რე­ო­ბის მი­მართ. ასე­ვე:

• და­ეხ­მა­როს სა­კუ­თა­რი თა­ვის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წევ­რად აღ­ქმა­ში;

• ხელი შე­უ­წყოს სო­ცი­ა­ლი­ზა­ცი­ა­სა და თვით­გა­მო­ხატ­ვის უნა­რის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში;

• გა­აც­ნო­ბი­ე­რე­ბი­ნოს, რომ თა­ვის უშუ­ა­ლო გა­რე­მო­ზე ზრუნ­ვით იწყე­ბა სამ­შობ­ლოს სიყ­ვა­რუ­ლი;

• გა­მო­უ­მუ­შა­ოს გა­რე­მო­ში ადეკ­ვა­ტუ­რად და ეთი­კუ­რად მოქ­მე­დე­ბის უნა­რი;

• ას­წავ­ლოს ზრუნ­ვა სა­კუ­თა­რი და ოჯა­ხის წევ­რე­ბის ჯან­მრთე­ლო­ბა­სა და უსაფრ­თხო­ე­ბის დაც­ვა­ზე;

• გა­ნუ­ვი­თა­როს სხვა­დას­ხვა ტი­პის კა­ტას­ტრო­ფე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში ადეკ­ვა­ტუ­რად მოქ­მე­დე­ბის უნა­რი;

• ასა­კის შე­სა­ბა­მი­სად ჩა­მო­უ­ყა­ლი­ბოს ეთი­კა და ზნე­ობ­რი­ვი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი.

- სა­გა­ნი "მე და სა­ზო­გა­დო­ე­ბა" ის­წავ­ლე­ბა მე-3 და მე-4 კლა­სე­ბი­დან. მის მას­წავ­ლებ­ლად, ძი­რი­თა­დად, მო­ვი­აზ­რებთ და­წყე­ბი­თი კლა­სის­მას­წავ­ლებ­ლებს. რაც შე­ე­ხე­ბა თვი­თონ სა­განს, იგი წარ­მო­ად­გენს არ­სე­ბი­თად სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა ჯგუ­ფის, ის­ტო­რი­ის, გე­ოგ­რა­ფი­ის, სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის ინ­ტეგ­რი­რე­ბულ კურსს და ბუ­ნებ­რი­ვია ადაპ­ტი­რე­ბუ­ლია ამ ასა­კობ­რი­ვი ჯგუ­ფი­სათ­ვის. რო­დე­საც ჩვენ ვსა­უბ­რობთ ის­ტო­რი­ა­ზე, აქ არ იგუ­ლის­ხმე­ბა მსოფ­ლიო ის­ტო­რი­ის ან სა­ქარ­თვე­ლოს ის­ტო­რი­ის თე­მე­ბის შეს­წავ­ლა. ამ შემ­თხვე­ვა­ში აქ­ცენ­ტე­ბი კეთ­დე­ბა უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე. თემა იწყე­ბა "ჩემი ოჯა­ხით", შემ­დეგ არის სკო­ლა და ა.შ. მაგ. რო­დე­საც ვსა­უბ­რობთ სა­ო­ჯა­ხო რე­ლიკ­ვი­ებ­ზე, ეს უკვე ის­ტო­რი­აა. რო­დე­საც ვსა­უბ­რობთ თა­ო­ბებ­ზე, ესეც ის­ტო­რი­ის თე­მაა. რო­დე­საც მოს­წავ­ლე­ებს ვე­სა­უბ­რე­ბით, რა გზის გავ­ლა სჭირ­დე­ბა სახ­ლი­დან სკო­ლამ­დე, ეს უკვე გე­ოგ­რა­ფი­ის ნა­წი­ლია და სივ­რცით უნა­რე­ბის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა­ზე ვზრუ­ნავთ, ხოლო რო­დე­საც მოს­წავ­ლე­ებს ვე­სა­უბ­რე­ბით ჟან­სა­ღი ცხოვ­რე­ბის წესს­ზე, ბავ­შვის უფ­ლე­ბე­ბის შე­სა­ხებ და ა.შ. ეს უკვე სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბაა. ასე­ვე, რო­დე­საც მოს­წავ­ლე­ე­ბი გა­ივ­ლი­ან თე­მას "ჩემი ოჯა­ხი", შე­ის­წავ­ლი­ან ჯან­სა­ღი ცხოვ­რე­ბის წე­სის ელე­მენ­ტებ­საც. მაგ. მო­ის­მე­ნენ პი­რა­დი ჰე­გი­ე­ნის, ჯან­სა­ღი კვე­ბის შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცი­ებს. ამ საგ­ნის სწავ­ლის ფარ­გლებ­ში, ძა­ლი­ან ბევრ და მნიშ­ვნო­ლო­ვან ინ­ფორ­მა­ცი­ას ეც­ნო­ბი­ან, თუნ­დაც იმას, რო­გორ და­კავ­დნენ სახ­ლის პი­რო­ბებ­ში ფი­ზი­კუ­რი აქ­ტი­ვო­ბე­ბე­ბით, გა­მამ­ხნე­ვე­ბე­ლი ვარ­ჯი­შე­ბით.

- თა­ვის დრო­ზე, როცა ამ საგ­ნის სკო­ლებ­ში შე­მო­ღე­ბა­ზე და­ი­წყო სა­უ­ბა­რი, ატყდა აჟი­ო­ტა­ჟი, რომ აღ­ნი­შულ სა­ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ში ის­წავ­ლე­ბო­და სექ­სუ­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბა. წა­ი­კი­თხეთ სრუ­ლად

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში
ავტორი:

რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა

რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა

წელს სკოლებში ახალი საგნის სწავლება დაიწყო. მე-3 და მე-4 კლასის მოსწავლეებს "მე და საზოგადოებას" ძირითადად, დაწყებითი კლასის მასწავლებლები, კვირაში ორჯერ უტარებენ.

სანამ ეს სახელმძღვანელო დღის სინათლეს იხილავდა, მის გარშემო დიდი აჟიოტაჟი ატყდა. ვრცელდებოდა ჭორები, რომ მოცემულ სასწავლო საგანში სექსუალური განათლების საკითხები ისწავლებოდა. საბოლოოდ, "მე და საზოგადოება" მიმდინარე წლის სექტემბრიდან უკვე სკოლებშია. თუ რა მიზანს ისახვს ეს სახელმძღვანელო და რა შედეგებზეა ორიენტირებული, ამის შესახებ გვესაუბრება ეროვნული სასწავლო გეგმების დეპარტამენტის სამოქალაქო განათლების ექსპერტი შალვა მეკრავიშვილი:

როგორც სასწავლო გეგმაშია გაწერილი, საგნის მიზანია, მოსწავლეს პასუხისმგებლობა და მზრუნველი დამოკიდებულება ჩამოუყალიბოს საკუთარი თავის, ოჯახის, თემის, ბუნებრივი გარემოსა და კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ. ასევე:

• დაეხმაროს საკუთარი თავის საზოგადოების წევრად აღქმაში;

• ხელი შეუწყოს სოციალიზაციასა და თვითგამოხატვის უნარის განვითარებაში;

• გააცნობიერებინოს, რომ თავის უშუალო გარემოზე ზრუნვით იწყება სამშობლოს სიყვარული;

• გამოუმუშაოს გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარი;

• ასწავლოს ზრუნვა საკუთარი და ოჯახის წევრების ჯანმრთელობასა და უსაფრთხოების დაცვაზე;

• განუვითაროს სხვადასხვა ტიპის კატასტროფების შემთხვევაში ადეკვატურად მოქმედების უნარი;

• ასაკის შესაბამისად ჩამოუყალიბოს ეთიკა და ზნეობრივი ღირებულებები.

- საგანი "მე და საზოგადოება" ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასებიდან. მის მასწავლებლად, ძირითადად, მოვიაზრებთ დაწყებითი კლასისმასწავლებლებს. რაც შეეხება თვითონ საგანს, იგი წარმოადგენს არსებითად საზოგადოებრივი მეცნიერებათა ჯგუფის, ისტორიის, გეოგრაფიის, სამოქალაქო განათლების ინტეგრირებულ კურსს და ბუნებრივია ადაპტირებულია ამ ასაკობრივი ჯგუფისათვის. როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ ისტორიაზე, აქ არ იგულისხმება მსოფლიო ისტორიის ან საქართველოს ისტორიის თემების შესწავლა. ამ შემთხვევაში აქცენტები კეთდება უნარების განვითარებაზე. თემა იწყება "ჩემი ოჯახით", შემდეგ არის სკოლა და ა.შ. მაგ. როდესაც ვსაუბრობთ საოჯახო რელიკვიებზე, ეს უკვე ისტორიაა. როდესაც ვსაუბრობთ თაობებზე, ესეც ისტორიის თემაა. როდესაც მოსწავლეებს ვესაუბრებით, რა გზის გავლა სჭირდება სახლიდან სკოლამდე, ეს უკვე გეოგრაფიის ნაწილია და სივრცით უნარების გამომუშავებაზე ვზრუნავთ, ხოლო როდესაც მოსწავლეებს ვესაუბრებით ჟანსაღი ცხოვრების წესსზე, ბავშვის უფლებების შესახებ და ა.შ. ეს უკვე სამოქალაქო განათლებაა. ასევე, როდესაც მოსწავლეები გაივლიან თემას "ჩემი ოჯახი", შეისწავლიან ჯანსაღი ცხოვრების წესის ელემენტებსაც. მაგ. მოისმენენ პირადი ჰეგიენის, ჯანსაღი კვების შესახებ ინფორმაციებს. ამ საგნის სწავლის ფარგლებში, ძალიან ბევრ და მნიშვნოლოვან ინფორმაციას ეცნობიან, თუნდაც იმას, როგორ დაკავდნენ სახლის პირობებში ფიზიკური აქტივობებებით, გამამხნევებელი ვარჯიშებით.

- თავის დროზე, როცა ამ საგნის სკოლებში შემოღებაზე დაიწყო საუბარი, ატყდა აჟიოტაჟი, რომ აღნიშულ სახელმძღვანელოში ისწავლებოდა სექსუალური განათლება. წაიკითხეთ სრულად

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი