ავტორი:

რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა

რა ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასის სახელმძღვანელოებში, რომლის გარშემოც აჟიოტაჟი ატყდა

წელს სკოლებში ახალი საგნის სწავლება დაიწყო. მე-3 და მე-4 კლასის მოსწავლეებს "მე და საზოგადოებას" ძირითადად, დაწყებითი კლასის მასწავლებლები, კვირაში ორჯერ უტარებენ.

სანამ ეს სახელმძღვანელო დღის სინათლეს იხილავდა, მის გარშემო დიდი აჟიოტაჟი ატყდა. ვრცელდებოდა ჭორები, რომ მოცემულ სასწავლო საგანში სექსუალური განათლების საკითხები ისწავლებოდა. საბოლოოდ, "მე და საზოგადოება" მიმდინარე წლის სექტემბრიდან უკვე სკოლებშია. თუ რა მიზანს ისახვს ეს სახელმძღვანელო და რა შედეგებზეა ორიენტირებული, ამის შესახებ გვესაუბრება ეროვნული სასწავლო გეგმების დეპარტამენტის სამოქალაქო განათლების ექსპერტი შალვა მეკრავიშვილი:

როგორც სასწავლო გეგმაშია გაწერილი, საგნის მიზანია, მოსწავლეს პასუხისმგებლობა და მზრუნველი დამოკიდებულება ჩამოუყალიბოს საკუთარი თავის, ოჯახის, თემის, ბუნებრივი გარემოსა და კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ. ასევე:

• დაეხმაროს საკუთარი თავის საზოგადოების წევრად აღქმაში;

• ხელი შეუწყოს სოციალიზაციასა და თვითგამოხატვის უნარის განვითარებაში;

• გააცნობიერებინოს, რომ თავის უშუალო გარემოზე ზრუნვით იწყება სამშობლოს სიყვარული;

• გამოუმუშაოს გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარი;

• ასწავლოს ზრუნვა საკუთარი და ოჯახის წევრების ჯანმრთელობასა და უსაფრთხოების დაცვაზე;

• განუვითაროს სხვადასხვა ტიპის კატასტროფების შემთხვევაში ადეკვატურად მოქმედების უნარი;

• ასაკის შესაბამისად ჩამოუყალიბოს ეთიკა და ზნეობრივი ღირებულებები.

- საგანი "მე და საზოგადოება" ისწავლება მე-3 და მე-4 კლასებიდან. მის მასწავლებლად, ძირითადად, მოვიაზრებთ დაწყებითი კლასისმასწავლებლებს. რაც შეეხება თვითონ საგანს, იგი წარმოადგენს არსებითად საზოგადოებრივი მეცნიერებათა ჯგუფის, ისტორიის, გეოგრაფიის, სამოქალაქო განათლების ინტეგრირებულ კურსს და ბუნებრივია ადაპტირებულია ამ ასაკობრივი ჯგუფისათვის. როდესაც ჩვენ ვსაუბრობთ ისტორიაზე, აქ არ იგულისხმება მსოფლიო ისტორიის ან საქართველოს ისტორიის თემების შესწავლა. ამ შემთხვევაში აქცენტები კეთდება უნარების განვითარებაზე. თემა იწყება "ჩემი ოჯახით", შემდეგ არის სკოლა და ა.შ. მაგ. როდესაც ვსაუბრობთ საოჯახო რელიკვიებზე, ეს უკვე ისტორიაა. როდესაც ვსაუბრობთ თაობებზე, ესეც ისტორიის თემაა. როდესაც მოსწავლეებს ვესაუბრებით, რა გზის გავლა სჭირდება სახლიდან სკოლამდე, ეს უკვე გეოგრაფიის ნაწილია და სივრცით უნარების გამომუშავებაზე ვზრუნავთ, ხოლო როდესაც მოსწავლეებს ვესაუბრებით ჟანსაღი ცხოვრების წესსზე, ბავშვის უფლებების შესახებ და ა.შ. ეს უკვე სამოქალაქო განათლებაა. ასევე, როდესაც მოსწავლეები გაივლიან თემას "ჩემი ოჯახი", შეისწავლიან ჯანსაღი ცხოვრების წესის ელემენტებსაც. მაგ. მოისმენენ პირადი ჰეგიენის, ჯანსაღი კვების შესახებ ინფორმაციებს. ამ საგნის სწავლის ფარგლებში, ძალიან ბევრ და მნიშვნოლოვან ინფორმაციას ეცნობიან, თუნდაც იმას, როგორ დაკავდნენ სახლის პირობებში ფიზიკური აქტივობებებით, გამამხნევებელი ვარჯიშებით.

- თავის დროზე, როცა ამ საგნის სკოლებში შემოღებაზე დაიწყო საუბარი, ატყდა აჟიოტაჟი, რომ აღნიშულ სახელმძღვანელოში ისწავლებოდა სექსუალური განათლება. წაიკითხეთ სრულად

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი