პოლიტიკა
სამართალი

6

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეთერთმეტე დღე დაიწყება 17:02-ზე, მთვარე სასწორშია – ერთ-ერთი ყველაზე ენერგიული, წარმატებული და ძლიერი დღეა. ნებისმიერი დავალების შესრულებისას საჭიროა სიფრთხილე და ყურადღება. იმოქმედეთ გადამწყვეტად, ბიზნესში თუ სამსახურში. განხორციელდეთ ის, რაც ჩაფიქრებული გქონდათ. გააფორმეთ კონტრაქტები, დაიკავეთ ახალი პოზიცია. დაასრულეთ რაც დაიწყეთ. დღის საუკეთესო საკვებად ითვლება წვენები და ხილი. გამოიჩინეთ მზრუნველობა და სიყვარული საყვარელი ადამიანის მიმართ, მიართვათ საჩუქარი.
მეცნიერება
სამხედრო
საზოგადოება
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
Faceამბები
მოზაიკა
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
დაზარალებული მომხმარებლები და ბარიერი ქართული პროდუქციისთვის - რა წესებით თამაშობენ ქსელური მარკეტები
დაზარალებული მომხმარებლები და ბარიერი ქართული პროდუქციისთვის - რა წესებით თამაშობენ ქსელური მარკეტები

ალ­ბათ, არა­ერ­თხელ გქო­ნი­ათ შემ­თხვე­ვა, რომ შე­სულ­ხართ რო­მე­ლი­მე მსხვილ სუ­პერ­მარ­კეტ­ში და ვერ აღ­მო­გი­ჩე­ნი­ათ თქვენ­თვის სა­სურ­ვე­ლი კომ­პა­ნი­ის მიერ წარ­მო­ე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ტი, სა­მა­გი­ე­როდ, შე­მო­უ­თა­ვა­ზე­ბი­ათ მისი კონ­კუ­რენ­ტის მიერ გა­მოშ­ვე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ტი. სხვა ბრენ­დის სუ­პერ­მარ­კეტ­ში კი, ყვე­ლა­ფე­რი პი­რი­ქით არის. მოკ­ლედ, თქვენ­თვის სა­სურ­ვე­ლი, რამ­დე­ნი­მე და­სა­ხე­ლე­ბის პრო­დუქ­ტის სა­ყიდ­ლად შე­საძ­ლოა, მო­ი­ა­როთ სხვა­დას­ხვა ბრენ­დე­ბის სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბი და სა­ყიდ­ლე­ბი „ფაზ­ლი­ვით“ აა­წყოთ - ერთს იყი­დით ვთქვათ, მხო­ლოდ „ორ ნა­ბი­ჯში“, მე­ო­რეს მხო­ლოდ „კარ­ფურ­ში“, მე­სა­მეს მხო­ლოდ „სპარ­ში“ და ა.შ.

ამის მი­ზე­ზი ის თა­მა­შის წე­სე­ბია, რომ­ლე­ბიც ქსე­ლურ­მა მარ­კე­ტებ­მა და­ა­წე­სეს.

პრო­დუქ­ცი­ის შე­ტა­ნის გა­და­სა­ხა­დი (ე.წ. ლისტლინ­გი), „ქე­შ­ბე­ქი“, ექ­სკლუ­ზი­უ­რი ფას­დაკ­ლე­ბა, მარ­კე­ტინ­გუ­ლი ბი­უ­ჯე­ტის შე­თან­ხმე­ბა, გა­ყიდ­ვე­ბის წი­ნას­წარ გან­სა­ზღვრუ­ლი გეგ­მის შეს­რუ­ლე­ბა - ეს იმ მო­თხოვ­ნე­ბის მცი­რე ჩა­მო­ნათ­ვა­ლია, რო­მელ­საც ქსე­ლუ­რი მარ­კე­ტე­ბი მწარ­მო­ებ­ლებს უყე­ნე­ბენ.

მსხვი­ლი ბიზ­ნესს (წარ­მო­ე­ბა) მეტ-ნა­ლე­ბად აქვს იმის ფი­ნან­სუ­რი რე­სურ­სი, რომ ამ თა­მა­შის წე­სებს აყ­ვეს. ყვე­ლა­ზე მძი­მე დღე­ში არი­ან სა­შუ­ა­ლო და მცი­რე მე­წარ­მე­ე­ბი, გან­სა­კუთ­რე­ბით ისი­ნი, ვინც ქარ­თულ პრო­დუქ­ცი­ას აწარ­მო­ე­ბენ.

რე­ა­ლუ­რად, ქვეყ­ნის გან­ვი­თა­რე­ბა და თი­თო­ე­უ­ლი მო­ქა­ლა­ქის კე­თილ­დღე­ო­ბა და­მო­კი­დე­ბუ­ლია იმა­ზე, თუ რო­გორ გან­ვი­თარ­დე­ბა ქარ­თუ­ლი წარ­მო­ე­ბა. ეს ოფი­ცი­ა­ლუ­რა­დაც არის გა­ცხა­დე­ბუ­ლი და სა­ხელ­მწი­ფო ამას ხელს უწყობს პროგ­რა­მით „აწარ­მოე სა­ქარ­თვე­ლო.“ თუმ­ცა, სა­ბო­ლო­ოდ ვი­ღებთ შემ­დეგ სუ­რათს: ქარ­თუ­ლი პრო­დუქ­ცი­ის მწარ­მო­ებ­ლე­ბის­თვის გან­ვი­თა­რე­ბის ერთ-ერთ მთა­ვარ ბა­რი­ე­რად რჩე­ბა სწო­რედ ქსე­ლუ­რი მარ­კე­ტე­ბის მიერ თავ­სმოხ­ვე­უ­ლი თა­მა­შის წე­სე­ბი, რად­გან თუ შენი პრო­დუქ­ტის რე­ა­ლი­ზე­ბა ვერ მო­ახ­დი­ნე, წყალ­ში ჩაყ­რი­ლია კონ­კრე­ტუ­ლი მე­წარ­მის შრო­მა თუ ინ­ვეს­ტი­ცია და სა­ხელ­მწი­ფოს დახ­მა­რე­ბაც. მხო­ლოდ „ლის­ტინ­გის“ გა­და­სა­ხა­დია იმ­დე­ნად დი­დია, რომ მე­წარ­მეს სუ­პერ­მარ­კეტ­ში „შეს­ვლა“ აღარ უღირს.

რო­გორც სა­ვაჭ­რო სფე­როს სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი აღ­ნიშ­ნა­ვენ, ამ კუ­თხით ყვე­ლა­ზე უფრო აგ­რე­სი­უ­ლი „ორი ნა­ბი­ჯი“ და „კარ­ფუ­რია“, რომ­ლე­ბიც დო­მი­ნან­ტურ პო­ზი­ცი­ებს იყე­ნე­ბენ და პრო­დუქ­ცი­ის გან­თავ­სე­ბის სა­ნაც­ვლოდ, უფრო მა­ღალ მო­თხოვ­ნებს აწე­სე­ბენ.

არის შემ­თხვე­ვე­ბიც, რო­დე­საც სუ­პერ­მარ­კე­ტი კონ­კრე­ტულ მიმ­წო­დე­ბელს უთან­ხმდე­ბა, რომ - „შენ ფული გა­და­მი­ხა­დე და სხვას არ შე­მო­ვიყ­ვან“. მა­გა­ლი­თად, სწო­რედ ამ შე­თან­ხმე­ბის გამო, დღემ­დე „ორ ნა­ბი­ჯში“ არ იყი­დე­ბა „კოკა-კოლა“, ქსე­ლის დახ­ლე­ბი კი სხვა კომ­პა­ნი­ის მიერ წარ­მო­ე­ბულ გა­მაგ­რი­ლე­ბებლ სას­მე­ლებს უკა­ვი­ათ.

"კოკა-კოლა ბოთ­ლერს ჯორ­ჯი­ას" დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი თე­მურ ჭყო­ნია აცხა­დებს, რომ ქსე­ლი მოხ­მა­რებ­ლის მო­თხოვ­ნებს არ ით­ვა­ლის­წი­ნებს და კომ­პა­ნი­ას მის­თვის მი­უ­ღე­ბელ გა­და­სა­ხადს უწე­სებს. ეს კი ბიზ­ნეს­მე­ნის აზ­რით, პირ­ველ რიგ­ში მომ­ხმა­რე­ბელს და თა­ვად ქსე­ლის იმიჯს აზა­რა­ლებს. წა­ი­კი­თხეთ სრუ­ლად

ავტორი:

დაზარალებული მომხმარებლები და ბარიერი ქართული პროდუქციისთვის - რა წესებით თამაშობენ ქსელური მარკეტები

დაზარალებული მომხმარებლები და ბარიერი ქართული პროდუქციისთვის - რა წესებით თამაშობენ ქსელური მარკეტები

ალბათ, არაერთხელ გქონიათ შემთხვევა, რომ შესულხართ რომელიმე მსხვილ სუპერმარკეტში და ვერ აღმოგიჩენიათ თქვენთვის სასურველი კომპანიის მიერ წარმოებული პროდუქტი, სამაგიეროდ, შემოუთავაზებიათ მისი კონკურენტის მიერ გამოშვებული პროდუქტი. სხვა ბრენდის სუპერმარკეტში კი, ყველაფერი პირიქით არის. მოკლედ, თქვენთვის სასურველი, რამდენიმე დასახელების პროდუქტის საყიდლად შესაძლოა, მოიაროთ სხვადასხვა ბრენდების სუპერმარკეტები და საყიდლები „ფაზლივით“ ააწყოთ - ერთს იყიდით ვთქვათ, მხოლოდ „ორ ნაბიჯში“, მეორეს მხოლოდ „კარფურში“, მესამეს მხოლოდ „სპარში“ და ა.შ.

ამის მიზეზი ის თამაშის წესებია, რომლებიც ქსელურმა მარკეტებმა დააწესეს.

პროდუქციის შეტანის გადასახადი (ე.წ. ლისტლინგი), „ქეშბექი“, ექსკლუზიური ფასდაკლება, მარკეტინგული ბიუჯეტის შეთანხმება, გაყიდვების წინასწარ განსაზღვრული გეგმის შესრულება - ეს იმ მოთხოვნების მცირე ჩამონათვალია, რომელსაც ქსელური მარკეტები მწარმოებლებს უყენებენ.

მსხვილი ბიზნესს (წარმოება) მეტ-ნალებად აქვს იმის ფინანსური რესურსი, რომ ამ თამაშის წესებს აყვეს. ყველაზე მძიმე დღეში არიან საშუალო და მცირე მეწარმეები, განსაკუთრებით ისინი, ვინც ქართულ პროდუქციას აწარმოებენ.

რეალურად, ქვეყნის განვითარება და თითოეული მოქალაქის კეთილდღეობა დამოკიდებულია იმაზე, თუ როგორ განვითარდება ქართული წარმოება. ეს ოფიციალურადაც არის გაცხადებული და სახელმწიფო ამას ხელს უწყობს პროგრამით „აწარმოე საქართველო.“ თუმცა, საბოლოოდ ვიღებთ შემდეგ სურათს: ქართული პროდუქციის მწარმოებლებისთვის განვითარების ერთ-ერთ მთავარ ბარიერად რჩება სწორედ ქსელური მარკეტების მიერ თავსმოხვეული თამაშის წესები, რადგან თუ შენი პროდუქტის რეალიზება ვერ მოახდინე, წყალში ჩაყრილია კონკრეტული მეწარმის შრომა თუ ინვესტიცია და სახელმწიფოს დახმარებაც. მხოლოდ „ლისტინგის“ გადასახადია იმდენად დიდია, რომ მეწარმეს სუპერმარკეტში „შესვლა“ აღარ უღირს.

როგორც სავაჭრო სფეროს სპეციალისტები აღნიშნავენ, ამ კუთხით ყველაზე უფრო აგრესიული „ორი ნაბიჯი“ და „კარფურია“, რომლებიც დომინანტურ პოზიციებს იყენებენ და პროდუქციის განთავსების სანაცვლოდ, უფრო მაღალ მოთხოვნებს აწესებენ.

არის შემთხვევებიც, როდესაც სუპერმარკეტი კონკრეტულ მიმწოდებელს უთანხმდება, რომ - „შენ ფული გადამიხადე და სხვას არ შემოვიყვან“. მაგალითად, სწორედ ამ შეთანხმების გამო, დღემდე „ორ ნაბიჯში“ არ იყიდება „კოკა-კოლა“, ქსელის დახლები კი სხვა კომპანიის მიერ წარმოებულ გამაგრილებებლ სასმელებს უკავიათ.

"კოკა-კოლა ბოთლერს ჯორჯიას" დამფუძნებელი თემურ ჭყონია აცხადებს, რომ ქსელი მოხმარებლის მოთხოვნებს არ ითვალისწინებს და კომპანიას მისთვის მიუღებელ გადასახადს უწესებს. ეს კი ბიზნესმენის აზრით, პირველ რიგში მომხმარებელს და თავად ქსელის იმიჯს აზარალებს. წაიკითხეთ სრულად

თბილისში "მარშრუტკები" არ გაუქმდება -  გაძვირდება თუ არა საზოგადოებრივი ტრანსპორტით მგზავრობა?

ბიზნესომბუდსმენი  და მისი მოადგილე  თანამდებობებს ტოვებენ

წყალტუბო 6-პუნქტიანი გეგმის მიხედვით განვითარდება - რას გეგმავს  კურორტზე ეკონომიკის სამინისტრო