საზოგადოება
Faceამბები

9

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ორშაბათი, მთვარის მეთოთხმეტე დღე დაიწყება 21:02-ზე, მთვარე მშვილდოსანში იქნება 18:53-დან, უკურსო მთვარის პერიოდი იქნება 16:06-დან 18:55-მდე – მიიღეთ აქტიური და გადამწყვეტი მოქმედება. დაიწყე მნიშვნელოვანი და სერიოზული საქმეები. მომავალ წარმატებაში ეჭვი არ შეგეპაროთ. ფრთხილად და კარგად დაფიქრდი თქვენს ნაბიჯებზე. კომუნიკაცია სხვადასხვა ადამიანებთან. გააძლიერეთ ოჯახური კავშირები და დაამყარეთ ურთიერთობა საყვარელ ადამიანებთან, განსაკუთრებით უფროს თაობასთან. თუ შესაძლებელია, გადადეთ ყველაფერი, დაისვენეთ და ისიამოვნეთ ცხოვრებით. ფიზიკური აქტივობა სასარგებლოა. გაუფრთხილდით მხედველობას.
კონფლიქტები
პოლიტიკა
სამართალი
მსოფლიო
მეცნიერება
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ჩვენ მუსიკას იმისთვის არ ვქმნით, რომ "მარშრუტკაში" ვინმემ გვიცნოს" - ჯგუფი "ნიუტონი" ცნობილ პროექტებსა და კრიტიკოსებზე
"ჩვენ მუსიკას იმისთვის არ ვქმნით, რომ "მარშრუტკაში" ვინმემ გვიცნოს" - ჯგუფი "ნიუტონი" ცნობილ პროექტებსა და კრიტიკოსებზე

ჯგუ­ფი "ნი­უ­ტო­ნი" ხა­რის­ხი­ა­ნი მუ­სი­კო­სე­ბით არის და­კომ­პლექ­ტე­ბუ­ლი, რომ­ლე­ბიც მუ­სი­კის ყვე­ლა ჟანრ­ში თა­ნა­ბა­რი წარ­მა­ტე­ბით მოღ­ვა­წე­ო­ბენ. 1995 წლი­დან დღემ­დე დრო, შრო­მა და წვა­ლე­ბა დას­ჭირ­დათ, რომ ბევ­რი ეს­წავ­ლათ. "ვინც კარ­გად გვიც­ნობს, იცის, რომ არ მი­ვე­კუთ­ნე­ბით იმ კას­ტას, რომ­ლე­ბიც სხვა რა­ღა­ცე­ბის ხარ­ჯზე ახერ­ხე­ბენ შო­უ­ბიზ­ნეს­ში დამ­კვიდ­რე­ბას. დღეს მუ­სი­კა­ლურ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში რა სა­ხე­ლიც გვაქვს, რაც ჩვენ გარ­შე­მო ხდე­ბა, ამას ჩვე­ნი ეტა­პობ­რი­ვი სვლით მი­ვაღ­წი­ეთ", - ამ­ბობს ლე­ვან აბ­ში­ლა­ვა, იგი­ვე ჯოჯო ნი­უ­ტო­ნი.

ისი­ნი, მარ­თა­ლია, მუ­სი­კა­ში მოღ­ვა­წე­ო­ბენ, მაგ­რამ თა­ვის დრო­ზე, თი­თო­ე­ულს სხვა­დას­ხვა გა­ნათ­ლე­ბა აქვს მი­ღე­ბუ­ლი. ლე­ვა­ნი, რო­მე­ლიც ჯგუფ­ში დრამ­ზე უკ­რავს და მღე­რის, სტო­მა­ტო­ლო­გია, შაკო ღე­ლეყ­ვა, იგი­ვე სალ­ვა­დორ გრუ­ვერ­კი­პერ ნი­უ­ტო­ნი ბას­გი­ტა­რის­ტი, პრო­ფე­სი­ით ეკო­ნო­მის­ტია. თა­ვი­ან­თი პრო­ფე­სი­ით სულ ცოტა ხანს იმუ­შა­ვეს, თუმ­ცა მათი სა­ბო­ლოო არ­ჩე­ვა­ნი მუ­სი­კა­ზე შე­ჩერ­და. "ნი­უ­ტონს" მა­ყუ­რე­ბე­ლი არა­ერ­თი პრო­ექ­ტი­დან იც­ნობს, ბოლო დროს კი ისი­ნი მუ­სი­კოს ზვი­ად ბოლ­ქვა­ძეს­თან ერ­თად, აქ­ტი­უ­რად "მხო­ლოდ ქარ­თულ­ში" ჩა­ერ­თნენ.

ლე­ვან აბ­ში­ლა­ვა:

- მუ­სი­კა არ არის მხო­ლოდ ვო­კა­ლის­ტი, ამას ღიად ვა­ცხა­დებ, ვი­საც უნდა, ეწყი­ნოს... ხან­და­ხან ადა­მი­ა­ნებს ეშ­ლე­ბათ და ავი­წყდე­ბათ, რომ არი­ან მუ­სი­კო­სე­ბიც, რო­მელ­თა დამ­სა­ხუ­რე­ბაც ამ მუ­სი­კის შექ­მნაა. ეს იქ­ნე­ბა კომ­პო­ზი­ცია, თუ სა­ავ­ტო­რო ნა­მუ­შე­ვა­რი. არ უნდა და­ავ­წიყდეთ, რომ სცე­ნა­ზე მუ­სი­კო­სე­ბი დგა­ნან და მუ­სი­კას ქმნი­ან. როცა ამას ივი­წყე­ბენ, გულ­სატ­კე­ნი და სა­წყე­ნია...

შაკო ღე­ლე­ღყა:

- ყო­ფი­ლა შემ­თხვე­ვა, რომ გა­და­ცე­მი­დან ჩვე­ნი ნა­ლა­პა­რა­კე­ვიც ამო­უჭ­რი­ათ...

ლე­ვა­ნი:

- ამის შემ­დეგ, ხან­და­ხან მეჩ­ვე­ნე­ბა, რომ ხა­რის­ხი­ა­ნი მუ­სი­კო­სე­ბის მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლი დაბ­ლოკ­ვა მი­დის. წლე­ბია ამას ვუ­ყუ­რებ და ამ ხერ­ხე­ბით მუ­სი­კო­სე­ბის ჩა­ჩო­ჩე­ბა ხდე­ბა.

შაკო:

- ვფიქ­რობ, რომ ძვე­ლი თა­ო­ბის მუ­სი­კო­სე­ბის ჩა­ჩო­ჩე­ბა უფრო ხდე­ბა. არა­და, მუ­სი­კა­ში რაც უფრო გა­მოც­დი­ლი ხარ, მა­გა­რი ტიპი ხარ. მუ­სი­კა ძი­ე­ბის პრო­ცე­სია, მას დრო სჭირ­დე­ბა, ახალ­გაზ­რდა შე­იძ­ლე­ბა ვირ­ტუ­ო­ზია, მაგ­რამ მუ­სი­კა­ში ყო­ველ­თვის გა­მოც­დი­ლე­ბა ფა­სობს, რაც დროს მო­აქვს.

ლე­ვა­ნი:

- მე და შაკო ამ სფე­რო­ში 1995 წლის მერე ვართ, ბევ­რი რამ გა­მო­ვი­ა­რეთ. ყო­ფი­ლა, რომ რა­დი­ო­ში მი­ტა­ნი­ლი მუ­სი­კა და ტე­ლე­ვი­ზი­ებ­ში კლი­პე­ბი არ გა­სუ­ლა... მაგ­რამ ეს უკვე წარ­სუ­ლია... ახლა სხვა სი­ტუ­ა­ცი­აა... ამას ვე­ღარ შვრე­ბი­ან.

ლე­ვა­ნი:

- მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, და­ჩაგ­რუ­ლე­ბი არას­დროს ვყო­ფილ­ვართ, მე და შა­კოს რაც კი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი პრო­ექ­ტი ყო­ფი­ლა, ყვე­ლა­ში მიგ­ვი­ღია მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა. "ჯე­ოს­ტა­რი", "ანა-ბანა", "ვე­რის უბ­ნის მე­ლო­დი­ე­ბი", მაია დარსმე­ლი­ძის პრო­ექ­ტი, "მხო­ლოდ ქარ­თუ­ლი", ჯგუფ­თან "ირი­აო", მთე­ლი მსოფ­ლი­ოს ყვე­ლა­ზე პრეს­ტი­ჟუ­ლი ჯას­ფეს­ტი­ვა­ლე­ბი მო­ვი­ა­რეთ, ევ­რო­საბ­ჭოს სა­მი­ტებ­ზე, სტრას­ბურ­გში, ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რულ პარ­ლა­მენ­ტის შე­ნო­ბა­ში ორ­ჯერ დაგ­ვიკ­რავს.

- მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ვფიქ­რობ, რომ არ ხართ მა­სობ­რი­ვე­ბი...

ლე­ვა­ნი:

- ჩვენ მუ­სი­კას მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლად იმის­თვის არ ვქმნით, რომ "მარ­შრუტ­კა­ში" ვინ­მემ გვიც­ნოს. ვინც სა­ჭი­როა, იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის ნა­წი­ლი, ვი­საც პა­ტივს ვცემთ, გვცნო­ბენ. ზოგს კი "ნი­უ­ტო­ნი" ქა­ვერჯგუ­ფი ჰგო­ნია და ასე­ვე ტი­პე­ბი პრო­ექ­ტებ­ში, რომ­ლე­ბიც რა­ღა­ცებს ზვი­ად ბოლ­ქვა­ძეს­თან ერ­თად "ჩა­ლი­ჩო­ბენ". არა­და, ეგრე არ არის, სა­ავ­ტო­რო მუ­სი­კო­სე­ბი ვართ... თუმ­ცა ვი­ღა­ცე­ე­ბის­გან გვსმე­ნია, ქა­ვე­რებს რა­ტომ აკე­თებ­თო? ეტყო­ბა, ჰგო­ნი­ათ, რომ პრო­ექ­ტებ­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა ჩვე­ნი არ­ჩე­ვა­ნია. არა, ეს მუ­სი­კა ჩვე­ნით არ აგ­ვირ­ჩე­ვია... "ნი­უ­ტო­ნის" დიდი პლუ­სი, ქა­ვე­რის ამ­ბავ­ში ვი­ტყვი, რომ პერ­ფო­მან­სია. მსმე­ნელს იმი­ტომ მოს­წონს, რომ ერთი და იგი­ვე თემა არა­სო­დეს ერ­თნი­რად არ იკვრე­ბა.

შაკო:

- გე­ტყვი, რა გან­სხვა­ვე­ბაა ჩვენს (პრო­ექ­ტებ­ში რომ ვუკ­რავთ) და აქა­ურ ელი­ტურ მუ­სი­კო­სებს შო­რის. მათ­გან ზოგი ბან­კში მუ­შა­ობს და სა­ღა­მოს სა­დღაც ხა­რის­ხი­ან მუ­სი­კას უკ­რავს, მაგ­რამ სხვებს (მა­გა­ლი­თად, ჩვენ) აკ­რი­ტი­კებს. მას სხვა შე­მო­სა­ვა­ლი ხომ აქვს, ჩვე­ნი შე­მო­სა­ვა­ლი კი მხო­ლოდ მუ­სი­კაა. ამი­ტომ, გვირ­ჩევ­ნია, პრო­ექ­ტში და­ვუკ­რათ და თუნ­დაც არ­სა­სურ­ველ მუ­სი­კას ვემ­სა­ხუ­როთ, ვიდ­რე სხვა­გან ვმუ­შა­ობ­დეთ და ღამე ამას ვა­კე­თებ­დეთ, რა­საც ვა­კე­თებთ.

ლე­ვა­ნი:

- ძა­ლი­ან კმა­ყო­ფი­ლე­ბი ვართ, არა­სო­დეს ვემ­ხრო­ბო­დი მუ­სი­კო­სებს, რომ­ლე­ბიც ამ­ბობ­დნენ, ამას არ ვი­ზამ... მერე მი­ნა­ხავს, მშივ­რე­ბი რო­გორ კვდე­ბი­ან და ერს თა­ვის არ­სე­ბო­ბას ამად­ლი­ან. ეგ ტი­პე­ბი სახ­ლში სხე­დან, ბევ­რი მა­ხა­თი აქვთ მო­მა­რა­გე­ბუ­ლი და დროს სხვის კრი­ტი­კა­ში ატა­რე­ბენ. მა­გათ "ფე­ის­ბუ­ქის" რა­ინ­დებს ვე­ძა­ხი... რო­გორც შა­კომ თქვა, "ნი­უ­ტო­ნის" სა­მი­ვე წევ­რს მეტი შე­მო­სა­ვა­ლი არ გვაქვს, მაგ­რამ უკ­მა­ყო­ფი­ლო­ე­ბი არ ვართ. ამი­ტომ, კი არ უნდა იწუ­წუ­ნონ, ცოტა გა­ან­ძრი­ონ ერთი ად­გი­ლი, პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რად მი­უდ­გნენ და სახ­ლში არ ის­ხდე­ბი­ან. სა­ქარ­თვე­ლო­ში ვინც ნორ­მა­ლუ­რი მუ­სი­კო­სი ვიცი, ოდ­ნავ აზ­რზეა, ვინც საქ­მეს აკე­თებს, მში­ე­რი არ არის. ხოლო ის ტი­პე­ბი, ვინც მში­ე­რია, ჩვენ­ნა­ი­რებ­ზე "ბაზ­რობ­დნენ", აუ, ეგე­ნი პრო­ექ­ტში "ია­გუდს" უკ­რა­ვე­ნო, მოდი, "ია­გუნ­დიც" ჩვენ­სა­ვით და­უკ­რან...

- "მხო­ლოდ ქარ­თულ­ზეც" ვი­სა­უბ­როთ. მარ­თლაც რა­ტომ "ქარ­თუ­ლი" და რა­ტომ თქვენ?

შაკო:

- დავ­თან­ხმდით იმი­ტომ, რომ გვჯე­რო­და, ისე­თი ქარ­თუ­ლი არ იქ­ნე­ბო­და, რაც მი­უ­ღე­ბე­ლი იქ­ნე­ბო­და ჩვენ­თვის. თუმ­ცა რამ­დე­ნი­მე სიმ­ღე­რა გაჟ­ღერ­და, რაც არ უნდა ყო­ფი­ლი­ყო, მაგ­რამ ისიც გათ­ვლი­ლი ჰქონ­დათ... მა­ყუ­რებ­ლის, მსმე­ნე­ლის მო­მაკ­ვდი­ნე­ბე­ლი არა­ფე­რი დაგ­ვიკ­რავს. კი­დევ იმი­ტომ მიგ­ვიწ­ვი­ეს, რომ უნ­დო­დათ, ცოტა თა­ნა­მედ­რო­ვე ჟღე­რა­დო­ბით გა­კე­თე­ბუ­ლი­ყო და არა ისე, რო­გორც არ­სე­ბობს ის სიმ­ღე­რე­ბი ორი­გი­ნალ­ში. მოკ­ლედ, იმ არ­სე­ბულს სხვაგ­ვა­რად შევ­ხე­ბო­დით და წარ­მო­ვა­ჩენ­დით.

ლე­ვა­ნი:

- ეგ ტი­პე­ბი, ვინც პრო­ექტს აკ­რი­ტი­კებ­დნენ, ერთი კას­ტაა და ალა­პა­რაკ­დნენ იმის გამო, რომ რა­ტომ ჩვენ. იმი­ტომ, რომ ზვი­ად ბოლ­ქვა­ძის­თვის კომ­ფორ­ტუ­ლი ტი­პე­ბი ვართ, მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა ერ­თად მოვ­დი­ვართ, ზვი­ა­დის სა­ავ­ტო­რო მუ­სი­კა­შიც ჩვენ ვართ. ეს არის იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის ერ­თობ­ლი­ო­ბა, რომ­ლებ­საც ერ­თმა­ნე­თის ეს­მით. იმას, რა­ზეც სხვებს თვე­ე­ბი სჭირ­დე­ბათ, ჩვენ რამ­დე­ნი­მე სა­ათ­ში ვა­კე­თებთ... პი­რა­დად მე მი­მაჩ­ნია, რომ ჩვენ უკვე ამ პრო­ექ­ტის ნა­წი­ლე­ბი გავ­ხდით. ის­ტო­რია ამ ყვე­ლა­ფერს სხვა­ნა­ი­რად და­ა­ხა­რი­სებს.

- მახ­სოვს, ბი­ძი­ნა კვერ­ნა­ძის სიმ­ღე­რის ახ­ლე­ბუ­რი ვერ­სი­ის­თვის ერთი-ორი წლის წინ მკაც­რად გა­გაკ­რი­ტი­კეს...

- კრი­ტი­კა ერ­თიც არ მო­მის­მე­ნია, ჩვენ მა­შინ გაგ­ვლან­ძღა კომ­პო­ზი­ტორ­მა ოთარ ტა­ტიშ­ვილ­მა. ცი­ნი­კუ­რად თქვა და პა­სუ­ხი არ გა­ვე­ცით, რად­გან არ იყო კო­ლე­გი­ა­ლუ­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა. რე­ა­ლუ­რად კი რაში იყო საქ­მე? გარ­კვე­უ­ლი პრო­ექ­ტის­თვის ავირ­ჩი­ეთ ბი­ძი­ნა კვერ­ნა­ძის სიმ­ღე­რა "შე­მოდ­გო­მის ყვა­ვი­ლებს". გვი­თხრეს, "სა­ავ­ტო­რო" ნა­ყი­დია, ყვე­ლაფ­რის უფ­ლე­ბა გაქვთ, თუ გინ­და, მი­სამ­ღე­რი არ გა­ა­კე­თო­თო. ჯერ ერთი, ავირ­ჩი­ეთ იმი­ტომ, რომ კარგ მა­სა­ლად მიგ­ვაჩ­ნდა, რო­გორც გა­ვა­კე­თეთ, ბევრ კომ­პე­ტენ­ტურ მუ­სი­კოსს მო­ე­წო­ნა, მაგ­რამ მთა­ვა­რია, რომ ჯერ ჩვენ მოგ­ვწონ­დეს, მერე კო­მერ­ცი­უ­ლი გათ­ვლის უნა­რიც გვაქვს და ბევ­რი რამ სა­ი­მი­სოდ, რომ ვხვდე­ბო­დეთ, რა და რო­გორ. ამ ვერ­სი­ა­ში კი­დევ კომ­პრო­მის­ზე წა­ვე­დით, ანუ რა­ღა­ცე­ბი გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნეთ და ბო­ლოს გა­ვა­კე­თეთ ის, რაც მოგ­ვწონ­და... სცე­ნა­ზე კი ტექ­ნი­კუ­რი პრობ­ლე­მა მოხ­და, ხმის რე­ჟი­სო­რუ­ლი კუ­თხით. ასეთ დროს ბო­ლოს ჯოხი მა­ინც მუ­სი­კო­სებ­ზე ტყდე­ბა... არ­სე­ბუ­ლი რთუ­ლი ვი­თა­რე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, ბა­ბიმ კი­დევ მაგ­რად იმ­ღე­რა. თუმ­ცა იმ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში ალ­ბათ ჯობ­და, გავ­ჩე­რე­ბუ­ლი­ყა­ვით და პირ­და­პირ ეთერ­ში სცე­ნი­დან ჩა­მოვ­სუ­ლი­ყა­ვით...

- ინ­სტრუ­მენ­ტი, რო­მელ­ზეც თი­თო­ე­უ­ლი უკ­რავთ, რა არის თქვენ­თვის?

ლე­ვან:

- ვერ წარ­მო­მიდ­გე­ნია, მუ­სი­კა­ზე "ვი­კა­ი­ფო", თუ თვი­თონ არ ვუკ­რავ. ამი­ტომ, მხო­ლოდ ვო­კა­ლის­ტი, დი­ჯეი ვერ ვიქ­ნე­ბო­დი, თუმ­ცა არ ვარ ტიპი, რო­მე­ლიც ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლია მხო­ლოდ დრა­მე­რო­ბა­ზე. არ ვთვლი, რომ ცუდი დრა­მე­რი ვარ და შაკო ცუდი ბა­სის­ტია, - ჩემ­თვის პირ­ვე­ლია - ჩვენ მუ­სი­კო­სე­ბი ვართ. შაკო არის ადა­მი­ა­ნი, რო­მელ­საც ყვე­ლა დე­ტალ­ზე, ბგე­რი­დან და­წყე­ბუ­ლი, ნა­მუ­შე­ვა­რი აქვს. მუდ­მი­ვად უნდა ახალ ინ­სტრუ­მენტზე და­უკ­რას, რის­თვი­საც შე­უძ­ლია მან­ქა­ნა გა­ყი­დოს და ინ­სტრუ­მენ­ტი იყი­დოს. მის ხელ­ში ცუდი ინ­სტრუ­მენ­ტი არ მი­ნა­ხავს და რაც მთა­ვა­რია, ხა­რის­ხი­ა­ნად უკ­რავს... ჯგუ­ფის სა­მი­ვე წევ­რი ორ­გა­ნუ­ლად ვართ შერ­წყმუ­ლი. კომ­პო­ზი­ცი­ე­ბის ავ­ტო­რე­ბიც ჩვენ­ვე ვართ...

შაკო:

- ინ­სტრუ­მენ­ტი ჩემ­თვის გა­მო­ხატ­ვის სა­შუ­ა­ლე­ბაა, რაც უფრო კარ­გი ინ­სტრუ­მენ­ტი გაქვს, უკეთ გად­მოს­ცემ ნი­უ­ან­სებს.

- თქვენს მე­სა­მე წევ­რზე, ბა­ბი­ზე ვი­სა­უბ­როთ, ელე­ნე ბა­ბი­ლუ­ა­ზე.

ლე­ვა­ნი:

- ბაბი ჩვენ­თან სამი წე­ლია, რაც არის. ის ნე­ბის­ყო­ფის, უდი­დე­სი ძა­ლის, ნი­ჭი­ე­რე­ბის მა­გა­ლი­თია. რაც მას გა­და­უ­ტა­ნია, ქი­მი­ა­გა­კე­თე­ბუ­ლი მო­სუ­ლა და ზე­დი­ზედ, სხვა­დას­ხვა ობი­ექ­ტზე 2 "ლა­ი­ვი" ჩაგ­ვი­ტა­რე­ბია. მის­გან ერთი და­წუ­წუ­ნე­ბა არ გა­მი­გია, ში­ნა­გა­ნად მყა­რი ადა­მი­ა­ნია. მე­ო­რე ასე­თი ადა­მი­ა­ნი არ გვი­ნა­ხავს... ასე რომ, შეხ­მატ­კბი­ლე­ბუ­ლად ვმუ­შა­ობთ, ერ­თმა­ნე­თის გვეს­მის და ვა­კე­თებთ საქ­მეს, რო­მე­ლიც გვიყ­ვარს.

ავტორი:

"ჩვენ მუსიკას იმისთვის არ ვქმნით, რომ "მარშრუტკაში" ვინმემ გვიცნოს" - ჯგუფი "ნიუტონი" ცნობილ პროექტებსა და კრიტიკოსებზე

"ჩვენ მუსიკას იმისთვის არ ვქმნით, რომ "მარშრუტკაში" ვინმემ გვიცნოს" - ჯგუფი "ნიუტონი" ცნობილ პროექტებსა და კრიტიკოსებზე

ჯგუფი "ნიუტონი" ხარისხიანი მუსიკოსებით არის დაკომპლექტებული, რომლებიც მუსიკის ყველა ჟანრში თანაბარი წარმატებით მოღვაწეობენ. 1995 წლიდან დღემდე დრო, შრომა და წვალება დასჭირდათ, რომ ბევრი ესწავლათ. "ვინც კარგად გვიცნობს, იცის, რომ არ მივეკუთნებით იმ კასტას, რომლებიც სხვა რაღაცების ხარჯზე ახერხებენ შოუბიზნესში დამკვიდრებას. დღეს მუსიკალურ საზოგადოებაში რა სახელიც გვაქვს, რაც ჩვენ გარშემო ხდება, ამას ჩვენი ეტაპობრივი სვლით მივაღწიეთ", - ამბობს ლევან აბშილავა, იგივე ჯოჯო ნიუტონი.

ისინი, მართალია, მუსიკაში მოღვაწეობენ, მაგრამ თავის დროზე, თითოეულს სხვადასხვა განათლება აქვს მიღებული. ლევანი, რომელიც ჯგუფში დრამზე უკრავს და მღერის, სტომატოლოგია, შაკო ღელეყვა, იგივე სალვადორ გრუვერკიპერ ნიუტონი ბასგიტარისტი, პროფესიით ეკონომისტია. თავიანთი პროფესიით სულ ცოტა ხანს იმუშავეს, თუმცა მათი საბოლოო არჩევანი მუსიკაზე შეჩერდა. "ნიუტონს" მაყურებელი არაერთი პროექტიდან იცნობს, ბოლო დროს კი ისინი მუსიკოს ზვიად ბოლქვაძესთან ერთად, აქტიურად "მხოლოდ ქართულში" ჩაერთნენ.

ლევან აბშილავა:

- მუსიკა არ არის მხოლოდ ვოკალისტი, ამას ღიად ვაცხადებ, ვისაც უნდა, ეწყინოს... ხანდახან ადამიანებს ეშლებათ და ავიწყდებათ, რომ არიან მუსიკოსებიც, რომელთა დამსახურებაც ამ მუსიკის შექმნაა. ეს იქნება კომპოზიცია, თუ საავტორო ნამუშევარი. არ უნდა დაავწიყდეთ, რომ სცენაზე მუსიკოსები დგანან და მუსიკას ქმნიან. როცა ამას ივიწყებენ, გულსატკენი და საწყენია...

შაკო ღელეღყა:

- ყოფილა შემთხვევა, რომ გადაცემიდან ჩვენი ნალაპარაკევიც ამოუჭრიათ...

ლევანი:

- ამის შემდეგ, ხანდახან მეჩვენება, რომ ხარისხიანი მუსიკოსების მიზანმიმართული დაბლოკვა მიდის. წლებია ამას ვუყურებ და ამ ხერხებით მუსიკოსების ჩაჩოჩება ხდება.

შაკო:

- ვფიქრობ, რომ ძველი თაობის მუსიკოსების ჩაჩოჩება უფრო ხდება. არადა, მუსიკაში რაც უფრო გამოცდილი ხარ, მაგარი ტიპი ხარ. მუსიკა ძიების პროცესია, მას დრო სჭირდება, ახალგაზრდა შეიძლება ვირტუოზია, მაგრამ მუსიკაში ყოველთვის გამოცდილება ფასობს, რაც დროს მოაქვს.

ლევანი:

- მე და შაკო ამ სფეროში 1995 წლის მერე ვართ, ბევრი რამ გამოვიარეთ. ყოფილა, რომ რადიოში მიტანილი მუსიკა და ტელევიზიებში კლიპები არ გასულა... მაგრამ ეს უკვე წარსულია... ახლა სხვა სიტუაციაა... ამას ვეღარ შვრებიან.

ლევანი:

- მიუხედავად ამისა, დაჩაგრულები არასდროს ვყოფილვართ, მე და შაკოს რაც კი წარმატებული პროექტი ყოფილა, ყველაში მიგვიღია მონაწილეობა. "ჯეოსტარი", "ანა-ბანა", "ვერის უბნის მელოდიები", მაია დარსმელიძის პროექტი, "მხოლოდ ქართული", ჯგუფთან "ირიაო", მთელი მსოფლიოს ყველაზე პრესტიჟული ჯასფესტივალები მოვიარეთ, ევროსაბჭოს სამიტებზე, სტრასბურგში, ყველაზე პოპულარულ პარლამენტის შენობაში ორჯერ დაგვიკრავს.

- მიუხედავად ამისა, ვფიქრობ, რომ არ ხართ მასობრივები...

ლევანი:

- ჩვენ მუსიკას მიზანმიმართულად იმისთვის არ ვქმნით, რომ "მარშრუტკაში" ვინმემ გვიცნოს. ვინც საჭიროა, იმ ადამიანების ნაწილი, ვისაც პატივს ვცემთ, გვცნობენ. ზოგს კი "ნიუტონი" ქავერჯგუფი ჰგონია და ასევე ტიპები პროექტებში, რომლებიც რაღაცებს ზვიად ბოლქვაძესთან ერთად "ჩალიჩობენ". არადა, ეგრე არ არის, საავტორო მუსიკოსები ვართ... თუმცა ვიღაცეებისგან გვსმენია, ქავერებს რატომ აკეთებთო? ეტყობა, ჰგონიათ, რომ პროექტებში მონაწილეობა ჩვენი არჩევანია. არა, ეს მუსიკა ჩვენით არ აგვირჩევია... "ნიუტონის" დიდი პლუსი, ქავერის ამბავში ვიტყვი, რომ პერფომანსია. მსმენელს იმიტომ მოსწონს, რომ ერთი და იგივე თემა არასოდეს ერთნირად არ იკვრება.

შაკო:

- გეტყვი, რა განსხვავებაა ჩვენს (პროექტებში რომ ვუკრავთ) და აქაურ ელიტურ მუსიკოსებს შორის. მათგან ზოგი ბანკში მუშაობს და საღამოს სადღაც ხარისხიან მუსიკას უკრავს, მაგრამ სხვებს (მაგალითად, ჩვენ) აკრიტიკებს. მას სხვა შემოსავალი ხომ აქვს, ჩვენი შემოსავალი კი მხოლოდ მუსიკაა. ამიტომ, გვირჩევნია, პროექტში დავუკრათ და თუნდაც არსასურველ მუსიკას ვემსახუროთ, ვიდრე სხვაგან ვმუშაობდეთ და ღამე ამას ვაკეთებდეთ, რასაც ვაკეთებთ.

ლევანი:

- ძალიან კმაყოფილები ვართ, არასოდეს ვემხრობოდი მუსიკოსებს, რომლებიც ამბობდნენ, ამას არ ვიზამ... მერე მინახავს, მშივრები როგორ კვდებიან და ერს თავის არსებობას ამადლიან. ეგ ტიპები სახლში სხედან, ბევრი მახათი აქვთ მომარაგებული და დროს სხვის კრიტიკაში ატარებენ. მაგათ "ფეისბუქის" რაინდებს ვეძახი... როგორც შაკომ თქვა, "ნიუტონის" სამივე წევრს მეტი შემოსავალი არ გვაქვს, მაგრამ უკმაყოფილოები არ ვართ. ამიტომ, კი არ უნდა იწუწუნონ, ცოტა გაანძრიონ ერთი ადგილი, პროფესიონალურად მიუდგნენ და სახლში არ ისხდებიან. საქართველოში ვინც ნორმალური მუსიკოსი ვიცი, ოდნავ აზრზეა, ვინც საქმეს აკეთებს, მშიერი არ არის. ხოლო ის ტიპები, ვინც მშიერია, ჩვენნაირებზე "ბაზრობდნენ", აუ, ეგენი პროექტში "იაგუდს" უკრავენო, მოდი, "იაგუნდიც" ჩვენსავით დაუკრან...

- "მხოლოდ ქართულზეც" ვისაუბროთ. მართლაც რატომ "ქართული" და რატომ თქვენ?

შაკო:

- დავთანხმდით იმიტომ, რომ გვჯეროდა, ისეთი ქართული არ იქნებოდა, რაც მიუღებელი იქნებოდა ჩვენთვის. თუმცა რამდენიმე სიმღერა გაჟღერდა, რაც არ უნდა ყოფილიყო, მაგრამ ისიც გათვლილი ჰქონდათ... მაყურებლის, მსმენელის მომაკვდინებელი არაფერი დაგვიკრავს. კიდევ იმიტომ მიგვიწვიეს, რომ უნდოდათ, ცოტა თანამედროვე ჟღერადობით გაკეთებულიყო და არა ისე, როგორც არსებობს ის სიმღერები ორიგინალში. მოკლედ, იმ არსებულს სხვაგვარად შევხებოდით და წარმოვაჩენდით.

ლევანი:

- ეგ ტიპები, ვინც პროექტს აკრიტიკებდნენ, ერთი კასტაა და ალაპარაკდნენ იმის გამო, რომ რატომ ჩვენ. იმიტომ, რომ ზვიად ბოლქვაძისთვის კომფორტული ტიპები ვართ, მთელი ცხოვრება ერთად მოვდივართ, ზვიადის საავტორო მუსიკაშიც ჩვენ ვართ. ეს არის იმ ადამიანების ერთობლიობა, რომლებსაც ერთმანეთის ესმით. იმას, რაზეც სხვებს თვეები სჭირდებათ, ჩვენ რამდენიმე საათში ვაკეთებთ... პირადად მე მიმაჩნია, რომ ჩვენ უკვე ამ პროექტის ნაწილები გავხდით. ისტორია ამ ყველაფერს სხვანაირად დაახარისებს.

- მახსოვს, ბიძინა კვერნაძის სიმღერის ახლებური ვერსიისთვის ერთი-ორი წლის წინ მკაცრად გაგაკრიტიკეს...

- კრიტიკა ერთიც არ მომისმენია, ჩვენ მაშინ გაგვლანძღა კომპოზიტორმა ოთარ ტატიშვილმა. ცინიკურად თქვა და პასუხი არ გავეცით, რადგან არ იყო კოლეგიალური დამოკიდებულება. რეალურად კი რაში იყო საქმე? გარკვეული პროექტისთვის ავირჩიეთ ბიძინა კვერნაძის სიმღერა "შემოდგომის ყვავილებს". გვითხრეს, "საავტორო" ნაყიდია, ყველაფრის უფლება გაქვთ, თუ გინდა, მისამღერი არ გააკეთოთო. ჯერ ერთი, ავირჩიეთ იმიტომ, რომ კარგ მასალად მიგვაჩნდა, როგორც გავაკეთეთ, ბევრ კომპეტენტურ მუსიკოსს მოეწონა, მაგრამ მთავარია, რომ ჯერ ჩვენ მოგვწონდეს, მერე კომერციული გათვლის უნარიც გვაქვს და ბევრი რამ საიმისოდ, რომ ვხვდებოდეთ, რა და როგორ. ამ ვერსიაში კიდევ კომპრომისზე წავედით, ანუ რაღაცები გავითვალისწინეთ და ბოლოს გავაკეთეთ ის, რაც მოგვწონდა... სცენაზე კი ტექნიკური პრობლემა მოხდა, ხმის რეჟისორული კუთხით. ასეთ დროს ბოლოს ჯოხი მაინც მუსიკოსებზე ტყდება... არსებული რთული ვითარების მიუხედავად, ბაბიმ კიდევ მაგრად იმღერა. თუმცა იმ სიტუაციაში ალბათ ჯობდა, გავჩერებულიყავით და პირდაპირ ეთერში სცენიდან ჩამოვსულიყავით...

- ინსტრუმენტი, რომელზეც თითოეული უკრავთ, რა არის თქვენთვის?

ლევან:

- ვერ წარმომიდგენია, მუსიკაზე "ვიკაიფო", თუ თვითონ არ ვუკრავ. ამიტომ, მხოლოდ ვოკალისტი, დიჯეი ვერ ვიქნებოდი, თუმცა არ ვარ ტიპი, რომელიც ორიენტირებულია მხოლოდ დრამერობაზე. არ ვთვლი, რომ ცუდი დრამერი ვარ და შაკო ცუდი ბასისტია, - ჩემთვის პირველია - ჩვენ მუსიკოსები ვართ. შაკო არის ადამიანი, რომელსაც ყველა დეტალზე, ბგერიდან დაწყებული, ნამუშევარი აქვს. მუდმივად უნდა ახალ ინსტრუმენტზე დაუკრას, რისთვისაც შეუძლია მანქანა გაყიდოს და ინსტრუმენტი იყიდოს. მის ხელში ცუდი ინსტრუმენტი არ მინახავს და რაც მთავარია, ხარისხიანად უკრავს... ჯგუფის სამივე წევრი ორგანულად ვართ შერწყმული. კომპოზიციების ავტორებიც ჩვენვე ვართ...

შაკო:

- ინსტრუმენტი ჩემთვის გამოხატვის საშუალებაა, რაც უფრო კარგი ინსტრუმენტი გაქვს, უკეთ გადმოსცემ ნიუანსებს.

- თქვენს მესამე წევრზე, ბაბიზე ვისაუბროთ, ელენე ბაბილუაზე.

ლევანი:

- ბაბი ჩვენთან სამი წელია, რაც არის. ის ნებისყოფის, უდიდესი ძალის, ნიჭიერების მაგალითია. რაც მას გადაუტანია, ქიმიაგაკეთებული მოსულა და ზედიზედ, სხვადასხვა ობიექტზე 2 "ლაივი" ჩაგვიტარებია. მისგან ერთი დაწუწუნება არ გამიგია, შინაგანად მყარი ადამიანია. მეორე ასეთი ადამიანი არ გვინახავს... ასე რომ, შეხმატკბილებულად ვმუშაობთ, ერთმანეთის გვესმის და ვაკეთებთ საქმეს, რომელიც გვიყვარს.

ფილმი, რომელიც გია ყანჩელის ცხოვრების შესახებ ყვება - 23 ნოემბერს "სევდის ანგელოზების" პრემიერა შედგება

"დედას დღეს მაინც გავახსენდები?" - მარტა ბარამიძის გულახდილი პასუხები

"საფრანგეთის უნივერსიტეტი, სადაც  ვსწავლობდი, სალომე ზურაბიშვილმა და შვიდმა პრეზიდენტმა დაამთავრა" -  რა გეგმები აქვს "ევროვიზიაზე" თამარ კაკალაშვილს