პოლიტიკა
სამართალი

30

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

30 მაისი, პარასკევი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:23-ზე, მთვარე ლომში გადაბრძანდება 23:58-ზე – ნუ აჰყვებით პროვოკაციებს, მოერიდეთ კამათსა და კონფლიქტს. კარგია ახალი ინფორმაციის შეგროვება და დამუშავება. წარმოების გაზრდა. არ არის შესაფერისი დღე მოგზაურობის დასაწყებად ან მივლინებაში წასასვლელად. დღის ენერგიამ შეიძლება გამოიწვიოს გაურკვევლობა, ადამიანებში იმატებს კომპრომისზე წასვლის უუნარობა. ასევე, არ არის მიზანშეწონილი რომანტიკული პაემანი. კარგია ოთახების მოლამაზება. ინტერიერის განახლება. აგრეთვე სადილის მომზადება და ცხობა. საუკეთესოა თმის შეჭრა და შეღებვა. გაიკეთეთ თმისა და სახის ნიღაბი. მოუფრთხილდით გულს, სისხლის მიმოქცევის სისტემას, არტერიებს, ზურგს, დიაფრაგმას.
მსოფლიო
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
წიგნები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ვინ და როგორ უნდა გაიაროს ტექდათვალიერება - ყველა დეტალი, რაც მძღოლებს აინტერესებთ
ვინ და როგორ უნდა გაიაროს ტექდათვალიერება - ყველა დეტალი, რაც მძღოლებს აინტერესებთ

პირ­ვე­ლი ივ­ლი­სი­დან პე­რი­ო­დუ­ლი ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბის მო­რი­გი ეტა­პი იწყე­ბა. ამ ეტაპ­ზე, სა­ხელ­მწი­ფო უწყე­ბე­ბი­სა და იუ­რი­დი­უ­ლი პი­რე­ბის სა­კუთ­რე­ბა­ში არ­სე­ბუ­ლი ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბა გან­ხორ­ცი­ელ­დე­ბა.

პე­რი­ო­დუ­ლი ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბა 2018 წლის 1 იან­ვრი­დან ამოქ­მედ­და და ეტა­პობ­რი­ვად ხორ­ცი­ელ­დე­ბა. სა­ქარ­თვე­ლო­ში რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი მთლი­ა­ნი ავ­ტო­პარ­კი 2019 წლის ბო­ლომ­დე გა­ივ­ლის ინ­სპექ­ტი­რე­ბას.

ვის არ ეხე­ბა პე­რი­ო­დუ­ლი ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბა:

  • ტრან­ზი­ტუ­ლი ნომ­რე­ბის მქო­ნე და გა­ნუ­ბა­ჟე­ბელ ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს;
  • O1, O2 (მი­საბ­მე­ლი 750 კგ-დან 3500 კგ-მდე) და L (მო­ტო­ციკ­ლი) კა­ტე­გო­რი­ის სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს;
  • ის­ტო­რი­უ­ლი ინ­ტე­რე­სის სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს (ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა, რო­მე­ლიც დამ­ზა­დე­ბუ­ლია 1960 წლამ­დე; აღ­ნიშ­ნუ­ლი ტი­პი­სა და მო­დე­ლის სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა მოხ­სნი­ლია წარ­მო­ე­ბი­დან და აღარ გა­მო­დის; ის­ტო­რი­უ­ლად და­ცუ­ლია და შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბუ­ლი პირ­ვან­დე­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბით და მისი ძი­რი­თა­დი კომ­პო­ნენ­ტე­ბის ტექ­ნი­კურ მა­ხა­სი­ა­თებ­ლებს არ გა­ნუც­დი­ათ რა­ი­მე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ცვლი­ლე­ბა);
  • იმ სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს, რომ­ლე­ბიც ამო­ღე­ბუ­ლია ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ი­დან;
  • სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს, რო­მელ­თა და­მამ­ზა­დებ­ლის მიერ დად­გე­ნი­ლი მოძ­რა­ო­ბის მაქ­სი­მა­ლუ­რი სიჩ­ქა­რე არ აღე­მა­ტე­ბა 25 კმ/სთ-ს.

ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბის ღი­რე­ბუ­ლე­ბა და პი­რო­ბე­ბი:

  • მსუ­ბუ­ქი და მი­საბ­მე­ლი სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი­სათ­ვის - 60 ლარი
  • სატ­ვირ­თო და სამ­გზავ­რო ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის­თვის - 100 ლარი

ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბის პე­რი­ო­დუ­ლო­ბა:

ავ­ტომფლო­ბე­ლე­ბის­თვის ამოქ­მედ­დე­ბა სა­ერ­თა­შო­რი­სო პრაქ­ტი­კა­ში მი­ღე­ბუ­ლი წესი:

ა) სამ­გზავ­რო (8 ად­გი­ლის ზე­მოთ, მძრო­ლის გარ­და) კა­ტე­გო­რი­ის ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი ტექ­ნი­კურ ინ­სპექ­ტი­რე­ბას გა­ივ­ლი­ან გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან ერთი წლის შემ­დეგ და შემ­დეგ ყო­ველ წე­ლი­წადს, ხოლო გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან ოთხი წლის შემ­დეგ - წე­ლი­წად­ში ორ­ჯერ;

ბ) სატ­ვირ­თო (3.5 ტ. და ზე­მოთ) - ერთი წლის შემ­დეგ გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან და შემ­დეგ ყო­ველ წე­ლი­წადს;

გ) მი­საბ­მე­ლი და ნა­ხევ­რად­მი­საბ­მე­ლი (3,5ტ. 10ტ.-მდე და მეტი) - ერთი წლის შემ­დეგ გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან და შემ­დეგ ყო­ველ წე­ლი­წადს;

დ) სას­წრა­ფო დახ­მა­რე­ბა და ტაქ­სი - ერთი წლის შემ­დეგ გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან და შემ­დეგ ყო­ველ წე­ლი­წადს;

ე) მსუ­ბუ­ქი სამ­გზავ­რო - ოთხი წლის შემ­დეგ გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან და შემ­დეგ ყო­ველ ორ წე­ლი­წად­ში ერთხელ, გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან 8 წლის შემ­დეგ კი ყო­ველ წე­ლი­წადს;

ვ) მსუ­ბუ­ქი სატ­ვირ­თო - ოთხი წლის მერე გა­მოშ­ვე­ბის თა­რი­ღი­დან და შემ­დეგ ყო­ველ წე­ლი­წადს.

რა მოწ­მდე­ბა ინ­სპექ­ტი­რე­ბი­სას:

  • სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბის იდენ­ტი­ფი­კა­ცია;
  • სა­მუხ­რუ­ჭო აღ­ჭურ­ვი­ლო­ბა;
  • სა­ჭით მარ­თვის სის­ტე­მა;
  • ხილ­ვა­დო­ბა;
  • ფა­რე­ბი, შუ­ქამ­რეკ­ლე­ბი და ელექტრო­მო­წყო­ბი­ლო­ბა;
  • ღერ­ძე­ბი, თვლე­ბი, სა­ბუ­რა­ვე­ბი და და­კი­დე­ბა;
  • შასი და მისი შე­მად­გენ­ლე­ბი;
  • სხვა მო­წყო­ბი­ლო­ბე­ბი;
  • უარ­ყო­ფი­თი ზე­მოქ­მე­დე­ბა.

რო­გორ გა­ივ­ლი­ან ინ­სპექ­ტი­რე­ბას გაზ­ზე მო­მუ­შა­ვე და მარ­ჯვე­ნა­სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი:

ინ­სპექ­ტი­რე­ბის ცენ­ტრმა უნდა აწარ­მო­ოს ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა­ზე და­მონ­ტა­ჟე­ბუ­ლი აირ­ბა­ლო­ნი­ა­ნი მო­წყო­ბი­ლო­ბის შე­სა­ბა­მი­სო­ბის შე­ფა­სე­ბა „ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებ­ზე აირ­ბა­ლო­ნი­ა­ნი მო­წყო­ბი­ლო­ბის გან­თავ­სე­ბის, ტექ­ნი­კურ მო­თხოვ­ნებ­თან მისი შე­სა­ბა­მი­სო­ბის შე­ფა­სე­ბის და უსაფრ­თხო ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის შე­სა­ხებ ტექ­ნი­კუ­რი რეგ­ლა­მენ­ტის დამ­ტკი­ცე­ბის თა­ო­ბა­ზე“ სა­ქარ­თვე­ლოს მთავ­რო­ბის 2014 წლის 15 იან­ვრის №80 დად­გე­ნი­ლე­ბის თა­ნახ­მად.

მარ­ჯვე­ნა­სა­ჭი­ა­ნი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი ჩვე­უ­ლებ­რივ გა­ივ­ლი­ან პე­რი­ო­დულ ტექ­ნი­კურ ინ­სპექ­ტი­რე­ბას, მაგ­რამ ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი, რომ­ლებ­მაც პირ­ვე­ლა­დი რე­გის­ტრა­ცია გა­ი­ა­რეს 2018 წლის პირ­ვე­ლი იან­ვრი­დან, აღ­ნიშ­ნუ­ლი თა­რი­ღის შემ­დეგ ვერ გა­ივ­ლი­ან პე­რი­ო­დულ ტექ­ნი­კურ ინ­სპექ­ტი­რე­ბას სა­ჭის მარ­თვის სის­ტე­მა­ში და­მა­ტე­ბი­თი ცვლი­ლე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში.

გა­ი­ა­რეთ ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბა ონ­ლა­ინ:

ვებ-გვერდ www.pti.ge-ს სა­შუ­ა­ლე­ბით მომ­ხმა­რე­ბელს სა­შუ­ა­ლე­ბა ექ­ნე­ბა ნე­ბის­მი­ერ ხელ­მი­საწ­ვდომ ინ­სპექ­ტი­რე­ბის ცენ­ტრში ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბის გა­სავ­ლე­ლად და­გეგ­მოს ვი­ზი­ტი მის­თვის სა­სურ­ვე­ლი თა­რი­ღის და დრო­ის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით. აღ­ნიშ­ნუ­ლი ვებ-გვერ­დი 2018 წლის იან­ვრი­დან ხელ­მი­საწ­ვდო­მია ნე­ბის­მი­ე­რი მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის.

აგ­რეთ­ვე, 2018 წლის 3 იან­ვრი­დან ამოქ­მედ­და ცხე­ლი ხაზი - 1484, რო­მე­ლიც ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის პე­რი­ო­დუ­ლი ტექ­ნი­კუ­რი ინ­სპექ­ტი­რე­ბის ეტა­პობ­რი­ვად ამოქ­მე­დე­ბის პრო­ცე­სი­სა და პი­რო­ბე­ბით და­ინ­ტე­რე­სე­ბულ ადა­მი­ა­ნებს ემ­სა­ხუ­რე­ბა და აწ­ვდის შე­სა­ბა­მის ინ­ფორ­მა­ცი­ას.

დღე­ი­სათ­ვის სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბის ძი­რი­თად წყა­როდ კვლავ ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტი რჩე­ბა. ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტი­დან ატ­მოს­ფე­რუ­ლი ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბა მრა­ვალ ფაქ­ტორ­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, რო­მელ­თა­გან ერთ-ერთი უმ­თავ­რე­სია ავ­ტო­პარ­კის ტექ­ნი­კუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა. თბი­ლის­ში ცხოვ­რობს ქვეყ­ნის მო­სახ­ლე­ო­ბის და­ახ­ლო­ე­ბით 1/3 და თავ­მოყ­რი­ლია მთლი­ა­ნი სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის და­ახ­ლო­ე­ბით 40%. დე­და­ქა­ლაქ­ში ავ­ტოტ­რან­სპორ­ტის წილი ატ­მოს­ფე­რუ­ლი ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბა­ში 90%-ს აღე­მა­ტე­ბა.

00:00 / 00:00
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში
ავტორი:

ვინ და როგორ უნდა გაიაროს ტექდათვალიერება - ყველა დეტალი, რაც მძღოლებს აინტერესებთ

ვინ და როგორ უნდა გაიაროს ტექდათვალიერება - ყველა დეტალი, რაც მძღოლებს აინტერესებთ

პირველი ივლისიდან პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მორიგი ეტაპი იწყება. ამ ეტაპზე, სახელმწიფო უწყებებისა და იურიდიული პირების საკუთრებაში არსებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური ინსპექტირება განხორციელდება.

პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის 1 იანვრიდან ამოქმედდა და ეტაპობრივად ხორციელდება. საქართველოში რეგისტრირებული მთლიანი ავტოპარკი 2019 წლის ბოლომდე გაივლის ინსპექტირებას.

ვის არ ეხება პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება:

  • ტრანზიტული ნომრების მქონე და განუბაჟებელ ავტოსატრანსპორტო საშუალებებს;
  • O1, O2 (მისაბმელი 750 კგ-დან 3500 კგ-მდე) და L (მოტოციკლი) კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებებს;
  • ისტორიული ინტერესის სატრანსპორტო საშუალებებს (ავტოსატრანსპორტო საშუალება, რომელიც დამზადებულია 1960 წლამდე; აღნიშნული ტიპისა და მოდელის სატრანსპორტო საშუალება მოხსნილია წარმოებიდან და აღარ გამოდის; ისტორიულად დაცულია და შენარჩუნებული პირვანდელი მდგომარეობით და მისი ძირითადი კომპონენტების ტექნიკურ მახასიათებლებს არ განუცდიათ რაიმე მნიშვნელოვანი ცვლილება);
  • იმ სატრანსპორტო საშუალებებს, რომლებიც ამოღებულია ექსპლუატაციიდან;
  • სატრანსპორტო საშუალებებს, რომელთა დამამზადებლის მიერ დადგენილი მოძრაობის მაქსიმალური სიჩქარე არ აღემატება 25 კმ/სთ-ს.

ტექნიკური ინსპექტირების ღირებულება და პირობები:

  • მსუბუქი და მისაბმელი სატრანსპორტო საშუალებებისათვის - 60 ლარი
  • სატვირთო და სამგზავრო ავტომობილებისთვის - 100 ლარი

ტექნიკური ინსპექტირების პერიოდულობა:

ავტომფლობელებისთვის ამოქმედდება საერთაშორისო პრაქტიკაში მიღებული წესი:

ა) სამგზავრო (8 ადგილის ზემოთ, მძროლის გარდა) კატეგორიის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები ტექნიკურ ინსპექტირებას გაივლიან გამოშვების თარიღიდან ერთი წლის შემდეგ და შემდეგ ყოველ წელიწადს, ხოლო გამოშვების თარიღიდან ოთხი წლის შემდეგ - წელიწადში ორჯერ;

ბ) სატვირთო (3.5 ტ. და ზემოთ) - ერთი წლის შემდეგ გამოშვების თარიღიდან და შემდეგ ყოველ წელიწადს;

გ) მისაბმელი და ნახევრადმისაბმელი (3,5ტ. 10ტ.-მდე და მეტი) - ერთი წლის შემდეგ გამოშვების თარიღიდან და შემდეგ ყოველ წელიწადს;

დ) სასწრაფო დახმარება და ტაქსი - ერთი წლის შემდეგ გამოშვების თარიღიდან და შემდეგ ყოველ წელიწადს;

ე) მსუბუქი სამგზავრო - ოთხი წლის შემდეგ გამოშვების თარიღიდან და შემდეგ ყოველ ორ წელიწადში ერთხელ, გამოშვების თარიღიდან 8 წლის შემდეგ კი ყოველ წელიწადს;

ვ) მსუბუქი სატვირთო - ოთხი წლის მერე გამოშვების თარიღიდან და შემდეგ ყოველ წელიწადს.

რა მოწმდება ინსპექტირებისას:

  • სატრანსპორტო საშუალების იდენტიფიკაცია;
  • სამუხრუჭო აღჭურვილობა;
  • საჭით მართვის სისტემა;
  • ხილვადობა;
  • ფარები, შუქამრეკლები და ელექტრომოწყობილობა;
  • ღერძები, თვლები, საბურავები და დაკიდება;
  • შასი და მისი შემადგენლები;
  • სხვა მოწყობილობები;
  • უარყოფითი ზემოქმედება.

როგორ გაივლიან ინსპექტირებას გაზზე მომუშავე და მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები:

ინსპექტირების ცენტრმა უნდა აწარმოოს ავტოსატრანსპორტო საშუალებაზე დამონტაჟებული აირბალონიანი მოწყობილობის შესაბამისობის შეფასება „ავტოსატრანსპორტო საშუალებებზე აირბალონიანი მოწყობილობის განთავსების, ტექნიკურ მოთხოვნებთან მისი შესაბამისობის შეფასების და უსაფრთხო ექსპლუატაციის შესახებ ტექნიკური რეგლამენტის დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს მთავრობის 2014 წლის 15 იანვრის №80 დადგენილების თანახმად.

მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები ჩვეულებრივ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას, მაგრამ ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც პირველადი რეგისტრაცია გაიარეს 2018 წლის პირველი იანვრიდან, აღნიშნული თარიღის შემდეგ ვერ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას საჭის მართვის სისტემაში დამატებითი ცვლილების განხორციელების შემთხვევაში.

გაიარეთ ტექნიკური ინსპექტირება ონლაინ:

ვებ-გვერდ www.pti.ge-ს საშუალებით მომხმარებელს საშუალება ექნება ნებისმიერ ხელმისაწვდომ ინსპექტირების ცენტრში ტექნიკური ინსპექტირების გასავლელად დაგეგმოს ვიზიტი მისთვის სასურველი თარიღის და დროის გათვალისწინებით. აღნიშნული ვებ-გვერდი 2018 წლის იანვრიდან ხელმისაწვდომია ნებისმიერი მომხმარებლისთვის.

აგრეთვე, 2018 წლის 3 იანვრიდან ამოქმედდა ცხელი ხაზი - 1484, რომელიც ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ეტაპობრივად ამოქმედების პროცესისა და პირობებით დაინტერესებულ ადამიანებს ემსახურება და აწვდის შესაბამის ინფორმაციას.

დღეისათვის საქართველოში ჰაერის დაბინძურების ძირითად წყაროდ კვლავ ავტოტრანსპორტი რჩება. ავტოტრანსპორტიდან ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურება მრავალ ფაქტორზეა დამოკიდებული, რომელთაგან ერთ-ერთი უმთავრესია ავტოპარკის ტექნიკური მდგომარეობა. თბილისში ცხოვრობს ქვეყნის მოსახლეობის დაახლოებით 1/3 და თავმოყრილია მთლიანი სატრანსპორტო საშუალებების დაახლოებით 40%. დედაქალაქში ავტოტრანსპორტის წილი ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურებაში 90%-ს აღემატება.

"ბავშვის დედა კართან მუხლებზე მდგომი დამხვდა, სიტყვებს თავს ვერ უყრიდა" - სცენიდან ომში და ომიდან სამაშველო სამსახურში წასული ბიჭის ამბავი

"ბავშვის ოპერაცია 300 000 ევრო ჯდება და სანამ თანხას არ გადავურიცხავთ, არაფერს უკეთებენ" - პატარა ანიტას დახმარება სჭირდება

"ვაჟა გაფრინდაშვილი მონაწილეობდა 2008 წლის აგვისტოს მოვლენებში, როგორც ექიმი" - ე.წ.სამხრეთ ოსეთის დე ფაქტო КГБ