სამართალი
პოლიტიკა
მსოფლიო
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რომელი სამინისტროები გაუქმდება და რას მოუტანს ქვეყანას მორიგი რესტრუქტურიზაცია?
რომელი სამინისტროები გაუქმდება და რას მოუტანს ქვეყანას მორიგი რესტრუქტურიზაცია?

მო­მა­ვა­ლი პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტრი მა­მუ­კა ბახ­ტა­ძე მთავ­რო­ბა­ში სტრუქ­ტუ­რუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას 2-3 კვი­რა­ში და­ი­წყებს. მა­ნამ­დე კი პარ­ლა­მენ­ტი მთავ­რო­ბას ძვე­ლი შე­მად­გენ­ლო­ბით და­ამ­ტკი­ცებს და პა­რა­ლე­ლუ­რად, იმუ­შა­ვებს სა­კა­ნონ­მდებ­ლო ინი­ცი­ა­ტი­ვებ­ზე, რომ­ლე­ბიც სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის შემ­ცი­რე­ბას შე­ე­ხე­ბა.

სტრუქ­ტუ­რუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბის შე­დე­გად სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა 14-დან 11-მდე შემ­ცირ­დე­ბა. ცვლი­ლე­ბის თა­ნახ­მად სას­ჯე­ლაღ­სრუ­ლე­ბი­სა და იუს­ტი­ცი­ის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის გა­ერ­თი­ა­ნე­ბა იგეგ­მე­ბა. ასე­ვე, შე­საძ­ლოა ერთ უწყე­ბად ჩა­მო­ყა­ლიბ­დეს ეკო­ნო­მი­კის, ფი­ნანსთა და ინ­ფას­ტრუქ­ტუ­რის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბიც. ჯერ­ჯე­რო­ბით უც­ნო­ბია, რა ბედი ეწე­ვა შე­რი­გე­ბი­სა და თა­ნას­წო­რო­ბის სა­მი­ნის­ტროს.

მა­მუ­კა ბახ­ტა­ძის თქმით, მცი­რე მთავ­რო­ბის კონ­ცეფ­ცია არ გუ­ლის­ხმობს მხო­ლოდ სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის შემ­ცი­რე­ბას და რომ, მო­მა­ვალ­ში ეს სა­შუ­ა­ლე­ბას მის­ცემს მთავ­რო­ბას, მი­მარ­თოს საკ­მა­ოდ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი თან­ხა - 100-120 მი­ლი­ო­ნი ლარი სხვა მნიშ­ვნე­ლო­ვან სო­ცი­ა­ლურ პროგ­რა­მებ­ზე.

სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის შემ­ცი­რე­ბას პო­ლი­ტი­კუ­რი თვალ­საზ­რით პო­ზი­ტი­უ­რად აფა­სე­ბენ პო­ლი­ტო­ლო­გე­ბი. თუმ­ცა, რას მოგ­ვცემს ეს ცვლი­ლე­ბა ეკო­ნო­მი­კუ­რი კუ­თხით, ამა­ზე პროგ­ნო­ზის გა­კე­თე­ბა უჭირთ.

"ძა­ლი­ან ბევ­რი სა­მი­ნის­ტრო გვაქვს და კარ­გს იზა­მენ თუ გა­ა­ერ­თი­ა­ნე­ბენ. მა­გა­ლი­თად, შე­რი­გე­ბის სა­მი­ნის­ტრო, რო­მელ­საც ყალ­ბი პო­ლი­ტი­კუ­რი დატ­ვირ­თვა აქვს. შე­რი­გე­ბა სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის დო­ნე­ზე არ ხდე­ბა. შე­რი­გე­ბა უნდა მოხ­დეს ჩვე­ნი ევ­რო­პე­ლი პარტნი­ო­რე­ბის მხარ­და­ჭე­რით, და არა სა­მი­ნის­ტროს არ­სე­ბო­ბით. არ­ჩილ ტა­ტუ­ნაშ­ვი­ლის ტრა­გე­დი­ამ გა­მო­ავ­ლი­ნა შე­რი­გე­ბის სა­მი­ნის­ტროს უუ­ნა­რო­ბა და ნუ­ლო­ვა­ნი მარ­გი ქმე­დე­ბის კო­ე­ფი­ცი­ენ­ტი. გა­მო­ირ­კვა, რომ შე­რი­გე­ბის სა­მი­ნის­ტროს არა თუ ოფი­ცი­ა­ლუ­რი შე­რი­გე­ბა, არა­ო­ფი­ცი­ა­ლუ­რი კონ­ტაქ­ტე­ბიც კი არ აქვს ცხინ­ვა­ლის დე ფაქ­ტო ხე­ლი­სუფ­ლე­ბას­თან.

ინ­ფას­ტრუქ­ტუ­რი­სა და სას­ჯე­ლაღ­სრუ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის გა­უქ­მე­ბაც თა­ვი­სუფ­ლად შე­იძ­ლე­ბა. თა­ვის დრო­ზე ძა­ლი­ან გუ­ლუხ­ვად მრავ­ლდე­ბო­და ბი­უ­როკ­რა­ტი­უ­ლი უწყე­ბე­ბი. ვფიქ­რობ, სას­ჯე­ლაღ­სრუ­ლე­ბას პირ­ველ რიგ­ში გა­უქ­მე­ბენ, მი­თუ­მე­ტეს გა­და­წყვე­ტი­ლი აქვთ კახი კა­ხიშ­ვი­ლის და­ნიშ­ვნა გე­ნე­რა­ლურ პრო­კუ­რო­რად. ასე­თი სა­მი­ნის­ტრო მთელ მსოფ­ლი­ო­ში არ არის, ან 1-2 ქვე­ყა­ნა­შია. ჩვენ­ნა­ი­რი ქვეყ­ნის­თვის 10-11 სა­მი­ნის­ტრო მაქ­სი­მუ­მი იქ­ნე­ბა" - უთხრა AMBEBI.GE-ს ცინ­ცა­ძემ.

მისი თქმით, ცვლი­ლე­ბა თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის შემ­ცი­რე­ბას აუ­ცი­ლებ­ლად გა­მო­იწ­ვევს, სხვა ეკო­ნო­მი­კურ სარ­გე­ბელს კი, არ ელო­დე­ბა.

"ეკო­ნო­მი­კუ­რად ეს ოპ­ტი­მი­ზა­ცია პირ­ველ რიგ­ში მოგ­ვცემს იმას, რაც ზე­და­პირ­ზე ჩანს ფი­ნან­სურ ეკო­ნო­მი­ას, მაგ­რამ შემ­დეგ ყვე­ლა­ფე­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა იმა­ზე, რა პრინ­ცი­პით მოხ­დე­ბა შერ­ჩე­ვა, ვის გა­უშ­ვე­ბენ სახ­ლში და ვის არა. უმუ­შევ­რე­ბის არ­მი­ას ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხვე­ვა­ში შე­ურთდე­ბა სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბი­დან გაშ­ვე­ბუ­ლი თა­ნამ­შრმ­ლე­ბის რი­ცხვიც, თუმ­ცა ეს იქ­ნე­ბა მა­სი­უ­რად თუ არა, ვერ გე­ტყვით“ - აღ­ნიშ­ნა ცინ­ცა­ძემ.

პო­ლი­ტო­ლოგ გია ხუ­ხაშ­ვი­ლის თქმით, მმარ­თვე­ლო­ბი­თი კრი­ზი­სის აღ­მო­ფხვრა მცი­რე­რი­ცხო­ვა­ნი მმარ­თვე­ლო­ბი­თი სის­ტე­მის ფორ­მი­რე­ბით არის შე­საძ­ლე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც 2-ეტა­პი­ა­ნი უნდა იყოს.

„ზო­გა­დად სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რეს­ტუქ­ტუ­რი­ზა­ცია მი­სა­სალ­მე­ბე­ლია, ბი­ო­როკ­რა­ტი­უ­ლი აპა­რა­ტის სი­დი­დე და რა­ო­დე­ნო­ბა ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში ეფექ­ტუ­რო­ბის უკუპ­რო­პორ­ცი­უ­ლია. ჩვენ­თან ჯერ კი­დევ არის დარ­ჩე­ნი­ლი ძა­ლი­ან ბევ­რი ხე­ლოვ­ნუ­რად შექ­მნი­ლი სა­მი­ნის­ტრო, ამი­ტომ ამ პრო­ცე­სის ჩაშ­ვე­ბა მი­სა­სალ­მე­ბე­ლია.

ეს რე­ფორ­მა არის ორე­ტა­პი­ა­ნი. პირ­ვე­ლი - სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის შემ­ცი­რე­ბა, რო­მე­ლიც მარ­თვას გა­ა­მარ­ტი­ვებს. გარ­და ამი­სა, თვი­თონ სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის შიგ­ნით არის სე­რი­ო­ზუ­ლი ოპ­ტი­მი­ზა­ცია ჩა­სა­ტა­რე­ბე­ლი. უნდა მუ­შა­ობ­დეს არა ცოტა ან ბევ­რი ადა­მი­ა­ნი, არა­მედ ზუს­ტად იმ­დე­ნი რამ­დე­ნიც სა­ჭი­როა. მე­ო­რე ეტა­პი - ცოტა რთუ­ლი იქ­ნე­ბა შიდა რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცია, ამი­ტომ ჩვენ გვჭირ­დე­ბა ისე­თი სამ­თავ­რო­ბო გუნ­დი, რო­მელ­საც ექ­ნე­ბა ზუს­ტი ხედ­ვა.

ინფრას­ტრუქ­ტუ­რა და სას­ჯე­ლაღ­სრუ­ლე­ბა არის არატ­რა­დი­ცი­უ­ლი სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბი. ამი­ტომ, მათი შერ­წყმა შე­სა­ბა­მის უწყე­ბებ­თან სწო­რია. ჩვენ გვაქვს ასე­ვე არატ­რა­დი­ცი­უ­ლი სა­მი­ნის­ტრო - შე­რი­გე­ბის სა­მი­ნის­ტრო და მისი ფუნ­ქცი­ე­ბის გა­და­ნა­წი­ლე­ბა არ იქ­ნე­ბო­და ცუდი და არა­ფერს დავ­კარ­გავ­დით. სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით არის სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტან­დარ­ტი ევ­რო­პა­ში სა­შუ­ა­ლოდ 10-12 სა­მი­ნის­ტროა“ - გვი­თხრა ხუ­ხაშ­ვილ­მა.

რაც შე­ე­ხე­ბა ეკო­ნო­მი­კურ მხა­რეს, პო­ლი­ტო­ლო­გის თქმით, მთა­ვა­რი ხელ­ფა­სე­ბის შემ­ცი­რე­ბა არ არის. ბევ­რად მნიშ­ვნე­ლო­ვან საქ­მეს ირი­ბი ეკო­ნო­მია აკე­თებს. ოღონდ იქ­ნე­ბა თუ არა ეს ეფექ­ტუ­რი ამ მთავ­რო­ბის პი­რო­ბებ­ში, უჭირს ოპ­ტი­მიზ­მის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა.

„ეკო­ნო­მი­კა აქ ხელ­ფა­სე­ბით არ იზო­მე­ბა. ზოგს მი­აჩ­ნია, რომ ეს იქ­ნე­ბა მთა­ვა­რი ეკო­ნო­მი­კუ­რი შე­დე­გი, რაც ასე არ არის. თუ სა­მი­ნის­ტროს ეფექ­ტუ­რო­ბა იზ­რდე­ბა, ირიბ ეკო­ნო­მი­ას აკე­თებს ბევ­რად მნიშ­ვნლო­ვანს, ვიდ­რე პირ­და­პირ ეკო­ნო­მი­ას. ჩვე­ნი ამო­ცა­ნა სა­ხელ­ფა­სო ფონ­დის შემ­ცი­რე­ბა კი არ უნდა იყოს, არა­მედ ეფექ­ტუ­რი სის­ტე­მა, რო­მელ­მაც ქვე­ყა­ნას შე­იძ­ლე­ბა ასე­უ­ლო­ბით მი­ლი­ო­ნი ლარი მო­უ­ტა­ნოს, რო­გორც ეკო­ნო­მი­კუ­რი, ასე­ვე და­მა­ტე­ბი­თი შე­მო­სავ­ლის თვალ­საზ­რი­სით. 1 და 2 მი­ლი­ონ სა­ხელ­ფა­სო ფონ­დზე ლა­პა­რა­კი არას­წო­რია. მთა­ვა­რია ირი­ბი ეკო­ნო­მი­კუ­რი ეფექ­ტი და არა პირ­და­პი­რი.

ამ ქვე­ყა­ნა­ში ხში­რად გა­ტა­რე­ბუ­ლა რე­ფორ­მა, ქამ­რე­ბის შე­მო­ჭე­რაც გვი­ნა­ხავს, თუმ­ცა, არ­ცერ­თს დიდი ეფექ­ტი არ ჰქო­ნია. ვი­მე­დოვ­ნებ, ამ­ჯე­რად ყვე­ლა­ფე­რი წეს­რიგ­ში იქ­ნე­ბა“ - უთხრა AMBEBI.GE-ს ხუ­ხაშ­ვილ­მა.

ცნო­ბის­თვის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის შემ­ცი­რე­ბა უკვე მე­ო­რედ იგეგ­მე­ბა. თავ­და­პირ­ვე­ლად აღ­ნიშ­ნუ­ლი ცვლი­ლე­ბა გი­ორ­გი კვი­რი­კაშ­ვილ­მა გა­სულ წელს გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლა, რა დრო­საც 19 სა­მი­ნის­ტრო 14-მდე შე­ამ­ცი­რა. მა­შინ ერ­თმა­ნეთს შე­ერ­წყა სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბი­სა და გა­რე­მოს დაც­ვის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბი, გა­უქ­მდა ენერ­გე­ტი­კის და ევ­რო­პას­თან ინ­ტეგ­რა­ცი­ის სა­მი­ნის­ტრო. ასე­ვე მოხ­და კულ­ტუ­რის და სპორ­ტის სა­მი­ნის­ტრო­ე­ბის გა­ერ­თი­ა­ნე­ბა.

თიკო ოს­მა­ნო­ვა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში
ავტორი:

რომელი სამინისტროები გაუქმდება და რას მოუტანს ქვეყანას მორიგი რესტრუქტურიზაცია?

რომელი სამინისტროები გაუქმდება და რას მოუტანს ქვეყანას მორიგი რესტრუქტურიზაცია?

მომავალი პრემიერ-მინისტრი მამუკა ბახტაძე მთავრობაში სტრუქტურული ცვლილებების განხორციელებას 2-3 კვირაში დაიწყებს. მანამდე კი პარლამენტი მთავრობას ძველი შემადგენლობით დაამტკიცებს და პარალელურად, იმუშავებს საკანონმდებლო ინიციატივებზე, რომლებიც სამინისტროების რაოდენობის შემცირებას შეეხება.

სტრუქტურული ცვლილებების შედეგად სამინისტროების რაოდენობა 14-დან 11-მდე შემცირდება. ცვლილების თანახმად სასჯელაღსრულებისა და იუსტიციის სამინისტროების გაერთიანება იგეგმება. ასევე, შესაძლოა ერთ უწყებად ჩამოყალიბდეს ეკონომიკის, ფინანსთა და ინფასტრუქტურის სამინისტროებიც. ჯერჯერობით უცნობია, რა ბედი ეწევა შერიგებისა და თანასწორობის სამინისტროს.

მამუკა ბახტაძის თქმით, მცირე მთავრობის კონცეფცია არ გულისხმობს მხოლოდ სამინისტროების რაოდენობის შემცირებას და რომ, მომავალში ეს საშუალებას მისცემს მთავრობას, მიმართოს საკმაოდ მნიშვნელოვანი თანხა - 100-120 მილიონი ლარი სხვა მნიშვნელოვან სოციალურ პროგრამებზე.

სამინისტროების რაოდენობის შემცირებას პოლიტიკური თვალსაზრით პოზიტიურად აფასებენ პოლიტოლოგები. თუმცა, რას მოგვცემს ეს ცვლილება ეკონომიკური კუთხით, ამაზე პროგნოზის გაკეთება უჭირთ.

"ძალიან ბევრი სამინისტრო გვაქვს და კარგს იზამენ თუ გააერთიანებენ. მაგალითად, შერიგების სამინისტრო, რომელსაც ყალბი პოლიტიკური დატვირთვა აქვს. შერიგება სამინისტროების დონეზე არ ხდება. შერიგება უნდა მოხდეს ჩვენი ევროპელი პარტნიორების მხარდაჭერით, და არა სამინისტროს არსებობით. არჩილ ტატუნაშვილის ტრაგედიამ გამოავლინა შერიგების სამინისტროს უუნარობა და ნულოვანი მარგი ქმედების კოეფიციენტი. გამოირკვა, რომ შერიგების სამინისტროს არა თუ ოფიციალური შერიგება, არაოფიციალური კონტაქტებიც კი არ აქვს ცხინვალის დე ფაქტო ხელისუფლებასთან.

ინფასტრუქტურისა და სასჯელაღსრულების სამინისტროების გაუქმებაც თავისუფლად შეიძლება. თავის დროზე ძალიან გულუხვად მრავლდებოდა ბიუროკრატიული უწყებები. ვფიქრობ, სასჯელაღსრულებას პირველ რიგში გაუქმებენ, მითუმეტეს გადაწყვეტილი აქვთ კახი კახიშვილის დანიშვნა გენერალურ პროკურორად. ასეთი სამინისტრო მთელ მსოფლიოში არ არის, ან 1-2 ქვეყანაშია. ჩვენნაირი ქვეყნისთვის 10-11 სამინისტრო მაქსიმუმი იქნება" - უთხრა AMBEBI.GE-ს ცინცაძემ.

მისი თქმით, ცვლილება თანამშრომლების შემცირებას აუცილებლად გამოიწვევს, სხვა ეკონომიკურ სარგებელს კი, არ ელოდება.

"ეკონომიკურად ეს ოპტიმიზაცია პირველ რიგში მოგვცემს იმას, რაც ზედაპირზე ჩანს ფინანსურ ეკონომიას, მაგრამ შემდეგ ყველაფერი დამოკიდებული იქნება იმაზე, რა პრინციპით მოხდება შერჩევა, ვის გაუშვებენ სახლში და ვის არა. უმუშევრების არმიას ნებისმიერ შემთხვევაში შეურთდება სამინისტროებიდან გაშვებული თანამშრმლების რიცხვიც, თუმცა ეს იქნება მასიურად თუ არა, ვერ გეტყვით“ - აღნიშნა ცინცაძემ.

პოლიტოლოგ გია ხუხაშვილის თქმით, მმართველობითი კრიზისის აღმოფხვრა მცირერიცხოვანი მმართველობითი სისტემის ფორმირებით არის შესაძლებელი, რომელიც 2-ეტაპიანი უნდა იყოს.

„ზოგადად სამინისტროების რესტუქტურიზაცია მისასალმებელია, ბიოროკრატიული აპარატის სიდიდე და რაოდენობა ხშირ შემთხვევაში ეფექტურობის უკუპროპორციულია. ჩვენთან ჯერ კიდევ არის დარჩენილი ძალიან ბევრი ხელოვნურად შექმნილი სამინისტრო, ამიტომ ამ პროცესის ჩაშვება მისასალმებელია.

ეს რეფორმა არის ორეტაპიანი. პირველი - სამინისტროების შემცირება, რომელიც მართვას გაამარტივებს. გარდა ამისა, თვითონ სამინისტროების შიგნით არის სერიოზული ოპტიმიზაცია ჩასატარებელი. უნდა მუშაობდეს არა ცოტა ან ბევრი ადამიანი, არამედ ზუსტად იმდენი რამდენიც საჭიროა. მეორე ეტაპი - ცოტა რთული იქნება შიდა რეორგანიზაცია, ამიტომ ჩვენ გვჭირდება ისეთი სამთავრობო გუნდი, რომელსაც ექნება ზუსტი ხედვა.

ინფრასტრუქტურა და სასჯელაღსრულება არის არატრადიციული სამინისტროები. ამიტომ, მათი შერწყმა შესაბამის უწყებებთან სწორია. ჩვენ გვაქვს ასევე არატრადიციული სამინისტრო - შერიგების სამინისტრო და მისი ფუნქციების გადანაწილება არ იქნებოდა ცუდი და არაფერს დავკარგავდით. სამინისტროების რაოდენობასთან დაკავშირებით არის საერთაშორისო სტანდარტი ევროპაში საშუალოდ 10-12 სამინისტროა“ - გვითხრა ხუხაშვილმა.

რაც შეეხება ეკონომიკურ მხარეს, პოლიტოლოგის თქმით, მთავარი ხელფასების შემცირება არ არის. ბევრად მნიშვნელოვან საქმეს ირიბი ეკონომია აკეთებს. ოღონდ იქნება თუ არა ეს ეფექტური ამ მთავრობის პირობებში, უჭირს ოპტიმიზმის შენარჩუნება.

„ეკონომიკა აქ ხელფასებით არ იზომება. ზოგს მიაჩნია, რომ ეს იქნება მთავარი ეკონომიკური შედეგი, რაც ასე არ არის. თუ სამინისტროს ეფექტურობა იზრდება, ირიბ ეკონომიას აკეთებს ბევრად მნიშვნლოვანს, ვიდრე პირდაპირ ეკონომიას. ჩვენი ამოცანა სახელფასო ფონდის შემცირება კი არ უნდა იყოს, არამედ ეფექტური სისტემა, რომელმაც ქვეყანას შეიძლება ასეულობით მილიონი ლარი მოუტანოს, როგორც ეკონომიკური, ასევე დამატებითი შემოსავლის თვალსაზრისით. 1 და 2 მილიონ სახელფასო ფონდზე ლაპარაკი არასწორია. მთავარია ირიბი ეკონომიკური ეფექტი და არა პირდაპირი.

ამ ქვეყანაში ხშირად გატარებულა რეფორმა, ქამრების შემოჭერაც გვინახავს, თუმცა, არცერთს დიდი ეფექტი არ ჰქონია. ვიმედოვნებ, ამჯერად ყველაფერი წესრიგში იქნება“ - უთხრა AMBEBI.GE-ს ხუხაშვილმა.

ცნობისთვის სამინისტროების რაოდენობის შემცირება უკვე მეორედ იგეგმება. თავდაპირველად აღნიშნული ცვლილება გიორგი კვირიკაშვილმა გასულ წელს განახორციელა, რა დროსაც 19 სამინისტრო 14-მდე შეამცირა. მაშინ ერთმანეთს შეერწყა სოფლის მეურნეობისა და გარემოს დაცვის სამინისტროები, გაუქმდა ენერგეტიკის და ევროპასთან ინტეგრაციის სამინისტრო. ასევე მოხდა კულტურის და სპორტის სამინისტროების გაერთიანება.

თიკო ოსმანოვა

LIVE: ალეკო ელისაშვილი და გიორგი ვაშაძე "ნიუსრუმში"

ანტიკვარული ჭაღები, ხალიჩები და საათები - რამდენი დახარჯა სალომე ზურაბიშვილმა რეზიდენციის მოსაწყობად

"პიკეტირება გაგრძელდება" - რას გეგმავენ "სირცხვილიას" ორგანიზატორები და როგორ არიან  აქციის დაშლის შედეგად დაშავებულები