პოლიტიკა
სამართალი

30

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

30 მაისი, პარასკევი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:23-ზე, მთვარე ლომში გადაბრძანდება 23:58-ზე – ნუ აჰყვებით პროვოკაციებს, მოერიდეთ კამათსა და კონფლიქტს. კარგია ახალი ინფორმაციის შეგროვება და დამუშავება. წარმოების გაზრდა. არ არის შესაფერისი დღე მოგზაურობის დასაწყებად ან მივლინებაში წასასვლელად. დღის ენერგიამ შეიძლება გამოიწვიოს გაურკვევლობა, ადამიანებში იმატებს კომპრომისზე წასვლის უუნარობა. ასევე, არ არის მიზანშეწონილი რომანტიკული პაემანი. კარგია ოთახების მოლამაზება. ინტერიერის განახლება. აგრეთვე სადილის მომზადება და ცხობა. საუკეთესოა თმის შეჭრა და შეღებვა. გაიკეთეთ თმისა და სახის ნიღაბი. მოუფრთხილდით გულს, სისხლის მიმოქცევის სისტემას, არტერიებს, ზურგს, დიაფრაგმას.
მსოფლიო
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რომელი ქვეყანა არის საქართველოსთვის დიზელის საწვავის ყველაზე დიდი მომწოდებელი
რომელი ქვეყანა არის საქართველოსთვის დიზელის საწვავის ყველაზე დიდი მომწოდებელი

2017 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­ში დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვის იმ­პორ­ტმა 563,2 ათა­სი ტონა შე­ად­გი­ნა, აქე­დან იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი საწ­ვა­ვის ყვე­ლა­ზე დიდი წილი - 197,6 ათა­სი ტონა, ანუ 35,1% აზერ­ბა­ი­ჯან­ზე მო­დის. დი­ზე­ლის მომ­წო­დე­ბე­ლი ქვეყ­ნე­ბის ჩა­მო­ნათ­ვალ­ში აზერ­ბა­ი­ჯა­ნის შემ­დეგ მო­დი­ან თურ­ქმე­ნე­თი - 149,0 ათა­სი ტო­ნით, ანუ 26,4%-ით, რუ­მი­ნე­თი - 79,0 ათა­სი ტო­ნით, ანუ 14,0%-ით, რუ­სე­თი - 72,6 ათა­სი ტო­ნით, ანუ 12,9%-ით, ბულ­გა­რე­თი - 39,5 ათა­სი ტო­ნით, ანუ 7,0%-ით, სა­ბერ­ძნე­თი - 22,9 ათა­სი ტო­ნით, ანუ 4,1%-ით - ასე­თია ნავ­თო­ბპ­რო­დუქ­ტე­ბის იმ­პორ­ტი­ორ­თა კავ­ში­რის სტა­ტის­ტი­კუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბი.

გარ­და ამი­სა, სა­ქარ­თვე­ლო­ში დღეს ევრო 4 და ევრო 5-ის შე­სა­ბა­მი­სი სტან­დარ­ტის დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვი იყი­დე­ბა, რომ­ლის ძი­რი­თა­დი ნა­წი­ლი აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი­და­ნაა იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი.

ნავ­თო­ბპ­რო­დუქ­ტე­ბის იმ­პორ­ტი­ორ­თა კავ­ში­რის თავ­მჯდო­მა­რის მო­ად­გი­ლის ვახ­ტანგ იო­ბაშ­ვი­ლის გან­მარ­ტე­ბით, მე­ზო­ბე­ლი აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის დი­ზე­ლის ტრა­დი­ცი­უ­ლი მომ­წო­დე­ბე­ლია, შე­სა­ბა­მი­სად, მისი პრო­დუქ­ტი სხვა ქვეყ­ნე­ბი­დან იმ­პორ­ტი­რე­ბულ დი­ზე­ლის საწ­ვავ­თან შე­და­რე­ბით ია­ფია. კერ­ძოდ, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი­დან იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი დი­ზე­ლის (ევრო 4) საწ­ვა­ვის ფასი 15-18 თეთ­რით ნაკ­ლე­ბია სხვა ქვეყ­ნე­ბი­დან იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი დი­ზე­ლის ფას­ზე.

„90-იანი წლე­ბი­დან და­წყე­ბუ­ლი არ ყო­ფი­ლა შემ­თხვე­ვა, რომ აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი­დან მომ­ხდა­რი­ყო საწ­ვა­ვის მო­წო­დე­ბის შე­ფერ­ხე­ბა. მათ შო­რის აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია 2008 წლის რუ­სეთ-სა­ქარ­თვე­ლოს შო­რის ომის პე­რი­ო­დი, რო­დე­საც რამ­დე­ნი­მე თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში მთე­ლი სა­ზღვაო აკ­ვა­ტო­რია პა­რა­ლი­ზე­ბუ­ლი იყო და ქვე­ყა­ნა­ში ზღვით საწ­ვა­ვის შე­მო­ტა­ნა ვერ ხდე­ბო­და. ამ დროს ქვე­ყა­ნამ საწ­ვა­ვის დე­ფი­ცი­ტი იმის ხარ­ჯზე გა­და­ლა­ხა, რომ ის აღ­ნიშ­ნულ პრო­დუქტს რკი­ნიგ­ზის მეშ­ვე­ო­ბით აზერ­ბა­ი­ჯა­ნი­დან იღებ­და და ქვეყ­ნი­სათ­ვის ამ უმ­ძი­მეს პე­რი­ოდ­ში, მე­ზო­ბე­ლი ქვეყ­ნის დახ­მა­რე­ბით დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვის რამ­დე­ნი­მე ათას­ტო­ნი­ა­ნი მა­რა­გი შე­იქ­მნა,“ - გან­მარ­ტავს ვახ­ტანგ იო­ბაშ­ვი­ლი.

ში­ნა­გან საქ­მე­თა სა­მი­ნის­ტროს სტა­ტის­ტი­კუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბის მი­ხედ­ვით, 2017 წლის 31 დე­კემ­ბრის მდგო­მა­რე­ო­ბით, სა­ქარ­თვე­ლო­ში სულ 1 228 100 ერ­თე­უ­ლი ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბაა რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი, სა­ი­და­ნაც და­ახ­ლო­ე­ბით 28-30% დი­ზე­ლის საწ­ვავ­ზე მოძ­რავ ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბებს შე­ად­გენს. მათ შო­რის არის სატ­ვირ­თო (100 000 ერ­თე­უ­ლი), სამ­გზავ­რო (53 500 ერ­თე­უ­ლი), სა­სოფ­ლო-სა­მე­ურ­ნეო და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის (28 400 ერ­თე­უ­ლი), სპეც. ტექ­ნი­კა (4 400 ერ­თე­უ­ლი) და სპე­ცი­ა­ლი­ზი­რე­ბუ­ლი (11 400 ერ­თე­უ­ლი) ავ­ტო­სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი.

ნავ­თო­ბპ­რო­დუქ­ტე­ბის იმ­პორ­ტი­ორ­თა კავ­ში­რის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ესე­ნი არი­ან ძი­რი­თა­დად თა­ვი­სი ასა­კი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე ის სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი, რო­მელ­თათ­ვი­საც მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს ევრო დი­ზელ­თან შე­და­რე­ბით დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვის და­ბალ ფასს.

ვახ­ტანგ იო­ბაშ­ვი­ლის გან­მარ­ტე­ბით, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნუ­ლი და თურ­ქმე­ნუ­ლი საწ­ვა­ვის მოხ­მა­რე­ბა გან­სა­კუთ­რე­ბით მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბა­ში მო­მუ­შა­ვე სამ­შე­ნებ­ლო და სპე­ცტექ­ნი­კი­სათ­ვის.

„აღ­ნიშ­ნუ­ლი ქვეყ­ნე­ბი­დან იმ­პორ­ტი­რე­ბუ­ლი დი­ზე­ლის გა­მო­ყე­ნე­ბა გან­სა­კუთ­რე­ბით მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ზამ­თრის თვე­ებ­ში, მკაც­რი კლი­მა­ტუ­რი პი­რო­ბე­ბის დროს, რო­დე­საც პა­რა­ფი­ნის გა­ცი­ლე­ბით მცი­რე შემ­ცვე­ლო­ბის გამო აზერ­ბა­ი­ჯა­ნუ­ლი დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვის გა­მო­ყე­ნე­ბა შე­ფერ­ხე­ბე­ბის გა­რე­შე ხდე­ბა შე­საძ­ლე­ბე­ლი. იმის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, რომ ბოლო წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში სა­ქარ­თვე­ლო­ში სა­შე­მოდ­გო­მო და სა­გა­ზა­ფხუ­ლო კულ­ტუ­რუ­ლი ნა­თე­სი ფარ­თო­ბე­ბი სულ უფრო მე­ტად მცირ­დე­ბა, სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბა­ში და­საქ­მე­ბულ­თათ­ვის 15-20 თეთ­რით იაფი პრო­დუქ­ცი­ის არ­სე­ბო­ბა მე­ტად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია. ამის სა­ი­ლუსტრა­ცი­ოდ სტა­ტის­ტი­კუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბიც გა­მოდ­გე­ბა, რომ­ლის მი­ხედ­ვი­თაც 2014 წელს ნა­თე­სი ფარ­თო­ბის ოდე­ნო­ბამ - 274,9 ათა­სი ჰექ­ტა­რი, 2015 წელს - 263,7 ათა­სი ჰექ­ტა­რი, 2016 წელს - 240 ათა­სი ჰექ­ტა­რი, 2017 წელს - 214,9 ათა­სი ჰექ­ტა­რი შე­ად­გი­ნა,“ - აღ­ნიშ­ნავს ვახ­ტანგ იო­ბაშ­ვი­ლი.

ნავ­თო­ბპ­რო­დუქ­ტე­ბის იმ­პორ­ტი­ორ­თა კავ­ში­რის ინ­ფორ­მა­ცი­ით, ბოლო წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში დი­ზე­ლის საწ­ვა­ვის მომ­ხმა­რე­ბა სა­ქარ­თვე­ლო­ში მნიშ­ვნე­ლოვ­ნა­დაა გაზ­რდი­ლი, რაც სხვა ფაქ­ტო­რებ­თან ერ­თად, ერთი მხრივ ტრან­ზი­ტუ­ლად მოძ­რა­ვი სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის მა­ტე­ბას­თან, მე­ო­რე მხრივ ინფრას­ტრუქ­ტუ­რუ­ლი სამ­შე­ნებ­ლო სა­მუ­შა­ო­ე­ბის ზრდას­თა­ნაა კავ­შირ­ში.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში
ავტორი:

რომელი ქვეყანა არის საქართველოსთვის დიზელის საწვავის ყველაზე დიდი მომწოდებელი

რომელი ქვეყანა არის საქართველოსთვის დიზელის საწვავის ყველაზე დიდი მომწოდებელი

2017 წელს საქართველოში დიზელის საწვავის იმპორტმა 563,2 ათასი ტონა შეადგინა, აქედან იმპორტირებული საწვავის ყველაზე დიდი წილი - 197,6 ათასი ტონა, ანუ 35,1% აზერბაიჯანზე მოდის. დიზელის მომწოდებელი ქვეყნების ჩამონათვალში აზერბაიჯანის შემდეგ მოდიან თურქმენეთი - 149,0 ათასი ტონით, ანუ 26,4%-ით, რუმინეთი - 79,0 ათასი ტონით, ანუ 14,0%-ით, რუსეთი - 72,6 ათასი ტონით, ანუ 12,9%-ით, ბულგარეთი - 39,5 ათასი ტონით, ანუ 7,0%-ით, საბერძნეთი - 22,9 ათასი ტონით, ანუ 4,1%-ით - ასეთია ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის სტატისტიკური მონაცემები.

გარდა ამისა, საქართველოში დღეს ევრო 4 და ევრო 5-ის შესაბამისი სტანდარტის დიზელის საწვავი იყიდება, რომლის ძირითადი ნაწილი აზერბაიჯანიდანაა იმპორტირებული.

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარის მოადგილის ვახტანგ იობაშვილის განმარტებით, მეზობელი აზერბაიჯანი საქართველოსთვის დიზელის ტრადიციული მომწოდებელია, შესაბამისად, მისი პროდუქტი სხვა ქვეყნებიდან იმპორტირებულ დიზელის საწვავთან შედარებით იაფია. კერძოდ, აზერბაიჯანიდან იმპორტირებული დიზელის (ევრო 4) საწვავის ფასი 15-18 თეთრით ნაკლებია სხვა ქვეყნებიდან იმპორტირებული დიზელის ფასზე.

„90-იანი წლებიდან დაწყებული არ ყოფილა შემთხვევა, რომ აზერბაიჯანიდან მომხდარიყო საწვავის მოწოდების შეფერხება. მათ შორის აღსანიშნავია 2008 წლის რუსეთ-საქართველოს შორის ომის პერიოდი, როდესაც რამდენიმე თვის განმავლობაში მთელი საზღვაო აკვატორია პარალიზებული იყო და ქვეყანაში ზღვით საწვავის შემოტანა ვერ ხდებოდა. ამ დროს ქვეყანამ საწვავის დეფიციტი იმის ხარჯზე გადალახა, რომ ის აღნიშნულ პროდუქტს რკინიგზის მეშვეობით აზერბაიჯანიდან იღებდა და ქვეყნისათვის ამ უმძიმეს პერიოდში, მეზობელი ქვეყნის დახმარებით დიზელის საწვავის რამდენიმე ათასტონიანი მარაგი შეიქმნა,“ - განმარტავს ვახტანგ იობაშვილი.

შინაგან საქმეთა სამინისტროს სტატისტიკური მონაცემების მიხედვით, 2017 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით, საქართველოში სულ 1 228 100 ერთეული ავტოსატრანსპორტო საშუალებაა რეგისტრირებული, საიდანაც დაახლოებით 28-30% დიზელის საწვავზე მოძრავ ავტოსატრანსპორტო საშუალებებს შეადგენს. მათ შორის არის სატვირთო (100 000 ერთეული), სამგზავრო (53 500 ერთეული), სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების (28 400 ერთეული), სპეც. ტექნიკა (4 400 ერთეული) და სპეციალიზირებული (11 400 ერთეული) ავტოსატრანსპორტო საშუალებები.

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, ესენი არიან ძირითადად თავისი ასაკიდან გამომდინარე ის სატრანსპორტო საშუალებები, რომელთათვისაც მნიშვნელობა აქვს ევრო დიზელთან შედარებით დიზელის საწვავის დაბალ ფასს.

ვახტანგ იობაშვილის განმარტებით, აზერბაიჯანული და თურქმენული საწვავის მოხმარება განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სოფლის მეურნეობაში მომუშავე სამშენებლო და სპეცტექნიკისათვის.

„აღნიშნული ქვეყნებიდან იმპორტირებული დიზელის გამოყენება განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ზამთრის თვეებში, მკაცრი კლიმატური პირობების დროს, როდესაც პარაფინის გაცილებით მცირე შემცველობის გამო აზერბაიჯანული დიზელის საწვავის გამოყენება შეფერხებების გარეშე ხდება შესაძლებელი. იმის გათვალისწინებით, რომ ბოლო წლების განმავლობაში საქართველოში საშემოდგომო და საგაზაფხულო კულტურული ნათესი ფართობები სულ უფრო მეტად მცირდება, სოფლის მეურნეობაში დასაქმებულთათვის 15-20 თეთრით იაფი პროდუქციის არსებობა მეტად მნიშვნელოვანია. ამის საილუსტრაციოდ სტატისტიკური მონაცემებიც გამოდგება, რომლის მიხედვითაც 2014 წელს ნათესი ფართობის ოდენობამ - 274,9 ათასი ჰექტარი, 2015 წელს - 263,7 ათასი ჰექტარი, 2016 წელს - 240 ათასი ჰექტარი, 2017 წელს - 214,9 ათასი ჰექტარი შეადგინა,“ - აღნიშნავს ვახტანგ იობაშვილი.

ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, ბოლო წლების განმავლობაში დიზელის საწვავის მომხმარება საქართველოში მნიშვნელოვნადაა გაზრდილი, რაც სხვა ფაქტორებთან ერთად, ერთი მხრივ ტრანზიტულად მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებების მატებასთან, მეორე მხრივ ინფრასტრუქტურული სამშენებლო სამუშაოების ზრდასთანაა კავშირში.

აზერბაიჯანის ტურიზმის საბჭო თბილისში ვიზიტორთა ცენტრ „Azerbaijan.Travel”-ს ხსნის

“დანკინში“ WOLT – ით შეკვეთისას Pickup სერვისი დაიწყო

როგორ მზადდება სახის მოვლის საშუალებები ლოკოკინისგან და რა განსაკუთრებულ თვისებებს შეიცავს ისინი