პოლიტიკა
Faceამბები
მსოფლიო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კონფლიქტები
საზოგადოება
მეცნიერება
წიგნები
სამხედრო
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ქართული ბრენდის ინოვაციური განაცხადი პროგრამირების სფეროს განვითარებაში!
ქართული ბრენდის ინოვაციური განაცხადი პროგრამირების სფეროს განვითარებაში!

ინ­ტერ­ვიუ კომ­პა­ნია FINA-ს დამ­ფუძ­ნე­ბელ­თან და დი­რექ­ტორ­თან ბა­ტონ და­ვით თოფ­ჩიშ­ვილ­თან

ბა­ტო­ნო და­ვით, აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის დე­ვე­ლო­პერ კომ­პა­ნი­ებს შო­რის ერთ-ერთი სა­პა­ტიო ად­გი­ლი უკა­ვია FINA-ს. გთხოვთ ორი­ოდ სი­ტყვით გვი­ამ­ბოთ FINA-ს გან­ვი­თა­რე­ბის ეტა­პე­ბი­სა და მისი საქ­მი­ა­ნო­ბის შე­სა­ხებ?

- FINA-ს შექ­მნი­სა და გან­ვი­თა­რე­ბის ის­ტო­რია 2011 წლი­დან იწყე­ბა, თუმ­ცა კომ­პა­ნი­ის შექ­მნას საკ­მა­ოდ სა­ინ­ტე­რე­სო წი­ნა­პი­რო­ბე­ბი უძღო­და წინ, რა­მაც გა­ა­ჩი­ნა იდეა ქარ­თველ დე­ვე­ლო­პერ­თა მიერ და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი­ყო ქარ­თუ­ლი პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის დე­ვე­ლო­პე­რი კომ­პა­ნია FINA. 2011 წლამ­დე ქარ­თუ­ლი კომ­პა­ნი­ე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა ბიზ­ნე­სის მარ­თვის, სა­ვაჭ­რო და ფი­ნან­სუ­რი ოპე­რა­ცი­ე­ბის და­მუ­შა­ვე­ბი­სა და აღ­რი­ცხვის მიზ­ნით იყე­ნებ­და სხვა­დას­ხვა პროგ­რა­მულ პრო­დუქტს, რაც გუ­ლის­ხმობ­და ამა თუ იმ პროგ­რა­მის მეშ­ვე­ო­ბით მო­ნა­ცემ­თა ცალ-ცალ­კე და­მუ­შა­ვე­ბას და შემ­დეგ მო­ნა­ცე­მე­ბის გა­და­ტა­ნას და­მა­ტე­ბით კი­დევ სხვა პროგ­რა­მულ მო­დულ­ში, მათი სა­ბო­ლოო და­მუ­შა­ვე­ბი­სა და აღ­რი­ცხვის მიზ­ნით, რაც ბუ­ნებ­რი­ვია ზრდი­და შეც­დო­მე­ბის ალ­ბა­თო­ბას დო­კუ­მენ­ტე­ბის ორ­მაგ გა­ტა­რე­ბებ­ში, შე­და­რე­ბებ­ში და ამას­თა­ნა­ვე მო­ი­თხოვ­და საკ­მა­ოდ დიდ დროს. შე­სა­ბა­მი­სად, იყო დიდი მო­თხოვ­ნა ისე­თი პროგ­რა­მუ­ლი პრო­დუქ­ტის შექ­მნა­ზე, რაც სა­შუ­ა­ლე­ბას მის­ცემ­და ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის სხვა­დას­ხვა გან­ყო­ფი­ლე­ბებს ემუ­შა­ვათ ერ­თი­ან სის­ტე­მა­ში. ასე­თი პრო­დუქ­ტე­ბის ანა­ლო­გი უცხო­უ­რი და ად­გი­ლობ­რი­ვი პროგ­რა­მე­ბი კი საკ­მა­ოდ ძვი­რი იყო და გა­სულ წლებ­ში მხო­ლოდ მსხვი­ლი და დიდი ბიზ­ნეს ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბის­თვის იყო ხელ­მი­საწ­ვდო­მი. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, აშ­კა­რად ჩან­და თა­ვი­სუ­ფა­ლი ნიშა ქარ­თუ­ლი პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის პრო­დუქ­ტე­ბის­თვის, რო­მე­ლიც ბა­ზარ­ზე ნე­ბის­მი­ე­რი მო­ცუ­ლო­ბის და ბრუნ­ვის მქო­ნე ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის­თვის, დამ­კვე­თის­თვის ხელ­მი­საწ­ვდო­მი იქ­ნე­ბო­და. ამას­თან ერ­თად, ჩვენს პრო­დუქ­ტებ­ზე მა­ღა­ლი მო­თხოვ­ნის გან­მა­პი­რო­ბე­ბე­ლი ფაქ­ტო­რი სა­წყის ეტაპ­ზე­ვე ის აღ­მოჩ­ნდა, რომ ნე­ბის­მი­ე­რი დამ­კვე­თი მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში უზ­რუნ­ველ­ყო­ფი­ლი იყო ჩვე­ნი­ვე შექ­მნი­ლი პროგ­რა­მე­ბის მხარ­და­ჭე­რის სის­წრა­ფით, დი­ნა­მი­უ­რო­ბით, სი­მარ­ტი­ვი­თა და მათ ბიზ­ნეს მო­დელ­ზე მაქ­სი­მა­ლუ­რად მორ­გე­ბუ­ლი პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის პრო­დუქ­ტით. სწო­რედ ასე და­ი­წყო 7 წლის წინ პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი პროგ­რა­მუ­ლი უზურნ­ველ­ყო­ფის კომ­პა­ნია FINA-ს ის­ტო­რია და ჩვე­ნი გათ­ვლე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად მარ­თლაც სწო­რი ანა­ლი­ზი გა­კეთ­და, რომ ქარ­თუ­ლი ბა­ზა­რი დიდ პო­ტენ­ცი­ალს და პერ­სპექ­ტი­ვას ქმნი­და ამ ტი­პის კომ­პა­ნი­ის შექ­მნის­თვის და გან­ვი­თა­რე­ბის­თვის, რისი ცო­ცხა­ლი მა­გა­ლი­თიც სწო­რედ ისაა, რომ დღე­ი­სათ­ვის სა­ქარ­თვე­ლო­ში 2000-ზე მეტ კომ­პა­ნი­ას ვემ­სა­ხუ­რე­ბით.

რა სა­ხის მომ­სა­ხუ­რე­ბას და პრო­დუქ­ტებს სთა­ვა­ზობს ბა­ზარს კომ­პა­ნია Fina?

- FINA-ს პორთფე­ლი მო­ი­ცავს 6 მას­შტა­ბურ პროგ­რა­მულ პრო­ექტს და ამას­თან საკ­მა­ოდ დიდი რა­ო­დე­ნო­ბით პროგ­რა­მულ მო­დუ­ლებს, რო­მე­ლიც ინ­ტეგ­რირ­დე­ბა სხვა­დას­ხვა კომ­პა­ნი­ის ფი­ნან­სუ­რი, ბუ­ღალ­ტრუ­ლი, ლო­ჯის­ტი­კუ­რი, თუ მე­ნე­ჯმენ­ტის მარ­თვის სოფ­ტში. დღე­ი­სათ­ვის FINA-ს მიერ შექ­მნი­ლი და და­ნერ­გი­ლია 1. სა­ბუ­ღალ­ტრო პროგ­რა­მა; 2. სა­ვაჭ­რო პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც წარ­მო­ად­გენს "მა­ღა­ზია-სა­წყო­ბის" პროგ­რა­მულ უზ­რუნ­ველ­ყო­ფას გა­ყიდ­ვე­ბი­სა და მა­რა­გე­ბის მარ­თვი­სათ­ვის, რო­მე­ლიც ერთ ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბულ სის­ტე­მა­ში აერ­თი­ა­ნებს POS მო­დულს, ელექტრო­ნულ კო­მერ­ცი­ას, მერ­ჩენ­და­ი­ზინგს, შეკ­ვე­თე­ბის, ფი­ნან­სე­ბი­სა და მა­რა­გე­ბის მარ­თვას; 3. კაფე-რეს­ტორ­ნის მარ­თვის პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც მო­ი­ცავს POS მო­დულს, ბექ-ოფი­სის, მა­რა­გე­ბის კონ­ტრო­ლის, ან­გა­რიშ­გე­ბე­ბის და სამ­ზა­რე­უ­ლოს მო­ნი­ტო­რინგს; 4. სას­ტუმ­როს მე­ნე­ჯმენ­ტის პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც უზურნ­ველ­ყოფს სას­ტუმ­რო­ე­ბის ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ყო­ველ­დღი­უ­რი ოპე­რა­ცი­ე­ბის აღ­რი­ცხვას და მულ­ტი­ფუნ­ქცი­ურ მარ­თვას და ასე­ვე სას­ტუმ­როს ნომ­რე­ბის ჯავ­შნე­ბის, რეს­ტორ­ნის, სა­წყო­ბის და ფი­ნან­სუ­რი მო­დუ­ლე­ბის ურ­თი­ერ­თკავ­შირს; 5. დის­ტრი­ბუ­ცი­ის პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა, რო­გორც წი­ნას­წა­რი შეკ­ვე­თე­ბის (Pre-Selling), ასე­ვე ბორ­ტი­დან გა­ყიდ­ვე­ბის (VAN-Selling) დროს და წარ­მო­ად­გენს ან­დრო­იდ სის­ტე­მა­ზე ინ­ტეგ­რი­რე­ბულ სპე­ცი­ა­ლურ პროგ­რა­მას, რო­მე­ლიც უშუ­ა­ლოდ არის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი მთა­ვარ ოფის­თან და იმარ­თე­ბა ცენ­ტრა­ლი­ზე­ბუ­ლად; 6. წარ­მო­ე­ბის მარ­თვის პროგ­რა­მა, რო­მე­ლიც სრუ­ლად არის ინ­ტეგ­რი­რე­ბუ­ლი სა­ბუ­ღალ­ტრო და სა­სა­წყო­ბე სის­ტე­მებ­თან;

2018 წლის და­სა­წყის­ში FINA-მ კი­დევ ერთი ინო­ვა­ცი­უ­რი პროგ­რა­მუ­ლი მო­დუ­ლის შექ­მნის შე­სა­ხებ გა­ნა­ცხა­და, რას იტყვით პროგ­რა­მუ­ლი აუ­დი­ტის მო­დულ­ზე, რო­მე­ლიც სა­ბუ­ღალ­ტრო სა­ქა­მი­ნო­ბის მო­ნი­ტო­რინ­გის­თვის უნი­ვერ­სა­ლურ შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს ქმნის?

- ჩემ­თვის, რო­გორც FINA-ს დამ­ფუძ­ნებ­ლის­თვის ნამ­დვი­ლად სა­ა­მა­ყოა, რომ კომ­პა­ნია FINA და მისი დე­ვე­ლო­პერ­თა გუნ­დი აბ­სო­ლი­ტუ­რად პა­სუ­ხობს მსოფ­ლი­ოს ტენ­დენ­ცი­ებს, ბიზ­ნე­სის თა­ნა­მედ­რო­ვე მო­თხოვ­ნებს და გა­მოწ­ვე­ვებს. რაც შე­ე­ხე­ბა FINA-ს ახალ პრო­დუქტს, FINA აუ­დიტს, თა­ვის ში­ნა­არ­სით და ფუნ­ქცი­ით ის მარ­თლაც ინო­ვა­ცი­უ­რი და უნი­ვერ­სა­ლუ­რი პრო­დუქ­ტია, რად­გან FINA აუ­დი­ტის მო­დუ­ლი გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა ბუ­ღალ­ტრუ­ლი პროგ­რა­მის მო­ნი­ტო­რინ­გის­თვის და პროგ­რა­მუ­ლად გა­ტა­რე­ბულ დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ებ­ში უზუს­ტო­ბე­ბის, ხარ­ვე­ზე­ბის, ცდო­მი­ლე­ბე­ბის და­სად­გე­ნად. შე­სა­ბა­მი­სად, აუ­დი­ტის მო­დუ­ლის მეშ­ვე­ო­ბით ავ­ტო­მა­ტურ რე­ჟიმ­ში ხდე­ბა ბუ­ღალ­ტრუ­ლი დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ის შე­და­რე­ბა და გა­და­მოწ­მე­ბა, თუ რამ­დე­ნად სწო­რა­დაა მო­ნა­ცე­მე­ბი წარ­მო­ე­ბუ­ლი, კომ­პა­ნი­ის ფი­ნან­სუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბის, ფი­ნან­სუ­რი შე­დე­გე­ბი­სა და ფუ­ლა­დი ნა­კა­დე­ბის მოძ­რა­ო­ბის კუ­თხით. აღ­ნიშ­ნუ­ლი მო­დუ­ლი სა­შუ­ა­ლე­ბას იძ­ლე­ვა, უმოკ­ლეს დრო­ში გა­და­ა­მუ­შა­ვოს დიდი მო­ცუ­ლო­ბის მო­ნა­ცე­მე­ბი, მარ­ტი­ვად აღ­მო­ა­ჩი­ნოს გა­უ­ტა­რე­ბე­ლი, ან უზუს­ტო­ბით გა­ტა­რე­ბუ­ლი დო­კუ­მენ­ტე­ბი და მოგ­ვა­წო­დოს ინ­ფორ­მა­ცია, ფიქ­სირ­დე­ბა თუ არა, უარ­ყო­ფი­თი ნაშ­თე­ბი სა­ლა­რო­სა და სა­ბან­კო ან­გა­რი­შებ­ზე, აგ­რეთ­ვე დე­ბი­ტო­რე­ბი­სა და კრე­დი­ტო­რე­ბის წი­ნა­შე. მო­დუ­ლის მეშ­ვე­ო­ბით ასე­ვე შე­საძ­ლე­ბე­ლია პროგ­რა­მა­ში მო­ვი­ძი­ოთ მი­ღე­ბუ­ლი კო­რექ­ტი­რე­ბუ­ლი ზედ­ნა­დე­ბე­ბი და ან­გა­რიშ-ფაქ­ტუ­რე­ბი, შე­ვა­და­როთ სა­ლა­რო­ში არ­სე­ბუ­ლი თან­ხე­ბი სა­ლა­როს აპა­რატ­ზე გა­ტა­რე­ბულ ჩე­კებს, შე­ვა­მოწ­მოთ მი­ღე­ბუ­ლი ფა­სე­ბი, გა­მო­ვავ­ლი­ნოთ აუტვირ­თა­ვი, ან და­უს­რუ­ლე­ბე­ლი ზედ­ნა­დე­ბე­ბი.

რა არის კომ­პა­ნია FINA-ს პრო­დუქ­ტე­ბი­სა და მომ­სა­ხუ­რე­ბის მთა­ვა­რი უპი­რა­ტე­სო­ბა ბა­ზარ­ზე?

- რო­გორც ზე­მოთ მო­გახ­სე­ნეთ, FINA-ს უმ­თავ­რე­სი უპი­რა­ტე­სო­ბაა მისი პროგ­რა­მე­ბის ერ­თი­ა­ნი პლატ­ფორ­მა და მულ­ტი­ფუნ­ქცი­უ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი, რაც გუ­ლის­ხმობს ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის სხვა­დას­ხვა გან­ყო­ფი­ლე­ბე­ბის მო­ნა­ცე­მე­ბის და­მუ­შა­ვე­ბას და ფი­ნან­სურ აღ­რი­ცხვას ერ­თი­ან სის­ტე­მა­ში და ბა­ზა­ში. გარ­და ამი­სა აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია FINA-ს პროგ­რა­მე­ბის მაქ­სი­მა­ლუ­რი მორ­გე­ბუ­ლო­ბა ბიზ­ნე­სის სპე­ცი­ფი­კა­სა და ინ­ტე­რე­სებ­ზე, ანუ პროგ­რა­მე­ბის მარ­ტი­ვი და მოქ­ნი­ლი ინ­ტერ­ფე­ი­სი, ერთი სის­ტე­მუ­რი პა­ნე­ლის მეშ­ვე­ო­ბით კომ­პა­ნი­ის სხვა­დას­ხვა მი­მარ­თუ­ლე­ბე­ბის მარ­თვა, რო­გო­რი­ცაა მა­გა­ლი­თად ლო­ჯის­ტი­კა, ფი­ნან­სუ­რი გან­ყო­ფი­ლე­ბა, სა­წყო­ბი და სხვ. მი­მარ­თლე­ბე­ბის ერ­თმა­ნეთ­თან უწყვეტ რე­ჟიმ­ში ინ­ტეგ­რა­ცია, შემ­დგომ­ში ერ­თი­ა­ნი რე­პორ­ტინ­გის სის­ტე­მის უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის მიზ­ნით. ასე­ვე FINA-ს პროგ­რა­მე­ბის ფასი და მათი ხელ­მი­საწ­ვდო­მო­ბა, და რაც მთა­ვა­რია მო­მენ­ტა­ლუ­რი და მუდ­მი­ვი მხარ­და­ჭე­რის უზ­რუნ­ველ­ყო­ფა ნე­ბის­მი­ე­რი დამ­კვე­თის­თვის, რაც უზ­რუნ­ველ­ყოფს მათი სა­ჭი­რო­ე­ბის გა­დაჭ­რის სის­წრა­ფეს, ხა­რისხს, მათ­თან პირ­და­პირ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ას და ინ­ტე­რაქ­ცი­ას.

რა გეგ­მე­ბი აქვს კომ­პა­ნია FINA-ს უახ­ლო­ეს მო­მა­ვალ­ში, კი­დევ რა სა­ხის მომ­სა­ხუ­რე­ბე­ბი­სა და სერ­ვი­სე­ბის და­მა­ტე­ბას და გან­ვი­თა­რე­ბას გეგ­მავთ ბა­ზარ­ზე?

- FINA-ს მომ­სა­ხუ­რე­ბის მი­მართ მო­თხოვ­ნა დღი­თი დღე იზ­რდე­ბა და აქვე იმა­საც გე­ტყვით, რომ დიდი ალ­ბა­თო­ბით, 2018 წელს ქარ­თუ­ლი ბაზ­რის ფარ­გლებ­საც გავ­ცდე­ბით და სა­ერ­თა­შო­რი­სო ბა­ზარ­ზე გა­ვალთ, რაც და­მე­თან­ხმე­ბით უდი­დეს პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბას და გან­ვი­თა­რე­ბის ახალ ეტაპ­ზე გა­დას­ვლას გუ­ლის­ხმობს. ამის­თვის პირ­ველ რიგ­ში ვზრდით დე­ვე­ლო­პერ­თა და მხარ­და­ჭე­რის ჯგუ­ფის რა­ო­დე­ნო­ბას, ასე­ვე და­ვი­მა­ტეთ სა­ერ­თა­შო­რი­სო გა­მოც­დი­ლე­ბის მქო­ნე მარ­კე­ტინ­გუ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ჯგუ­ფი, რო­მე­ლიც შიდა და გარე ბაზ­რის შეს­წავ­ლის ფონ­ზე გვი­კარ­ნა­ხებს თა­ნა­მედ­რო­ვე გა­მოწ­ვე­ვე­ბი­სა და სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის ტენ­დენ­ცი­ებს. პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის მი­მარ­თუ­ლე­ბით 2018 წელს FINA კი­დევ ერთი უნი­კა­ლუ­რი პრო­დუქ­ტის გა­მო­ტა­ნას გეგ­მავს ბა­ზარ­ზე, რო­მე­ლიც სრუ­ლი­ად ახა­ლი სი­ტყვა იქ­ნე­ბა ერთ-ერთი მი­მარ­თუ­ლე­ბის ბიზ­ნე­სის ფუნ­ქცი­ო­ნალ­ში. (მო­მი­ტე­ვეთ, რომ წი­ნას­წარ დე­ტა­ლებს არ ვა­ა­ნონ­სებ პრო­ექ­ტის ინ­ტე­რე­სე­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე). ყვე­ლა­ფერ­თან ერ­თად აქ­ტი­უ­რად და ყო­ველ­დღი­ურ რე­ჟიმ­ში ვმუ­შა­ობთ პროგ­რა­მუ­ლი უზ­რუნ­ველ­ყო­ფის ახა­ლი პრო­ექ­ტე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე, რაც ჩვე­ნი დამ­კვე­თი კომ­პა­ნი­ე­ბის უკუ­კავ­ში­რე­ბის მუდ­მი­ვი ანა­ლი­ზი­სა და მსოფ­ლი­ო­ში არ­სე­ბუ­ლი ტრენ­დე­ბის, ტენ­დენ­ცი­ე­ბის და გა­მოწ­ვე­ვე­ბის სა­ფუძ­ველ­ზე იგეგ­მე­ბა და ხორ­ცი­ელ­დე­ბა. სწო­რედ ესაა კომ­პა­ნია FINA-ს გრძელ­ვა­დი­ა­ნი გან­ვი­თა­რე­ბის და დი­ნა­მი­უ­რი ზრდის შე­უქ­ცე­ვა­დი სტრა­ტე­გია.

რა არის თქვე­ნი მთა­ვა­რი გზავ­ნი­ლი FINA-ს არ­სე­ბუ­ლი და მო­მა­ვა­ლი კლინ­ტე­ბის­თვის?

- FINA-ს სლო­გა­ნია - მარ­თე ბიზ­ნე­სი ეფექ­ტუ­რად! შე­სა­ბა­მი­სად, FINA-ს ბრენ­დის ფი­ლო­სო­ფია და კომ­პა­ნი­ის თი­თო­ე­უ­ლი გუნ­დის წევ­რის ამო­ცა­ნაა ჩვე­ნი დამ­კვე­თე­ბის შე­უ­ფერ­ხე­ბე­ლი, მარ­ტი­ვი, მოქ­ნი­ლი, ზუს­ტი და სწრა­ფი პროგ­რა­მუ­ლი მხარ­და­ჭე­რით უზ­რუნ­ველ­ყო­ფა, მათი ბიზ­ნეს ამო­ცა­ნე­ბის ეფექ­ტუ­რი გა­დაჭ­რის­თვის, ბიზ­ნე­სის დი­ნა­მი­უ­რი ზრდის­თვის და წარ­მა­ტე­ბის­თვის! FINA მაქ­სი­მა­ლუ­რად იცავს სწო­რედ ამ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს და რაც მთა­ვა­რია ზრუ­ნავს დამ­კვე­თი კომ­პა­ნი­ე­ბის შე­უ­ფერ­ხე­ბე­ლი, დახ­ვე­წი­ლი სა­მუ­შაო პრო­ცე­სე­ბის უზ­რუნ­ველ­ყო­ფა­ზე, რაც თა­ვის მხრივ სწო­რედ FINA-ს წარ­მა­ტე­ბის სა­წინ­და­რია!

R

ქართული ბრენდის ინოვაციური განაცხადი პროგრამირების სფეროს განვითარებაში!

ქართული ბრენდის ინოვაციური განაცხადი პროგრამირების სფეროს განვითარებაში!

ინტერვიუ კომპანია FINA-ს დამფუძნებელთან და დირექტორთან ბატონ დავით თოფჩიშვილთან

ბატონო დავით, აღსანიშნავია, რომ პროგრამული უზრუნველყოფის დეველოპერ კომპანიებს შორის ერთ-ერთი საპატიო ადგილი უკავია FINA-ს. გთხოვთ ორიოდ სიტყვით გვიამბოთ FINA-ს განვითარების ეტაპებისა და მისი საქმიანობის შესახებ?

- FINA-ს შექმნისა და განვითარების ისტორია 2011 წლიდან იწყება, თუმცა კომპანიის შექმნას საკმაოდ საინტერესო წინაპირობები უძღოდა წინ, რამაც გააჩინა იდეა ქართველ დეველოპერთა მიერ დაფუძნებულიყო ქართული პროგრამული უზრუნველყოფის დეველოპერი კომპანია FINA. 2011 წლამდე ქართული კომპანიების უმრავლესობა ბიზნესის მართვის, სავაჭრო და ფინანსური ოპერაციების დამუშავებისა და აღრიცხვის მიზნით იყენებდა სხვადასხვა პროგრამულ პროდუქტს, რაც გულისხმობდა ამა თუ იმ პროგრამის მეშვეობით მონაცემთა ცალ-ცალკე დამუშავებას და შემდეგ მონაცემების გადატანას დამატებით კიდევ სხვა პროგრამულ მოდულში, მათი საბოლოო დამუშავებისა და აღრიცხვის მიზნით, რაც ბუნებრივია ზრდიდა შეცდომების ალბათობას დოკუმენტების ორმაგ გატარებებში, შედარებებში და ამასთანავე მოითხოვდა საკმაოდ დიდ დროს. შესაბამისად, იყო დიდი მოთხოვნა ისეთი პროგრამული პროდუქტის შექმნაზე, რაც საშუალებას მისცემდა ორგანიზაციის სხვადასხვა განყოფილებებს ემუშავათ ერთიან სისტემაში. ასეთი პროდუქტების ანალოგი უცხოური და ადგილობრივი პროგრამები კი საკმაოდ ძვირი იყო და გასულ წლებში მხოლოდ მსხვილი და დიდი ბიზნეს ორგანიზაციებისთვის იყო ხელმისაწვდომი. აქედან გამომდინარე, აშკარად ჩანდა თავისუფალი ნიშა ქართული პროგრამული უზრუნველყოფის პროდუქტებისთვის, რომელიც ბაზარზე ნებისმიერი მოცულობის და ბრუნვის მქონე ორგანიზაციისთვის, დამკვეთისთვის ხელმისაწვდომი იქნებოდა. ამასთან ერთად, ჩვენს პროდუქტებზე მაღალი მოთხოვნის განმაპირობებელი ფაქტორი საწყის ეტაპზევე ის აღმოჩნდა, რომ ნებისმიერი დამკვეთი მუშაობის პროცესში უზრუნველყოფილი იყო ჩვენივე შექმნილი პროგრამების მხარდაჭერის სისწრაფით, დინამიურობით, სიმარტივითა და მათ ბიზნეს მოდელზე მაქსიმალურად მორგებული პროგრამული უზრუნველყოფის პროდუქტით. სწორედ ასე დაიწყო 7 წლის წინ პირველი ქართული პროგრამული უზურნველყოფის კომპანია FINA-ს ისტორია და ჩვენი გათვლების შესაბამისად მართლაც სწორი ანალიზი გაკეთდა, რომ ქართული ბაზარი დიდ პოტენციალს და პერსპექტივას ქმნიდა ამ ტიპის კომპანიის შექმნისთვის და განვითარებისთვის, რისი ცოცხალი მაგალითიც სწორედ ისაა, რომ დღეისათვის საქართველოში 2000-ზე მეტ კომპანიას ვემსახურებით.

რა სახის მომსახურებას და პროდუქტებს სთავაზობს ბაზარს კომპანია Fina?

- FINA-ს პორთფელი მოიცავს 6 მასშტაბურ პროგრამულ პროექტს და ამასთან საკმაოდ დიდი რაოდენობით პროგრამულ მოდულებს, რომელიც ინტეგრირდება სხვადასხვა კომპანიის ფინანსური, ბუღალტრული, ლოჯისტიკური, თუ მენეჯმენტის მართვის სოფტში. დღეისათვის FINA-ს მიერ შექმნილი და დანერგილია 1. საბუღალტრო პროგრამა; 2. სავაჭრო პროგრამა, რომელიც წარმოადგენს „მაღაზია-საწყობის“ პროგრამულ უზრუნველყოფას გაყიდვებისა და მარაგების მართვისათვის, რომელიც ერთ ცენტრალიზებულ სისტემაში აერთიანებს POS მოდულს, ელექტრონულ კომერციას, მერჩენდაიზინგს, შეკვეთების, ფინანსებისა და მარაგების მართვას; 3. კაფე-რესტორნის მართვის პროგრამა, რომელიც მოიცავს POS მოდულს, ბექ-ოფისის, მარაგების კონტროლის, ანგარიშგებების და სამზარეულოს მონიტორინგს; 4. სასტუმროს მენეჯმენტის პროგრამა, რომელიც უზურნველყოფს სასტუმროების ფუნქციონირებასთან დაკავშირებული ყოველდღიური ოპერაციების აღრიცხვას და მულტიფუნქციურ მართვას და ასევე სასტუმროს ნომრების ჯავშნების, რესტორნის, საწყობის და ფინანსური მოდულების ურთიერთკავშირს; 5. დისტრიბუციის პროგრამა, რომელიც გამოიყენება, როგორც წინასწარი შეკვეთების (Pre-Selling), ასევე ბორტიდან გაყიდვების (VAN-Selling) დროს და წარმოადგენს ანდროიდ სისტემაზე ინტეგრირებულ სპეციალურ პროგრამას, რომელიც უშუალოდ არის დაკავშირებული მთავარ ოფისთან და იმართება ცენტრალიზებულად; 6. წარმოების მართვის პროგრამა, რომელიც სრულად არის ინტეგრირებული საბუღალტრო და სასაწყობე სისტემებთან;

2018 წლის დასაწყისში FINA-მ კიდევ ერთი ინოვაციური პროგრამული მოდულის შექმნის შესახებ განაცხადა, რას იტყვით პროგრამული აუდიტის მოდულზე, რომელიც საბუღალტრო საქამინობის მონიტორინგისთვის უნივერსალურ შესაძლებლობებს ქმნის?

- ჩემთვის, როგორც FINA-ს დამფუძნებლისთვის ნამდვილად საამაყოა, რომ კომპანია FINA და მისი დეველოპერთა გუნდი აბსოლიტურად პასუხობს მსოფლიოს ტენდენციებს, ბიზნესის თანამედროვე მოთხოვნებს და გამოწვევებს. რაც შეეხება FINA-ს ახალ პროდუქტს, FINA აუდიტს, თავის შინაარსით და ფუნქციით ის მართლაც ინოვაციური და უნივერსალური პროდუქტია, რადგან FINA აუდიტის მოდული გამოიყენება ბუღალტრული პროგრამის მონიტორინგისთვის და პროგრამულად გატარებულ დოკუმენტაციებში უზუსტობების, ხარვეზების, ცდომილებების დასადგენად. შესაბამისად, აუდიტის მოდულის მეშვეობით ავტომატურ რეჟიმში ხდება ბუღალტრული დოკუმენტაციის შედარება და გადამოწმება, თუ რამდენად სწორადაა მონაცემები წარმოებული, კომპანიის ფინანსური მდგომარეობის, ფინანსური შედეგებისა და ფულადი ნაკადების მოძრაობის კუთხით. აღნიშნული მოდული საშუალებას იძლევა, უმოკლეს დროში გადაამუშავოს დიდი მოცულობის მონაცემები, მარტივად აღმოაჩინოს გაუტარებელი, ან უზუსტობით გატარებული დოკუმენტები და მოგვაწოდოს ინფორმაცია, ფიქსირდება თუ არა, უარყოფითი ნაშთები სალაროსა და საბანკო ანგარიშებზე, აგრეთვე დებიტორებისა და კრედიტორების წინაშე. მოდულის მეშვეობით ასევე შესაძლებელია პროგრამაში მოვიძიოთ მიღებული კორექტირებული ზედნადებები და ანგარიშ-ფაქტურები, შევადაროთ სალაროში არსებული თანხები სალაროს აპარატზე გატარებულ ჩეკებს, შევამოწმოთ მიღებული ფასები, გამოვავლინოთ აუტვირთავი, ან დაუსრულებელი ზედნადებები.

რა არის კომპანია FINA-ს პროდუქტებისა და მომსახურების მთავარი უპირატესობა ბაზარზე?

- როგორც ზემოთ მოგახსენეთ, FINA-ს უმთავრესი უპირატესობაა მისი პროგრამების ერთიანი პლატფორმა და მულტიფუნქციური შესაძლებლობები, რაც გულისხმობს ორგანიზაციის სხვადასხვა განყოფილებების მონაცემების დამუშავებას და ფინანსურ აღრიცხვას ერთიან სისტემაში და ბაზაში. გარდა ამისა აღსანიშნავია FINA-ს პროგრამების მაქსიმალური მორგებულობა ბიზნესის სპეციფიკასა და ინტერესებზე, ანუ პროგრამების მარტივი და მოქნილი ინტერფეისი, ერთი სისტემური პანელის მეშვეობით კომპანიის სხვადასხვა მიმართულებების მართვა, როგორიცაა მაგალითად ლოჯისტიკა, ფინანსური განყოფილება, საწყობი და სხვ. მიმართლებების ერთმანეთთან უწყვეტ რეჟიმში ინტეგრაცია, შემდგომში ერთიანი რეპორტინგის სისტემის უზრუნველყოფის მიზნით. ასევე FINA-ს პროგრამების ფასი და მათი ხელმისაწვდომობა, და რაც მთავარია მომენტალური და მუდმივი მხარდაჭერის უზრუნველყოფა ნებისმიერი დამკვეთისთვის, რაც უზრუნველყოფს მათი საჭიროების გადაჭრის სისწრაფეს, ხარისხს, მათთან პირდაპირ კომუნიკაციას და ინტერაქციას.

რა გეგმები აქვს კომპანია FINA-ს უახლოეს მომავალში, კიდევ რა სახის მომსახურებებისა და სერვისების დამატებას და განვითარებას გეგმავთ ბაზარზე?

- FINA-ს მომსახურების მიმართ მოთხოვნა დღითი დღე იზრდება და აქვე იმასაც გეტყვით, რომ დიდი ალბათობით, 2018 წელს ქართული ბაზრის ფარგლებსაც გავცდებით და საერთაშორისო ბაზარზე გავალთ, რაც დამეთანხმებით უდიდეს პასუხისმგებლობას და განვითარების ახალ ეტაპზე გადასვლას გულისხმობს. ამისთვის პირველ რიგში ვზრდით დეველოპერთა და მხარდაჭერის ჯგუფის რაოდენობას, ასევე დავიმატეთ საერთაშორისო გამოცდილების მქონე მარკეტინგული განვითარების ჯგუფი, რომელიც შიდა და გარე ბაზრის შესწავლის ფონზე გვიკარნახებს თანამედროვე გამოწვევებისა და საჭიროებების ტენდენციებს. პროგრამული უზრუნველყოფის მიმართულებით 2018 წელს FINA კიდევ ერთი უნიკალური პროდუქტის გამოტანას გეგმავს ბაზარზე, რომელიც სრულიად ახალი სიტყვა იქნება ერთ-ერთი მიმართულების ბიზნესის ფუნქციონალში. (მომიტევეთ, რომ წინასწარ დეტალებს არ ვაანონსებ პროექტის ინტერესებიდან გამომდინარე). ყველაფერთან ერთად აქტიურად და ყოველდღიურ რეჟიმში ვმუშაობთ პროგრამული უზრუნველყოფის ახალი პროექტების განვითარებაზე, რაც ჩვენი დამკვეთი კომპანიების უკუკავშირების მუდმივი ანალიზისა და მსოფლიოში არსებული ტრენდების, ტენდენციების და გამოწვევების საფუძველზე იგეგმება და ხორციელდება. სწორედ ესაა კომპანია FINA-ს გრძელვადიანი განვითარების და დინამიური ზრდის შეუქცევადი სტრატეგია.

რა არის თქვენი მთავარი გზავნილი FINA-ს არსებული და მომავალი კლინტებისთვის?

- FINA-ს სლოგანია - მართე ბიზნესი ეფექტურად! შესაბამისად, FINA-ს ბრენდის ფილოსოფია და კომპანიის თითოეული გუნდის წევრის ამოცანაა ჩვენი დამკვეთების შეუფერხებელი, მარტივი, მოქნილი, ზუსტი და სწრაფი პროგრამული მხარდაჭერით უზრუნველყოფა, მათი ბიზნეს ამოცანების ეფექტური გადაჭრისთვის, ბიზნესის დინამიური ზრდისთვის და წარმატებისთვის! FINA მაქსიმალურად იცავს სწორედ ამ ღირებულებებს და რაც მთავარია ზრუნავს დამკვეთი კომპანიების შეუფერხებელი, დახვეწილი სამუშაო პროცესების უზრუნველყოფაზე, რაც თავის მხრივ სწორედ FINA-ს წარმატების საწინდარია!

R

ბამბის რიგში რესტორანი იწვის - ადგილზე 4 სახანძრო მუშაობს

დამწვარია 200-დან 250 კვ.მ ფართობი - რა ვითარებაა ბაზრობა "თერგის" ტერიტორიაზე

ძლიერი ხანძარი თბილისში - ბაზრობა "თერგის" მეორე სართულზე ღია ცეცხლია