სპორტი
Faceამბები

6

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეთორმეტე დღე დაიწყება 18:45-ზე, მთვარე მორიელშია – რეკომენდებულია მოლაპარაკებების წარმოება. დახმარების თხოვნა. გამოიჩინეთ ნებისყოფა, გამძლეობა, სიმტკიცე და პატიოსნება სამსახურში. გამოავლინეთ საკამათო საკითხების გადაჭრის, კონფლიქტების მოგვარების და კომპრომისებზე წასვლის უნარი. არ არის რეკომენდებული გადაჭარბებული ზრუნვა. ახალი წამოწყებები. აჩქარების და აურზაურის გამოვლინება. საუკეთესო დღეა ოჯახის შესაქმნელად. თავი უნდა შეიკავოთ უხეში საკვებისგან, კვერცხისგან, თევზისა და ხორცისგან. მთლიანად გამორიცხეთ ალკოჰოლი და ნიკოტინი. ზედა სასუნთქი გზების, გულის, ფილტვების და ღვიძლის გაწმენდის დღეა. მოუსმინეთ გულს.
მოზაიკა
სამხედრო
საზოგადოება
მსოფლიო
სამართალი
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი მხედველობის დარღვევის მქონე პირთა ხელშეწყობის მიზნით ტრენინგებს ატარებს
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი მხედველობის დარღვევის მქონე პირთა ხელშეწყობის მიზნით ტრენინგებს ატარებს

მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტრი, მხედ­ვე­ლო­ბის დარ­ღვე­ვის მქო­ნე პირ­თა სწავ­ლი­სა და და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი ცხოვ­რე­ბის ხელ­შე­წყო­ბის მიზ­ნით, თე­მა­ტურ ტრე­ნინ­გებს ატა­რებს.

თე­მა­ტუ­რი ტრე­ნინ­გე­ბი მხედ­ვე­ლო­ბის დარ­ღვე­ვის მქო­ნე პი­რე­ბის სწავ­ლე­ბის სა­კი­თხებ­ზე შე­უძ­ლია გა­ი­ა­როს ნე­ბის­მი­ერ­მა სპე­ცი­ა­ლის­ტმა, რო­მე­ლიც ას­წავ­ლის ან მუ­შა­ობს მხედ­ვე­ლო­ბის დარ­ღვე­ვის მქო­ნე მოს­წავ­ლეს­თან ან სტუ­დენ­ტთან, ასე­ვე უსი­ნათ­ლო ან მცი­რემ­ხედ­ვე­ლი ბავ­შის მშო­ბელ­მა.

"ტრე­ნინ­გე­ბი მო­ი­ცავს რამ­დე­ნი­მე მო­დულს. პირ­ვე­ლი მო­დუ­ლია - ბრა­ი­ლის სის­ტე­მა და მისი სწავ­ლე­ბის მე­თო­დო­ლო­გია, რო­მე­ლიც გუ­ლის­ხმობს რო­გორც თა­ვად ბრა­ი­ლის სის­ტე­მის გა­მო­ყე­ნე­ბით წერა-კი­თხვის და­უფ­ლე­ბას, ასე­ვე მისი

სწავ­ლე­ბის მე­თო­დე­ბის უსი­ნათ­ლო ბავ­შე­ბის­თვის სწავ­ლე­ბას; მე­ო­რე მო­დუ­ლია - მცი­რემ­ხედ­ველ მოს­წავ­ლე­თა სწავ­ლე­ბა, რო­გო­რი­ცაა მცი­რემ­ხედ­ვე­ლი ბავ­შვე­ბის­თვის გა­რე­მოს მორ­გე­ბა, დამ­ხმა­რე სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა, სწავ­ლე­ბის სტრა­ტე­გი­ე­ბის შერ­ჩე­ვა. მე­სა­მე მო­დუ­ლია - მო­ბი­ლო­ბის ინ­სტრუქ­ტო­რე­ბის მო­სამ­ზა­დე­ბე­ლი ტრე­ნინგ-მო­დუ­ლი, რო­მე­ლიც, თა­ვის მხრივ, მო­ბი­ლო­ბის ინ­სტრუქ­ტო­რებს ეხ­მა­რე­ბა უსი­ნათ­ლო ან მცი­რემ­ხედ­ველ ადა­მი­ა­ნებს გა­უ­წი­ონ შე­სა­ბა­მი­სი დახ­მა­რე­ბა-დატ­რე­ნინ­გე­ბა. იმ შემ­თხვე­ვა­ში, თუ გავ­ლი­ლი ტრე­ნინ­გი საკ­მა­რი­სი არ არ აღ­მოჩ­ნდე­ბა, მას­წავ­ლე­ბელ­თა ცენ­ტრი ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი კონ­სულ­ტი­რე­ბის­თვის ად­გილ­ზე აგ­ზავ­ნის კონ­სულ­ტანტს, რო­მე­ლიც აფა­სებს კონ­კრე­ტულ სი­ტუ­ა­ცი­ას და აძ­ლევს რე­კო­მენ­და­ცი­ებს სკო­ლას, მას­წავ­ლე­ბელს, მშო­ბელს - რო­გორ მო­არ­გოს გა­რე­მო, რა დამ­ხმა­რე სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბი და სწავ­ლე­ბის სტრა­ტე­გი­ე­ბი გა­მო­ი­ყე­ნოს იმის­თვის, რომ სწავ­ლა უფრო ად­ვი­ლი გახ­დეს კონ­კრე­ტუ­ლი უსი­ნათ­ლო ან მცი­რემ­ხედ­ვე­ლი ბავ­შვის­თვის", - აცხა­დებს მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტრის ინ­კლუ­ზი­უ­რი და სპე­ცი­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის კონ­სულ­ტან­ტი ჟანა კვა­ჭა­ძე.

მისი თქმით, სამ­წუ­ხა­რო რე­ა­ლო­ბაა, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში არ­ცერ­თი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო უწყე­ბა არ ამ­ზა­დებს გა­ნათ­ლე­ბის სპე­ცი­ა­ლი­ტებს და რე­ა­ბი­ლი­ტა­ტო­რებს მხედ­ვე­ლო­ბის დარ­ღვე­ვე­ბის დარ­გში.

"წლე­ბის წინ სა­ქარ­თვე­ლო­ში გა­მოჩ­ნდნენ გერ­მა­ნე­ლი სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი, რომ­ლებ­მაც სა­კუ­თა­რი ინი­ცი­ა­ტი­ვით ითა­ნამ­შრომ­ლეს ბა­თუ­მის 202-ე უსი­ნათ­ლო­თა სკო­ლას­თან და არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცია "მა­რი­ან­თან" და მო­ამ­ზა­დეს მო­ბი­ლო­ბის ინ­სტრუქ­ტო­რე­ბი და ად­რე­უ­ლი ინ­ტერ­ვენ­ცი­ის სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი. შე­სა­ბა­მი­სად, ქვე­ყა­ნა­ში უკვე გვყავს სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი, რომ­ლე­ბიც დღეს თა­ვად ატა­რე­ბენ ტრე­ნინ­გებს მო­ბი­ლო­ბის ინ­სტრუქ­ტო­რე­ბის მო­სამ­ზა­დებ­ლად. აღ­ნიშ­ნუ­ლი ტრე­ნინ­გე­ბი გახ­ლავთ ორ­დო­ნი­ა­ნი (60-სა­ა­თი­ა­ნი) და მის ფარ­გლებ­ში, 2 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში, მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ერივ­ნულ­მა ცენ­ტრმა 14 ინ­სტრუქ­ტო­რი მო­ამ­ზა­და. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვი, რომ მომ­ზა­დე­ბის პრო­ცე­სი არ დას­რუ­ლე­ბუ­ლა და ამ ეტაპ­ზე ინ­სტრუქ­ტო­რებს პრაქ­ტი­კუ­ლი მე­ცა­დი­ნე­ო­ბე­ბი უტარ­დე­ბათ. პრაქ­ტი­კუ­ლი მე­ცა­დი­ნე­ო­ბე­ბის ფარ­გლებ­ში, ცენ­ტრი უსი­ნათ­ლო ადა­მი­ა­ნებს გა­მო­უ­ყოფს მო­ბი­ლო­ბის ინ­სტრუქ­ტორს, რო­მე­ლიც კონ­კრე­ტულ გა­რე­მო­ში ხვდე­ბა უსი­ნათ­ლო პირს და მას­თან ერ­თად გა­ნი­ხი­ლავს არ­სე­ბულ პრობ­ლე­მებს, გან­სა­ზღვრავს პრი­ო­რი­ტე­ტებს და სა­მუ­შაო გეგ­მას. ამის შემ­დეგ უსი­ნათ­ლო პი­რის სა­ჭი­რო­ე­ბი­სა და ინ­ტე­რე­სი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე წა­რი­მარ­თე­ბა მუ­შა­ო­ბა - ინ­სტრუქ­ტორ­მა უსი­ნათ­ლო პირს შე­იძ­ლე­ბა ას­წავ­ლოს ხელ­ჯო­ხის გა­მო­ყე­ნე­ბა, ტრან­სპორ­ტის მოხ­მა­რე­ბა, მაგ. სახ­ლი­დან სამ­სა­ხუ­რამ­დე და პი­რი­ქით, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტის გა­მო­ყე­ნე­ბა; სამ­სა­ხუ­რის, სას­წავ­ლებ­ლის გა­რე­მო­ში ორი­ენ­ტი­რე­ბა და სხვა", - აღ­ნიშ­ნავს ჟანა კვა­ჭა­ძე.

დღეს უსი­ნათ­ლო ადა­მი­ნის­თვის უფრო მე­ტად შე­საძ­ლე­ბე­ლია და­საქ­მე­ბა, პრო­ფე­სი­ულ­ში ან უმაღ­ლეს­ში ჩა­რი­ცხვა, თუნ­დაც გარ­თო­ბა, მოგ­ზა­უ­რო­ბა და ა.შ. ვიდ­რე ეს წლე­ბის წინ იყო. გან­სხვა­ვე­ბით სხვა ადა­მი­ა­ნე­ბის­გან, უსი­ნათ­ლო ადა­მი­ანს სჭირ­დე­ბა ძა­ლი­ან სპე­ცი­ფი­უ­რი მხარ­და­ჭე­რა იმის­თვის, რომ ის ახალ გა­რე­მო­ში და­მო­უ­კი­დებ­ლად ორი­ენ­ტირ­დეს და შე­უ­ფერ­ხებ­ლად ის­წავ­ლოს ან იმუ­შა­ოს. ჟანა კვა­ჭა­ძის თქმით, აღ­ნიშ­ნუ­ლი პრო­ექ­ტიც სწო­რედ ამ მი­ზანს ემ­სა­ხუ­რე­ბა.

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
როგორ ცვლის ხელოვნური ინტელექტი ჩვენი ყოველდღიური ცხოვრების წესს?

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი მხედველობის დარღვევის მქონე პირთა ხელშეწყობის მიზნით ტრენინგებს ატარებს

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი მხედველობის დარღვევის მქონე პირთა ხელშეწყობის მიზნით ტრენინგებს ატარებს

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, მხედველობის დარღვევის მქონე პირთა სწავლისა და დამოუკიდებელი ცხოვრების ხელშეწყობის მიზნით, თემატურ ტრენინგებს ატარებს.

თემატური ტრენინგები მხედველობის დარღვევის მქონე პირების სწავლების საკითხებზე შეუძლია გაიაროს ნებისმიერმა სპეციალისტმა, რომელიც ასწავლის ან მუშაობს მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლესთან ან სტუდენტთან, ასევე უსინათლო ან მცირემხედველი ბავშის მშობელმა.

“ტრენინგები მოიცავს რამდენიმე მოდულს. პირველი მოდულია - ბრაილის სისტემა და მისი სწავლების მეთოდოლოგია, რომელიც გულისხმობს როგორც თავად ბრაილის სისტემის გამოყენებით წერა-კითხვის დაუფლებას, ასევე მისი

სწავლების მეთოდების უსინათლო ბავშებისთვის სწავლებას; მეორე მოდულია - მცირემხედველ მოსწავლეთა სწავლება, როგორიცაა მცირემხედველი ბავშვებისთვის გარემოს მორგება, დამხმარე საშუალებების გამოყენება, სწავლების სტრატეგიების შერჩევა. მესამე მოდულია - მობილობის ინსტრუქტორების მოსამზადებელი ტრენინგ-მოდული, რომელიც, თავის მხრივ, მობილობის ინსტრუქტორებს ეხმარება უსინათლო ან მცირემხედველ ადამიანებს გაუწიონ შესაბამისი დახმარება-დატრენინგება. იმ შემთხვევაში, თუ გავლილი ტრენინგი საკმარისი არ არ აღმოჩნდება, მასწავლებელთა ცენტრი ინდივიდუალური კონსულტირებისთვის ადგილზე აგზავნის კონსულტანტს, რომელიც აფასებს კონკრეტულ სიტუაციას და აძლევს რეკომენდაციებს სკოლას, მასწავლებელს, მშობელს - როგორ მოარგოს გარემო, რა დამხმარე საშუალებები და სწავლების სტრატეგიები გამოიყენოს იმისთვის, რომ სწავლა უფრო ადვილი გახდეს კონკრეტული უსინათლო ან მცირემხედველი ბავშვისთვის“, - აცხადებს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ინკლუზიური და სპეციალური განათლების კონსულტანტი ჟანა კვაჭაძე.

მისი თქმით, სამწუხარო რეალობაა, რომ საქართველოში არცერთი საგანმანათლებლო უწყება არ ამზადებს განათლების სპეციალიტებს და რეაბილიტატორებს მხედველობის დარღვევების დარგში.

“წლების წინ საქართველოში გამოჩნდნენ გერმანელი სპეციალისტები, რომლებმაც საკუთარი ინიციატივით ითანამშრომლეს ბათუმის 202-ე უსინათლოთა სკოლასთან და არასამთავრობო ორგანიზაცია “მარიანთან“ და მოამზადეს მობილობის ინსტრუქტორები და ადრეული ინტერვენციის სპეციალისტები. შესაბამისად, ქვეყანაში უკვე გვყავს სპეციალისტები, რომლებიც დღეს თავად ატარებენ ტრენინგებს მობილობის ინსტრუქტორების მოსამზადებლად. აღნიშნული ტრენინგები გახლავთ ორდონიანი (60-საათიანი) და მის ფარგლებში, 2 წლის განმავლობაში, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ერივნულმა ცენტრმა 14 ინსტრუქტორი მოამზადა. აღსანიშნავი, რომ მომზადების პროცესი არ დასრულებულა და ამ ეტაპზე ინსტრუქტორებს პრაქტიკული მეცადინეობები უტარდებათ. პრაქტიკული მეცადინეობების ფარგლებში, ცენტრი უსინათლო ადამიანებს გამოუყოფს მობილობის ინსტრუქტორს, რომელიც კონკრეტულ გარემოში ხვდება უსინათლო პირს და მასთან ერთად განიხილავს არსებულ პრობლემებს, განსაზღვრავს პრიორიტეტებს და სამუშაო გეგმას. ამის შემდეგ უსინათლო პირის საჭიროებისა და ინტერესიდან გამომდინარე წარიმართება მუშაობა - ინსტრუქტორმა უსინათლო პირს შეიძლება ასწავლოს ხელჯოხის გამოყენება, ტრანსპორტის მოხმარება, მაგ. სახლიდან სამსახურამდე და პირიქით, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გამოყენება; სამსახურის, სასწავლებლის გარემოში ორიენტირება და სხვა“, - აღნიშნავს ჟანა კვაჭაძე.

დღეს უსინათლო ადამინისთვის უფრო მეტად შესაძლებელია დასაქმება, პროფესიულში ან უმაღლესში ჩარიცხვა, თუნდაც გართობა, მოგზაურობა და ა.შ. ვიდრე ეს წლების წინ იყო. განსხვავებით სხვა ადამიანებისგან, უსინათლო ადამიანს სჭირდება ძალიან სპეციფიური მხარდაჭერა იმისთვის, რომ ის ახალ გარემოში დამოუკიდებლად ორიენტირდეს და შეუფერხებლად ისწავლოს ან იმუშაოს. ჟანა კვაჭაძის თქმით, აღნიშნული პროექტიც სწორედ ამ მიზანს ემსახურება.

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი