პოლიტიკა
მსოფლიო
საზოგადოება

30

მარტი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 07:11-ზე, მთვარე ვერძშია კარგი დღეა ნებისმიერი საქმის დასაწყებად; ფინანსური საკითხების მოსაგვარებლად; ვაჭრობისთვის. არ იკამათოთ, გადადეთ სასამართლო საქმეები. კარგ დღეა შემოქმედებითი და სამეცნიერო საქმეებისთვის. სწავლისთვის და გამოცდების ჩასაბარებლად. უფროსთან შეხვედრა სიკეთეს არ მოგიტანთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამსახურის შესაცვლელად. თამამად გაემგზავრეთ სამოგზაუროდ, მივლინებაში. სხვა დღისთვის გადადეთ ნიშნობა და ქორწინება. შეამცირეთ ალკოჰოლისა და სასმლის დოზა. მოერიდეთ ყოველგვარ ოპერაციასა და პროცედურას: თვალებზე, პირის ღრუში, ყურებზე; აგრეთვე დიდხანს კითხვასა და ტელევიზორის ყურებას.
სამართალი
Faceამბები
მეცნიერება
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კონფლიქტები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის თანამშრომლები სასამართლოს გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ
ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის თანამშრომლები სასამართლოს გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ

ელექტრო­ვა­გონ­შემ­კე­თე­ბე­ლი ქარ­ხნის თა­ნამ­შრომ­ლე­ბი თბი­ლი­სის სა­ქა­ლა­ქო სა­სა­მარ­თლოს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას აპ­რო­ტეს­ტე­ბენ. გან­ცხა­დე­ბას უც­ვლე­ლად გთა­ვა­ზობთ:

"თბი­ლი­სის სა­ქა­ლა­ქო სა­სა­მარ­თლომ მი­ი­ღო გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა, რომ­ლი­თაც სა­სა­მარ­თლომ "თ.ჯ. თრე­ი­დის" სარ­ჩე­ლი, ანუ ავ­თან­დილ საყ­ვა­რე­ლი­ძის უკა­ნო­ნო მო­თხოვ­ნა ნა­წი­ლობ­რივ და­აკ­მა­ყო­ფი­ლა და ბად­რი წი­ლო­სა­ნის­თვის მი­ყი­დუ­ლი ელექტრო­ვა­გონ­შემ­კე­თე­ბე­ლი ქარ­ხნის წი­ლის 25% გა­და­ფორ­მე­ბის ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა ბა­თი­ლად სცნო.

ვინც ელექტრო­ვა­გონ­შემ­კე­თე­ბე­ლი ქარ­ხნის ის­ტო­რია იცის, მიხ­ვდე­ბა, რა უსა­მარ­თლო­ბას­თან გვაქვს საქ­მე.

წლე­ბის წინ, რო­დე­საც ამ ქარ­ხნის მე­პატ­რო­ნე ბიზ­ნეს­მე­ნი ბად­რი წი­ლო­სა­ნი იყო, ჩვენს მო­ვა­ლე­ო­ბას უპ­რობ­ლე­მოდ ვას­რუ­ლებ­დით, არც ხელ­ფა­სე­ბის პრობ­ლე­მა გვქო­ნია და არც ად­მი­ნის­ტრა­ცი­ას­თან რა­ი­მე გა­უ­გებ­რო­ბა. მას შემ­დეგ, რაც 2004 წელს, მა­შინ­დელ­მა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბამ ბა­ტონ ბად­რის ქო­ნე­ბა იძუ­ლე­ბით, ცი­ხე­ში და­ათ­მო­ბი­ნა. 2005 წელს ქარ­ხა­ნა­ში მო­ვი­და ახა­ლი მე­პატ­რო­ნე და ახა­ლი მე­ნე­ჯმენ­ტი, გვქონ­და მო­ლო­დი­ნი, რომ სი­ტუ­ა­ცია მი­ნი­მუმ არ გა­უ­ა­რეს­დე­ბო­და, თუმ­ცა სწო­რედ მა­შინ და­ი­წყო ჩვე­ნი მო­რა­ლუ­რი თუ მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი ტე­რო­რი. ხელ­ფა­სე­ბის გარ­და და ზო­გა­დად პი­რო­ბე­ბის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა მხო­ლოდ ცრუ და­პი­რე­ბა იყო, რო­მელ­საც თვი­დან თვემ­დე იმ იმე­დით ვი­ჯე­რებ­დით, რომ ოდეს­ღაც სი­ტუ­ა­ცია გა­მოს­წორ­დე­ბო­და.

თუ პრო­ტესტს გა­მოვ­ხა­ტავ­დით, ამას მოჰ­ყვე­ბო­და უფრო დიდი არა­რე­ა­ლუ­რი და­პი­რე­ბე­ბი, რომ შეკ­ვე­თე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა ქარ­ხა­ნას ეზ­რდე­ბო­და, შე­სა­ბა­მი­სად, ჩვე­ნი ხელ­ფა­სე­ბის პრობ­ლე­მაც მოგ­ვარ­დე­ბო­და. ეს ხდე­ბობ­და სამი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში, თუმ­ცა ბოლო ორმა წელ­მა კრი­ტი­კულ ზღვარს მი­აღ­წია. და­ახ­ლო­ე­ბით წე­ლი­წად­ნა­ხევ­რის ხელ­ფა­სე­ბი დღემ­დე ასა­ღე­ბი დაგ­ვრჩა (სა­ერ­თო ჯამ­ში და­ახ­ლო­ე­ბით 1 600 000 ლარი). სა­ნაც­ვლოდ კი გა­ვი­გეთ, რომ ახალ მე­პატ­რო­ნეს, ავთო საყ­ვა­რე­ლი­ძეს მხო­ლოდ "სა­ქარ­თვე­ლოს რკი­ნიგ­ზი­დან" მი­ლი­ო­ნო­ბით ლა­რის ავან­სი ჰქონ­და აღე­ბუ­ლი, შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი სა­მუ­შაო კი მის 20%-საც არ შე­ად­გენ­და. სად წა­ვი­და ეს ფული, ჩვენ­თვის უც­ნო­ბია, რო­გორც უკვე გი­თხა­რით ჩვენ წე­ლი­წად­ნა­ხევ­რის ხელ­ფა­სე­ბი სა­ერ­თოდ არ აგ­ვი­ღია. ქარ­ხა­ნა 70 მი­ლი­ო­ნი ლა­რის და­ვა­ლი­ა­ნე­ბის გამო გა­კოტ­რდა და ფუნ­ქცი­ო­ნი­რე­ბა შე­წყვი­ტა.

2008 წელს ქარ­ხა­ნა ბად­რი წი­ლო­სან­მა, არ­სე­ბუ­ლი და­ვა­ლი­ა­ნე­ბე­ბით ხელ­მე­ო­რედ შე­ის­ყი­და. ამ ადა­მი­ანს რომ ქარ­ხნის ბედი აღელ­ვებს, ჩვენ­თვის უცხო არ არის, რად­გან მას­თან წლე­ბის მან­ძილ­ზე მუ­შა­ო­ბის გა­მოც­დი­ლე­ბა გვაქვს. არა­ერ­თხელ გვიგ­ვრძვნია მის­გან მხარ­და­ჭე­რა. ბად­რი წი­ლო­სა­ნი 1974 წლი­დან მუ­შა­ობს ამ ქარ­ხა­ნა­ში. მან მუ­შა­ო­ბა სა­ამ­ქროს ნორ­მა­და­რო­ბით და­ი­წყო, წლე­ბის მან­ძილ­ზე არა­ერ­თი თა­ნამ­დე­ბო­ბა ეკა­ვა და 2002 წლი­დან ქარ­ხნის მე­სა­კუთ­რეა. ჩვენ­თვის გა­უ­გე­ბა­რია, რის სა­ფუძ­ველ­ზე მი­ი­ღო სა­სა­მარ­თლომ აღ­ნიშ­ნუ­ლი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა, რად­გან ეს ადა­მი­ა­ნი სა­კუ­თა­რი ხე­ლით აკე­თებ­და ვა­გო­ნებს, დიდი შრო­მის ფა­სად მი­აღ­წია იმას, რა­საც უკვე მე­ო­რედ არ­თმე­ვენ.

ცი­ხე­ებ­სა და გან­ყო­ფი­ლე­ბებ­ში ქო­ნე­ბე­ბის ჩა­მორ­თმე­ვა ხომ წინა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის უდი­დე­სი მან­კი­ე­რე­ბა იყო, რო­მე­ლიც სამ­წუ­ხა­როდ, სა­კუ­თარ თავ­ზე გა­მოს­ცა­და ბად­რი წი­ლო­სან­მა. რა­ო­დენ სა­სა­ცი­ლოც არ უნდა იყოს, დღეს ის ადა­მი­ა­ნი აბ­რა­ლებს ბად­რი წი­ლო­სანს ქო­ნე­ბის იძუ­ლე­ბით ჩა­მორ­თმე­ვას (იგუ­ლის­ხმე­ბა ავთო საყ­ვა­რე­ლი­ძე), რო­მე­ლიც თა­ვად კარგ ურ­თი­ერ­თო­ბა­ში იყო მა­შინ­დელ მა­ღალ­ჩი­ნოს­ნებ­თან. თურ­მე, ასე­თი ადა­მი­ა­ნის­გან, ბად­რი წი­ლო­სან­მა გა­კოტ­რე­ბუ­ლი, 70 მი­ლი­ო­ნი ლა­რის და­ვა­ლი­ა­ნე­ბის მქო­ნე ქარ­ხა­ნა, იძუ­ლე­ბით გა­და­ი­ფორ­მა ავთო საყ­ვა­რე­ლი­ძის­გან და იმ დღეს­ვე, 1,100,000 აშშ დო­ლა­რი ჩა­უ­რი­ცხა. იძუ­ლე­ბით ჩა­მორ­თმე­ვა ის იყო, რაც წი­ლო­სანს გა­უ­კე­თეს - არც ერთი თეთ­რის სა­ნაც­ვლოდ წა­ღე­ბუ­ლი, სა­ხელ­მწი­ფო ბა­ლან­ზე გა­და­ტა­ნი­ლი, შემ­დეგ კი პირ­და­პი­რი მი­ყიდ­ვის წე­სით ავთო საყ­ვა­რე­ლი­ძე­ზე გა­და­ფორ­მე­ბუ­ლი ელექტრო­ვა­გონმშე­ნე­ბე­ლი ქარ­ხა­ნა.

ავთო საყ­ვა­რე­ლი­ძეს მხო­ლოდ სა­კუ­თა­რი ინ­ტე­რე­სე­ბი ამოძ­რა­ვებს და მას ქარ­ხნის და ჩვე­ნი ბედი არა­სო­დეს აღელ­ვებ­და. სწო­რედ ამი­ტომ ვართ აღ­შფო­თე­ბუ­ლე­ბი სა­სა­მარ­თლოს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბით.

ჩვენ სრულ მხარ­და­ჭე­რას ვუ­ცხა­დებთ ბად­რი წი­ლო­სანს და მზად ვართ ნე­ბის­მი­ერ დროს, ნე­ბის­მი­ერ და­ინ­ტე­რე­სე­ბულ ადა­მი­ანს, დე­ტა­ლუ­რად მო­ვუყ­ვეთ იმ რთუ­ლი გზის შე­სა­ხებ, რაც ერ­თად გა­მო­ვი­ა­რეთ.

ვი­მე­დოვ­ნებთ, რომ სა­ა­პე­ლა­ციო სა­სა­მარ­თლო სა­მარ­თლი­ან გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას მი­ი­ღებს. სი­მარ­თლე კი მხო­ლოდ ერ­თია - ბად­რი წი­ლო­სა­ნი არის ყო­ფი­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის უკა­ნო­ნო პა­ტი­მა­რი, ქო­ნე­ბა­ჩა­მორ­თმე­უ­ლი ბიზ­ნეს­მე­ნი, რო­მელ­საც ყო­ველ­თვის აღელ­ვებ­და და­საქ­მე­ბულ­თა ბედი და რო­მელ­მაც სა­კუ­თა­რი ქო­ნე­ბის და­საბ­რუ­ნებ­ლად ურ­თუ­ლე­სი გზა გა­ი­ა­რა", - ნათ­ქვა­მია გან­ცხა­დე­ბა­ში.

(R)

ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის თანამშრომლები სასამართლოს გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ

ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის თანამშრომლები სასამართლოს გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ

ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის თანამშრომლები თბილისის საქალაქო სასამართლოს გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ. განცხადებას უცვლელად გთავაზობთ:

"თბილისის საქალაქო სასამართლომ მიიღო გადაწყვეტილება, რომლითაც სასამართლომ "თ.ჯ. თრეიდის" სარჩელი, ანუ ავთანდილ საყვარელიძის უკანონო მოთხოვნა ნაწილობრივ დააკმაყოფილა და ბადრი წილოსანისთვის მიყიდული ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის წილის 25% გადაფორმების ხელშეკრულება ბათილად სცნო.

ვინც ელექტროვაგონშემკეთებელი ქარხნის ისტორია იცის, მიხვდება, რა უსამართლობასთან გვაქვს საქმე.

წლების წინ, როდესაც ამ ქარხნის მეპატრონე ბიზნესმენი ბადრი წილოსანი იყო, ჩვენს მოვალეობას უპრობლემოდ ვასრულებდით, არც ხელფასების პრობლემა გვქონია და არც ადმინისტრაციასთან რაიმე გაუგებრობა. მას შემდეგ, რაც 2004 წელს, მაშინდელმა ხელისუფლებამ ბატონ ბადრის ქონება იძულებით, ციხეში დაათმობინა. 2005 წელს ქარხანაში მოვიდა ახალი მეპატრონე და ახალი მენეჯმენტი, გვქონდა მოლოდინი, რომ სიტუაცია მინიმუმ არ გაუარესდებოდა, თუმცა სწორედ მაშინ დაიწყო ჩვენი მორალური თუ მატერიალური ტერორი. ხელფასების გარდა და ზოგადად პირობების გაუმჯობესება მხოლოდ ცრუ დაპირება იყო, რომელსაც თვიდან თვემდე იმ იმედით ვიჯერებდით, რომ ოდესღაც სიტუაცია გამოსწორდებოდა.

თუ პროტესტს გამოვხატავდით, ამას მოჰყვებოდა უფრო დიდი არარეალური დაპირებები, რომ შეკვეთების რაოდენობა ქარხანას ეზრდებოდა, შესაბამისად, ჩვენი ხელფასების პრობლემაც მოგვარდებოდა. ეს ხდებობდა სამი წლის განმავლობაში, თუმცა ბოლო ორმა წელმა კრიტიკულ ზღვარს მიაღწია. დაახლოებით წელიწადნახევრის ხელფასები დღემდე ასაღები დაგვრჩა (საერთო ჯამში დაახლოებით 1 600 000 ლარი). სანაცვლოდ კი გავიგეთ, რომ ახალ მეპატრონეს, ავთო საყვარელიძეს მხოლოდ "საქართველოს რკინიგზიდან" მილიონობით ლარის ავანსი ჰქონდა აღებული, შესრულებული სამუშაო კი მის 20%-საც არ შეადგენდა. სად წავიდა ეს ფული, ჩვენთვის უცნობია, როგორც უკვე გითხარით ჩვენ წელიწადნახევრის ხელფასები საერთოდ არ აგვიღია. ქარხანა 70 მილიონი ლარის დავალიანების გამო გაკოტრდა და ფუნქციონირება შეწყვიტა.

2008 წელს ქარხანა ბადრი წილოსანმა, არსებული დავალიანებებით ხელმეორედ შეისყიდა. ამ ადამიანს რომ ქარხნის ბედი აღელვებს, ჩვენთვის უცხო არ არის, რადგან მასთან წლების მანძილზე მუშაობის გამოცდილება გვაქვს. არაერთხელ გვიგვრძვნია მისგან მხარდაჭერა. ბადრი წილოსანი 1974 წლიდან მუშაობს ამ ქარხანაში. მან მუშაობა საამქროს ნორმადარობით დაიწყო, წლების მანძილზე არაერთი თანამდებობა ეკავა და 2002 წლიდან ქარხნის მესაკუთრეა. ჩვენთვის გაუგებარია, რის საფუძველზე მიიღო სასამართლომ აღნიშნული გადაწყვეტილება, რადგან ეს ადამიანი საკუთარი ხელით აკეთებდა ვაგონებს, დიდი შრომის ფასად მიაღწია იმას, რასაც უკვე მეორედ ართმევენ.

ციხეებსა და განყოფილებებში ქონებების ჩამორთმევა ხომ წინა ხელისუფლების უდიდესი მანკიერება იყო, რომელიც სამწუხაროდ, საკუთარ თავზე გამოსცადა ბადრი წილოსანმა. რაოდენ სასაცილოც არ უნდა იყოს, დღეს ის ადამიანი აბრალებს ბადრი წილოსანს ქონების იძულებით ჩამორთმევას (იგულისხმება ავთო საყვარელიძე), რომელიც თავად კარგ ურთიერთობაში იყო მაშინდელ მაღალჩინოსნებთან. თურმე, ასეთი ადამიანისგან, ბადრი წილოსანმა გაკოტრებული, 70 მილიონი ლარის დავალიანების მქონე ქარხანა, იძულებით გადაიფორმა ავთო საყვარელიძისგან და იმ დღესვე, 1,100,000 აშშ დოლარი ჩაურიცხა. იძულებით ჩამორთმევა ის იყო, რაც წილოსანს გაუკეთეს - არც ერთი თეთრის სანაცვლოდ წაღებული, სახელმწიფო ბალანზე გადატანილი, შემდეგ კი პირდაპირი მიყიდვის წესით ავთო საყვარელიძეზე გადაფორმებული ელექტროვაგონმშენებელი ქარხანა.

ავთო საყვარელიძეს მხოლოდ საკუთარი ინტერესები ამოძრავებს და მას ქარხნის და ჩვენი ბედი არასოდეს აღელვებდა. სწორედ ამიტომ ვართ აღშფოთებულები სასამართლოს გადაწყვეტილებით.

ჩვენ სრულ მხარდაჭერას ვუცხადებთ ბადრი წილოსანს და მზად ვართ ნებისმიერ დროს, ნებისმიერ დაინტერესებულ ადამიანს, დეტალურად მოვუყვეთ იმ რთული გზის შესახებ, რაც ერთად გამოვიარეთ.

ვიმედოვნებთ, რომ სააპელაციო სასამართლო სამართლიან გადაწყვეტილებას მიიღებს. სიმართლე კი მხოლოდ ერთია - ბადრი წილოსანი არის ყოფილი ხელისუფლების უკანონო პატიმარი, ქონებაჩამორთმეული ბიზნესმენი, რომელსაც ყოველთვის აღელვებდა დასაქმებულთა ბედი და რომელმაც საკუთარი ქონების დასაბრუნებლად ურთულესი გზა გაიარა", - ნათქვამია განცხადებაში.

(R)

აზერბაიჯანის ტურიზმის საბჭო თბილისში ვიზიტორთა ცენტრ „Azerbaijan.Travel”-ს ხსნის

“დანკინში“ WOLT – ით შეკვეთისას Pickup სერვისი დაიწყო

როგორ მზადდება სახის მოვლის საშუალებები ლოკოკინისგან და რა განსაკუთრებულ თვისებებს შეიცავს ისინი