• რაც ნაკლებია სიჩქარე, მით უფრო ადვილად აკონტროლებს მძღოლი ავტომობილს და შექმნილ საავარიო სიტუაციაზე დროულად რეაგირებს. ნუ გარისკავ , შეანელე!
• დაბალი სიჩქარის დროს მცირდება როგორც რეაგირებისდ როს გავლილი , ისე სამუხრუჭე მანძილი და შესაბამისად მცირდება შეჯახების რისკი. გაუფრთხილდი სიცოცხლეს, შეანელე!
• 50კმ/სთ სიჩქარით ქვეითზე შეჯახებისას დაღუპვის რისკი მხოლოდ 20%-ია, ხოლო 80კმ/სთ-ით შეჯახება 60% - იან დაღუპვის რისკს წარმოშობს. შეანელე!
• საერთაშორისო პრაქტიკით ქალაქის გზებზე რეკომენდებულია 50კმ/სთ - იანი ლიმიტი, ხოლო სადაც ქვეითებისა და ავტომობილების შერეული მოძრაობაა - 30კმ/სთ. შეანელე დასახლებულ ადგილას.
• 50 კმ/სთ მოძრაობისას სამუხრუჭე მანძილი დაახლოებით 25 მეტრია, ხოლო 60 კმ/სთ -ისას კი 35-მეტრი . თუ სველია გზის საფარი მეტ მანძილს გადის ავტომობილი) დაბალი სიჩქარით მოძრაობა ამცრიებს ავარიის რისკს. არ გარისკო, შეანელე!
• გაუფრთხილდით ფეხით მოსიარულეს. შეანელე "ზებრა" გადასასვლელზე.
• ბავშები ყველაზე გასაფრთხილებელი საგზაო მოძრაობის მონაწილეა. ხშირ შემთხვევაში სათანადოდ ვერ აფასებენ საგზაო რისკებს, ამიტომ სკოლასთან და საბავშვო ბაღთან მიახლოებისას - შეანელე! გაუფთხილდი მომავალ თაობას!
• მე ვანელებ ქვეითის გადასასვლელზე, თქვენც შეანელეთ!
• მე ვანელებ სკოლასთან და საბავშვო ბაღთან, თქვენც შეანელეთ!
• ერთდ დავიცვათ საგზაო მოძრაობის წესები. შეანელე!
• ერთად გავუფრთხილდეთ ჩვენს მომავალს, შეანელე!
დამატებითი ინფორმაცია:
საქართველოში სიჩქარის გადაჭარბება ავტოავარიების ერთ-ერთ წამყვან მიზეზს წარმოადგენს. 2016 წელს სიჩქარის გადაჭარბებით 1 434 შემთხვევა დაფიქსირდა, რის შედეგადაც 102 ადამიანი დაიღუპა და 2 025-მა პირმა მიღო დაზიანება. ამავე წელს 200 ათასი ადმინისტრაციული დაჯარიმა დაფიქსირდა სიჩქარის გადაჭარბების გამო.
• ევროპის ქვეყნების უმრავლესობაში საშუალო სიჩქარე 50კმ/სთ წარმოადგენს, საქართველოში კი 60კმ/სთ (კანონი 15 კმ/სთ დამატების უფლებას გვაძლევს)
• რაც ნაკლებია სიჩქარე, მით უფრო ადვილად აკონტროლებს მძღოლი ავტომობილს და შექმნილ საავარიო სიტუაციაზე დროულად რეაგირებს
• დაბალი სიჩქარის დროს მცირდება როგორც რეაგირების დროს გავლილი, ისე სამუხრუჭე მანძილი და შესაბამისაც მცირდება შეჯახების რისკი
• 50კმ/სთ სიჩქარით ქვეითზე შეჯახებისას დაღუპვის რისკი მხოლოდ 20% -ია, ხოლო 80კმ/სთ-ით შეჯახება 60% - იან დაღუპვის რისკს წარმოშობს
• საერთაშორისო პრაქტიკით ქალაქის გზებზე რეკომენდებულია 50კმ/სთ - იანი ლიმიტი, ხოლო სადაც ქვეითებისა და ავტომობილების შერეული მოძრაობაა - 30კმ/სთ