"როცა მგზავრი ადის გატენილ მიკროავტობუსში, მძღოლმა რა ქნას?" - რატომ ვერ გვარდება თბილისში გადაჭედილი "მარშრუტკების" პრობლემა

"როცა მგზავრი ადის გატენილ მიკროავტობუსში, მძღოლმა რა ქნას?" - რატომ ვერ გვარდება თბილისში გადაჭედილი "მარშრუტკების" პრობლემა

რამდენიმე დღის წინ PALITRATV.GE-მ გაავრცელა ვიდეო, რომელიც თბილისში, ერთ-ერთ მიკროავტობუსში არსებულ სიტუაციას ასახავს. კადრებში კარგად ჩანს, პიკის საათის დროს მგზავრებით "გადაჭედილი" ყვითელი "მარშრუტკა". ამ საკითხზე კომპანია "თბილისის მიკროავტობუსმა" სპეციალური განცხადება გაავრცელა, სადაც მოქალაქეებს მიმართა "მაქსიმალურად შეიკავონ თავი გადატვირთულ მიკროავტობუსში ასვლისგან". ასევე, განცხადებაში განმარტეს, რომ "ყველა იმ მძღოლის მიმართ, რომელიც დაუშვებს მის მიერ მართვად სამარშუტო ტაქსში ზედმეტი მგზავრის აყვანას, გატარდება მკაცრი ადმინისტრაციული ზომები კომპანიის მონიტორინგის სამსახურის მიერ".

იხილეთ ვიდეო: ღირსების შემლახავი მდგომარეობა თბილისის "მარშრუტკებში" - კადრები კომენტარის გარეშე...

თუმცა, სიტუაცია უცვლელია. განცხადების გავრცელებიდან 10 დღის შემდეგ, #149 მიკროავტობუსში იგივე მდგომარეობაა - ყვითელი "მარშრუტკა" ისევ გადავსებულია. AMBEBI.GE სიტუაციაში გასარკვევად "თბილისის მიკროავტობუსის" საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის უფროსს, ნათია მიქიაშვილს დაუკავშირდა:

"ქალაქში არსებული საცობების გამო მიკროავტობუსები ვერ ახერხებენ მოძრაობის გრაფიკის დაცვას. ჩვენ დავამატეთ რამდენიმე ასეული მიკროავტობუსი ყველა პრობლემურ რაიონში, მაგრამ ეს არაეფექტიანი აღმოჩნდა ზუსტად ამ საცობების გამო. კომპანიამ გამოსცა შიდა განკარგულება, რომლის მიხედვითაც მძღოლი ვალდებულია საქარე მინაზე განთავსებული ჰქონდეს თავისი სახელი და გვარი. თუ მოგვაწოდებთ ამ მიკროავტობუსის სახელმწიფო ნომერს ან მძღოლის ვინაობას გვეტყვით, კომპანია გამოიყენებს სანქციებს, რომელიც მონიტორინგის სამსახურს დაწესებული აქვს. და კიდევ, რას გვირჩევთ, როდესაც ღია კარში, გაჩერებაზე მგზავრი ადის გატენილ მიკროავტობუსში, მძღოლმა რა ქნას? მძოლებს კატეგორიულად ავუკრძალეთ სავსე მიკროავტობუსში მგზავრის აყვანა, მაგრამ ზოგჯერ მძღოლს არ რჩება გამოსავალი, როცა გაჩერებაზე გააჩერებს, სადაც ჩადის მოქალაქე, იქიდან კიდევ 15 კაცი რომ ამოვა, რა ქნას მძღოლმა გააჩეროს და აღარ წავიდეს?", - განგვიცხადა მიქიაშვილმა.

ასევე წაიკითხეთ: კატასტროფული ვითარება სატრანსპორტო სფეროში - როგორ ირღვევა მგზარებისა და მძღოლების უფლებები

"თბილისის მიკროავტობუსის" ინფორმაციით, გადაჭედილობის პრობლემის მოსაგვარებლად თბილისში რამდენიმე მიკროავტობუსი დაამატეს. "ქალაქში 2000-მდე მიკროავტობუსი მოძრაობს. მიკროავტობუსები დავამატეთ დედაქალაქის ცენტრალურ ნაწილში, ასევე, ვარკეთილში, გლდანში, დიდ დიღომში. ბოლო პერიოდში 200-250 მიკროავტობუსი დავამატეთ. სადღაც ათი დავამატეთ, ერთგან რვა, ერთგან ორი და ამან შედეგი მოგვცა, მაგრამ დედაქალაქის რაღაც ნაწილში ეს არაეფექტიანია, იმიტომ, რომ არის საცობი" - განმარტავენ კომპანიაში.

რაც შეეხება სანქციებს მძღოლების მიმართ, დავინტერესდით, გატარდა თუ არა "მკაცრი ადმინისტრაციული ზომები კომპანიის მონიტორინგის სამსახურის მიერ" და ამ პერიოდში რამდენი მძღოლი იქნა გაფრთხილებული:

"სანქციები დაწესებულია კომპანიის მონიტორინგის სამსახურის მიერ. პირველი შემთხვევის დროს, მძღოლს რამდენიმე ხანი ეკრძალება მიკროავტობუსის მართვა. მეორე შემთხვევაზე ეს ვადა იზრდება, ხოლო მესამეზე შეიძლება მძღოლთან კონტრაქტი შეწყდეს. ოღონდ აქ არ უნდა აგვერიოს ორი შემთხვევა. გვქონდა შემთხვევა, როცა მძღოლი ეხვეწებოდა მგზავრს, რომ არ ასულიყო მიკროავტობუსში, მაგრამ მგზავრი მაინც ავიდა და ეს სხვა მგზავრებმაც დაადასტურეს. ამ დროს მძღოლი ვერ დაიწყებს ჩხუბს, რადგან ზის საჭესთან, გადაყავს ამდენი ადამიანი და წყობილებიდან ვერ გამოვა. ამიტომ როდესაც ჩვენმა მონიტორინგის სამსახურმა დაინახა ეს ყველაფერი, მის მიმართ სანქცია არ გამოიყენა.

ყოველდღიურად საშუალოდ 5-10 მძღოლის წინააღმდეგ გამოიყენება სხვადასხვა ტიპის სანქციები. ბოლო 1 კვირის განმავლობაში, ანუ მას შემდეგ, რაც განცხადება გავავრცელეთ, დაახლოებით 8 მძღოლის წინააღმდეგ პირველადი სანქცია იქნა გამოყენებული", - განაცხადა "თბილისის მიკროავტობუსის" საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის უფროსმა ნათია მიქიაშვილმა.

კიდევ ერთი საკითხი, რაც ყვითელ მიკროავტობუსებთან არის დაკავშირებული, მგზავრობის ტარიფია. ბოლო რამდენიმე დღეა მედიაში ვრცელდება ინფორმაცია, რომ მგზავრობის ტარიფი 80-თეთრიდან 1 ლარამდე გაიზრდება. თუმცა, როგორც თბილისის მერიაში, ასევე "თბილისის მიკროავტობუსში" განმარტავენ, ინფორმაცია სიმართლეს არ შეესაბამება:

"კომპანია არ ადასტურებს ამ ეტაპზე მგზავრობის საფასურის გაძვირებას. თუ რამე შეიცვლება, მოქალაქეებს რამდენიმე კვირით ადრე აუცილებლად შევატყობინებთ, მაგრამ აქვე გეტყვით, რომ შარშანაც, შარშან წინაც, იმის წინაც, ყოველი წლის ბოლოს, მიზანმიმართულად თუ შეუგნებლად, ავრცელებენ ამ ინფორმაციას, მაგრამ ბოლო 6 წელია ტარიფი არ შეგვიცვლია, თუ რამე შეიცვალა, აუცილებლად შეგატყობინებთ".

თეა ბეჟიტაშვილი

AMBEBI.GE

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი