მსოფლიო
პოლიტიკა

19

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის ოცდამესამე დღე დაიწყება 01:35-ზე, მთვარე ვერძში გადავა 03:07-ზე – მოერიდეთ აჩქარებას და გაღიზიანებას. არ არის რეკომენდებული მოლაპარაკებების წარმოება. აზრებისა და იდეების სხვებისთვის გაზიარება. დღეს გაწყვეტილი კავშირები არასოდეს აღდგება და ადამიანები ძალიან სწრაფად ივიწყებენ ერთმანეთს. უარი თქვით ხორცზე, ყავასა და ალკოჰოლზე. ჭარბმა კვებამ შესაძლოა კუჭ-ნაწლავის დაავადებები გამოიწვიოს.
სამართალი
კონფლიქტები
მოზაიკა
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"ვიძირებით!" - ავტობიზნესი საქართველოში თანდათან კვდება
"ვიძირებით!" - ავტობიზნესი საქართველოში თანდათან კვდება

მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ექ­სპორ­ტი, რო­მე­ლიც ჩვე­ნი ქვეყ­ნის სა­ექ­სპორ­ტო ათე­ულ­ში ლი­დე­რის პო­ზი­ცი­ებს არ თმობ­და, თან­და­თან აზრს კარ­გავს. 2011-2012 წლებ­ში ეს ბიზ­ნე­სი ყვე­ლა­ზე მე­ტად და­წი­ნა­ურ­და და სა­ქარ­თვე­ლო ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბით ვაჭ­რო­ბის მხრივ კავ­კა­სი­ის ერ­თგვა­რი ცენ­ტრიც კი გახ­და: ქარ­თველ ავ­ტო­დი­ლე­რებს და­სავ­ლე­თი­დან შე­მოჰ­ყავ­დათ ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი და ჩვენს მე­ზო­ბელ ქვეყ­ნებ­ში წარ­მა­ტე­ბით ჰყიდ­დნენ. მარ­ტო 2011 წელს სა­ქარ­თვე­ლო­დან სხვა ქვეყ­ნებ­ში გაყ­ვა­ნი­ლი მსუ­ბუ­ქი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ჯა­მურ­მა ღი­რე­ბუ­ლე­ბამ 450 მლნ აშშ დო­ლა­რი შე­ად­გი­ნა, რაც ბი­უ­ჯე­ტის­თვი­საც კარ­გი შე­მო­სა­ვა­ლი იყო. ავ­ტო­დი­ლე­რე­ბი ერ­თგვა­რი ნოს­ტალ­გი­ით იგო­ნე­ბენ იმ წლებს და აღი­ა­რე­ბენ, რომ მათი ბიზ­ნე­სი უკვე ჩა­ძირ­ვის პი­რა­საა.

ლე­ვან ა.-ძე წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის ექ­სპორ­ტით იყო და­კა­ვე­ბუ­ლი, ახლა კი, ამ­ბობს, რომ ამ საქ­მი­ა­ნო­ბამ აზრი და­კარ­გა: "ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი ძი­რი­თა­დად ამე­რი­კი­დან ჩა­მომ­ყავ­და. ამ­ჟა­მად 11 ავ­ტო­მო­ბი­ლი მაქვს გა­სა­ყი­დი და არ ვიცი რა მო­ვუ­ხერ­ხო. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, რომ ჩა­ვი­ძი­რე: ამ მან­ქა­ნე­ბის გამო ვალ­ში ჩავ­ვარ­დი და სახლ-კარი დავ­კარ­გე. მან­ქა­ნე­ბი რუს­თა­ვის ავ­ტო­ბაზ­რო­ბა­ზე მი­ყე­ნია. კვი­რა­ში ერთ მან­ქა­ნა­ზე სულ ცოტა, 40-45 ლარი მაქვს გა­და­სახ­დე­ლი, როცა რამ­დე­ნი­მე მან­ქა­ნა გი­ყე­ნია, ხარ­ჯიც უფრო მე­ტია. ასე და­მიგ­როვ­და 18 ათა­სი ლა­რის და­ვა­ლი­ა­ნე­ბა. მან­ქა­ნის ტრან­სპორ­ტი­რე­ბა იმ­დე­ნად ძვი­რი მიჯ­დე­ბა, რომ ძვე­ლი მან­ქა­ნის ჩა­მოყ­ვა­ნას უკვე აზრი არა აქვს, ახალს კი, ერ­თე­უ­ლე­ბი ყი­დუ­ლო­ბენ. ჩვე­ნი მთა­ვა­რი კლი­ენ­ტე­ბი აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლე­ბი და სომ­ხე­ბი იყ­ვნენ, რომ­ლე­ბიც ახლა მან­ქა­ნებს რუ­სეთ­ში ყი­დუ­ლო­ბენ, რად­გან რუბ­ლის გა­უ­ფა­სუ­რე­ბის გამო იქ ფა­სე­ბი ძა­ლი­ან და­ე­ცა. ავ­ტო­ბაზ­რო­ბა­ზე კლი­ენ­ტი აღარ შე­მო­დის და მგო­ნი, ეს საქ­მე უკვე მოკ­ვდა. ჯერ­ჯე­რო­ბით ასეა და ხვალ რა იქ­ნე­ბა, არ ვი­ცით".

"დღეს ჩვენს ბიზ­ნეს­ში ყოფ­ნა გა­კოტ­რე­ბას ნიშ­ნავს! უმე­ტე­სო­ბას სეს­ხი გვაქვს აღე­ბუ­ლი და რო­დე­საც მან­ქა­ნა ბაზ­რო­ბა­ზე თვე­ო­ბით გვი­ყე­ნია, გა­და­სა­ხა­დი კი­დევ უფრო გვეზ­რდე­ბა და ვალი ვალს ემა­ტე­ბა", - აცხა­დე­ბენ ავ­ტო­დი­ლე­რე­ბი გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვრცელდება იმ მამაკაცის დაკავების კადრები, რომელმაც სიმამრი მოკლა, სიდედრი კი სცემა

"ვიძირებით!" - ავტობიზნესი საქართველოში თანდათან კვდება

"ვიძირებით!" - ავტობიზნესი საქართველოში თანდათან კვდება

მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტი, რომელიც ჩვენი ქვეყნის საექსპორტო ათეულში ლიდერის პოზიციებს არ თმობდა, თანდათან აზრს კარგავს. 2011-2012 წლებში ეს ბიზნესი ყველაზე მეტად დაწინაურდა და საქართველო ავტომობილებით ვაჭრობის მხრივ კავკასიის ერთგვარი ცენტრიც კი გახდა: ქართველ ავტოდილერებს დასავლეთიდან შემოჰყავდათ ავტომობილები და ჩვენს მეზობელ ქვეყნებში წარმატებით ჰყიდდნენ. მარტო 2011 წელს საქართველოდან სხვა ქვეყნებში გაყვანილი მსუბუქი ავტომობილების ჯამურმა ღირებულებამ 450 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა, რაც ბიუჯეტისთვისაც კარგი შემოსავალი იყო. ავტოდილერები ერთგვარი ნოსტალგიით იგონებენ იმ წლებს და აღიარებენ, რომ მათი ბიზნესი უკვე ჩაძირვის პირასაა.

ლევან ა.-ძე წლების განმავლობაში ავტომობილების ექსპორტით იყო დაკავებული, ახლა კი, ამბობს, რომ ამ საქმიანობამ აზრი დაკარგა: "ავტომობილები ძირითადად ამერიკიდან ჩამომყავდა. ამჟამად 11 ავტომობილი მაქვს გასაყიდი და არ ვიცი რა მოვუხერხო. შეიძლება ითქვას, რომ ჩავიძირე: ამ მანქანების გამო ვალში ჩავვარდი და სახლ-კარი დავკარგე. მანქანები რუსთავის ავტობაზრობაზე მიყენია. კვირაში ერთ მანქანაზე სულ ცოტა, 40-45 ლარი მაქვს გადასახდელი, როცა რამდენიმე მანქანა გიყენია, ხარჯიც უფრო მეტია. ასე დამიგროვდა 18 ათასი ლარის დავალიანება. მანქანის ტრანსპორტირება იმდენად ძვირი მიჯდება, რომ ძველი მანქანის ჩამოყვანას უკვე აზრი არა აქვს, ახალს კი, ერთეულები ყიდულობენ. ჩვენი მთავარი კლიენტები აზერბაიჯანელები და სომხები იყვნენ, რომლებიც ახლა მანქანებს რუსეთში ყიდულობენ, რადგან რუბლის გაუფასურების გამო იქ ფასები ძალიან დაეცა. ავტობაზრობაზე კლიენტი აღარ შემოდის და მგონი, ეს საქმე უკვე მოკვდა. ჯერჯერობით ასეა და ხვალ რა იქნება, არ ვიცით".

"დღეს ჩვენს ბიზნესში ყოფნა გაკოტრებას ნიშნავს! უმეტესობას სესხი გვაქვს აღებული და როდესაც მანქანა ბაზრობაზე თვეობით გვიყენია, გადასახადი კიდევ უფრო გვეზრდება და ვალი ვალს ემატება", - აცხადებენ ავტოდილერები განაგრძეთ კითხვა

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია