პოლიტიკა
სამართალი

6

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეთერთმეტე დღე დაიწყება 17:02-ზე, მთვარე სასწორშია – ერთ-ერთი ყველაზე ენერგიული, წარმატებული და ძლიერი დღეა. ნებისმიერი დავალების შესრულებისას საჭიროა სიფრთხილე და ყურადღება. იმოქმედეთ გადამწყვეტად, ბიზნესში თუ სამსახურში. განხორციელდეთ ის, რაც ჩაფიქრებული გქონდათ. გააფორმეთ კონტრაქტები, დაიკავეთ ახალი პოზიცია. დაასრულეთ რაც დაიწყეთ. დღის საუკეთესო საკვებად ითვლება წვენები და ხილი. გამოიჩინეთ მზრუნველობა და სიყვარული საყვარელი ადამიანის მიმართ, მიართვათ საჩუქარი.
Faceამბები
საზოგადოება
მოზაიკა
სპორტი
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
როგორი უნდა იყოს ხარისხიანი რძის პროდუქცია და რატომ ირჩევენ ფინურ რძის პროდუქტებს მსოფლიოში
როგორი უნდა იყოს ხარისხიანი რძის პროდუქცია და რატომ ირჩევენ ფინურ რძის პროდუქტებს მსოფლიოში

თა­ნა­მედ­რო­ვე ადა­მი­ა­ნის ცხოვ­რე­ბის ტემ­პი და ხა­რის­ხი "ძვე­ლი" ჩვე­ვე­ბის­გან გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბას და ცხოვ­რე­ბის ჯან­სა­ღი წე­სის დამ­კვიდ­რე­ბას მო­ი­თხოვს, რაც პირ­ველ რიგ­ში სწორ, ხა­რის­ხი­ან და ჯან­საღ კვე­ბას გუ­ლის­ხმობს. სწო­რი კვე­ბა კი რძი­სა და რძის პრო­დუქ­ტე­ბის გა­რე­შე ფაქ­ტო­რი­ვად, წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია. მით უმე­ტეს თუ იმა­საც გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნებთ, რომ სა­კუ­თარ ჯან­მრთე­ლო­ბა­ზე ზრუნ­ვა ამ შემ­თხვე­ვა­ში არ­ცთუ ისე ძვი­რი სი­ა­მოვ­ნე­ბაა - საკ­მა­რი­სია მხო­ლოდ ნა­ტუ­რა­ლუ­რი, მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის ძრო­ხის რძის­გან და ემულ­გა­ტო­რე­ბის, კონ­სერ­ვან­ტე­ბი­სა და გლუ­ტე­ი­ნის გა­რე­შე დამ­ზა­დე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ცი­ის შე­ძე­ნა.

რძი­სა და რძის პრო­დუქ­ტე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა ადა­მი­ა­ნებ­მა პირ­ვე­ლად საკ­ვე­ბი მიზ­ნით ჩვენს წელ­თაღ­რი­ცხვამ­დე მრა­ვა­ლი სა­უ­კუ­ნით ადრე და­ი­წყეს, რო­დე­საც შუა აღ­მო­სავ­ლეთ­ში და­სახ­ლე­ბულ­მა ტო­მებ­მა ცხვრი­სა და თხე­ბის მო­ში­ნა­უ­რე­ბა შეძ­ლეს. მოგ­ვი­ა­ნე­ბით კი თა­ნა­მედ­რო­ვე თურ­ქე­თის ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე ადა­მი­ა­ნებ­მა ძრო­ხის მოწ­ვე­ლა და­ი­წყეს და ასე და­ამ­კვიდ­რეს ყო­ველ­დღი­ურ რა­ცი­ონ­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე სა­სარ­გებ­ლო პრო­დუქ­ტი.

დღეს მსოფ­ლი­ო­ში ნა­ტუ­რა­ლუ­რი და ხა­რის­ხი­ა­ნი რძის წარ­მო­ე­ბის მხრივ ჩრდი­ლო­ეთ ევ­რო­პის ქვეყ­ნე­ბი გა­მო­ირ­ჩე­ვი­ან. თუმ­ცა, ამ ქვეყ­ნებს შო­რის ფი­ნე­თი უპი­რო­ბო ლი­დე­რია. რძე და რძის პრო­დუქ­ტე­ბი ფი­ნე­თის კვე­ბის კულ­ტუ­რის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლია ისე­ვე, რო­გორც ქვეყ­ნის სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბის მთა­ვა­რი ბირ­თვი. ჩრდი­ლო­ეთ ევ­რო­პის ამ ქვე­ყა­ნა­ში სოფ­ლის მე­ურ­ნე­ო­ბის პრო­დუქ­ცი­ის გა­ყიდ­ვე­ბის თით­ქმის 50% სწო­რედ რძე­სა და რძის პრო­დუქტზე მო­დის.

ბრის­ტო­ლი­სა და ჰელ­სინ­კის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ერთ-ერთი ბოლო კვლე­ვის თა­ნახ­მად, ფი­ნე­ლე­ბის რძის პრო­დუქ­ტე­ბი­სად­მი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი სიყ­ვა­რუ­ლი უძ­ვე­ლე­სი დრო­ი­დან იღებს სა­თა­ვეს. ამა­ვე კვლე­ვის თა­ნახ­მად, ფი­ნე­თის სა­შუ­ა­ლოს­ტა­ტის­ტი­კუ­რი მო­სახ­ლე წლი­უ­რად და­ახ­ლო­ე­ბით 130 ლიტრ რძეს მო­იხ­მარს. უმ­რავ­ლე­სო­ბა მათ­განს კი ერთი ჭიქა რძის ან კე­ფი­რის და­ლე­ვა სა­დი­ლო­ბის დრო­საც წე­სად აქვს.

თით­ქმის სა­უ­კუ­ნეა ფი­ნუ­რი რძი­სა და რძის პრო­დუქ­ტე­ბის სა­ვი­ზი­ტო ბა­რა­თად კომ­პა­ნია "ვა­ლიო" იქცა, რომ­ლის მიერ წარ­მო­ე­ბულ პრო­დუქ­ცი­ა­ზე ად­გი­ლობ­რი­ვი რძის პრო­დუქ­ტე­ბის ბაზ­რის ლო­მის წილი მო­დის.

კომ­პა­ნია "ვა­ლიო", რო­მე­ლიც ფი­ნუ­რი­დან თარ­გმან­ში "სა­უ­კე­თე­სოს, ელი­ტურს" ნიშ­ნავს, 1905 წელს შე­იქ­მნა. კომ­პა­ნი­ის აქ­ტი­ვე­ბის 100%-ს ფი­ნე­ლი ფერ­მე­რე­ბი ფლო­ბენ, რო­მელ­თა რა­ო­დე­ნო­ბა ქვეყ­ნის მას­შტა­ბით 8 ათას­ზე მე­ტია. კომ­პა­ნი­ა­ში რძის წარ­მო­ე­ბა წლი­უ­რად თით­ქმის 1,9 მი­ლი­ონ ტო­ნას შე­ად­გენს, რაც დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში 5,5 მი­ლი­ო­ნი ლიტ­რია. დღე­ი­სათ­ვის "ვა­ლი­ოს" პრო­დუქ­ცი­ის ასორ­ტი­მენ­ტი 800-ზე მეტი და­სა­ხე­ლე­ბის პრო­დუქტს მო­ი­ცავს.

მსოფ­ლი­ოს თით­ქმის ყვე­ლა ქვეყ­ნის მომ­ხმა­რე­ბე­ლი დღეს არ­ჩე­ვანს ფუნ­ქცი­ო­ნა­ლურ, ეკო­ლო­გი­უ­რად სუფ­თა პრო­დუქტზე აკე­თებს. მათი მო­თხოვ­ნე­ბის სა­პა­სუ­ხოდ კომ­პა­ნია "ვა­ლი­ომ" რძის პრო­დუქ­ტე­ბის მთე­ლი რიგი სა­ხე­ო­ბა გა­მო­უშ­ვა, რო­მე­ლიც ყვე­ლა ტი­პის მომ­ხმა­რებ­ლის მო­თხოვ­ნას აკ­მა­ყო­ფი­ლებს და რაც ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, სა­სარ­გებ­ლო ეფექ­ტი აქვს ჯან­მრთე­ლო­ბა­ზე. სტა­ტის­ტი­კის სა­ერ­თა­შო­რი­სო სამ­სა­ხუ­რის მო­ნა­ცე­მე­ბით, კომ­პა­ნი­ის პრო­დუქ­ტი ევ­რო­პა­ში ყვე­ლა­ზე სუფ­თა რძის­გან მზად­დე­ბა.

"ვა­ლიო" პირ­ვე­ლი რძისმწარ­მო­ე­ბე­ლი კომ­პა­ნი­აა, რო­მელ­მაც ულაქ­ტო­ზო პრო­დუქ­ტე­ბი გა­მო­უშ­ვა, რო­მე­ლიც ძერო Lactose-ის სე­რი­ის ქვეშ გა­მო­დის. ამ სა­ხის პრო­დუქ­ცია იდე­ა­ლუ­რია მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის, რო­მე­ლიც ლაქ­ტო­ზას არ გა­მო­ი­ყე­ნებს, თუმ­ცა ამავდრო­უ­ლად "ვა­ლიო ეი­ლას" ულაქ­ტო­ზო პრო­დუქ­ტი ხა­რის­ხი­თა და გე­მო­თი არაფ­რით ჩა­მო­უ­ვარ­დე­ბა ე.წ. ჩვე­ულბ­რივ, ფრეშ რძეს მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ეს პრო­დუქ­ცია 0,01%-ზე ნაკ­ლებ ლაქ­ტო­ზას შე­ი­ცავს.

წამ­ყვან პრო­დუქ­ცი­ას შო­რის არის "ცო­ცხა­ლი" ლაქ­ტო­ბაქ­ტე­რია GG-ის შემ­ცვე­ლი პრო­დუქ­ტია, რო­მე­ლიც ფუნ­ქცი­ო­ნა­ლურ პრო­დუქტს მი­ე­კუთ­ვნე­ბა. ამ სე­რი­ის პრო­დუქ­ცია "ვა­ლიო LGG"-ის (ელ­ჯი­ჯის) სე­რი­ით არის ცნო­ბი­ლი და და­დე­ბით ეფექტს ახ­დენს ადა­მი­ა­ნის ჯან­მრთე­ლო­ბა­ზე, ეხ­მა­რე­ბა კუჭ-ნაწ­ლა­ვის პრობ­ლე­მე­ბის მო­წეს­რი­გე­ბა­ში, აძ­ლი­ე­რებს იმუ­ნი­ნეტს, ებძრვის ინ­ფექ­ცი­ებ­სა და ორ­გა­ნიზ­მის ფუნ­ქცი­ურ მოშ­ლი­ლო­ბას. LGG-ის ბაქ­ტე­რი­ის შემ­ცვე­ლი პრო­დუქ­ტე­ბის გა­მოშ­ვე­ბა პირ­ვე­ლად სწო­რედ ფი­ნურ­მა კომ­პა­ნი­ამ და­ი­წყო ჯერ კი­დებ 90-იან წლებ­ში. დღეს "ვა­ლიო" ელ­ჯი­ჯის შე­მუ­შა­ვე­ბის პა­ტენტს ფლობს და ამ ბაქ­ტე­რი­ის გა­მო­ყე­ნე­ბის ლი­ცენ­ზი­ას ყი­დის.

ულაქ­ტო­ზო და და­ბალ­ლაქ­ტო­ზი­ა­ნი პრო­დუქ­ცი­ის გარ­და, "ვა­ლიო" აწარ­მო­ებს უგ­ლუ­ტე­ი­ნო პრო­დუქ­ცი­ას, სპე­ცი­ა­ლუ­რად ვე­გე­ტა­რი­ა­ნე­ლე­ბის­თვის გან­კუთ­ვნილ პრო­დუქ­ცი­ა­სა და და­ბა­ლი ცხი­მის შემ­ცვე­ლო­ბის მქო­ნე პრო­დუქ­ცი­ას.

კომ­პა­ნი­ის სტან­დარ­ტე­ბის თა­ნახ­მად, "ვა­ლი­ოს" პრო­დუქ­ტე­ბი E-ხა­რის­ხის ("ელი­ტა) რძის­გან მზად­დე­ბა. "ვა­ლი­ოს" რძე ხა­რის­ხის შე­მოწ­მე­ბის ყვე­ლა ჯაჭვს გა­დის - და­წყე­ბუ­ლი წარ­მო­ე­ბი­დან და ფერ­მა­ში რძის შე­ნახ­ვის­გან, დამ­თავ­რე­ბუ­ლი ქარ­ხა­ნა­ში ნედ­ლე­უ­ლის მი­ტა­ნით.

ფი­ნუ­რი კომ­პა­ნი­ის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი წარ­მა­ტე­ბა სწო­რედ ის არის, რომ ყო­ველ­თვის ფეხს უწყობს თა­ნა­მედ­რო­ვე­ო­ბას და პრაქ­ტი­კა­ში იყე­ნებს ახალ ტექ­ნო­ლო­გი­ებ­სა და ინო­ვა­ცი­ებს.

კომ­პა­ნი­ა­ში ასე­ვე ამ­ყო­ბენ, რომ მათი პრო­დუქ­ცია არ შე­ი­ცავს გენ­მო­დი­ფი­ცი­რე­ბულ ინ­გრე­დი­ენ­ტებს და ეკო­ლო­გი­უ­რად სუფ­თა პრო­დუქ­ტია. ასე­თი ტი­პის პრო­დუქ­ტებს ფი­ნუ­რი კომ­პა­ნია ტერ­მი­ნით Luomu აღ­ნიშ­ნავს, რაც იმა­ზე მი­უ­თი­თებს, რომ პრო­დუქ­ტი დამ­ზა­დე­ბუ­ლია პეს­ტი­ცი­დე­ბის, ზრდის რე­გუ­ლა­ტო­რე­ბი­სა და გენ­მო­დი­ფი­ცი­რე­ბუ­ლი პრო­დუქ­ტე­ბის გა­რე­შე.

ფი­ნეთ­ში, რო­მე­ლიც მსოფ­ლი­ო­ში ცნო­ბი­ლია, რო­გორც ერთ-ერთ ყვე­ლა­ზე სუფ­თა ქვე­ყა­ნა, სუფ­თა ჰა­ე­რი­თა და ნაკ­ლე­ბი გა­მო­ნა­ბოლ­ქვით, კა­ნო­ნით იკ­რძა­ლე­ბა ძრო­ხე­ბის კვე­ბი­სას გენ­მო­დი­ფი­ცი­რე­ბუ­ლი მი­წის გა­მო­ყე­ნე­ბა. ფი­ნეთ­ში, რო­გორც წესი, ძრო­ხე­ბის­თვის საკ­ვებ კორ­მას თა­ვად ის ფერ­მე­რე­ბი აწარ­მო­ე­ბენ, რომ­ლე­ბიც რძის წარ­მო­ე­ბით არი­ან და­კა­ვე­ბუ­ლი. ერთ ფი­ნურ ფერ­მა­ზე და­ახ­ლო­ე­ბით 30 ძრო­ხა და 35 ჰექ­ტარ­ზე გა­და­ჭი­მუ­ლი სა­ძოვ­რე­ბი მო­დის.

"ვა­ლი­ოს" ძრო­ხე­ბი ნა­ტუ­რა­ლუ­რი კორ­მით - ბა­ლა­ხი­თა და თი­ვით, სუფ­თა სა­ბა­ლა­ხო­ზე ან სი­ლო­სის ფორ­მით იკ­ვე­ბე­ბი­ან. უმაღ­ლე­სი ხა­რის­ხის ძრო­ხის რძის­გან და ცო­ცხა­ლი ხი­ლის და­მა­ტე­ბით მზად­დე­ბა "ვა­ლი­ოს" იო­გურ­ტე­ბი და მა­წო­ნი, რო­მე­ლიც სა­სარ­გებ­ლო მიკროფ­ლო­რას შე­ი­ცავს და არ ექ­ვემ­დე­ბა­რე­ბა თერ­მულ და­მუ­შა­ვე­ბას, ანუ ინარ­ჩუ­ნებს ყვე­ლა­ნა­ირ კე­თილს თვი­სე­ბა­სა და ვი­ტა­მინს.

სხვა კომ­პა­ნი­ის რძის პრო­დუქ­ტე­ბის­გან გან­სხვა­ვე­ბით, "ვა­ლი­ოს" პრო­დუქ­ცი­ის უპი­რა­ტე­სო­ბაა ისიც, რომ მათი ვადა და­ახ­ლო­ე­ბით 25 დღეა, რაც კი­დევ ერთხელ მი­უ­თი­თებს, რომ ეს პრო­დუქ­ცია მარ­თლაც ჯან­სა­ღი და ფრე­შია. სწო­რედ ამის გამო უკვე წლე­ბია ფი­ნუ­რი კომ­პა­ნია არა­ვის უთ­მობს ლი­დე­რის პო­ზი­ცი­ებს მსოფ­ლიო რძის ბა­ზარ­ზე. მის პრო­დუქ­ცი­ა­ზე მო­თხოვ­ნა კი სულ უფრო იზ­რდე­ბა რო­გორც მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხვა ქვეყ­ნებ­ში, ასე­ვე სა­ქარ­თვე­ლო­შიც.

ქარ­თვე­ლი მომ­ხმა­რე­ბელს უკვე რამ­დე­ნი­მე წე­ლია აქვს "ვა­ლი­ოს" პრო­დუქ­ცი­ის შე­ძე­ნის ფუ­ფუ­ნე­ბა. თუმ­ცა, თუ აქამ­დე ფი­ნუ­რი ბრენ­დი სა­ქარ­თვე­ლოს­თვის ბევ­რის­თვის მხო­ლოდ "ვი­ო­ლას" მდი­ნა­რი ყვე­ლით და კა­რა­ქით იყო ცნო­ბი­ლი, დღეს "ვა­ლი­ოს" ფარ­თო პრო­დუქ­ცი­ის არ­ჩე­ვა­ნი "ევ­როპ­რო­დუქ­ტის" სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­შია.

სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის ქსე­ლი "ევ­როპ­რო­დუქ­ტი" 3 მა­ღა­ზი­ას აერ­თი­ა­ნებს. მი­სა­მარ­თე­ბი: ცინ­ცა­ძის 56; ნუ­ცუ­ბი­ძის 129; აბა­ში­ძის 73

2015 წლის დე­კემ­ბერ­ში იგეგ­მე­ბა მე­ო­თხე მა­ღა­ზი­ის გახ­სნა ვე­რა­ზე, თარ­ხნიშ­ვი­ლი­სა და ხო­რა­ვას ქუ­ჩე­ბის კვე­თა­ზე.

(R)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ქართულ კომერციულ ბანკებში დაახლოებით 2 მილიარდი რუსული რუბლი ინახება

როგორი უნდა იყოს ხარისხიანი რძის პროდუქცია და რატომ ირჩევენ ფინურ რძის პროდუქტებს მსოფლიოში

როგორი უნდა იყოს ხარისხიანი რძის პროდუქცია და რატომ ირჩევენ ფინურ რძის პროდუქტებს მსოფლიოში

თანამედროვე ადამიანის ცხოვრების ტემპი და ხარისხი "ძველი" ჩვევებისგან გათავისუფლებას და ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრებას მოითხოვს, რაც პირველ რიგში სწორ, ხარისხიან და ჯანსაღ კვებას გულისხმობს. სწორი კვება კი რძისა და რძის პროდუქტების გარეშე ფაქტორივად, წარმოუდგენელია. მით უმეტეს თუ იმასაც გავითვალისწინებთ, რომ საკუთარ ჯანმრთელობაზე ზრუნვა ამ შემთხვევაში არცთუ ისე ძვირი სიამოვნებაა - საკმარისია მხოლოდ ნატურალური, მაღალი ხარისხის ძროხის რძისგან და ემულგატორების, კონსერვანტებისა და გლუტეინის გარეშე დამზადებული პროდუქციის შეძენა.

რძისა და რძის პროდუქტების გამოყენება ადამიანებმა პირველად საკვები მიზნით ჩვენს წელთაღრიცხვამდე მრავალი საუკუნით ადრე დაიწყეს, როდესაც შუა აღმოსავლეთში დასახლებულმა ტომებმა ცხვრისა და თხების მოშინაურება შეძლეს. მოგვიანებით კი თანამედროვე თურქეთის ტერიტორიაზე ადამიანებმა ძროხის მოწველა დაიწყეს და ასე დაამკვიდრეს ყოველდღიურ რაციონში ერთ-ერთი ყველაზე სასარგებლო პროდუქტი.

დღეს მსოფლიოში ნატურალური და ხარისხიანი რძის წარმოების მხრივ ჩრდილოეთ ევროპის ქვეყნები გამოირჩევიან. თუმცა, ამ ქვეყნებს შორის ფინეთი უპირობო ლიდერია. რძე და რძის პროდუქტები ფინეთის კვების კულტურის განუყოფელი ნაწილია ისევე, როგორც ქვეყნის სოფლის მეურნეობის მთავარი ბირთვი. ჩრდილოეთ ევროპის ამ ქვეყანაში სოფლის მეურნეობის პროდუქციის გაყიდვების თითქმის 50% სწორედ რძესა და რძის პროდუქტზე მოდის.

ბრისტოლისა და ჰელსინკის უნივერსიტეტის ერთ-ერთი ბოლო კვლევის თანახმად, ფინელების რძის პროდუქტებისადმი განსაკუთრებული სიყვარული უძველესი დროიდან იღებს სათავეს. ამავე კვლევის თანახმად, ფინეთის საშუალოსტატისტიკური მოსახლე წლიურად დაახლოებით 130 ლიტრ რძეს მოიხმარს. უმრავლესობა მათგანს კი ერთი ჭიქა რძის ან კეფირის დალევა სადილობის დროსაც წესად აქვს.

თითქმის საუკუნეა ფინური რძისა და რძის პროდუქტების სავიზიტო ბარათად კომპანია "ვალიო" იქცა, რომლის მიერ წარმოებულ პროდუქციაზე ადგილობრივი რძის პროდუქტების ბაზრის ლომის წილი მოდის.

კომპანია "ვალიო", რომელიც ფინურიდან თარგმანში "საუკეთესოს, ელიტურს" ნიშნავს, 1905 წელს შეიქმნა. კომპანიის აქტივების 100%-ს ფინელი ფერმერები ფლობენ, რომელთა რაოდენობა ქვეყნის მასშტაბით 8 ათასზე მეტია. კომპანიაში რძის წარმოება წლიურად თითქმის 1,9 მილიონ ტონას შეადგენს, რაც დღის განმავლობაში 5,5 მილიონი ლიტრია. დღეისათვის "ვალიოს" პროდუქციის ასორტიმენტი 800-ზე მეტი დასახელების პროდუქტს მოიცავს.

მსოფლიოს თითქმის ყველა ქვეყნის მომხმარებელი დღეს არჩევანს ფუნქციონალურ, ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტზე აკეთებს. მათი მოთხოვნების საპასუხოდ კომპანია "ვალიომ" რძის პროდუქტების მთელი რიგი სახეობა გამოუშვა, რომელიც ყველა ტიპის მომხმარებლის მოთხოვნას აკმაყოფილებს და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, სასარგებლო ეფექტი აქვს ჯანმრთელობაზე. სტატისტიკის საერთაშორისო სამსახურის მონაცემებით, კომპანიის პროდუქტი ევროპაში ყველაზე სუფთა რძისგან მზადდება.

"ვალიო" პირველი რძისმწარმოებელი კომპანიაა, რომელმაც ულაქტოზო პროდუქტები გამოუშვა, რომელიც ძერო Lactose-ის სერიის ქვეშ გამოდის. ამ სახის პროდუქცია იდეალურია მომხმარებლისთვის, რომელიც ლაქტოზას არ გამოიყენებს, თუმცა ამავდროულად "ვალიო ეილას" ულაქტოზო პროდუქტი ხარისხითა და გემოთი არაფრით ჩამოუვარდება ე.წ. ჩვეულბრივ, ფრეშ რძეს მიუხედავად იმისა, რომ ეს პროდუქცია 0,01%-ზე ნაკლებ ლაქტოზას შეიცავს.

წამყვან პროდუქციას შორის არის "ცოცხალი" ლაქტობაქტერია GG-ის შემცველი პროდუქტია, რომელიც ფუნქციონალურ პროდუქტს მიეკუთვნება. ამ სერიის პროდუქცია "ვალიო LGG"-ის (ელჯიჯის) სერიით არის ცნობილი და დადებით ეფექტს ახდენს ადამიანის ჯანმრთელობაზე, ეხმარება კუჭ-ნაწლავის პრობლემების მოწესრიგებაში, აძლიერებს იმუნინეტს, ებძრვის ინფექციებსა და ორგანიზმის ფუნქციურ მოშლილობას. LGG-ის ბაქტერიის შემცველი პროდუქტების გამოშვება პირველად სწორედ ფინურმა კომპანიამ დაიწყო ჯერ კიდებ 90-იან წლებში. დღეს "ვალიო" ელჯიჯის შემუშავების პატენტს ფლობს და ამ ბაქტერიის გამოყენების ლიცენზიას ყიდის.

ულაქტოზო და დაბალლაქტოზიანი პროდუქციის გარდა, "ვალიო" აწარმოებს უგლუტეინო პროდუქციას, სპეციალურად ვეგეტარიანელებისთვის განკუთვნილ პროდუქციასა და დაბალი ცხიმის შემცველობის მქონე პროდუქციას.

კომპანიის სტანდარტების თანახმად, "ვალიოს" პროდუქტები E-ხარისხის ("ელიტა) რძისგან მზადდება. "ვალიოს" რძე ხარისხის შემოწმების ყველა ჯაჭვს გადის - დაწყებული წარმოებიდან და ფერმაში რძის შენახვისგან, დამთავრებული ქარხანაში ნედლეულის მიტანით.

ფინური კომპანიის ერთ-ერთი მთავარი წარმატება სწორედ ის არის, რომ ყოველთვის ფეხს უწყობს თანამედროვეობას და პრაქტიკაში იყენებს ახალ ტექნოლოგიებსა და ინოვაციებს.

კომპანიაში ასევე ამყობენ, რომ მათი პროდუქცია არ შეიცავს გენმოდიფიცირებულ ინგრედიენტებს და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტია. ასეთი ტიპის პროდუქტებს ფინური კომპანია ტერმინით Luomu აღნიშნავს, რაც იმაზე მიუთითებს, რომ პროდუქტი დამზადებულია პესტიციდების, ზრდის რეგულატორებისა და გენმოდიფიცირებული პროდუქტების გარეშე.

ფინეთში, რომელიც მსოფლიოში ცნობილია, როგორც ერთ-ერთ ყველაზე სუფთა ქვეყანა, სუფთა ჰაერითა და ნაკლები გამონაბოლქვით, კანონით იკრძალება ძროხების კვებისას გენმოდიფიცირებული მიწის გამოყენება. ფინეთში, როგორც წესი, ძროხებისთვის საკვებ კორმას თავად ის ფერმერები აწარმოებენ, რომლებიც რძის წარმოებით არიან დაკავებული. ერთ ფინურ ფერმაზე დაახლოებით 30 ძროხა და 35 ჰექტარზე გადაჭიმული საძოვრები მოდის.

"ვალიოს" ძროხები ნატურალური კორმით - ბალახითა და თივით, სუფთა საბალახოზე ან სილოსის ფორმით იკვებებიან. უმაღლესი ხარისხის ძროხის რძისგან და ცოცხალი ხილის დამატებით მზადდება "ვალიოს" იოგურტები და მაწონი, რომელიც სასარგებლო მიკროფლორას შეიცავს და არ ექვემდებარება თერმულ დამუშავებას, ანუ ინარჩუნებს ყველანაირ კეთილს თვისებასა და ვიტამინს.

სხვა კომპანიის რძის პროდუქტებისგან განსხვავებით, "ვალიოს" პროდუქციის უპირატესობაა ისიც, რომ მათი ვადა დაახლოებით 25 დღეა, რაც კიდევ ერთხელ მიუთითებს, რომ ეს პროდუქცია მართლაც ჯანსაღი და ფრეშია. სწორედ ამის გამო უკვე წლებია ფინური კომპანია არავის უთმობს ლიდერის პოზიციებს მსოფლიო რძის ბაზარზე. მის პროდუქციაზე მოთხოვნა კი სულ უფრო იზრდება როგორც მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებში, ასევე საქართველოშიც.

ქართველი მომხმარებელს უკვე რამდენიმე წელია აქვს "ვალიოს" პროდუქციის შეძენის ფუფუნება. თუმცა, თუ აქამდე ფინური ბრენდი საქართველოსთვის ბევრისთვის მხოლოდ "ვიოლას" მდინარი ყველით და კარაქით იყო ცნობილი, დღეს "ვალიოს" ფართო პროდუქციის არჩევანი "ევროპროდუქტის" სუპერმარკეტებშია.

სუპერმარკეტების ქსელი "ევროპროდუქტი" 3 მაღაზიას აერთიანებს. მისამართები: ცინცაძის 56; ნუცუბიძის 129; აბაშიძის 73

2015 წლის დეკემბერში იგეგმება მეოთხე მაღაზიის გახსნა ვერაზე, თარხნიშვილისა და ხორავას ქუჩების კვეთაზე.

(R)

აზერბაიჯანის ტურიზმის საბჭო თბილისში ვიზიტორთა ცენტრ „Azerbaijan.Travel”-ს ხსნის

“დანკინში“ WOLT – ით შეკვეთისას Pickup სერვისი დაიწყო

როგორ მზადდება სახის მოვლის საშუალებები ლოკოკინისგან და რა განსაკუთრებულ თვისებებს შეიცავს ისინი