საზოგადოება
პოლიტიკა

11

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

მთვარის მეთექვსმეტე დღე დაიწყება 23:24-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია – შეინარჩუნეთ ბალანსი. კარგია ვარჯიში. სასარგებლოა ყველაფრის გაწმენდა, მოწესრიგება. დაასრულეთ დაუსრულებელი დავალებები. კარგია მიღწეული პოზიციების გაძლიერება. უფროსებმა არ მოსთხოვოთ ზედმეტ მიღწევები ქვეშევრდომებს. გადადეთ სერიოზული საქმეები. მოერიდეთ აურზაურსა და სტრესს. ყურადღება მიაქციეთ თქვენი სამუშაო ადგილის კომფორტულ მოწყობას. დაკავდით შემოქმედებით, მუსიკით და პოეზიით. არ არის რეკომენდებული ცხოველური საკვების, სოკოსა და პარკოსნების მიღება.
სპორტი
Faceამბები
სამართალი
სამხედრო
მოზაიკა
კონფლიქტები
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"როცა ხვდები, რომ ბავშვი არაა შენი შვილისნაირი, გაიხედე გვერდზე, ხომ შეიძლება, არა?" - ინტერვიუ დედასთან, რომლის შვილსაც აუტიზმი აქვს
"როცა ხვდები, რომ ბავშვი არაა შენი შვილისნაირი, გაიხედე გვერდზე, ხომ შეიძლება, არა?" - ინტერვიუ დედასთან, რომლის შვილსაც აუტიზმი აქვს

ინ­კლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბა ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში სხვა­დას­ხვა სა­ხის პრობ­ლე­მას­თა­ნაა და­კა­ში­რე­ბუ­ლი. გა­ნათ­ლე­ბაც რომ იქით იყოს, სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მიდ­გო­მა "გან­სხვა­ვე­ბულ" ბავ­შვებ­თან ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში არაა ჯან­სა­ღი. გთა­ვა­ზობთ იმ დე­დის ინ­ტერ­ვი­უს, რომ­ლის შვილ­საც აუ­ტიზ­მი აქვს. რო­გორც ხა­თუ­ნა ავ­სა­ჯა­ნიშ­ვი­ლი ამ­ბობს, ად­ვი­ლი არაა გყავ­დეს გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი შვი­ლი, როცა ქუ­ჩა­ში ყვე­ლას ვერ აუხ­სნი შენი პრობ­ლე­მის შე­სა­ხებ. სა­ზო­გა­დო­ე­ბის და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში არა­თუ არა­ჯან­სა­ღი, გუ­ლის მომ­კვლე­ლი­ცაა.

- მყავს ორი შვი­ლი, აქე­დან ერთ-ერთს, ათი წლის ბი­ჭუ­ნას აუ­ტიზ­მის დი­აგ­ნო­ზი აქვს. სკო­ლამ­დე დავ­დი­ო­დით სა­ჯა­რო ბაღ­ში, სა­დაც ჰყავ­დათ ფსი­ქო­ლო­გი და ასე­ვე გუ­გას დაჰ­ყვე­ბო­და თე­რა­პევ­ტი, რო­მე­ლიც ეხ­მა­რე­ბო­და სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში ჩარ­თვა­ში. თუმ­ცა, მას არ სჭირ­დე­ბო­და არა­ნა­ი­რი მიხ­მა­რე­ბა, ჰქონ­და ტუ­ა­ლე­ტის ჩვე­ვე­ბი, არა­ვის მი­მართ არ იყო აგ­რე­სი­უ­ლი, მაგ­რამ ჩემი სურ­ვი­ლი გახ­ლდათ, ბავ­შვებ­თან მე­ტად ეკონ­ტაქ­ტა და სწო­რედ ამი­ტომ გა­დავ­წყვი­ტე, ჰყო­ლო­და სპე­ცი­ა­ლუ­რად მი­მაგ­რე­ბუ­ლი ფსი­ქო­ლოგ-თე­რა­პევ­ტი, რო­მე­ლიც ამა­ში და­ეხ­მა­რე­ბო­და. ბა­ღის დი­რექ­ცი­ის­გან არ ყო­ფი­ლა წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბა, თუმ­ცა ვიცი, რომ სხვა მშობ­ლებს ჰქონ­დათ სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო აზრი და პრობ­ლე­მაც, მაგ­რამ ჩვენ ეს უშუ­ა­ლოდ არ შეგ­ვხე­ბია. ბა­ღის შემ­დეგ გა­და­ვი­ნაც­ვლეთ სკო­ლა­ში, სა­დაც ნამ­დვი­ლად შევ­ხვდით წი­ნა­აღ­მდე­გო­ბებს. სკო­ლის არც ერთი პე­და­გო­გი არ იყო მზად, რომ მი­ე­ღო და გამ­კლა­ვე­ბო­და აუ­ტიზ­მით და­ა­ვა­დე­ბულ ბავ­შვს. სა­ნამ სკო­ლას შე­ვარ­ჩევ­დი, ბევ­რი ვი­ფიქ­რე და ვი­ღელ­ვე. ერ­თმნიშ­ვნე­ლოვ­ნად გა­მოვ­რი­ცხე სპე­ცი­ა­ლუ­რი სკო­ლა, რად­გან ჩავ­თვა­ლე, რომ ჩემს შვილს არ ჰქონ­და სა­ჭი­რო­ე­ბა, ევლო სპე­ცი­ა­ლი­ზე­ბულ სკო­ლა­ში. რა­ტომ? იმი­ტომ რომ მას ჰქონ­და უნა­რი დამ­ჯდა­რი­ყო გაკ­ვე­თილ­ზე, ჰქონ­და მზა­ო­ბა ციფ­რებ­თან, ასო­ებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით, სწო­რედ ამი­ტომ ვი­ფიქ­რე, რომ ჯან­სა­ღი გა­რე­მო­დან უფრო მე­ტის სწავ­ლას შეძ­ლებ­და, ვიდ­რე სპე­ცი­ა­ლი­ზე­ბუ­ლი სკო­ლი­დან. ზო­გა­დად, ბავ­შვი ვი­თარ­დე­ბა ასე, და­ი­ნა­ხავს და სწავ­ლობს, შე­სა­ბა­მი­სად მინ­დო­და, ჩემს შვილ­საც და­ნახ­ვით ეს­წავ­ლა. სი­მარ­თლე გი­თხრათ, სპეც. სკო­ლის არ­სე­ბო­ბა არ მომ­წონს, არ მომ­წონს აზრი, რომ უნდა არ­სე­ბობ­დეს გან­ყე­ნე­ბუ­ლი "კუნ­ძუ­ლი", სა­დაც ასე­თი დარ­ღვე­ვის ბავ­შვე­ბი უნდა და­დი­ო­დე­ნენ. ვთვლი, რომ უნდა მოხ­დეს შე­ზღუ­დუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის ბავ­შვე­ბის და­ყო­ფა, თუკი მძი­მე ფორ­მა აქვს, მა­შინ ის უნდა იყოს ინ­ტეგ­რი­რე­ბულ კლას­ში, სწო­რედ იქ უნდა იყ­ვნენ რთუ­ლი ფორ­მის ბავ­შვე­ბი, რათა მათ ნელ-ნელა, რამ­დე­ნა­დაც ბავ­შვი თა­ვად მის­ცემს სა­შუ­ა­ლე­ბას, შე­ა­პა­რონ ჩვე­უ­ლებ­რი­ვი სას­კო­ლო პრო­ცე­სი.

მოკ­ლედ, ჩემი შვი­ლის შემ­თხვე­ვა­ში, ჩავ­თვა­ლე, რომ ის შეძ­ლებ­და გაკ­ვე­თილ­ზე ჯდო­მას და არც შევ­მცდარ­ვარ. პირ­ველ კლას­ში 35 წუ­თი­ა­ნი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი იყო, ამ დრო­ის ერთ ად­გილ­ზე გა­ტა­რე­ბა თავი

დან ყვე­ლა პირ­ველკ­ლა­სელს უჭირს, მაგ­რამ რამ­დე­ნი­მე კვი­რა­ში ჩემი შვი­ლი, ისე­ვე რო­გორც მისი და­ნარ­ჩე­ნი კლა­სე­ლე­ბი, მი­ეჩ­ვია ამ რე­ჟიმს.

გაგ­რძე­ლე­ბა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უკონტროლო ვითარება ლოს-ანჯელესის ქუჩებში - პოლიციასა და მომიტინგეებს შორის შეტაკებები გრძელდება

"როცა ხვდები, რომ ბავშვი არაა შენი შვილისნაირი, გაიხედე გვერდზე, ხომ შეიძლება, არა?" - ინტერვიუ დედასთან, რომლის შვილსაც აუტიზმი აქვს

"როცა ხვდები, რომ ბავშვი არაა შენი შვილისნაირი, გაიხედე გვერდზე, ხომ შეიძლება, არა?" - ინტერვიუ დედასთან, რომლის შვილსაც აუტიზმი აქვს

ინკლუზიური განათლება ჩვენს ქვეყანაში სხვადასხვა სახის პრობლემასთანაა დაკაშირებული. განათლებაც რომ იქით იყოს, საზოგადოების მიდგომა "განსხვავებულ" ბავშვებთან ხშირ შემთხვევაში არაა ჯანსაღი. გთავაზობთ იმ დედის ინტერვიუს, რომლის შვილსაც აუტიზმი აქვს. როგორც ხათუნა ავსაჯანიშვილი ამბობს, ადვილი არაა გყავდეს განსხვავებული შვილი, როცა ქუჩაში ყველას ვერ აუხსნი შენი პრობლემის შესახებ. საზოგადოების დამოკიდებულება ხშირ შემთხვევაში არათუ არაჯანსაღი, გულის მომკვლელიცაა.

- მყავს ორი შვილი, აქედან ერთ-ერთს, ათი წლის ბიჭუნას აუტიზმის დიაგნოზი აქვს. სკოლამდე დავდიოდით საჯარო ბაღში, სადაც ჰყავდათ ფსიქოლოგი და ასევე გუგას დაჰყვებოდა თერაპევტი, რომელიც ეხმარებოდა საგაკვეთილო პროცესში ჩართვაში. თუმცა, მას არ სჭირდებოდა არანაირი მიხმარება, ჰქონდა ტუალეტის ჩვევები, არავის მიმართ არ იყო აგრესიული, მაგრამ ჩემი სურვილი გახლდათ, ბავშვებთან მეტად ეკონტაქტა და სწორედ ამიტომ გადავწყვიტე, ჰყოლოდა სპეციალურად მიმაგრებული ფსიქოლოგ-თერაპევტი, რომელიც ამაში დაეხმარებოდა. ბაღის დირექციისგან არ ყოფილა წინააღმდეგობა, თუმცა ვიცი, რომ სხვა მშობლებს ჰქონდათ საწინააღმდეგო აზრი და პრობლემაც, მაგრამ ჩვენ ეს უშუალოდ არ შეგვხებია. ბაღის შემდეგ გადავინაცვლეთ სკოლაში, სადაც ნამდვილად შევხვდით წინააღმდეგობებს. სკოლის არც ერთი პედაგოგი არ იყო მზად, რომ მიეღო და გამკლავებოდა აუტიზმით დაავადებულ ბავშვს. სანამ სკოლას შევარჩევდი, ბევრი ვიფიქრე და ვიღელვე. ერთმნიშვნელოვნად გამოვრიცხე სპეციალური სკოლა, რადგან ჩავთვალე, რომ ჩემს შვილს არ ჰქონდა საჭიროება, ევლო სპეციალიზებულ სკოლაში. რატომ? იმიტომ რომ მას ჰქონდა უნარი დამჯდარიყო გაკვეთილზე, ჰქონდა მზაობა ციფრებთან, ასოებთან დაკავშირებით, სწორედ ამიტომ ვიფიქრე, რომ ჯანსაღი გარემოდან უფრო მეტის სწავლას შეძლებდა, ვიდრე სპეციალიზებული სკოლიდან. ზოგადად, ბავშვი ვითარდება ასე, დაინახავს და სწავლობს, შესაბამისად მინდოდა, ჩემს შვილსაც დანახვით ესწავლა. სიმართლე გითხრათ, სპეც. სკოლის არსებობა არ მომწონს, არ მომწონს აზრი, რომ უნდა არსებობდეს განყენებული "კუნძული", სადაც ასეთი დარღვევის ბავშვები უნდა დადიოდენენ. ვთვლი, რომ უნდა მოხდეს შეზღუდული შესაძლებლობების ბავშვების დაყოფა, თუკი მძიმე ფორმა აქვს, მაშინ ის უნდა იყოს ინტეგრირებულ კლასში, სწორედ იქ უნდა იყვნენ რთული ფორმის ბავშვები, რათა მათ ნელ-ნელა, რამდენადაც ბავშვი თავად მისცემს საშუალებას, შეაპარონ ჩვეულებრივი სასკოლო პროცესი.

მოკლედ, ჩემი შვილის შემთხვევაში, ჩავთვალე, რომ ის შეძლებდა გაკვეთილზე ჯდომას და არც შევმცდარვარ. პირველ კლასში 35 წუთიანი გაკვეთილები იყო, ამ დროის ერთ ადგილზე გატარება თავი

დან ყველა პირველკლასელს უჭირს, მაგრამ რამდენიმე კვირაში ჩემი შვილი, ისევე როგორც მისი დანარჩენი კლასელები, მიეჩვია ამ რეჟიმს.

გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია