პოლიტიკა

10

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის მეთხუთმეტე დღე დაიწყება 22:19-ზე, მთვარე მშვილდოსანშია – ენერგიული დღეა. ჯობია ემოციების მოთვინიერება, ვნებების აღკვეთა და თვითდისციპლინის გაძლიერება დაიწყება. მოიქეცით მშვიდად. მნიშვნელოვანი არაფერი გააკეთო. დაიწყეთ მარტივი ამოცანები, რომლებიც არ საჭიროებს ზედმეტ ძალისხმევას. ყურადღება მიაქციეთ საინტერესო იდეებს, შესაძლოა სამომავლოდ გამოგადგეთ. არ არის რეკომენდებული გამოიჩინოთ ამბიცია. გადაიტანოთ პასუხისმგებლობა სხვა ადამიანებზე. ჩაერთოთ ფინანსურ ოპერაციებში. მნიშვნელოვანი მოლაპარაკებების წარმოება. დღეს მოხმარებული პროდუქტები უნდა იყოს მაღალი ხარისხის და ახალი. უმჯობესია უარი თქვათ ძლიერ ჩაის, ყავასა და ალკოჰოლურ სასმელებზე.
სამხედრო
Faceამბები
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"თუ ინვესტიცია იმის მიხედვით განვასხვავეთ - რუსულია თუ ფრანგული, ქვეყნის განვითარება რთული იქნება" - "ბილაინის" გენერალური დირექტორი
"თუ ინვესტიცია იმის მიხედვით განვასხვავეთ - რუსულია თუ ფრანგული, ქვეყნის განვითარება რთული იქნება" - "ბილაინის" გენერალური დირექტორი

ეს არის კომ­პა­ნია, რომ­ლის მომ­სა­ხუ­რე­ბი­თაც მი­ლი­ონ­ზე მეტი აბო­ნენ­ტი სარ­გებ­ლობს. გა­და­ცე­მა ბიზ­ნეს PRESS-მა ამ­ჯე­რად კომ­პა­ნია "ბი­ლა­ი­ნის" გე­ნე­რა­ლურ დი­რექ­ტორს, გი­ორ­გი ტყე­შე­ლაშ­ვილს უმას­პინ­ძლა.

რო­გო­რია კონ­კუ­რენ­ცია ფი­ჭუ­რი კავ­შირ­გაბ­მუ­ლო­ბის ბა­ზარ­ზე და რო­გო­რია ომე­ბი მო­ბი­ლურ ოპე­რა­ტო­რებს შო­რის, ამის შე­სა­ხებ გა­და­ცე­მის ბეჭ­დუ­რი ვერ­სი­ი­დან შე­ი­ტყობთ.

- ძა­ლი­ან ბევ­რმა არ იცის, რომ ბა­ზარ­ზე "ბი­ლა­ი­ნის" ბრენ­დი ოპე­რი­რებს, მაგ­რამ მის ზურგს უკან კომ­პა­ნია "მო­ბი­ტე­ლი" დგას. აბო­ნენ­ტე­ბის უმე­ტე­სო­ბა ამ ბრენ­დს, რო­გორც "ბი­ლი­ანს", ისე იც­ნობს. ბაზ­რით და­ინ­ტე­რე­სე­ბა "მო­ბი­ტე­ლის­გან" 2006 წელს წა­მო­ვი­და. რა იყო ინ­ტე­რე­სის მთა­ვა­რი სა­ფუძ­ვე­ლი?

- პირ­ველ რიგ­ში, მინ­და გი­თხრათ, რომ "შპს მო­ბი­ტე­ლი" ისე­თი­ვე შემ­თხვე­ვაა, რო­გორც ყვე­ლა სხვა ქვე­ყა­ნა­ში, სა­დაც "ბი­ლა­ი­ნი" არ­სე­ბობს და ყვე­ლა შპს-ს სხვა­დას­ხვა სა­ხე­ლი ჰქვია. შპს-ს და­სა­ხე­ლე­ბას არ აქვს მნიშ­ვნე­ლო­ბა და ვი­გუ­ლის­ხმოთ, რომ ეს არის "ბი­ლა­ი­ნი". ზო­გა­დად, "ბი­ლა­ი­ნი" შე­დის ე.წ. კომ­პა­ნი­ა­თა ჯგუფ­ში, რო­მელ­საც ჰქვია "ვიმ­პელ­კო­მი". ეს არის მსოფ­ლიო მას­შტა­ბის ოპე­რა­ტო­რი, რო­მე­ლიც დღეს 12 ქვე­ყა­ნა­ში მოღ­ვა­წე­ობს - და­სავ­ლეთ ევ­რო­პი­დან და­წყე­ბუ­ლი, შო­რე­უ­ლი აღ­მო­სავ­ლე­თით დამ­თავ­რე­ბუ­ლი. ერთ-ერთი პირ­ვე­ლი კომ­პა­ნი­აა პოსტსაბ­ჭო­თა სივ­რცი­დან, რო­მე­ლიც ნიუ იორ­კის სა­ფონ­დო ბირ­ჟა­ზე გა­ვი­და. კომ­პა­ნი­ის სა­თა­ვო ოფი­სი ამ­სტერ­დამ­ში მდე­ბა­რე­ობს. სა­ქარ­თვე­ლო­თი და­ინ­ტე­რე­სე­ბა ცოტა უფრო ადრე მოხ­და - 2006 წელს კომ­პა­ნი­ამ და­ი­წყო სა­ბა­ზო სად­გუ­რე­ბი­სა და მომ­სა­ხუ­რე­ბი­სათ­ვის სა­ჭი­რო ინფრას­ტრუქ­ტუ­რის მშე­ნებ­ლო­ბა.

-გა­ვიხ­სე­ნოთ, ეს რა პე­რი­ო­დია. ამ დრო­ის­თვის ბა­ზარ­ზე დუ­ო­პო­ლი­აა. და ბა­ზარს ორი ოპე­რა­ტო­რი - "ჯე­ო­სე­ლი" და "მაგ­თი" იყოფს. რა­ტომ გა­რის­კა "ვიმ­პელ­კომ­მა" შე­მო­სუ­ლი­ყო ბაზ­რა­ზე, სა­დაც რე­ა­ლუ­რად წი­ლე­ბი უკვე გა­და­ნა­წი­ლე­ბუ­ლი იყო?

- ნამ­დვი­ლად ასე იყო. მა­ნამ­დე თით­ქმის 2-წლი­ა­ნი დუ­ო­პო­ლია გვქონ­და. შე­სა­ბა­მი­სად, იყო გა­მოწ­ვე­ვა, რომ გა­მო­ჩე­ნი­ლი­ყო მე­სა­მე ოპე­რა­ტო­რი, რო­მელ­საც ნუ­ლი­დან უნდა და­ე­წყო ოპე­რი­რე­ბა და ბაზ­რის წილი აგ­რე­სი­უ­ლად მი­ე­ღო. აქ­ცი­ო­ნე­რებ­მა ჩათ­ვა­ლეს, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს ბა­ზა­რი სა­ინ­ტე­რე­სო იყო - ქვეყ­ნის გან­ვი­თა­რე­ბის დი­ნა­მი­კა აჩ­ვე­ნებ­და, რომ სა­ინ­ტე­რე­სოდ ვი­თარ­დე­ბო­და ქვე­ყა­ნა, ბიზ­ნე­სი. მათ მი­ი­ღეს ეს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა, შე­მო­სუ­ლიყ­ვნენ და და­ე­წყოთ ოპე­რი­რე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს ბა­ზარ­ზე.

- ბა­ზარ­ზე "ბი­ლა­ი­ნის" შე­მოს­ვლამ­დე საკ­მა­ოდ მა­ღა­ლი ტა­რი­ფე­ბი იყო მო­ბი­ლუ­რი მომ­სა­ხუ­რე­ბის­თვის. კომ­პა­ნია "ბი­ლა­ი­ნის" მთა­ვა­რი მე­სი­ჯი რა იყო, რა იყო კონ­კუ­რენ­ცი­ის მთა­ვა­რი მარ­ცვა­ლი - ის შე­მო­დი­ო­და და­ბა­ლი ფა­სე­ბით და გა­უ­წევ­და კონ­კუ­რენ­ცი­ას უკვე არ­სე­ბულ კომ­პა­ნი­ებს?

- ძა­ლი­ან კარ­გი შე­კი­თხვაა. თქვენ ახ­სე­ნეთ ტა­რი­ფი,

ეს ცნე­ბა, ზო­გა­დად "ბი­ლა­ინ­მა" და­ნერ­გა სა­ქარ­თვე­ლო­ში. რა თქმა უნდა, მა­ღა­ლი ტა­რი­ფე­ბი იყო. 28,8 თეთ­რი ღირ­და ერთი წუთი სა­სა­უბ­რო დრო, რაც არ შე­ე­სა­ბა­მე­ბო­და რე­ა­ლურ სუ­რათს, ხარ­ჯე­ბი­სა და შე­მო­სავ­ლე­ბის თა­ნა­ფარ­დო­ბით.

- ანუ, კომ­პა­ნი­ე­ბი ზე­მო­გე­ბებ­ზე მუ­შა­ობ­დნენ?

- არ ვიცი, სხვის ფი­ნან­სურ ან­გა­რიშ­გეგ­მა­ში მე ვერ ჩა­ვე­რე­ვი. დიდ პა­ტივს ვცემ კონ­კუ­რენ­ტებს და მათ ან­გა­რიშ­გე­ბას კო­მენ­ტი­რე­ბას ვერ გა­ვუ­კე­თებ. თუმ­ცა მი­მაჩ­ნია, რომ 28,8 თეთ­რი ერთი წუთი სა­სა­უბ­რო დრო­ის სა­ნაც­ვლოდ მა­ღა­ლი ტა­რი­ფია.

იხი­ლეთ გაგ­რძე­ლე­ბა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
უკონტროლო ვითარება ლოს-ანჯელესის ქუჩებში - პოლიციასა და მომიტინგეებს შორის შეტაკებები გრძელდება

"თუ ინვესტიცია იმის მიხედვით განვასხვავეთ - რუსულია თუ ფრანგული, ქვეყნის განვითარება რთული იქნება" - "ბილაინის" გენერალური დირექტორი

"თუ ინვესტიცია იმის მიხედვით განვასხვავეთ - რუსულია თუ ფრანგული, ქვეყნის განვითარება რთული იქნება" - "ბილაინის" გენერალური დირექტორი

ეს არის კომპანია, რომლის მომსახურებითაც მილიონზე მეტი აბონენტი სარგებლობს. გადაცემა ბიზნეს PRESS-მა ამჯერად კომპანია ”ბილაინის” გენერალურ დირექტორს, გიორგი ტყეშელაშვილს უმასპინძლა.

როგორია კონკურენცია ფიჭური კავშირგაბმულობის ბაზარზე და როგორია ომები მობილურ ოპერატორებს შორის, ამის შესახებ გადაცემის ბეჭდური ვერსიიდან შეიტყობთ.

- ძალიან ბევრმა არ იცის, რომ ბაზარზე ”ბილაინის” ბრენდი ოპერირებს, მაგრამ მის ზურგს უკან კომპანია ”მობიტელი” დგას. აბონენტების უმეტესობა ამ ბრენდს, როგორც ”ბილიანს”, ისე იცნობს. ბაზრით დაინტერესება ”მობიტელისგან” 2006 წელს წამოვიდა. რა იყო ინტერესის მთავარი საფუძველი?

- პირველ რიგში, მინდა გითხრათ, რომ ”შპს მობიტელი” ისეთივე შემთხვევაა, როგორც ყველა სხვა ქვეყანაში, სადაც ”ბილაინი” არსებობს და ყველა შპს-ს სხვადასხვა სახელი ჰქვია. შპს-ს დასახელებას არ აქვს მნიშვნელობა და ვიგულისხმოთ, რომ ეს არის ”ბილაინი”. ზოგადად, ”ბილაინი” შედის ე.წ. კომპანიათა ჯგუფში, რომელსაც ჰქვია ”ვიმპელკომი”. ეს არის მსოფლიო მასშტაბის ოპერატორი, რომელიც დღეს 12 ქვეყანაში მოღვაწეობს - დასავლეთ ევროპიდან დაწყებული, შორეული აღმოსავლეთით დამთავრებული. ერთ-ერთი პირველი კომპანიაა პოსტსაბჭოთა სივრციდან, რომელიც ნიუ იორკის საფონდო ბირჟაზე გავიდა. კომპანიის სათავო ოფისი ამსტერდამში მდებარეობს. საქართველოთი დაინტერესება ცოტა უფრო ადრე მოხდა - 2006 წელს კომპანიამ დაიწყო საბაზო სადგურებისა და მომსახურებისათვის საჭირო ინფრასტრუქტურის მშენებლობა.

-გავიხსენოთ, ეს რა პერიოდია. ამ დროისთვის ბაზარზე დუოპოლიაა. და ბაზარს ორი ოპერატორი - ”ჯეოსელი” და ”მაგთი” იყოფს. რატომ გარისკა ”ვიმპელკომმა” შემოსულიყო ბაზრაზე, სადაც რეალურად წილები უკვე გადანაწილებული იყო?

- ნამდვილად ასე იყო. მანამდე თითქმის 2-წლიანი დუოპოლია გვქონდა. შესაბამისად, იყო გამოწვევა, რომ გამოჩენილიყო მესამე ოპერატორი, რომელსაც ნულიდან უნდა დაეწყო ოპერირება და ბაზრის წილი აგრესიულად მიეღო. აქციონერებმა ჩათვალეს, რომ საქართველოს ბაზარი საინტერესო იყო - ქვეყნის განვითარების დინამიკა აჩვენებდა, რომ საინტერესოდ ვითარდებოდა ქვეყანა, ბიზნესი. მათ მიიღეს ეს გადაწყვეტილება, შემოსულიყვნენ და დაეწყოთ ოპერირება საქართველოს ბაზარზე.

- ბაზარზე ”ბილაინის” შემოსვლამდე საკმაოდ მაღალი ტარიფები იყო მობილური მომსახურებისთვის. კომპანია ”ბილაინის” მთავარი მესიჯი რა იყო, რა იყო კონკურენციის მთავარი მარცვალი - ის შემოდიოდა დაბალი ფასებით და გაუწევდა კონკურენციას უკვე არსებულ კომპანიებს?

- ძალიან კარგი შეკითხვაა. თქვენ ახსენეთ ტარიფი,

ეს ცნება, ზოგადად ”ბილაინმა” დანერგა საქართველოში. რა თქმა უნდა, მაღალი ტარიფები იყო. 28,8 თეთრი ღირდა ერთი წუთი სასაუბრო დრო, რაც არ შეესაბამებოდა რეალურ სურათს, ხარჯებისა და შემოსავლების თანაფარდობით.

- ანუ, კომპანიები ზემოგებებზე მუშაობდნენ?

- არ ვიცი, სხვის ფინანსურ ანგარიშგეგმაში მე ვერ ჩავერევი. დიდ პატივს ვცემ კონკურენტებს და მათ ანგარიშგებას კომენტირებას ვერ გავუკეთებ. თუმცა მიმაჩნია, რომ 28,8 თეთრი ერთი წუთი სასაუბრო დროის სანაცვლოდ მაღალი ტარიფია.

იხილეთ გაგრძელება

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია