საქართველოს საექსპორტო კალათაში ცვლილებებია - გარკვეული პროდუქციის ექსპორტი მცირდება, მაგრამ ჩნდება ახალი პროდუქტები, რომელთა ექსპორტი იზრდება.
bpn.ge დაინტერესდა, რას ფიქრობენ საქართველოს ეკონომიკის ექსპერტები მსოფლიოში ქართული პროდუქციის საექსპორტო პოტენციალზე და რომელ პროდუქტებს მიიჩნევენ პერსპექტიულად. საინტერესოა, თუ რა პროექტებს ახორციელებს ეკონომიკის სამინისტრო იმისთვის, რომ საქართველოში წარმოებულმა ამა თუ იმ პროდუქციამ მნიშვნელოვანი ადგილი დაიკავოს მსოფლიო ბაზარზე.
ეკონომიკის ექსპერტის, სოსო არჩვაძის თქმით, საქართველოს ბევრი პროდუქტი აქვს, მაგრამ მცირე რაოდენობით: "ჩვენ ცოტ-ცოტა ყველაფერი გვაქვს, მაგრამ ისეთი, როგორიც მაგალითად თურქმენეთს აქვს ნავთობი, გაზი, უზბეკეთს - ბამბა, რუსეთს - ენერგომატარებლები და ასე შემდეგ, ჩვენ ასეთი არ გავქვს."
თუმცა, მისივე თქმით, არსებობს გარკვეული პერსპექტივები მსოფლიო ბაზარზე. ეკონომიკის ექსპერტი რამდენიმე პროდუქტს ასახელებს, რომლებსაც მსოფლიო ბაზარზე გარკვეული პოზიციების დაკავება შეუძლიათ, მათ შორის თხილის, მინერალურ წყლებსა და ღვინოს. "ღვინო, უკვე არა მარტო ჩრდილოეთის და დასავლეთის, არამედ აღმოსავლეთის მიმართულებითაც დაიძრა - იგივე ჩინეთის მიმართულებით. ასევე მნიშნელოვანი პოტენციალი აქვს მანგანუმს და ქიმიური მრეწველობის პროდუქციას, საქართველოს მტკნარ წყლებს. საუბრობენ საქართველოს მტკნარი წყლების ექსპორტზე. თუმცა ეს ბაზარი სტრუქტურირებულია და იქ ახალი მოთამაშის შესვლას გაშლილი ხელებით ნამდვილად არ ელიან", - აღნიშნავს სოსო არჩვაძე.
მისივე თქმით, ქართული პროდუქციის მსოფლიო ბაზარზე ექსპორტის საკითხი კომპლექსურ მუშაობს და დიდ დროს მოითხოვს. "ზოგადად, ეს მთელი პროცესია და მუშაობაა სააჭირო - ქვეყნის რეკლამიდან დაწყებული, პროდუქციის ხარისხის გაუმჯობესებით დამთავრებული. ასევე, მარკეტინგული სვლებით შეიძლება გარკვეული შედეგის მიღება. ჩვენ არ უნდა განვეწყოთ ნახტომისებური წინსვლისთვის. ეს არის ნაბიჯ-ნაბიჯ წინსვლისკენ ორიენტაცია", - აღნიშნავს სოსო არჩვაძე.