პოლიტიკა
მსოფლიო
სამხედრო

31

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

კვირა, მთვარის მეექვსე დღე დაიწყება 10:27-ზე, მთვარე ლომშია – მარტოობისა და თავმდაბლობის დღეა. ინტუიცია მძაფრდება. კარგია სუნთქვითი ვარჯიში და არომათერაპია. კარგია ზედა სასუნთქი გზებისა და ბრონქების გაწმენდა. რეკომენდებულია: მოაგვარეთ მატერიალური და ფულადი საკითხები. აკეთეთ საქმე. გამოავლინეთ თქვენი უნარები და ნიჭი. წარმატების მიღწევა ბევრ სფეროში შეიძლება. უმჯობესია თავი შეიკავოთ როგორც გრძელი, ასევე მოკლე მოგზაურობისგან. ეს დღე განკუთვნილია დასვენებისთვის.
სპორტი
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
საზოგადოება
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
დიდ პარასკევს ადამიანი სჯიდა ღმერთს, საშინელ სამსჯავროზე კი უფალი განსჯის ადამიანს
დიდ პარასკევს ადამიანი სჯიდა ღმერთს, საშინელ სამსჯავროზე კი უფალი განსჯის ადამიანს

რო­გორც ერთ-ერთი ეკ­ლე­სი­ის მამა წერს, თვით სა­ში­ნე­ლი სამ­სჯავ­როც არ იქ­ნე­ბა დიდ პა­რას­კევ­ზე სა­ში­ნე­ლი. არა, ის უთუ­ოდ ნაკ­ლე­ბად სა­ში­ნე­ლი იქ­ნე­ბა, რად­გან მა­შინ მსჯავ­რმ­დებ­ლად უფა­ლი მოგ­ვევ­ლი­ნე­ბა, დიდ პა­რას­კევს კი ადა­მი­ა­ნი სჯი­და ღმერ­თს, ადა­მი­ა­ნი აფა­სებ­და უფალს, აფა­სებ­და ოც­და­ათ ვერ­ცხლად...

კა­ცობ­რი­ო­ბამ ღმერ­თს სიკ­ვდი­ლი მი­უ­სა­ჯა - ეს უდი­დე­სი ცოდ­ვაა ცისა და მი­წის ის­ტო­რი­ა­ში. ასე­თი რამ და­ცე­მულ ან­გე­ლო­ზებ­საც კი არ ჩა­უ­დე­ნი­ათ.

სამ­ყა­როს არა­სო­დეს უხი­ლავს ასე­თი უმან­კო გან­სას­ჯე­ლი და არც ასე­თი სას­ტი­კი მსა­ჯუ­ლი: არას­დროს და­უ­ცი­ნი­ათ შე­მოქ­მე­დის­თვის ასე სა­შინ­ლად... ადა­მი­ა­ნებ­მა ტან­ჯეს ის, ვი­საც ისი­ნი ტან­ჯვის­გან უნდა გა­ე­თა­ვი­სუფ­ლე­ბი­ნა. ეკ­ლის გვირ­გვი­ნით შე­ამ­კეს ის, ვინც კაცი უკ­ვდა­ვე­ბით შე­ამ­კო. ადა­მი­ა­ნებ­მა უფალს სიკ­ვდი­ლი მი­უ­სა­ჯეს, მან კი თა­ვი­სი აღ­დგო­მით მათ უკ­ვდა­ვე­ბა მი­უ­სა­ჯა. გვე­მას მი­ტე­ვე­ბით უპა­სუ­ხა, შე­უ­რა­ცხყო­ფას - ლოც­ვა-კურ­თხე­ვით, სიკ­ვდი­ლის სა­ნაც­ვლოდ უკ­ვდა­ვე­ბა მი­ა­გო.

ადა­მი­ა­ნებ­მა ღვარ­ძლი­ა­ნი უვი­ცო­ბი­თა და უგუ­ნუ­რე­ბით ქრის­ტე ჯვარს აც­ვეს, თუმ­ცა მას დღე­საც ღვარ­ძლით­ვე ვაკ­რავთ ჯვარს. თი­თო­ე­უ­ლი ჩვე­ნი ცოდ­ვა დიდი პა­რას­კე­ვია მის­თვის. ჩვენ ებ­რა­ე­ლებ­ზე უფრო სა­შინ­ლად ვლან­ძღავთ მა­ცხო­ვარს. ებ­რა­ე­ლებს შე­ეძ­ლოთ, ნაკ­ლე­ბად ერ­წმუ­ნათ ქრის­ტე, რად­გან ის ჯერ კი­დევ არ აღ­მდგა­რი­ყო მკვდრე­თით. ჩვენ კი, რო­მელ­თაც უფა­ლი, აგერ უკვე ოცი სა­უ­კუ­ნეა, თვალ­ნათ­ლივ გვი­მოწ­მებს თა­ვის აღ­დგო­მას, აღ­დგო­მილ მა­ცხო­ვარს დავ­ცი­ნით. განა ქრის­ტეს ჯვარს არ აც­ვამს ყო­ვე­ლი, რო­მელ­საც მხო­ლოდ სა­ხე­ლად ჰქვია ქრის­ტი­ა­ნი?! განა ქრის­ტეს არ ვდევ­ნით, როცა მის წმინ­და­ნებს, მის ეკ­ლე­სი­ას ვდევ­ნით?! განა ქრის­ტეს არ ვდევ­ნით, როცა მში­ერს არ ვა­პუ­რებთ, შიშ­ველს არ ვმო­სავთ, უძ­ლურს არ შე­ვე­წე­ვით?! მა­ცხო­ვა­რი შეგ­ვა­გო­ნებს: "რა­ო­დე­ნი უყავთ ერ­თსა ამას მცი­რე­თა­გან­სა ძმა­თა ჩემ­თა­სა, იგი მე მი­ყავთ". თუმ­ცა ვერც ერთი აზრი, ვერც ერთი სი­ტყვა ისე ვერ გა­მო­ა­ფხიზ­ლებს ადა­მი­ა­ნის გო­ნე­ბას, რო­გორც წარ­მოდ­გე­ნა იმ სა­ში­ნე­ლი და შე­მაძ­რწუ­ნე­ბე­ლი წა­მი­სა, რო­დე­საც სა­ში­ნელ სამ­სჯავ­რო­ზე უფ­ლის პი­რით ჩვენს სა­ბო­ლოო გა­ნა­ჩენს მო­ვის­მენთ.

სამ­სჯავ­როს კი სა­ში­ნე­ლი იმი­ტომ ეწო­დე­ბა, რომ ის სა­ყო­ველ­თაო იქ­ნე­ბა. სიკ­ვდილს ვე­რა­ვინ გა­ექ­ცე­ვა. ვერც სა­ში­ნელ სამ­სჯავ­როს და­აღ­წევს თავს ვინ­მე - მკვდრე­თით აღ­დგე­ბი­ან მარ­თალ­ნიც და ცოდ­ვილ­ნიც. სამ­სჯავ­როს სა­ში­ნე­ლი იმი­ტო­მაც ჰქვია, რომ მას­ზე გა­შიშ­ვლდე­ბა ყვე­ლა ჩვე­ნი საქ­მე, ყვე­ლა ჩვე­ნი აზრი, სი­ტყვა, ღრმა, და­ფა­რუ­ლი გუ­ლის ზრახ­ვე­ბი. ამ­ქვეყ­ნად ადა­მი­ა­ნი ხში­რად და ად­ვი­ლად სცო­დავს, რად­გან იმე­დი აქვს, მისი უკე­თუ­რე­ბის შე­სა­ხებ ვე­რა­ვინ შე­ი­ტყობს, ჩვენ ხომ თავ­მომ­წო­ნე­ნი ვართ და ვუფრ­თხით, ვინ­მემ ჩვენ­ზე ცუდი არ იფიქ­როს. ცოდ­ვას სიბ­ნე­ლე და დუ­მი­ლი უყ­ვარ­სო, წერს ერთი წმინ­და მამა. ადა­მი­ან­მა რომ იცო­დეს, მისი ცოდ­ვის შე­სა­ხებ წამ­სვე ყვე­ლა შე­ი­ტყობს, ცოდ­ვას არ ჩა­ი­დენ­და. სა­ში­ნელ სამ­სჯავ­რო­ზე კი ყო­ვე­ლი ჩვე­ნი ცოდ­ვა მთე­ლი ქვეყ­ნის და­სა­ნა­ხად წარ­მოჩ­ნდე­ბა.

წმინ­და მა­მე­ბი ამ­ბო­ბენ, რომ ადა­მი­ა­ნებს ე.წ. გუ­ლის მეხ­სი­ე­რე­ბა გვაქვს. მას გუ­ლის სა­კანს უწო­დე­ბენ, სა­დაც იწე­რე­ბა ყვე­ლა­ფე­რი - მთე­ლი ჩვე­ნი ში­ნა­გა­ნი თუ გა­რე­გა­ნი ცხოვ­რე­ბა. და აი, სა­ში­ნელ სამ­სჯავ­რო­ზე გა­და­იშ­ლე­ბა ეს წიგ­ნი, და­წე­რი­ლი ჩვე­ნი სუ­ლის სიღ­რმე­ში, და მხო­ლოდ მა­შინ და­ვი­ნა­ხავთ, რო­გო­რე­ბი ვართ სი­ნამ­დვი­ლე­ში. და­ვი­ნა­ხავთ, რამ­დენ­ჯერ მოგ­ვიხ­მობ­და სუ­ლიწ­მინ­და გა­დარ­ჩე­ნის­კენ, გვსჯი­და, გვი­წყნა­რებ­და, ჩვენ კი მედგრად ვე­წი­ნა­აღ­მდე­გე­ბო­დით ღვთის წყა­ლო­ბას და ცოდ­ვე­ბი­სა და ვნე­ბე­ბი­სა­კენ მი­ვილ­ტვო­დით მხო­ლოდ...

და, რაც მთა­ვა­რია, სა­ში­ნე­ლი სამ­სჯავ­რო სა­ბო­ლოო იქ­ნე­ბა ჩვენ­თვის. სა­ნამ ამ­ქვეყ­ნად ვცო­ცხლობთ, გა­მუდ­მე­ბით შე­საძ­ლე­ბე­ლია სი­ნა­ნუ­ლი - ცოდ­ვის სა­პყრო­ბი­ლი­დან თა­ვი­სუფ­ლე­ბი­სა­კენ გა­მა­ვა­ლი კარი. სა­ში­ნელ სამ­სჯავ­რომ­დე ეკ­ლე­სი­ი­სა და ახ­ლობ­ლე­ბის ლოც­ვა შეგ­ვე­წე­ვა, მაგ­რამ ამის შემ­დგომ სამ­სჯავ­რო აღარ იქ­ნე­ბა. გან­კი­თხვის დღეს სა­ბო­ლო­ოდ გა­ი­ყო­ფა კე­თი­ლი და ბო­რო­ტი, ნა­თე­ლი და ბნე­ლი...

წმინ­და წე­რი­ლი ხა­ტოვ­ნად გად­მოგ­ვცემს მარ­თალ­თა მა­რა­დი­ულ ცხოვ­რე­ბას სა­ყო­ველ­თაო სამ­სჯავ­როს შემ­დგომ და ამას­თან და­მა­ჯე­რებ­ლად ლა­პა­რა­კობს ცოდ­ვილ­თა უეჭ­ველ, სა­უ­კუ­ნო ტან­ჯვა­ზე. შე­საძ­ლოა, ვინ­მეს გა­უჩ­ნდეს კი­თხვა: განა ყოვ­ლად­მო­წყა­ლე უფალს ცოდ­ვილ­თა ტან­ჯვა სურ­სო? საქ­მე ისაა, რომ უფ­ლის გა­მო­უთ­ქმელ წყა­ლო­ბა­სა და სა­მარ­თლი­ა­ნო­ბას შო­რის სა­ზღვრე­ბი ჩვე­ნი და­სად­გე­ნი არ არის. შე­მოქ­მედს "ნე­ბავს, ყო­ვე­ლი კაცი გა­დარ­ჩეს და ეზი­ა­როს ჭეშ­მა­რი­ტე­ბის შე­მეც­ნე­ბას" (I ტიმ. 2,4). მაგ­რამ სა­კუ­თა­რი ბო­რო­ტი ნე­ბით ადა­მი­ანს შე­უძ­ლია, ხელი ჰკრას საღვთო მო­წყა­ლე­ბა­სა და ცხო­ნე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბებს. წმინ­და იო­ა­ნე ოქ­რო­პი­რი სა­ში­ნე­ლი სამ­სჯავ­როს გან­მარ­ტე­ბი­სას შე­ნიშ­ნავს: "რო­დე­საც უფა­ლი სა­სუ­ფე­ველ­ზე ლა­პა­რა­კობ­და, ბრძა­ნა: "მო­დით, კურ­თხე­ულ­ნო... და­იმ­კვიდ­რეთ სა­სუ­ფე­ვე­ლი, თქვენ­თვის გამ­ზა­დე­ბუ­ლი"; და და­ურ­თო: "ქვეყ­ნის და­სა­ბა­მი­დან" (მთ. 25,34). ხოლო ცე­ცხლზე სა­უბ­რი­სას დას­ძი­ნა: "რო­მე­ლიც გამ­ზა­დე­ბუ­ლია ეშ­მა­კი­სა და მისი ან­გე­ლო­ზე­ბის­თვის" (მთ. 25,41). რა­მე­თუ მე სა­სუ­ფე­ვე­ლი გან­ვამ­ზა­დე თქვენ­თვის, ცე­ცხლი კი ეშ­მა­კი­სა და მის მსა­ხურ­თათ­ვის; და რად­გან ცე­ცხლს გა­ნუმ­ზა­დეთ თავი, თქვენს თავ­სვე და­აბ­რა­ლეთ".

წმინ­და მა­მა­თა ნა­წე­რე­ბი­დან ჩანს, რომ ზნე­ობ­რი­ვი შეგ­ნე­ბის ამაღ­ლე­ბას­თან ერ­თად მწვავ­დე­ბა ზნე­ობ­რი­ვი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის გრძნო­ბაც; მძაფ­რდე­ბა შეგ­ნე­ბა საღვთო მცნე­ბა­თა დარ­ღვე­ვის გამო სას­ჯე­ლის გარ­დუ­ვა­ლო­ბი­სა და შიში, არ შე­უ­რა­ცხვყოთ უფა­ლი. თუმ­ცა იზ­რდე­ბა უფ­ლის მო­წყა­ლე­ბი­სად­მი სა­სო­ე­ბაც. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, გვქონ­დეს საღვთო მო­წყა­ლე­ბის იმე­დი და შევ­თხო­ვოთ უფალს - მოგ­ვმად­ლოს იგი!

karibche.ambebi.ge

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

დიდ პარასკევს ადამიანი სჯიდა ღმერთს, საშინელ სამსჯავროზე კი უფალი განსჯის ადამიანს

დიდ პარასკევს ადამიანი სჯიდა ღმერთს, საშინელ სამსჯავროზე კი უფალი განსჯის ადამიანს

როგორც ერთ-ერთი ეკლესიის მამა წერს, თვით საშინელი სამსჯავროც არ იქნება დიდ პარასკევზე საშინელი. არა, ის უთუოდ ნაკლებად საშინელი იქნება, რადგან მაშინ მსჯავრმდებლად უფალი მოგვევლინება, დიდ პარასკევს კი ადამიანი სჯიდა ღმერთს, ადამიანი აფასებდა უფალს, აფასებდა ოცდაათ ვერცხლად...

კაცობრიობამ ღმერთს სიკვდილი მიუსაჯა - ეს უდიდესი ცოდვაა ცისა და მიწის ისტორიაში. ასეთი რამ დაცემულ ანგელოზებსაც კი არ ჩაუდენიათ.

სამყაროს არასოდეს უხილავს ასეთი უმანკო განსასჯელი და არც ასეთი სასტიკი მსაჯული: არასდროს დაუცინიათ შემოქმედისთვის ასე საშინლად... ადამიანებმა ტანჯეს ის, ვისაც ისინი ტანჯვისგან უნდა გაეთავისუფლებინა. ეკლის გვირგვინით შეამკეს ის, ვინც კაცი უკვდავებით შეამკო. ადამიანებმა უფალს სიკვდილი მიუსაჯეს, მან კი თავისი აღდგომით მათ უკვდავება მიუსაჯა. გვემას მიტევებით უპასუხა, შეურაცხყოფას - ლოცვა-კურთხევით, სიკვდილის სანაცვლოდ უკვდავება მიაგო.

ადამიანებმა ღვარძლიანი უვიცობითა და უგუნურებით ქრისტე ჯვარს აცვეს, თუმცა მას დღესაც ღვარძლითვე ვაკრავთ ჯვარს. თითოეული ჩვენი ცოდვა დიდი პარასკევია მისთვის. ჩვენ ებრაელებზე უფრო საშინლად ვლანძღავთ მაცხოვარს. ებრაელებს შეეძლოთ, ნაკლებად ერწმუნათ ქრისტე, რადგან ის ჯერ კიდევ არ აღმდგარიყო მკვდრეთით. ჩვენ კი, რომელთაც უფალი, აგერ უკვე ოცი საუკუნეა, თვალნათლივ გვიმოწმებს თავის აღდგომას, აღდგომილ მაცხოვარს დავცინით. განა ქრისტეს ჯვარს არ აცვამს ყოველი, რომელსაც მხოლოდ სახელად ჰქვია ქრისტიანი?! განა ქრისტეს არ ვდევნით, როცა მის წმინდანებს, მის ეკლესიას ვდევნით?! განა ქრისტეს არ ვდევნით, როცა მშიერს არ ვაპურებთ, შიშველს არ ვმოსავთ, უძლურს არ შევეწევით?! მაცხოვარი შეგვაგონებს: "რაოდენი უყავთ ერთსა ამას მცირეთაგანსა ძმათა ჩემთასა, იგი მე მიყავთ". თუმცა ვერც ერთი აზრი, ვერც ერთი სიტყვა ისე ვერ გამოაფხიზლებს ადამიანის გონებას, როგორც წარმოდგენა იმ საშინელი და შემაძრწუნებელი წამისა, როდესაც საშინელ სამსჯავროზე უფლის პირით ჩვენს საბოლოო განაჩენს მოვისმენთ.

სამსჯავროს კი საშინელი იმიტომ ეწოდება, რომ ის საყოველთაო იქნება. სიკვდილს ვერავინ გაექცევა. ვერც საშინელ სამსჯავროს დააღწევს თავს ვინმე - მკვდრეთით აღდგებიან მართალნიც და ცოდვილნიც. სამსჯავროს საშინელი იმიტომაც ჰქვია, რომ მასზე გაშიშვლდება ყველა ჩვენი საქმე, ყველა ჩვენი აზრი, სიტყვა, ღრმა, დაფარული გულის ზრახვები. ამქვეყნად ადამიანი ხშირად და ადვილად სცოდავს, რადგან იმედი აქვს, მისი უკეთურების შესახებ ვერავინ შეიტყობს, ჩვენ ხომ თავმომწონენი ვართ და ვუფრთხით, ვინმემ ჩვენზე ცუდი არ იფიქროს. ცოდვას სიბნელე და დუმილი უყვარსო, წერს ერთი წმინდა მამა. ადამიანმა რომ იცოდეს, მისი ცოდვის შესახებ წამსვე ყველა შეიტყობს, ცოდვას არ ჩაიდენდა. საშინელ სამსჯავროზე კი ყოველი ჩვენი ცოდვა მთელი ქვეყნის დასანახად წარმოჩნდება.

წმინდა მამები ამბობენ, რომ ადამიანებს ე.წ. გულის მეხსიერება გვაქვს. მას გულის საკანს უწოდებენ, სადაც იწერება ყველაფერი - მთელი ჩვენი შინაგანი თუ გარეგანი ცხოვრება. და აი, საშინელ სამსჯავროზე გადაიშლება ეს წიგნი, დაწერილი ჩვენი სულის სიღრმეში, და მხოლოდ მაშინ დავინახავთ, როგორები ვართ სინამდვილეში. დავინახავთ, რამდენჯერ მოგვიხმობდა სულიწმინდა გადარჩენისკენ, გვსჯიდა, გვიწყნარებდა, ჩვენ კი მედგრად ვეწინააღმდეგებოდით ღვთის წყალობას და ცოდვებისა და ვნებებისაკენ მივილტვოდით მხოლოდ...

და, რაც მთავარია, საშინელი სამსჯავრო საბოლოო იქნება ჩვენთვის. სანამ ამქვეყნად ვცოცხლობთ, გამუდმებით შესაძლებელია სინანული - ცოდვის საპყრობილიდან თავისუფლებისაკენ გამავალი კარი. საშინელ სამსჯავრომდე ეკლესიისა და ახლობლების ლოცვა შეგვეწევა, მაგრამ ამის შემდგომ სამსჯავრო აღარ იქნება. განკითხვის დღეს საბოლოოდ გაიყოფა კეთილი და ბოროტი, ნათელი და ბნელი...

წმინდა წერილი ხატოვნად გადმოგვცემს მართალთა მარადიულ ცხოვრებას საყოველთაო სამსჯავროს შემდგომ და ამასთან დამაჯერებლად ლაპარაკობს ცოდვილთა უეჭველ, საუკუნო ტანჯვაზე. შესაძლოა, ვინმეს გაუჩნდეს კითხვა: განა ყოვლადმოწყალე უფალს ცოდვილთა ტანჯვა სურსო? საქმე ისაა, რომ უფლის გამოუთქმელ წყალობასა და სამართლიანობას შორის საზღვრები ჩვენი დასადგენი არ არის. შემოქმედს "ნებავს, ყოველი კაცი გადარჩეს და ეზიაროს ჭეშმარიტების შემეცნებას" (I ტიმ. 2,4). მაგრამ საკუთარი ბოროტი ნებით ადამიანს შეუძლია, ხელი ჰკრას საღვთო მოწყალებასა და ცხონების საშუალებებს. წმინდა იოანე ოქროპირი საშინელი სამსჯავროს განმარტებისას შენიშნავს: "როდესაც უფალი სასუფეველზე ლაპარაკობდა, ბრძანა: "მოდით, კურთხეულნო... დაიმკვიდრეთ სასუფეველი, თქვენთვის გამზადებული"; და დაურთო: "ქვეყნის დასაბამიდან" (მთ. 25,34). ხოლო ცეცხლზე საუბრისას დასძინა: "რომელიც გამზადებულია ეშმაკისა და მისი ანგელოზებისთვის" (მთ. 25,41). რამეთუ მე სასუფეველი განვამზადე თქვენთვის, ცეცხლი კი ეშმაკისა და მის მსახურთათვის; და რადგან ცეცხლს განუმზადეთ თავი, თქვენს თავსვე დააბრალეთ".

წმინდა მამათა ნაწერებიდან ჩანს, რომ ზნეობრივი შეგნების ამაღლებასთან ერთად მწვავდება ზნეობრივი პასუხისმგებლობის გრძნობაც; მძაფრდება შეგნება საღვთო მცნებათა დარღვევის გამო სასჯელის გარდუვალობისა და შიში, არ შეურაცხვყოთ უფალი. თუმცა იზრდება უფლის მოწყალებისადმი სასოებაც. აუცილებელია, გვქონდეს საღვთო მოწყალების იმედი და შევთხოვოთ უფალს - მოგვმადლოს იგი!

karibche.ambebi.ge

"ბავშვის დედა კართან მუხლებზე მდგომი დამხვდა, სიტყვებს თავს ვერ უყრიდა" - სცენიდან ომში და ომიდან სამაშველო სამსახურში წასული ბიჭის ამბავი

"ბავშვის ოპერაცია 300 000 ევრო ჯდება და სანამ თანხას არ გადავურიცხავთ, არაფერს უკეთებენ" - პატარა ანიტას დახმარება სჭირდება

"ვაჟა გაფრინდაშვილი მონაწილეობდა 2008 წლის აგვისტოს მოვლენებში, როგორც ექიმი" - ე.წ.სამხრეთ ოსეთის დე ფაქტო КГБ