ავტოდილერები, რომლებიც მეორადი ავტომობილებით ვაჭრობენ, რთულ მდგომარეობაში აღმოჩნდნენ
ქართულ ბაზარზე მოქმედი ავტოდილერები შემცირებულ გაყიდვებზე ალაპარაკდნენ. ანალოგიური მდგომარეობაა ავტოსერვისებშიც. მათი თქმით, ბოლო ერთი თვის განმავლობაში გაყიდვები მკვეთრად შემცირდა. ავტომობილების განვადების გამარტივებული აქციების მიუხედავად, მომხმარებლების მიზიდვას მაინც ვერ ახერხებენ. კიდევ უფრო რთული სიტუაციაა მეორადი ავტომობილების ბაზრობაზე. გარდა იმისა, რომ ავტომანქანების ფასი შემცირდა, გაყიდვები აქაც მკვეთრად დაეცა. ექსპერტების თქმით, ამ ყველაფერმა ქართულ ეკონომიკას საკმაოდ დიდი დარტმა მიაყენა.
როგორც მოსალოდნელი იყო, ექსპერტების ვარაუდი გამართლდა, მეზობელი ქვეყნის მიერ დაწესებულმა შეზღუდვამ პრობლემა შეუქმნა იმ ადამიანებს, რომლებიც აზერბაიჯანში ავტომობილების რეექსპორტს ახდენდნენ. თითქმის ერთი წელია, რაც აზერბაიჯანში მათ მოძველებული ავტომობილების შეყვანა აუკრძალეს. რეექსპორტისთვის გათვალისწინებული მანქანები 2005 წლიდან უნდა იყოს გამოშვებული, ან უფრო ახალი უნდა იყოს. არადა, წლების განმავლობაში აზერბაიჯანი საქართველოსთვის ავტომობილების ექსპორტის მხრივ მთავარი ბაზარი იყო. 2013 წელს საქართველოდან აზერბაიჯანში 703,9 მლნ აშშ დოლარის მსუბუქი ავტომობილები იყო ექსპორტირებული, საიდანაც ნახევარზე მეტი - დაახლოებით 380 მლნ დოლარი - აზერბაიჯანში ექსპორტზე მოდიოდა.
სტატისტიკური მონაცემებით, 2014 წლის იანვარში აზერბაიჯანში ექსპორტირებული მსუბუქი ავტომობილების რაოდენობა და შესაბამისად, ფულადი მოცულობაც შემცირდა. ჯეოსტატის მონაცემებით, 6,5 მილიონი დოლარით (24%-ით) იკლო მეზობელ ქვეყანაში რეექსპორტირებულ ავტომანქანათა ღირებულებამ და 20,4 მილიონი დოლარი შეადგინა. 2013 წლის იანვარში ექსპორტირებული იყო 26,86 მლნ დოლარის ღირებულების 2,96 ათასი ავტომობილი, 2014 წელს მეზობელ ქვეყანაში 2,38 ათასი მანქანის გაყვანა მოხდა.
იხილეთ გაგრძელება