საზოგადოება
მსოფლიო
პოლიტიკა

4

ივლისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის მეათე დღე დაიწყება 16:04-ზე, მთვარე მორიელში გადავა 13:33-ზე – გააუმჯობესეთ ოჯახური ურთიერთობები, აღადგინეთ ოჯახური ტრადიციები. კარგია სახლის აშენება ან გარემონტება. რეკომენდებულია საოჯახო ბიზნესის დაწყება. ოჯახთან დაკავშირებული ფინანსური საკითხების მოგვარება. მოლაპარაკებების წარმოება, კონტაქტების დამყარება. გააძლიერეთ კავშირები. ჩაერთეთ შემოქმედებით და ინტელექტუალურ საქმიანობაში. ფრთხილად იყავით ემოციებთან. ხელსაყრელი დღეა რთული პრობლემების გადასაჭრელად. კარგია ჭურჭლისა და სარეცხის გარეცხვა. მორწყეთ მცენარეები.
სამართალი
სამხედრო
მეცნიერება
მოზაიკა
კონფლიქტები
Faceამბები
სპორტი
კულტურა/შოუბიზნესი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
"რა მნიშვნელობა აქვს, იარაღად რა ექნება, ტაბურეტკა თუ ცინიზმი" - როგორია ლიბერალიზმის ქართული გაგება
"რა მნიშვნელობა აქვს, იარაღად რა ექნება, ტაბურეტკა თუ ცინიზმი" - როგორია ლიბერალიზმის ქართული გაგება

რეს­პუბ­ლი­კუ­რი პარ­ტი­ის წევ­რი და­ვით ზუ­რა­ბიშ­ვი­ლი სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში ახა­ლი ქარ­თუ­ლი ტენ­დენ­ცი­ის შე­სა­ხებ წერს, რო­მე­ლიც "რა­დი­კა­ლი ლი­ბე­რა­ლებ­სა და რა­დი­კა­ლი ბნე­ლე­ბის ერთი და იგი­ვე ნა­გა­ვად" წარ­მო­ჩე­ნას გუ­ლის­ხმობს. პოსტს აქ­ტი­უ­რი გა­მოხ­მა­უ­რე­ბა მოჰ­ყვა, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი მო­საზ­რე­ბე­ბი გა­მოთ­ქვეს რა­დიო "თა­ვი­სუფ­ლე­ბის" ჟურ­ნა­ლის­ტმა გი­ორ­გი ფო­ფხა­ძემ და ეროვ­ნუ­ლი ბან­კის ყო­ფილ­მა პრე­ზი­დენ­ტმა რო­მან გო­ცი­რი­ძემ.

"არ მი­ვაქ­ცევ­დი ყუ­რა­დღე­ბას, მაგ­რამ ბოლო დროს ხში­რად მხვდე­ბა და ვფიქ­რობ, აუ­ცი­ლებ­ლად სა­ჭი­რო­ებს რე­ა­გი­რე­ბას.

რა­დი­კა­ლი ლი­ბე­რა­ლე­ბი და რა­დი­კა­ლი ბნე­ლე­ბი რომ ვი­თომ ერთი და იგი­ვე ნა­გა­ვია, ეს არის ძა­ლი­ან კონ­კრე­ტუ­ლი და მი­ზან­და­სა­ხუ­ლი პრო­პა­გან­და. და­ახ­ლო­ე­ბით იმ პრო­ქარ­თუ­ლი ორი­ენ­ტა­ცი­ა­სა­ვი­თაა, არც და­სავ­ლე­თი რომ არ უნდა, არც რუ­სე­თი და ვი­თომ სა­ქარ­თვე­ლო რომ უნდა. არა­და ჯერ კი­დევ იგორ გი­ორ­გა­ძე ქა­და­გებ­და ასეთ "პრო­ქარ­თვე­ლო­ბას", თან სი­ტყვა­სი­ტყვით.

უფრო ადრე კი, როცა საბ­ჭო­თა კავ­ში­რი ქუხ­და და გა­გა­ნია ბრეჟნე­ვიზ­მი გრგვი­ნავ­და, ტა­რი­ელ ჭან­ტუ­რი­ამ თქვა ერთხელ: ამ ქვე­ყა­ნა­ში სხვა­დას­ხვა ეროვ­ნე­ბის ნაჯ­ვა­რი თუა ადა­მი­ა­ნი, სა­ბო­ლო ჯამ­ში, რო­გორც წესი, რუსი გა­მო­დი­სო და და­ახ­ლო­ე­ბით ეგე­თი ამ­ბა­ვია ესეც - ვი­თომ არც არო­გან­ტი 'პრად­ვი­ნუ­ტი’ გინ­და, არც ტა­ბუ­რე­ტი­ა­ნი ბნე­ლი და სა­ბო­ლო­ოდ ამე­რი­კის, სო­რო­სის და გრანტზე გა­ყი­დუ­ლი ენ­ჯე­ო­ე­ბის გი­ნე­ბამ­დე და­დის ყვე­ლა­ფე­რი.

უბ­რა­ლოდ გა­საკ­ვი­რია რო­გორ ვერ ხვდე­ბა ამას, რამ­დე­ნი­მე, გვარს არ და­ვა­სა­ხე­ლებ და ჭკუ­ა­დამ­ჯდა­რი ადა­მი­ა­ნი.

რა­დი­კალ ბნე­ლებ­ში ხმა­მაღ­ლა იგუ­ლის­ხმე­ბი­ან ნა­ცე­ბი და ჩუმ­ჩუ­მად კი ყვე­ლა ლი­ბე­რა­ლი.

ეს ახა­ლი ტრენ­დია, ვი­თომ "ორი­ვე მხა­რის" რა­დი­კა­ლიზმს ემიჯ­ნე­ბი­ან. ამ დროს არა­ნა­ი­რი ორი მხა­რე არ არ­სე­ბობს. რა­დი­კა­ლუ­რი ლი­ბე­რა­ლიზ­მის საფრ­თხე­ზე ლა­პა­რა­კი იმ ქვე­ყა­ნა­ში, სა­დაც ყვე­ლა­ზე ავ­ტო­რი­ტე­ტუ­ლი ინ­სტი­ტუ­ცი­აა ეკ­ლე­სია და სა­დაც პატ­რი­არ­ქს აქვს 95 პრო­ცენ­ტი­ა­ნი ნდო­ბის რე­ი­ტინ­გი, ან ელე­მენ­ტა­რუ­ლი არა­ა­დეკ­ვა­ტუ­რო­ბაა, ან ზო­გა­დად პრო­და­სავ­ლუ­რი და ლი­ბე­რა­ლუ­რი დის­კურ­სის დის­კრე­დი­ტა­ცი­ის მცდე­ლო­ბა. ჩე­მის აზ­რით, უფრო მე­ო­რეა.

ერთი რა­დი­კა­ლი ლი­ბე­რა­ლის მიერ სა­ხე­ჩა­მო­ხო­კი­ლი მა­ნა­ხეთ ვინ­მე, ან ნა­ცე­მი.

პი­რი­ქით კი მე გა­ნა­ხებთ რამ­დენ­საც გინ­დათ.

მა­ინ­ტე­რე­სებს ვინ­მემ ამიხ­სნას, რა საფრ­თხე შე­იძ­ლე­ბა მომ­დი­ნა­რე­ობ­დეს რა­დი­კა­ლი ლი­ბე­რა­ლე­ბის­გან. ხოლო რა­დი­კა­ლი და არა მარ­ტო რა­დი­კა­ლი ბნე­ლე­ბის­გან რა საფრ­თხეც მო­დის, მა­გას მე ავ­ხსნი. "არ მე­ვა­სე­ბა", "ნერ­ვებს მიშ­ლი­ან" და ეგე­თი არ­გუ­მენ­ტე­ბი არ მა­ინ­ტე­რე­სებს. მეც ბევ­რი რამე მიშ­ლის ამ­ქვეყ­ნად ნერ­ვებს, მაგ­რამ ვი­ტან", - წერს და­ვით ზუ­რა­ბიშ­ვი­ლი.

გი­ორ­გი ფო­ფხა­ძე, რა­დიო "თა­ვი­სუფ­ლე­ბის" ჟურ­ნა­ლის­ტი:

"და­ვით ბა­ტო­ნო, მე ისე­თი სა­ქარ­თვე­ლო მინ­და, რო­გორ ევ­რო­პა­შიც ვცხოვ­რობ.. სა­დაც ნე­ბის­მი­ე­რი ადა­მი­ა­ნის უფ­ლე­ბა იქ­ნე­ბა და­ცუ­ლი ნე­ბის­მი­ე­რი.

მე ჩემი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა მაქვს იმა­ზე რაც დღეს ხდე­ბა ეკ­ლე­სი­ა­ში და თუ გა­ინ­ტე­რე­სებთ ჩემი მო­საზ­რე­ბა გე­ტყვით რომ, დღეს ვიმ­კით იმ დიდ შეც­დო­მას რაც მოხ­და ოთხმო­ცი­ა­ნი წლე­ბის შუა პე­რი­ოდ­ში პე­რესტრო­ი­კის გა­რიჟ­რაჟ­ზე, როცა ეკ­ლე­სი­ას მი­ა­წყდა ყვე­ლა­ზე ხელ­მო­ცა­რუ­ლი და გა­უ­ნათ­ლე­ბე­ლი ხალ­ხი, ის­წავ­ლე ხუ­ცუ­რი, ორ­მოც­და­მე­ა­თე და ოთხმოც­და­მე­ა­თე ფსალ­მუ­ნი, თავი წარ­მო­იდ­გი­ნეს დიდ თე­ო­ლო­გე­ბად და აქეთ დაგ­ვი­წყეს ჭკუ­ის სწავ­ლე­ბა... ხოო და მი­ვი­ღეტ ის რაც მი­ვი­ღეთ. აი ამ ცუდ ტენ­დენ­ცი­ას ვხე­დავ ახ­ლაც ქარ­თუ­ლი ლი­ბე­რა­ლიზ­მის რა­დი­კა­ლი­ზა­ცი­ა­შიც.. ლი­ბე­რა­ლიზ­მი თა­ვი­სი არ­სით ძა­ლი­ან პრი­მი­ტი­უ­ლად და ორი სი­ტყვით რომ ავ­ხსნათ ხომ, თა­ნას­წო­რო­ბის და სა­ერ­თო­ტო­ლე­რან­ტო­ბის მქა­და­გე­ბე­ლია? თუმ­ცა სამ­წუ­ხა­როდ ის ხალ­ხი რომ­ლე­ბიც სა­კუ­თარ თავს ლი­ბე­რა­ლებს უწო­დე­ბენ სრუ­ლი­ა­დაც არ შე­მო­დი­ან დის­კუ­სი­ა­ში არა­ვის­თან და სა­კუ­თა­რი აზ­რის აპ­რი­ორ ჭეშ­მა­რი­ტე­ბას ჰქა­და­გე­ბენ.. უც­დო­მე­ლი სამ­წუ­ხა­როდ კი­დევ მხო­ლოდ ერთი კაცი ახ­სოვს კა­ცობ­რი­ო­ბას და ისიც ორი ათა­სი წლის წინ ჯვარს აც­ვეს. და­ნარ­ჩე­ნე­ბი ყვე­ლა­ნი ვცდე­ბით და ლი­ბე­რა­ლიზ­მის და რე­ლი­გი­ის უმ­თავ­რე­სი ამო­მა­ვა­ლი წერ­ტი­ლი მემ მა­ინც მიმ­ტე­ვებ­ლო­ბა მგო­ნია და არა ფა­შის­ტე­ბი­ვით ყვი­რი­ლი რომ, ვინც ჩვენ­თან არაა ყვე­ლა ჩვე­ნი მტე­რია" გა­მოხ­ტო­მა­ზე იქ­ნე­ბა ადეკ­ვა­ტუ­რი პა­სუ­ხი გა­ცე­მუ­ლი და ნე­ბის­მი­ე­რი რე­ლი­გია ერ­თნა­ი­რად და­ცუ­ლი.. და ნამ­დვი­ლად ვერ ვხე­დავ ვე­რა­ნა­ირ გან­სხვა­ვე­ბას სა­ქარ­თვლო­ში რო­მე­ლი მხა­რე მი­მა­ყე­ნებს კე­დელ­თან ლი­ბე­რა­ლი ფა­შის­ტე­ბი თუუუ ულტრა­მე­მარ­ჯვე­ნე ბნე­ლე­ბი.. ჩემ­თვის აა­აბ­სო­ლუ­ტუ­რად ერ­თნა­ი­რე­ბი არი­ან ორ­თა­ვე­ნი და არც ერთს აქვს რა­ი­მე­ნა­ი­რი სა­ერ­თო ნამ­დვილ ლი­ბე­რა­ლიზ­მთან და არც მე­ო­რეს ევ­რო­პუ­ლი ტი­პის ულტრა­მე­მარ­ჯვე­ნე­ო­ბას­თან.. სამ­წუ­ხა­როდ სა­ქარ­თვე­ლო­ში ის ადა­მი­ნე­ბიც, რომ­ლე­ბიც ვი­თომ "პრად­ვი­ნუ­ტი ლი­ბე­რა­ლე­ბი" გახ­ლა­ვან და ისი­ნიც, რომ­ლე­ბიც ურა­პატ­რი­ო­ტიზ­მის მქა­და­გებ­ლე­ბი არი­ან, ერტი და იგი­ვე ნა­გა­ვია და ორ­თა­ვეს ერთი სა­ხე­ლი ფა­შის­ტე­ბი ჰქვი­ათ.. და თუ თქვენ ამას ვერ ხე­დავთ ასე ჭკუ­ა­დამ­ჯდა­რი კაცი... ნა­მე­ტა­ნი სამ­წუ­ხა­როა, ღმერ­თმა­ნი.

ენით და­კო­დი­ლი ძა­ლი­ან ბევ­რია, და­ვით ბა­ტო­ნო.. რა მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს ია­რა­ღად რა ექ­ნე­ბა გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი.. ტა­ბუ­რეტ­კა თუ­უ­უუ ცი­ნიზ­მი და ცი­ლის­წა­მე­ბა?

სამ­წუ­ხა­რო ისაა ბა­ტო­ნო და­ვით რომ, ევ­რო­პის­გან გან­სხვა­ვე­ბით ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში ცი­ლის­წა­მე­ბა კა­ნო­ნით არ ის­ჯე­ბა, თო­რემ, ყვე­ლა­ფე­რი სხვაგ­ვა­რად იქ­ნე­ბო­და მე ასე მგო­ნია.. ხო სა­ქარ­თვლო­ში კი­დევ თქვე­ნი პარ­ტია ვიცი მე ლი­ბე­რა­ლე­ბი,

და­ვით ბა­ტო­ნო, მე მა­ინც მგო­ნია რომ, რა­დი­კა­ლიზ­მი ნე­ბის­მი­ერ მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბა­ში, ბოლო სე­რი­ა­ში, ბოლ­შე­ვიზ­მამ­დე და ნა­ცის­ტურ გერ­მა­ნი­ამ­დე მიგ­ვიყ­ვანს.... ჩემი პი­რა­დი აზ­რია და ამი­ტო­მაც ვებ­რძვი რა­დი­კა­ლიზ­მის ნე­ბის­მი­ერ ფორ­მას და მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბას...

რო­მან გო­ცი­რი­ძე, ეროვ­ნუ­ლი ბან­კის ყო­ფი­ლი პრე­ზი­დენ­ტი:

"მხო­ლოდ იქ შე­იძ­ლე­ბა ასე­თი ში­ნა­არ­სის დის­კუ­სი­ის მომსწრე ვი­ყოთ, სა­დაც ლი­ბე­რა­ლუ­რი აზ­როვ­ნე­ბა და პრაქ­ტი­კა უმ­ცი­რე­სო­ბის უმ­ცი­რე­სო­ბა­შია. სტუ­დენ­ტო­ბი­სას მაქვს წა­კი­თხუ­ლი ანა­ტო­ლი ფრან­სის პინგვინ­თა კუნ­ძუ­ლი და ბუნ­დოვ­ნად მახ­სოვს. ერთი მო­ნაკ­ვე­თი კი დღემ­დე არ ამო­დის თა­ვი­დან. სა­სა­ცი­ლო­ცაა. რო­გორ გახ­დე­ბა (თუ გახ­დი­ან) ვინ­მე ობრე რო­ზას, ცნო­ბი­ლი რე­პუ­ტა­ცი­ის ქალს წმინ­და­ნად. სხვა დიდი "ეროვ­ნუ­ლი სიმ­ბო­ლო­ე­ბიც" არა­ნაკ­ლებ " სიმ­პა­ტი­უ­რე­ბი" არი­ან.

და­ცი­ნო სა­კუ­თარ თავს, დიდი ერე­ბის ხვედ­რია. ისი­ნი წარ­სულ­ში ტო­ვე­ბენ ცუდს და მო­მა­ვალ­ში გად­მო­აქვთ ჯან­სა­ღი მარ­ცვა­ლი. ეს არის დი­ა­ლექ­ტი­კა. უარ­ყო­ფის უარ­ყო­ფა. მოხ­სნა და შე­ნახ­ვა.

და რო­დის წერ­და ყო­ვე­ლი­ვეს ანა­ტო­ლი ფრან­სი? ასი წლის წი­ნათ. და ვინ­მე ასი წლის წი­ნან­დელ საფ­რან­გეთ­შიც კი ნი­ნია კა­კა­ბა­ძის მსგავს გა­მო­ნათ­ქვამ­ზე ატეხ­და ერთ ვა­ი­უშ­ვე­ლე­ბელს?

დამ­წყე­ბი მწერ­ლის, ლაშა ბუ­ღა­ძის ბო­დი­ში გა­მახ­სენ­და - თა­მარ მეფე სექ­სუ­ა­ლუ­რად "გა­მარ­თულ" ცხოვ­რე­ბას ეწე­ო­დაო თუ რა­ღაც ამის მსგავ­სი...

ქარ­თველ ანა­ტო­ლი ფრანსს ტა­ბუ­რეტ­კა ნაღ­დად არ აც­დე­ბო­და.

სა­დაა რო?!.

***

ლი­ბე­რა­ლის ქარ­თუ­ლი გა­გე­ბა არის უფრო კლა­სი­კურ­თან ახ­ლოს. ეკო­ნო­მი­კა­ში ჰა­ი­ე­კი­სა და ფრიდ­მა­ნის თა­ნა­მო­აზ­რე­ო­ბა. იგი უფრო ჰგავს ამე­რი­კულ კონ­სერ­ვა­ტიზმს - და­ბა­ლი გა­და­სა­ხა­დე­ბი და სა­ხელ­მწი­ფოს ნაკ­ლე­ბი ჩა­რე­ვა ეკო­ნო­მი­კა­ში. პი­როვ­ნუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის კუ­თხით უფრო ევ­რო­პე­ლი ლი­ბე­რა­ლია. ჩვე­ნი ლი­ბე­რა­ლო­ბა პოსტსაბ­ჭო­უ­რია, სიმ­ბი­ო­ზუ­რი და უფრო სა­ინ­ტე­რე­სო.

ევ­რო­პე­ლი მე­მარ­ცხე­ნე ლი­ბე­რა­ლი თით­ქმის სო­ცი­ა­ლის­ტია, ეტა­ტის­ტი, სა­ხელ­მწი­ფოს რო­ლის მე­ხოტ­ბე, მე­მარ­ჯვე­ნე კი პი­როვ­ნუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის შე­ზღუდ­ვას იტანს, თუმ­ცა ეკო­ნო­მი­კა­ში უფრო "ლი­ბე­რა­ლია". ათა­სი ჯუ­რის მიმ­დევ­რო­ბე­ბია და რა­ზეა სა­უ­ბა­რი ჯერ ამა­ში უნდა იყოს გარ­კვე­უ­ლო­ბა.

არც ქარ­თუ­ლი ლი­ბერ­ტა­ნი­ა­ნე­ლო­ბაა უინ­ტე­რე­სო. შე­იძ­ლე­ბა რა­დი­კა­ლუ­რი, რო­მე­ლიც "დროს უს­წრებს" ან " რომ­ლის დროც არ დამ­დგა­რა".

ეს რა­ღაც მე­თო­დო­ლო­გი­ურ სტილ­ში...

ემო­ცი­უ­რად: ქარ­თვე­ლი არა­ლი­ბე­რა­ლის რა­დი­კა­ლუ­რი ნი­მუ­შია მო­რა­ლუ­რი კლი­შე­ე­ბით ძა­ლა­დო­ბის გა­მარ­თლე­ბა. პრე­სინ­გი ქალ­ზე, უმ­ცი­რე­სო­ბებ­ზე, გან­სხვა­ვე­ბუ­ლო­ბებ­ზე. დოგ­მა­ტუ­რო­ბა და სი­კე­თის სა­ხე­ლით ძა­ლა­დო­ბის კულ­ტი­ვი­რე­ბა.

მა­ინც ვერ ავ­ცდი ამ ტა­ბუ­რეტ­კას: პირ­ვე­ლი, რაც გა­ვი­ფიქ­რე მა­შინ, როცა ტე­ლე­ვი­ზი­ით ვუ­ყუ­რებ­დი შავ­პე­რან­გი­ან, კუნთმა­გარ მა­მა­კა­ცებს, რომ­ლე­ბიც მა­ღა­ზი­ას­შე­ფა­რე­ბუ­ლი "სხვა­ნა­ი­რე­ბის" გა­მო­ძე­ვე­ბას ცდი­ლობ­დნენ: რო­დე­საც დაბ­რუნ­დე­ბი­ან თა­ვი­ანთ სახ­ლებ­ში რა დღე­ში ეყო­ლე­ბათ ცო­ლე­ბი, დები, უმ­ცრო­სე­ბი. თუ ასე­თე­ბი არა ჰყავთ მა­შინ კა­ტე­ბი მა­ინც (ალ­ბერ კა­მი­უა. მე არ და­მაბ­რა­ლოთ კა­ტა­ზე). ყო­ველ­თვის მო­ი­ძებ­ნე­ბა აგ­რე­სი­ის ობი­ექ­ტი.

თა­ნაც სად. ნუ გვა­ვი­წყდე­ბა, რომ ეს კავ­კა­სი­აა. ქარ­თვე­ლი ლი­ბე­რა­ლიც კი მთლად ლი­ბე­რა­ლი არ არის:)

ეჰ!".

რუბრიკის სხვა სიახლეები
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
საქართველოში ყოველთვიურ ხელფასს დაახლოებით მილიონი ადამიანი იღებს, აქედან უმეტესობას ხელფასი თვეში 1200 დან 2400 ლარამდე აქვს

"რა მნიშვნელობა აქვს, იარაღად რა ექნება, ტაბურეტკა თუ ცინიზმი" - როგორია ლიბერალიზმის ქართული გაგება

"რა მნიშვნელობა აქვს, იარაღად რა ექნება, ტაბურეტკა თუ ცინიზმი" - როგორია ლიბერალიზმის ქართული გაგება

რესპუბლიკური პარტიის წევრი დავით ზურაბიშვილი სოციალურ ქსელში ახალი ქართული ტენდენციის შესახებ წერს, რომელიც "რადიკალი ლიბერალებსა და რადიკალი ბნელების ერთი და იგივე ნაგავად" წარმოჩენას გულისხმობს. პოსტს აქტიური გამოხმაურება მოჰყვა, განსხვავებული მოსაზრებები გამოთქვეს რადიო "თავისუფლების" ჟურნალისტმა გიორგი ფოფხაძემ და ეროვნული ბანკის ყოფილმა პრეზიდენტმა რომან გოცირიძემ.

"არ მივაქცევდი ყურადღებას, მაგრამ ბოლო დროს ხშირად მხვდება და ვფიქრობ, აუცილებლად საჭიროებს რეაგირებას.

რადიკალი ლიბერალები და რადიკალი ბნელები რომ ვითომ ერთი და იგივე ნაგავია, ეს არის ძალიან კონკრეტული და მიზანდასახული პროპაგანდა. დაახლოებით იმ პროქართული ორიენტაციასავითაა, არც დასავლეთი რომ არ უნდა, არც რუსეთი და ვითომ საქართველო რომ უნდა. არადა ჯერ კიდევ იგორ გიორგაძე ქადაგებდა ასეთ "პროქართველობას", თან სიტყვასიტყვით.

უფრო ადრე კი, როცა საბჭოთა კავშირი ქუხდა და გაგანია ბრეჟნევიზმი გრგვინავდა, ტარიელ ჭანტურიამ თქვა ერთხელ: ამ ქვეყანაში სხვადასხვა ეროვნების ნაჯვარი თუა ადამიანი, საბოლო ჯამში, როგორც წესი, რუსი გამოდისო და დაახლოებით ეგეთი ამბავია ესეც - ვითომ არც აროგანტი 'პრადვინუტი’ გინდა, არც ტაბურეტიანი ბნელი და საბოლოოდ ამერიკის, სოროსის და გრანტზე გაყიდული ენჯეოების გინებამდე დადის ყველაფერი.

უბრალოდ გასაკვირია როგორ ვერ ხვდება ამას, რამდენიმე, გვარს არ დავასახელებ და ჭკუადამჯდარი ადამიანი.

რადიკალ ბნელებში ხმამაღლა იგულისხმებიან ნაცები და ჩუმჩუმად კი ყველა ლიბერალი.

ეს ახალი ტრენდია, ვითომ "ორივე მხარის" რადიკალიზმს ემიჯნებიან. ამ დროს არანაირი ორი მხარე არ არსებობს. რადიკალური ლიბერალიზმის საფრთხეზე ლაპარაკი იმ ქვეყანაში, სადაც ყველაზე ავტორიტეტული ინსტიტუციაა ეკლესია და სადაც პატრიარქს აქვს 95 პროცენტიანი ნდობის რეიტინგი, ან ელემენტარული არაადეკვატურობაა, ან ზოგადად პროდასავლური და ლიბერალური დისკურსის დისკრედიტაციის მცდელობა. ჩემის აზრით, უფრო მეორეა.

ერთი რადიკალი ლიბერალის მიერ სახეჩამოხოკილი მანახეთ ვინმე, ან ნაცემი.

პირიქით კი მე განახებთ რამდენსაც გინდათ.

მაინტერესებს ვინმემ ამიხსნას, რა საფრთხე შეიძლება მომდინარეობდეს რადიკალი ლიბერალებისგან. ხოლო რადიკალი და არა მარტო რადიკალი ბნელებისგან რა საფრთხეც მოდის, მაგას მე ავხსნი. "არ მევასება", "ნერვებს მიშლიან" და ეგეთი არგუმენტები არ მაინტერესებს. მეც ბევრი რამე მიშლის ამქვეყნად ნერვებს, მაგრამ ვიტან", - წერს დავით ზურაბიშვილი.

გიორგი ფოფხაძე, რადიო "თავისუფლების" ჟურნალისტი:

"დავით ბატონო, მე ისეთი საქართველო მინდა, როგორ ევროპაშიც ვცხოვრობ.. სადაც ნებისმიერი ადამიანის უფლება იქნება დაცული ნებისმიერი.

მე ჩემი დამოკიდებულება მაქვს იმაზე რაც დღეს ხდება ეკლესიაში და თუ გაინტერესებთ ჩემი მოსაზრება გეტყვით რომ, დღეს ვიმკით იმ დიდ შეცდომას რაც მოხდა ოთხმოციანი წლების შუა პერიოდში პერესტროიკის გარიჟრაჟზე, როცა ეკლესიას მიაწყდა ყველაზე ხელმოცარული და გაუნათლებელი ხალხი, ისწავლე ხუცური, ორმოცდამეათე და ოთხმოცდამეათე ფსალმუნი, თავი წარმოიდგინეს დიდ თეოლოგებად და აქეთ დაგვიწყეს ჭკუის სწავლება... ხოო და მივიღეტ ის რაც მივიღეთ. აი ამ ცუდ ტენდენციას ვხედავ ახლაც ქართული ლიბერალიზმის რადიკალიზაციაშიც.. ლიბერალიზმი თავისი არსით ძალიან პრიმიტიულად და ორი სიტყვით რომ ავხსნათ ხომ, თანასწორობის და საერთოტოლერანტობის მქადაგებელია? თუმცა სამწუხაროდ ის ხალხი რომლებიც საკუთარ თავს ლიბერალებს უწოდებენ სრულიადაც არ შემოდიან დისკუსიაში არავისთან და საკუთარი აზრის აპრიორ ჭეშმარიტებას ჰქადაგებენ.. უცდომელი სამწუხაროდ კიდევ მხოლოდ ერთი კაცი ახსოვს კაცობრიობას და ისიც ორი ათასი წლის წინ ჯვარს აცვეს. დანარჩენები ყველანი ვცდებით და ლიბერალიზმის და რელიგიის უმთავრესი ამომავალი წერტილი მემ მაინც მიმტევებლობა მგონია და არა ფაშისტებივით ყვირილი რომ, ვინც ჩვენთან არაა ყველა ჩვენი მტერია" გამოხტომაზე იქნება ადეკვატური პასუხი გაცემული და ნებისმიერი რელიგია ერთნაირად დაცული.. და ნამდვილად ვერ ვხედავ ვერანაირ განსხვავებას საქართვლოში რომელი მხარე მიმაყენებს კედელთან ლიბერალი ფაშისტები თუუუ ულტრამემარჯვენე ბნელები.. ჩემთვის აააბსოლუტურად ერთნაირები არიან ორთავენი და არც ერთს აქვს რაიმენაირი საერთო ნამდვილ ლიბერალიზმთან და არც მეორეს ევროპული ტიპის ულტრამემარჯვენეობასთან.. სამწუხაროდ საქართველოში ის ადამინებიც, რომლებიც ვითომ "პრადვინუტი ლიბერალები" გახლავან და ისინიც, რომლებიც ურაპატრიოტიზმის მქადაგებლები არიან, ერტი და იგივე ნაგავია და ორთავეს ერთი სახელი ფაშისტები ჰქვიათ.. და თუ თქვენ ამას ვერ ხედავთ ასე ჭკუადამჯდარი კაცი... ნამეტანი სამწუხაროა, ღმერთმანი.

ენით დაკოდილი ძალიან ბევრია, დავით ბატონო.. რა მნიშვნელობა აქვს იარაღად რა ექნება გამოყენებული.. ტაბურეტკა თუუუუ ცინიზმი და ცილისწამება?

სამწუხარო ისაა ბატონო დავით რომ, ევროპისგან განსხვავებით ჩვენს ქვეყანაში ცილისწამება კანონით არ ისჯება, თორემ, ყველაფერი სხვაგვარად იქნებოდა მე ასე მგონია.. ხო საქართვლოში კიდევ თქვენი პარტია ვიცი მე ლიბერალები,

დავით ბატონო, მე მაინც მგონია რომ, რადიკალიზმი ნებისმიერ მიმდინარეობაში, ბოლო სერიაში, ბოლშევიზმამდე და ნაცისტურ გერმანიამდე მიგვიყვანს.... ჩემი პირადი აზრია და ამიტომაც ვებრძვი რადიკალიზმის ნებისმიერ ფორმას და მიმდინარეობას...

რომან გოცირიძე, ეროვნული ბანკის ყოფილი პრეზიდენტი:

"მხოლოდ იქ შეიძლება ასეთი შინაარსის დისკუსიის მომსწრე ვიყოთ, სადაც ლიბერალური აზროვნება და პრაქტიკა უმცირესობის უმცირესობაშია. სტუდენტობისას მაქვს წაკითხული ანატოლი ფრანსის პინგვინთა კუნძული და ბუნდოვნად მახსოვს. ერთი მონაკვეთი კი დღემდე არ ამოდის თავიდან. სასაცილოცაა. როგორ გახდება (თუ გახდიან) ვინმე ობრე როზას, ცნობილი რეპუტაციის ქალს წმინდანად. სხვა დიდი "ეროვნული სიმბოლოებიც" არანაკლებ " სიმპატიურები" არიან.

დაცინო საკუთარ თავს, დიდი ერების ხვედრია. ისინი წარსულში ტოვებენ ცუდს და მომავალში გადმოაქვთ ჯანსაღი მარცვალი. ეს არის დიალექტიკა. უარყოფის უარყოფა. მოხსნა და შენახვა.

და როდის წერდა ყოველივეს ანატოლი ფრანსი? ასი წლის წინათ. და ვინმე ასი წლის წინანდელ საფრანგეთშიც კი ნინია კაკაბაძის მსგავს გამონათქვამზე ატეხდა ერთ ვაიუშველებელს?

დამწყები მწერლის, ლაშა ბუღაძის ბოდიში გამახსენდა - თამარ მეფე სექსუალურად "გამართულ" ცხოვრებას ეწეოდაო თუ რაღაც ამის მსგავსი...

ქართველ ანატოლი ფრანსს ტაბურეტკა ნაღდად არ აცდებოდა.

სადაა რო?!.

***

ლიბერალის ქართული გაგება არის უფრო კლასიკურთან ახლოს. ეკონომიკაში ჰაიეკისა და ფრიდმანის თანამოაზრეობა. იგი უფრო ჰგავს ამერიკულ კონსერვატიზმს - დაბალი გადასახადები და სახელმწიფოს ნაკლები ჩარევა ეკონომიკაში. პიროვნული თავისუფლების კუთხით უფრო ევროპელი ლიბერალია. ჩვენი ლიბერალობა პოსტსაბჭოურია, სიმბიოზური და უფრო საინტერესო.

ევროპელი მემარცხენე ლიბერალი თითქმის სოციალისტია, ეტატისტი, სახელმწიფოს როლის მეხოტბე, მემარჯვენე კი პიროვნული თავისუფლების შეზღუდვას იტანს, თუმცა ეკონომიკაში უფრო "ლიბერალია". ათასი ჯურის მიმდევრობებია და რაზეა საუბარი ჯერ ამაში უნდა იყოს გარკვეულობა.

არც ქართული ლიბერტანიანელობაა უინტერესო. შეიძლება რადიკალური, რომელიც "დროს უსწრებს" ან " რომლის დროც არ დამდგარა".

ეს რაღაც მეთოდოლოგიურ სტილში...

ემოციურად: ქართველი არალიბერალის რადიკალური ნიმუშია მორალური კლიშეებით ძალადობის გამართლება. პრესინგი ქალზე, უმცირესობებზე, განსხვავებულობებზე. დოგმატურობა და სიკეთის სახელით ძალადობის კულტივირება.

მაინც ვერ ავცდი ამ ტაბურეტკას: პირველი, რაც გავიფიქრე მაშინ, როცა ტელევიზიით ვუყურებდი შავპერანგიან, კუნთმაგარ მამაკაცებს, რომლებიც მაღაზიასშეფარებული "სხვანაირების" გამოძევებას ცდილობდნენ: როდესაც დაბრუნდებიან თავიანთ სახლებში რა დღეში ეყოლებათ ცოლები, დები, უმცროსები. თუ ასეთები არა ჰყავთ მაშინ კატები მაინც (ალბერ კამიუა. მე არ დამაბრალოთ კატაზე). ყოველთვის მოიძებნება აგრესიის ობიექტი.

თანაც სად. ნუ გვავიწყდება, რომ ეს კავკასიაა. ქართველი ლიბერალიც კი მთლად ლიბერალი არ არის:)

ეჰ!".

"თვეები კლინიკიდან არ გასულა, საკვებს არ ღებულობს... ერთ დღეს თეონა წაიქცა" - ახალგაზრდა ექიმი ქუთაისიდან, რომელიც ინფიცირებულ მშობიარეებს მკურნალობს

"როგორ დაკარგეს სახე გოგორიშვილმა და ბარამიძემ, სკამებზე გაცვალეს ყველაფერი" - ნინო ჟვანია

სკანდალური სტატუსი ლევან კობიაშვილზე, რომელზეც თორნიკე ოქრიაშვილი განმარტებას ავრცელებს - "ძალიან ვწუხვარ..."