მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
პოლიტიკა
სამართალი
მეცნიერება

22

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ხუთშაბათი, მთვარის ოცდამეხუთე დღე დაიწყება 03:21-ზე, მთვარე ვერძს ესტუმრება 20:21-ზე – ახალ საქმეებს ნუ წამოიწყებთ, მაგრამ დაწყებულები დაასრულეთ. კარგი დღეა ვაჭრობისთვის, სასამართლო საქმეებისთვის. არასასიამოვნო დღეა კონტაქტებისთვის, აკონტროლეთ თქვენი ემოციები. არ იკამათოთ და მოერიდეთ უსიამოვნო საუბრებს. კარგი დღეა მოგზაურობის დასაწყებად, მგზავრობისათვის. სხვა დღისთვის გადადეთ ქორწინება და ნიშნობა. მოერიდეთ ალკოჰოლსა და სიგარეტს. დღის რთული ორგანოა თავი. ამიტომ მოერიდეთ ყოველგვარ ოპერაციასა და პროცედურას: თვალებზე, პირის ღრუში, ყურებზე.
სამხედრო
მსოფლიო
საზოგადოება
მოზაიკა
Faceამბები
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
სერვისი საქართველოში - რისი უფლებები აქვთ მომხმარებლებს
სერვისი საქართველოში - რისი უფლებები აქვთ მომხმარებლებს

ევ­რო­კავ­შირ­ში, სა­დაც 500 მი­ლი­ონ­ზე მეტი მომ­ხმა­რე­ბე­ლი ცხოვ­რობს, მი­აჩ­ნი­ათ, რომ თა­ნა­მე­გობ­რო­ბის ეკო­ნო­მი­კუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის­თვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლია მოხ­მა­რე­ბე­ლი ევ­რო­კავ­ში­რის ბა­ზარს ენ­დო­ბო­დეს. ამი­ტომ ევ­რო­კავ­ში­რის ყვე­ლა კუ­თხე­ში მომ­ხმა­რებ­ლებს ერ­თნა­ი­რი უფ­ლე­ბე­ბი აქვთ. რაც შე­ე­ხე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს, აქ მდგო­მა­რე­ო­ბა არც თუ ისე სა­ხარ­ბი­ე­ლოა.

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მომ­ხმა­რე­ბელ­თა უფ­ლე­ბებს შე­სა­ბა­მი­სი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბა არე­გუ­ლი­რებს (სა­ქარ­თვე­ლოს კა­ნო­ნი მომ­ხმა­რე­ბელ­თა უფ­ლე­ბე­ბის დაც­ვის შე­სა­ხებ) და ევ­რო­კავ­შირს სულ უფრო და უფრო ვუ­ახ­ლოვ­დე­ბით, მოხ­მა­რე­ბის სფე­რო­ში სხვა­დას­ხვა ტი­პის დარ­ღვე­ვებს ხში­რად ვა­წყდე­ბით.

სა­ლო­მე გი­გა­უ­რი გვიყ­ვე­ბა რო­გორ აღ­მოჩ­ნდა ერთ-ერთი ცნო­ბი­ლი პარ­ფი­უ­მე­რუ­ლი კომ­პა­ნი­ის მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლის და­ცინ­ვი­სა და უხე­შად მო­პყრო­ბის ობი­ექ­ტი, თა­ნაც ისე, რომ დამ­ნა­შა­ვე არა თვი­თონ, არა­მედ კონ­სულ­ტან­ტი იყო:

"გა­დავ­წყვი­ტე სუ­ნა­მოს შე­ძე­ნა. მინ­დო­და გრი­ლი სურ­ნე­ლის პარ­ფი­უ­მე­რუ­ლი ნა­წარ­მი და ვთხო­ვე კონ­სულ­ტანტს, დამ­ხმა­რე­ბო­და. დავ­ტეს­ტე რამ­დე­ნი­მე სუ­ნა­მო და ერთ-ერ­თზე შე­ვა­ჩე­რე არ­ჩე­ვა­ნი. სახ­ლში მო­ტა­ნი­სა და კი­დევ ერთხელ და­ტესტვის შემ­დეგ, მივ­ხვდი რომ სუ­ნა­მო იყო ტკბი­ლი. მი­ვე­დი იმა­ვე მა­ღა­ზი­ა­ში და ვთხო­ვე შე­ეც­ვა­ლათ. ავუხ­სე­ნი, რომ რამ­დე­ნი­მე სურ­ნე­ლის და­ტესტვის შე­დე­გად, მა­შინ კარ­გად ვერ გა­ვარ­ჩიე სურ­ნე­ლი. თან შე­ვახ­სე­ნე, რომ კონ­სულ­ტანტს გრი­ლი სუ­ნა­მოს შერ­ჩე­ვა ვთხო­ვე. ერთი სი­ტყვით, სუ­ნა­მო არ შე­მიც­ვა­ლეს. არ მაქვს პრე­ტენ­ზია იმა­ზე, რომ სუ­ნა­მო არ შე­მიც­ვა­ლეს, არა­ფერს ვამ­ბობ არც იმა­ზე, რომ გრი­ლი სურ­ნე­ლი მინ­დო­და და ტკბი­ლი შე­მირ­ჩი­ეს. ვერ ვხვდე­ბი სხვა შემ­თხვე­ვა­ში იქ რა­ტომ დგა­ნან და დახ­მა­რე­ბას რა­ტომ­ღა გთა­ვა­ზო­ბენ.ყვე­ლა­ზე მე­ტად კი იმან გა­მა­ღი­ზი­ა­ნა, რომ ცი­ნი­კუ­რი და აგ­დე­ბუ­ლი ტო­ნით მომ­მარ­თავ­დნენ, რო­გორც კონ­სულ­ტან­ტი, ისე მე­ნე­ჯე­რი. ისიც კი მი­თხრეს, ცხვი­რის რე­ცეპ­ტო­რე­ბი თუ არ გი­მუ­შა­ვებს, რა ჩვე­ნი საქ­მე­აო", - იხ­სე­ნებს გა­ნა­წყე­ნე­ბუ­ლი მომ­ხმა­რე­ბე­ლი.

"მომ­ხმა­რე­ბელს უფ­ლე­ბა აქვს მი­ი­ღოს ზუს­ტად ისე­თი სა­ქო­ნე­ლი, რო­გორ­საც შეჰ­პირ­დნენ. "შე­პი­რე­ბა­ში" იგუ­ლის­ხმე­ბა ამ სა­ქონ­ლის თვი­სე­ბე­ბის თა­ო­ბა­ზე მის­თვის შექ­მნი­ლი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა - რეკ­ლა­მის, ეტი­კე­ტის, ინ­სტრუქ­ცი­ის, ზე­პი­რი აღ­წე­რის ან სხვა გზით. თუ სა­ქო­ნელს შე­პი­რე­ბუ­ლი თვი­სე­ბე­ბი არ გა­აჩ­ნია, ეს ნიშ­ნავს, რომ მას ნაკ­ლი აქვს. გამ­ყიდ­ვე­ლი (მა­ღა­ზია) ვალ­დე­ბუ­ლია გა­მო­ას­წო­როს ეს ნაკ­ლი ნივ­თის შე­კე­თე­ბის ან გა­მოც­ვლის სა­შუ­ა­ლე­ბით, ან, თუკი ეს შე­უძ­ლე­ბე­ლია, და­იბ­რუ­ნოს სა­ქო­ნე­ლი ან, თუ მომ­ხმა­რე­ბე­ლი თა­ნახ­მაა, შე­ამ­ცი­როს მისი ფასი" - ეს რე­გუ­ლა­ცია სა­ქარ­თვე­ლო­ში ევ­რო­კავ­ში­რის კა­ნონ­მდებ­ლო­ბას ემ­თხვე­ვა, თუმ­ცა ზოგ­ჯერ არც მომ­ხმა­რე­ბე­ლი და არც პრე­ტენ­ზი­ის ად­რე­სა­ტი არ იცავს მას.

ევ­რო­კავ­ში­რის ქვეყ­ნებ­ში არ­სე­ბუ­ლი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბის მი­ხედ­ვით, ნივ­თის შე­ძე­ნი­დან 6 თვის გან­მავ­ლო­ბა­ში მოქ­მე­დებს ე.წ. "მომ­ხმა­რებ­ლის უდა­ნა­შა­უ­ლო­ბის პრე­ზუმფცია" - მომ­ხმა­რე­ბელს არ სჭირ­დე­ბა ამ­ტკი­ცოს, რომ ნაკ­ლი მას არ გა­მო­უწ­ვე­ვია. ით­ვლე­ბა, რომ თუკი ნაკ­ლი აღ­მოჩ­ნდა, იგი ნივთს გა­ყიდ­ვის მო­მენ­ტშიც ჰქონ­და. სა­ქარ­თვე­ლო­ში მომ­ხმა­რე­ბელს ეს უფ­ლე­ბა არ გა­აჩ­ნია.

მომ­ხმა­რებ­ლის უფ­ლე­ბე­ბი­სა და რე­გუ­ლა­ცი­ის ნორ­მე­ბის ჩა­მოთ­ვლა შორს წაგ­ვიყ­ვანს. სა­ინ­ტე­რე­სოა, რა მნიშ­ვნე­ლო­ბას ანი­ჭე­ბენ სა­ქარ­თვე­ლო­ში წამ­ყვა­ნი კომ­პა­ნი­ე­ბი მომ­ხმა­რე­ბელ­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბულ ბიზ­ნესს, რა მე­ქა­ნიზ­მით ახერ­ხე­ბენ თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის ამაღ­ლე­ბას, და, ზო­გა­დად, ით­ვა­ლის­წი­ნე­ბენ თუ არა მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის შე­ნიშ­ვნებს სერ­ვი­სის სა­მო­მავ­ლოდ გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბის მიზ­ნით? ამ კი­თხვე­ბით ამ­ბე­ბი.გე-მ რამ­დე­ნი­მე კომ­პა­ნი­ას მი­მარ­თა.

რო­გორც კომ­პა­ნია "კომ­პა­ნია "ნი­კო­რა"-ს ტრე­ი­ნინ­გე­ბი­სა და გან­ვი­თა­რე­ბის გან­ყო­ფი­ლე­ბის ხელ­მძღვა­ნელ­მა თა­მარ ჭან­ტუ­რიშ­ვილ­მა გან­გვი­მარ­ტა, თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის მუ­შა­ო­ბის ხა­რის­ხის შე­მოწ­მე­ბა და დის­ციპ­ლი­ნა­რუ­ლი დარ­ღვე­ვე­ბის აღ­მო­ჩე­ნა კომ­პა­ნი­ა­ში მუდ­მივ რე­ჟიმ­ში მიმ­დი­ნა­რე­ობს:

- "არ­სე­ბობს სა­ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ე­ბი, გა­იდ­ლა­ი­ნე­ბი, ინ­სტრუქ­ცი­ე­ბი, რომ­ლებ­საც თა­ნამ­შრომ­ლე­ბი სწავ­ლო­ბენ. შემ­დეგ კი მათი ცოდ­ნის და კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის შე­მოწ­მე­ბა სპე­ცი­ა­ლუ­რად შედ­გე­ნი­ლი ტეს­ტე­ბის სა­შუ­ლე­ბით ხდე­ბა. ტეს­ტი­რე­ბის შე­დე­გე­ბის მი­ხედ­ვით იგეგ­მე­ბა თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის შემ­დგო­მი გა­დამ­ზა­დე­ბა. გარ­და ამი­სა, კომ­პა­ნია "ნი­კო­რა", მუდ­მი­ვად ახორ­ცი­ე­ლებს "მის­ტი­უ­რი მომ­ხმა­რებ­ლის" კვლე­ვას, რო­მე­ლიც გუ­ლის­ხმობს მის­ტი­უ­რი მყიდ­ვე­ლე­ბის მიერ სა­ვაჭ­რო ობი­ექ­ტებ­ში მო­მუ­შა­ვე პერ­სო­ნალ­ზე დაკ­ვირ­ვე­ბას. რაც შე­ე­ხე­ბა მომ­ხმა­რებ­ლებ­თან მუდ­მივ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ა­ში ყოფ­ნას, ამას სუ­პერ­მარ­კე­ტე­ბის მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლის, ასე­ვე ფე­ის­ბუ­ქის, ფო­კუს ჯფუ­ფე­ბი­სა და სხვა­დას­ხვა ტი­პის გა­მო­კი­თხვე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბით ვან­ხორ­ცი­ე­ლებთ.

მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის შე­ნიშ­ვნებს, უკუ­რე­აქ­ცი­ას თუ ით­ვა­ლის­წი­ნებს კომ­პა­ნია სა­მო­მავ­ლოდ მომ­სა­ხუ­რე­ბის სერ­ვი­სის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბის მხრივ?

კომ­პა­ნია "ნი­კო­რა" მომ­ხმა­რე­ბელ­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი კომ­პა­ნი­აა. ამას ადას­ტუ­რებს, რო­გორც ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი მომ­ხმა­რებ­ლის კმა­ყო­ფი­ლე­ბის კვლე­ვე­ბი, ასე­ვე მომ­ხმა­რე­ბელ­თან უკუ­კავ­ში­რი, რო­მელ­საც ჩვე­ნი ვებგ­ვერ­დის, ფე­ის­ბუ­ქის გვერ­დის და ელექტრო­ნუ­ლი ფოს­ტის სა­შუ­ა­ლე­ბით ვა­ხერ­ხებთ. მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის შე­კი­თხვებს არა­სო­დეს ვტო­ვებთ უპა­სუ­ხოდ და პერ­მა­ნენ­ტუ­ლად, სერ­ვი­სის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბის ახა­ლი გზე­ბის ძე­ბა­ში ვართ.

რა ხერ­ხებს მი­მარ­თავს კომ­პა­ნია "ნი­კო­რა" თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის ამაღ­ლე­ბის მიზ­ნით?

კომ­პა­ნია "ნი­კო­რა­ში" ყვე­ლა თა­ნამ­შრო­მე­ლი ერთ მი­ზანს ემ­სა­ხუ­რე­ბა, თუმ­ცა გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ტი­პის საქ­მი­ა­ნო­ბას ეწე­ვი­ან. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სხვა­დას­ხვა ტი­პის და თე­მა­ტი­კის ტრე­ნინ­გე­ბი მუდ­მივ რე­ჟიმ­ში მიმ­დი­ნა­რე­ობს. ტრე­ნინ­გე­ბი ყვე­ლა რან­გის და სტა­ჟის თა­ნამ­შრომ­ლის­თვის ტარ­დე­ბა. ახალ თა­ნამ­შრომ­ლებს გან­სა­ზღვრულ დრო­ში ვაც­ნობთ მუ­შა­ო­ბის სტან­დარ­ტებს და ვას­წავ­ლით ყვე­ლა­ფერს, რისი სა­შუ­ა­ლე­ბი­თაც შეძ­ლე­ბენ კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რად შე­ას­რუ­ლონ და­კის­რე­ბუ­ლი სა­მუ­შაო. ტრე­ნინ­გე­ბი ტარ­დე­ბა სტა­ჟი­ა­ნი თა­ნამ­შრომ­ლე­ბის­თვი­საც მათი უნა­რე­ბის გა­საღ­რმა­ვებ­ლად და კომ­პა­ნი­ის მი­მართ ლო­ი­ა­ლუ­რო­ბის გა­საზ­რდე­ლად. ტრე­ნინ­გე­ბი ტარ­დე­ბა რო­გორც გარე, ისე შიდა რე­სურ­სე­ბით. თა­ნამ­შრო­მელ­თა სწავ­ლე­ბა­სა და გა­დამ­ზა­დე­ბა­ზე რე­სურ­სის და­ხარ­ჯვა კომ­პა­ნი­ის პრი­ო­რი­ტე­ტია, რაც "ნი­კო­რას" უფრო პრეს­ტი­ჟულს, სა­მუ­შა­ოდ მიმ­ზიდ­ველს და მე­ტად კონ­კუ­რენ­ტუ­ნა­რი­ანს ხდის.

ambebi.ge და­ინ­ტე­რეს­და, თუ რა ტი­პის პრობ­ლე­მებს აწყდე­ბი­ან სერ­ვი­სის მიმ­წო­დებ­ლე­ბი მომ­ხმა­რებ­ლებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას და რა მე­ქა­ნიზ­მით ხდე­ბა მათი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის ამაღ­ლე­ბა.

კომ­პა­ნია "პარტნი­ო­რე­ბი-სა­ქარ­თვე­ლოს " უფ­რო­სი ტრე­ნერ-კონ­სულ­ტან­ტი ლელა გი­ორ­გო­ბი­ა­ნი აცხა­დებს, რომ ძი­რი­თა­დად კომ­პა­ნი­ე­ბი მათ სირ­თუ­ლე­ე­ბის ჩა­მო­ნათ­ვა­ლით მი­მარ­თა­ვენ ხოლ­მე. კვლე­ვა­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რუ­ლი სტა­ტის­ტი­კის მი­ხედ­ვით, ქარ­თველ სერ­ვი­სის მიმ­წო­დებ­ლებს, კონ­სულ­ტან­ტებს, გამ­ყიდ­ვე­ლებს და ა.შ. ძა­ლი­ან უჭირთ "ბო­დი­ში­სა" და "მად­ლო­ბის" თქმა. შე­იძ­ლე­ბა გა­გიკ­ვირ­დეთ, მაგ­რამ მი­სალ­მე­ბა და გა­ღი­მე­ბაც კი პრობ­ლე­მაა ზო­გის­თვის. პი­რად სა­უბ­რებ­ში ტრე­ნინ­გის მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბის დროს ხში­რად უთ­ქვამს სერ­ვი­სის მიმ­წო­დე­ბელს, რა­ტომ უნდა ვუ­თხრა მად­ლო­ბა მომ­ხმა­რე­ბელს, რო­მელ­საც დიდი რა­ო­დე­ნო­ბის სეს­ხი და­უმ­ტკიც­და, პი­რი­ქით, მად­ლო­ბის გა­დახ­და ხომ მას უფრო ეკუთ­ვნი­სო.

ხში­რად გვსმე­ნია გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი გა­მოთ­ქმა "კლი­ენ­ტი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლია", "კლი­ენ­ტი მე­ფეა". ეთან­ხმე­ბით მას?

- ეს ფრა­ზა კლი­ენ­ტის როლ­ში მყო­ფე­ბის­თვის უფრო სა­სი­ა­მოვ­ნოა, ვიდ­რე სერ­ვი­სის მიმ­წო­დებ­ლის­თვის. მა­გა­ლი­თად, პი­როვ­ნე­ბა, რო­მე­ლიც მუ­შა­ობს რო­მე­ლი­მე რეს­ტო­რან­ში მიმ­ტა­ნად, შე­იძ­ლე­ბა ყო­ველ­თვის არ ეთან­ხმე­ბო­დეს კლი­ენ­ტის პო­ზი­ცი­ას, მაგ­რამ რო­დე­საც თა­ვად გარ­კვე­უ­ლი პრე­ტენ­ზი­ით მი­დის ბან­კში, იქ უკვე სა­თა­ვი­სოდ მო­ირ­გებს ამ ფრა­ზის და­დე­ბით კონ­ტექსტს.

კომ­პა­ნი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც "კლი­ენ­ტი ყო­ველ­თვის მარ­თა­ლი­ას" პრინ­ციპ­ზე აგე­ბულ სერ­ვისს სთა­ვა­ზო­ბენ მომ­ხმა­რე­ბელს, კარ­გად აც­ნო­ბი­ე­რე­ბენ, რომ ეს სწო­რედ მათი წარ­მა­ტე­ბის გა­სა­ღე­ბია. მა­ში­ნაც კი, როცა კლი­ენ­ტი ტყუ­ის, კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის დო­ნე­ზე მას ისე ექ­ცე­ვი­ან, რომ თავი მარ­თა­ლი ეგო­ნოს. გულ­დას­მით ის­მე­ნენ თუნ­დაც უსა­მარ­თლო პრე­ტენ­ზი­ას, გა­ნი­ხი­ლა­ვენ მას. კომ­პა­ნია, რო­მე­ლიც ზრუ­ნავს იმიჯ­სა და სო­ლი­დუ­რო­ბა­ზე, არა­ვი­თარ შემ­თხვე­ვა­ში არ და­ა­და­ნა­შა­უ­ლებს და ცი­ნი­კუ­რად არ მო­ექ­ცე­ვა მომ­ხმა­რე­ბელს.

სა­ლო­მე ში­ხაშ­ვი­ლი

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა
მნიშვნელოვანი ინფორმაცია

სერვისი საქართველოში - რისი უფლებები აქვთ მომხმარებლებს

სერვისი საქართველოში - რისი უფლებები აქვთ მომხმარებლებს

ევროკავშირში, სადაც 500 მილიონზე მეტი მომხმარებელი ცხოვრობს, მიაჩნიათ, რომ თანამეგობრობის ეკონომიკური განვითარებისთვის აუცილებელია მოხმარებელი ევროკავშირის ბაზარს ენდობოდეს. ამიტომ ევროკავშირის ყველა კუთხეში მომხმარებლებს ერთნაირი უფლებები აქვთ. რაც შეეხება საქართველოს, აქ მდგომარეობა არც თუ ისე სახარბიელოა.

მიუხედავად იმისა, რომ მომხმარებელთა უფლებებს შესაბამისი კანონმდებლობა არეგულირებს (საქართველოს კანონი მომხმარებელთა უფლებების დაცვის შესახებ) და ევროკავშირს სულ უფრო და უფრო ვუახლოვდებით, მოხმარების სფეროში სხვადასხვა ტიპის დარღვევებს ხშირად ვაწყდებით.

სალომე გიგაური გვიყვება როგორ აღმოჩნდა ერთ-ერთი ცნობილი პარფიუმერული კომპანიის მომსახურე პერსონალის დაცინვისა და უხეშად მოპყრობის ობიექტი, თანაც ისე, რომ დამნაშავე არა თვითონ, არამედ კონსულტანტი იყო:

"გადავწყვიტე სუნამოს შეძენა. მინდოდა გრილი სურნელის პარფიუმერული ნაწარმი და ვთხოვე კონსულტანტს, დამხმარებოდა. დავტესტე რამდენიმე სუნამო და ერთ-ერთზე შევაჩერე არჩევანი. სახლში მოტანისა და კიდევ ერთხელ დატესტვის შემდეგ, მივხვდი რომ სუნამო იყო ტკბილი. მივედი იმავე მაღაზიაში და ვთხოვე შეეცვალათ. ავუხსენი, რომ რამდენიმე სურნელის დატესტვის შედეგად, მაშინ კარგად ვერ გავარჩიე სურნელი. თან შევახსენე, რომ კონსულტანტს გრილი სუნამოს შერჩევა ვთხოვე. ერთი სიტყვით, სუნამო არ შემიცვალეს. არ მაქვს პრეტენზია იმაზე, რომ სუნამო არ შემიცვალეს, არაფერს ვამბობ არც იმაზე, რომ გრილი სურნელი მინდოდა და ტკბილი შემირჩიეს. ვერ ვხვდები სხვა შემთხვევაში იქ რატომ დგანან და დახმარებას რატომღა გთავაზობენ.ყველაზე მეტად კი იმან გამაღიზიანა, რომ ცინიკური და აგდებული ტონით მომმართავდნენ, როგორც კონსულტანტი, ისე მენეჯერი. ისიც კი მითხრეს, ცხვირის რეცეპტორები თუ არ გიმუშავებს, რა ჩვენი საქმეაო", - იხსენებს განაწყენებული მომხმარებელი.

"მომხმარებელს უფლება აქვს მიიღოს ზუსტად ისეთი საქონელი, როგორსაც შეჰპირდნენ. "შეპირებაში" იგულისხმება ამ საქონლის თვისებების თაობაზე მისთვის შექმნილი შთაბეჭდილება - რეკლამის, ეტიკეტის, ინსტრუქციის, ზეპირი აღწერის ან სხვა გზით. თუ საქონელს შეპირებული თვისებები არ გააჩნია, ეს ნიშნავს, რომ მას ნაკლი აქვს. გამყიდველი (მაღაზია) ვალდებულია გამოასწოროს ეს ნაკლი ნივთის შეკეთების ან გამოცვლის საშუალებით, ან, თუკი ეს შეუძლებელია, დაიბრუნოს საქონელი ან, თუ მომხმარებელი თანახმაა, შეამციროს მისი ფასი" - ეს რეგულაცია საქართველოში ევროკავშირის კანონმდებლობას ემთხვევა, თუმცა ზოგჯერ არც მომხმარებელი და არც პრეტენზიის ადრესატი არ იცავს მას.

ევროკავშირის ქვეყნებში არსებული კანონმდებლობის მიხედვით, ნივთის შეძენიდან 6 თვის განმავლობაში მოქმედებს ე.წ. "მომხმარებლის უდანაშაულობის პრეზუმფცია" - მომხმარებელს არ სჭირდება ამტკიცოს, რომ ნაკლი მას არ გამოუწვევია. ითვლება, რომ თუკი ნაკლი აღმოჩნდა, იგი ნივთს გაყიდვის მომენტშიც ჰქონდა. საქართველოში მომხმარებელს ეს უფლება არ გააჩნია.

მომხმარებლის უფლებებისა და რეგულაციის ნორმების ჩამოთვლა შორს წაგვიყვანს. საინტერესოა, რა მნიშვნელობას ანიჭებენ საქართველოში წამყვანი კომპანიები მომხმარებელზე ორიენტირებულ ბიზნესს, რა მექანიზმით ახერხებენ თანამშრომლების კვალიფიკაციის ამაღლებას, და, ზოგადად, ითვალისწინებენ თუ არა მომხმარებლების შენიშვნებს სერვისის სამომავლოდ გაუმჯობესების მიზნით? ამ კითხვებით ამბები.გე-მ რამდენიმე კომპანიას მიმართა.

როგორც კომპანია "კომპანია "ნიკორა"-ს ტრეინინგებისა და განვითარების განყოფილების ხელმძღვანელმა თამარ ჭანტურიშვილმა განგვიმარტა, თანამშრომლების მუშაობის ხარისხის შემოწმება და დისციპლინარული დარღვევების აღმოჩენა კომპანიაში მუდმივ რეჟიმში მიმდინარეობს:

- "არსებობს სახელმძღვანელოები, გაიდლაინები, ინსტრუქციები, რომლებსაც თანამშრომლები სწავლობენ. შემდეგ კი მათი ცოდნის და კვალიფიკაციის შემოწმება სპეციალურად შედგენილი ტესტების საშულებით ხდება. ტესტირების შედეგების მიხედვით იგეგმება თანამშრომლების შემდგომი გადამზადება. გარდა ამისა, კომპანია "ნიკორა", მუდმივად ახორციელებს "მისტიური მომხმარებლის" კვლევას, რომელიც გულისხმობს მისტიური მყიდველების მიერ სავაჭრო ობიექტებში მომუშავე პერსონალზე დაკვირვებას. რაც შეეხება მომხმარებლებთან მუდმივ კომუნიკაციაში ყოფნას, ამას სუპერმარკეტების მომსახურე პერსონალის, ასევე ფეისბუქის, ფოკუს ჯფუფებისა და სხვადასხვა ტიპის გამოკითხვების საშუალებით ვანხორციელებთ.

მომხმარებლების შენიშვნებს, უკურეაქციას თუ ითვალისწინებს კომპანია სამომავლოდ მომსახურების სერვისის გაუმჯობესების მხრივ?

კომპანია "ნიკორა" მომხმარებელზე ორიენტირებული კომპანიაა. ამას ადასტურებს, როგორც ჩატარებული მომხმარებლის კმაყოფილების კვლევები, ასევე მომხმარებელთან უკუკავშირი, რომელსაც ჩვენი ვებგვერდის, ფეისბუქის გვერდის და ელექტრონული ფოსტის საშუალებით ვახერხებთ. მომხმარებლების შეკითხვებს არასოდეს ვტოვებთ უპასუხოდ და პერმანენტულად, სერვისის გაუმჯობესების ახალი გზების ძებაში ვართ.

რა ხერხებს მიმართავს კომპანია "ნიკორა" თანამშრომლების კვალიფიკაციის ამაღლების მიზნით?

კომპანია "ნიკორაში" ყველა თანამშრომელი ერთ მიზანს ემსახურება, თუმცა განსხვავებული ტიპის საქმიანობას ეწევიან. აქედან გამომდინარე, სხვადასხვა ტიპის და თემატიკის ტრენინგები მუდმივ რეჟიმში მიმდინარეობს. ტრენინგები ყველა რანგის და სტაჟის თანამშრომლისთვის ტარდება. ახალ თანამშრომლებს განსაზღვრულ დროში ვაცნობთ მუშაობის სტანდარტებს და ვასწავლით ყველაფერს, რისი საშუალებითაც შეძლებენ კვალიფიციურად შეასრულონ დაკისრებული სამუშაო. ტრენინგები ტარდება სტაჟიანი თანამშრომლებისთვისაც მათი უნარების გასაღრმავებლად და კომპანიის მიმართ ლოიალურობის გასაზრდელად. ტრენინგები ტარდება როგორც გარე, ისე შიდა რესურსებით. თანამშრომელთა სწავლებასა და გადამზადებაზე რესურსის დახარჯვა კომპანიის პრიორიტეტია, რაც "ნიკორას" უფრო პრესტიჟულს, სამუშაოდ მიმზიდველს და მეტად კონკურენტუნარიანს ხდის.

ambebi.ge დაინტერესდა, თუ რა ტიპის პრობლემებს აწყდებიან სერვისის მიმწოდებლები მომხმარებლებთან ურთიერთობისას და რა მექანიზმით ხდება მათი კვალიფიკაციის ამაღლება.

კომპანია "პარტნიორები-საქართველოს " უფროსი ტრენერ-კონსულტანტი ლელა გიორგობიანი აცხადებს, რომ ძირითადად კომპანიები მათ სირთულეების ჩამონათვალით მიმართავენ ხოლმე. კვლევაზე დაფუძნებული ყველაზე პოპულარული სტატისტიკის მიხედვით, ქართველ სერვისის მიმწოდებლებს, კონსულტანტებს, გამყიდველებს და ა.შ. ძალიან უჭირთ "ბოდიშისა" და "მადლობის" თქმა. შეიძლება გაგიკვირდეთ, მაგრამ მისალმება და გაღიმებაც კი პრობლემაა ზოგისთვის. პირად საუბრებში ტრენინგის მიმდინარეობის დროს ხშირად უთქვამს სერვისის მიმწოდებელს, რატომ უნდა ვუთხრა მადლობა მომხმარებელს, რომელსაც დიდი რაოდენობის სესხი დაუმტკიცდა, პირიქით, მადლობის გადახდა ხომ მას უფრო ეკუთვნისო.

ხშირად გვსმენია გავრცელებული გამოთქმა "კლიენტი ყოველთვის მართალია", "კლიენტი მეფეა". ეთანხმებით მას?

- ეს ფრაზა კლიენტის როლში მყოფებისთვის უფრო სასიამოვნოა, ვიდრე სერვისის მიმწოდებლისთვის. მაგალითად, პიროვნება, რომელიც მუშაობს რომელიმე რესტორანში მიმტანად, შეიძლება ყოველთვის არ ეთანხმებოდეს კლიენტის პოზიციას, მაგრამ როდესაც თავად გარკვეული პრეტენზიით მიდის ბანკში, იქ უკვე სათავისოდ მოირგებს ამ ფრაზის დადებით კონტექსტს.

კომპანიები, რომლებიც "კლიენტი ყოველთვის მართალიას" პრინციპზე აგებულ სერვისს სთავაზობენ მომხმარებელს, კარგად აცნობიერებენ, რომ ეს სწორედ მათი წარმატების გასაღებია. მაშინაც კი, როცა კლიენტი ტყუის, კომუნიკაციის დონეზე მას ისე ექცევიან, რომ თავი მართალი ეგონოს. გულდასმით ისმენენ თუნდაც უსამართლო პრეტენზიას, განიხილავენ მას. კომპანია, რომელიც ზრუნავს იმიჯსა და სოლიდურობაზე, არავითარ შემთხვევაში არ დაადანაშაულებს და ცინიკურად არ მოექცევა მომხმარებელს.

სალომე შიხაშვილი

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია