საქართველოს საცალო ქსელში ნავთობპროდუქტების გაძვირების ტენდენცია გრძელდება.
საქართველოს ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში ამას მსოფლიო ბაზრებზე მიმდინარე მოვლენებით ხსნიან. როგორც აღნიშნულ ორგანიზაციაში ამბობენ, მაისსა და ივნისში, საერთაშორისო ფასები ნავთობპროდუქტებზე Platt'ს-ის მიხედვით (რაზეც დამოკიდებულია საქართველოში საწვავის ფასი) გაიზარდა. კერძოდ, ბენზინის ფასი გაზრდილია 58 დოლარით - 1033 დოლარამდე 1 ტონაზე; დიზელის ფასი კი მომატებულია 27 დოლარით, ანუ 911.50 დოლარამდე 1 ტონაზე.
”ნავთობის ფასის ზრდა განპირობებული იყო ძირითადად ერაყში არსებული კრიზისით, რომელიც მსოფლიოში ერთ-ერთი მსხვილი ნავთობმომპოვებელი და ექსპორტიორი ქვეყანა გახლავთ. ნავთობის ფასის ზრდას ნაწილობრივ ხელი შეუწყო ასევე რუსეთ-უკრაინის კრიზისმაც.
აღნიშნულმა განაპირობა საქართველოში საწვავის ფასის ზრდა. კერძოდ, დღეისათვის საცალო ქსელში საწვავის საშუალო ფასი შემდეგნაირად გაიზარდა: ”სუპერის” ტიპის ბენზინი 2-3 თეთრით/ლიტრზე, ”პრემიუმის” ტიპის ბენზინი 2-5 თეთრით/ლიტრზე, ”ევრო რეგულარის” ტიპის ბენზინი 2-5 თეთრით/ლიტრზე, ”რეგულარის” ტიპის ბენზინი - 2-5 თეთრით/ლიტრზე, ”ევრო დიზელი” - 2-4 თეთრით/ლიტრზე, L-62 დიზელი - 2-4 თეთრით/ლიტრზე. უნდა აღინიშნოს, რომ საერთაშორისო ფასის ადეკვატური ზრდის პირობებში, საცალო ქსელში ბენზინის ფასი უნდა გაზრდილიყო საშუალოდ 10 თეთრით/ლიტრზე, ხოლო დიზელის საწვავი - 6-7 თეთრით ლიტრზე”,-ამბობენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
ამავე ორგანიზაციის განცხადებით, ივლისის თვეში ნავთობზე ფასი მცირდება და ფასი 11 ივნისის შემდგომ ყველაზე დაბალ მაჩვენებელზე დგას. ”ფასის კლება განპირობებულია შემდეგით: ერაყში არსებული კრიზისი გავლენას ვერ ახდენს როგორც ნავთობის მოპოვებაზე, ასევე მის ექსპორტზე; ლიბია აპირებს ნავთობის ექსპორტის განახლებას 2 ტერმინალის საშუალებით (აღნიშნული ტერმინალები ერთწლიან ბლოკადაში იმყოფებოდნენ, რის შედეგადაც ლიბიის ნავთობის ექსპორტი 75%-ით შემცირდა).