მსოფლიო
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
სამართალი
მოზაიკა
პოლიტიკა
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
სამხედრო
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რატომ არ იღიმებიან კონსულტანტები - ქართული მომსახურების დაბალი დონის მიზეზები
რატომ არ იღიმებიან კონსულტანტები - ქართული მომსახურების დაბალი დონის მიზეზები

კვლე­ვებ­ზე დაყ­რდნო­ბით, ყო­ვე­ლი ცუდი მომ­სა­ხუ­რე­ბის დროს დამ­ქი­რა­ვე­ბე­ლი სა­შუ­ა­ლოდ მომ­ხმა­რებ­ლის 50%-ს კარ­გავს, სა­უ­კე­თე­სო მომ­სა­ხუ­რე­ბით კი იძენს მხო­ლოდ 10%-ს.

გა­სულ სა­უ­კუ­ნე­ებ­ში უცხო­ე­ლი მოგ­ზა­უ­რე­ბი აღ­ფრთო­ვა­ნე­ბუ­ლი წერ­დნენ, რომ ქარ­თვე­ლი კავ­კა­სი­ა­ში გა­მორ­ჩე­უ­ლი და გან­სა­კუთ­რე­ბით თა­ვა­ზი­ა­ნი იყო. დღეს კი დე­და­ქა­ლაქ­ში, სა­დაც ოდით­გან­ვე თავი მოჰ­ქონ­დათ, რომ "თბი­ლი­სი იყო ურ­თი­ერ­თო­ბა", ღი­მი­ლი და თა­ვა­ზი­ა­ნო­ბა უკან­მო­უ­ხე­და­ვად წარ­სულს ბარ­დე­ბა...

შარ­შან სის­ხლძარ­ღვე­ბის პრობ­ლე­მის გამო ერთ-ერთ კლი­ნი­კა­ში მი­ვე­დი. ფეხი მქონ­და გა­სი­ვე­ბუ­ლი და სი­ა­რუ­ლი მი­ჭირ­და. ხან­გრძლი­ვი დატ­ვირ­თვის შემ­დეგ აუ­ტა­ნე­ლი ტკი­ვი­ლი მე­წყე­ბო­და. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ერთი კვი­რა ამა­ოდ ვი­ა­რე გა­მოკ­ვლე­ვებ­ზე, და­მა­ტა­რებ­დნენ სარ­თუ­ლი­დან სარ­თულ­ზე... რო­დე­საც გა­ტან­ჯულ­მა და ტკი­ვი­ლის­გან გულ­შე­ღო­ნე­ბულ­მა ვი­კი­თხე, რო­დის მო­ე­ღე­ბო­და ბოლო ჩემს წა­მე­ბას, სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნი­ის ე.წ. ოჯა­ხის ექიმ­მა ამ­რე­ზით მი­პა­სუ­ხა, სუს­ტი ნერ­ვე­ბი გქო­ნი­ათ, უმ­ჯო­ბე­სია, ჯერ ამა­ზე იმ­კურ­ნა­ლო­თო!.. არა­და, ექიმს უპირ­ვე­ლე­სად სა­უბ­რით უნდა შე­ეძ­ლოს პა­ცი­ენ­ტის დამ­შვი­დე­ბა. "ჩემი ოჯა­ხის აი­ბო­ლიტს" კი ჰი­პოკ­რა­ტეს ფი­ციც და­ა­ვი­წყდა და თა­ვა­ზი­ა­ნო­ბის ნორ­მე­ბიც, რაც პირ­და­პირ აი­სა­ხე­ბა მომ­სა­ხუ­რე­ბის ხა­რისხზე და იმ ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის პრეს­ტიჟ­საც ვნებს, სა­დაც უხე­ში და უტაქ­ტო პერ­სო­ნა­ლი მუ­შა­ობს.

დიდი ხა­ნია ცუდი მომ­სა­ხუ­რე­ბა პრობ­ლე­მად არის ქცე­უ­ლი სა­ვაჭ­რო ქსე­ლებ­შიც, სა­დაც კონ­სულ­ტან­ტე­ბის ორი კა­ტე­გო­რია არ­სე­ბობს: ერთი, რო­მელ­საც მი­აჩ­ნია, რომ უკე­თესს იმ­სა­ხუ­რებს, მაგ­რამ ბედ­მა არ გა­უ­ღი­მა. ამი­ტო­მაც შინ, კა­რა­დის თავ­ზე შე­მო­დე­ბუ­ლი ორი (ხში­რად - წი­თე­ლი) დიპ­ლო­მი უხუნ­დე­ბა, თვი­თონ კი იძუ­ლე­ბუ­ლია ჩვენ (მისი გად­მო­სა­ხე­დი­დან, სნო­ბებს) მოგ­ვემ­სა­ხუ­როს. ასე­თებს აღი­ზი­ა­ნებთ ისე­თი მყიდ­ვე­ლი, რო­მე­ლიც მა­ღა­ზი­ის კუ­თხე-კუნ­ჭულს და­ივ­ლის, მაგ­რამ მო­სა­წონს ვე­რა­ფერს ნა­ხავს. თურ­მე "ნი­ჭი­ე­რი" კონ­სულ­ტან­ტე­ბი მყი­სი­ე­რად ცნო­ბენ, ვინ არის მყიდ­ვე­ლი და ვინ არა და სა­კუ­თარ გამ­ჭრი­ა­ხო­ბა­ში დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი მუ­შა­ო­ბენ პრინ­ცი­პით: - "თუ რამე გინ­და, ისე­დაც იყი­დი, თუ არა და შენი ნერ­ვე­ბი არ მაქვს"...

არ­სე­ბობს მე­ო­რე კა­ტე­გო­რი­აც, რომ­ლე­ბიც ძი­რი­თა­დად, ცნო­ბი­ლი ბრენ­დე­ბის მა­ღა­ზი­ებ­ში მუ­შა­ო­ბენ და რად­გან ბრენ­დის რე­ა­ლი­ზა­ცი­ას ახ­დე­ნენ, მი­აჩ­ნი­ათ, რომ ბედ­მა სხვა­ზე მე­ტად გა­უ­ღი­მათ და შე­სა­ბა­მი­სად, მა­გა­რი ტი­პე­ბი არი­ან. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მათ მე­ნე­ჯერ­მა მომ­ხმა­რე­ბელ­თა მომ­სა­ხუ­რე­ბის სტან­დარ­ტე­ბის ასათ­ვი­სებ­ლად ძვი­რი­ა­ნი ტრე­ნინგკურ­სი გა­ა­ტა­რა, მა­ინც ზარ­მაც, თავ­ხედ, მაგ­რამ მათი ჭკუ­ით "კაი ტი­პე­ბად" რჩე­ბი­ან.

იოლი წარ­მო­სად­გე­ნია, უცხო­ე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი ან მათი ბრენდმე­ნე­ჯე­რე­ბი ქარ­თულ ფრან­ჩა­ი­ზებს რომ გა­ეც­ნონ, რა ხა­სი­ათ­ზე დად­გე­ბი­ან. მე­ტიც, რა ხა­სი­ათ­ზე და­ა­ყე­ნე­ბენ კომ­პა­ნი­ას, რო­მელ­მაც ბრენ­დის გა­ყიდ­ვის უფ­ლე­ბა შე­ის­ყი­და. მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, ევ­რო­პუ­ლი მომ­სა­ხუ­რე­ბის სფე­რო­ში თა­ვა­ზი­ა­ნო­ბა­სა და ღი­მილს უმ­თავ­რე­სი და უდი­დე­სი მნიშ­ვნე­ლო­ბა აქვს. მარ­ტი­ვი ჭეშ­მა­რი­ტე­ბაა, რომ უხა­სი­ა­თო და უტაქ­ტო გამ­ყიდ­ვე­ლი ვერ შეძ­ლებს თუნ­დაც ყვე­ლა­ზე ცნო­ბი­ლი ბრენ­დის კარ­გად რე­ა­ლი­ზა­ცი­ას, 10 მყიდ­ვე­ლის­გან, შე­საძ­ლოა, მხო­ლოდ სამ­თან გა­უ­მარ­თლოს, უმ­რავ­ლე­სო­ბა გა­ექ­ცე­ვა და არა­თუ მის­გან, ბრენდმა­ღა­ზი­ის­გა­ნაც სა­მუ­და­მოდ პირს იბ­რუ­ნებს.

ერთი ჩემი ახ­ლო­ბე­ლი ბარ­სე­ლო­ნა­ში ყოფ­ნი­სას სა­ვაჭ­რო ცენ­ტრში სწო­რედ მა­შინ "გა­მო­ი­ჭი­რა" ბრენდმა­ღა­ზი­ის კონ­სულ­ტან­ტმა ქალ-ვაჟ­მა, როცა ცენ­ტრის და­ტო­ვე­ბას აპი­რებ­და და თვა­ლის და­ხამ­ხა­მე­ბა­ში და­ა­ხარ­ჯვი­ნა სრუ­ლი­ად გა­უთ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლი 1.000 ევრო. იმ სა­მო­სით კი, რო­მე­ლიც კონ­სულ­ტან­ტე­ბის რჩე­ვი­თა და "ტკბი­ლად მო­უ­ბა­რი ენით" შე­ი­ძი­ნა, დღემ­დე იწო­ნებს თავს. თბი­ლის­ში კი დღემ­დე ამა­ოდ და­ე­ძებს კონ­სულ­ტან­ტებს, რომ­ლე­ბიც არა­თუ კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რო­ბით, პო­ზი­ტი­უ­რო­ბით და ღი­მი­ლით მა­ინც გა­მო­ირ­ჩე­ვი­ან...

რა გა­ნა­პი­რო­ბებს მომ­სა­ხუ­რე­ბის ასეთ და­ბალ დო­ნეს სა­ქარ­თვე­ლო­ში და რა­ტომ არ იღი­მე­ბი­ან ქარ­თვე­ლი კონ­სულ­ტან­ტე­ბი. ამ კი­თხვით პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლებს მივ­მარ­თეთ.

ფსი­ქო­ლოგ და ბიზ­ნესტრე­ნერ ეკა­ტე­რი­ნე ფუტ­კა­რა­ძის აზ­რით, ცუდ მომ­სა­ხუ­რე­ბას რამ­დე­ნი­მე ფაქ­ტო­რი გა­ნა­პი­რო­ბებს, მათ შო­რის - არა­მო­ტი­ვი­რე­ბუ­ლი მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლი; არას­წო­რად გან­სა­ზღვრუ­ლი სა­მუ­შაო მო­თხოვ­ნე­ბი; მომ­სა­ხუ­რე პერ­სო­ნა­ლის პი­როვ­ნუ­ლი თვი­სე­ბე­ბი; დამ­ქი­რა­ვებ­ლის არას­წო­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა მომ­ხმა­რებ­ლის მი­მართ და სხვ. პრობ­ლე­მის მო­საგ­ვა­რებ­ლად, სწო­რად უნდა შე­ირ­ჩეს კად­რე­ბი. სამ­სა­ხურ­ში აყ­ვა­ნი­სას უნდა დად­გინ­დეს, რა პი­როვ­ნუ­ლი თვი­სე­ბე­ბის მა­ტა­რე­ბე­ლია კან­დი­და­ტი... უნდა გა­ნე­მარ­ტოს, რომ მომ­სა­ხუ­რე­ბა არ გუ­ლის­ხმობს მომ­ხმა­რებ­ლის­თვის მხო­ლოდ პა­სუ­ხის გა­ცე­მას ან მო­თხოვ­ნი­ლი პრო­დუქ­ტის მი­წო­დე­ბას. პერ­სო­ნა­ლი მო­ბი­ლი­ზე­ბუ­ლი უნდა იყოს თა­ვა­ზი­ა­ნი მომ­სა­ხუ­რე­ბის­თვის... დამ­ქი­რა­ვე­ბელ­მაც კარ­გად უნდა გა­აც­ნო­ბი­ე­როს, რომ კონ­კუ­რენ­ტულ გა­რე­მო­ში თვით­დამ­კვიდ­რე­ბი­სა და გა­მარ­ჯვე­ბის წინა პი­რო­ბა სწო­რედ მომ­სა­ხუ­რე­ბის ხა­რის­ხია.

იხი­ლეთ ვრცლად

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ნიკა მელია სასამართლო სხდომაზე გამოცხადებას და გირაოს გადახდას არ აპირებს

რატომ არ იღიმებიან კონსულტანტები - ქართული მომსახურების დაბალი დონის მიზეზები

რატომ არ იღიმებიან კონსულტანტები - ქართული მომსახურების დაბალი დონის მიზეზები

კვლევებზე დაყრდნობით, ყოველი ცუდი მომსახურების დროს დამქირავებელი საშუალოდ მომხმარებლის 50%-ს კარგავს, საუკეთესო მომსახურებით კი იძენს მხოლოდ 10%-ს.

გასულ საუკუნეებში უცხოელი მოგზაურები აღფრთოვანებული წერდნენ, რომ ქართველი კავკასიაში გამორჩეული და განსაკუთრებით თავაზიანი იყო. დღეს კი დედაქალაქში, სადაც ოდითგანვე თავი მოჰქონდათ, რომ "თბილისი იყო ურთიერთობა", ღიმილი და თავაზიანობა უკანმოუხედავად წარსულს ბარდება...

შარშან სისხლძარღვების პრობლემის გამო ერთ-ერთ კლინიკაში მივედი. ფეხი მქონდა გასივებული და სიარული მიჭირდა. ხანგრძლივი დატვირთვის შემდეგ აუტანელი ტკივილი მეწყებოდა. მიუხედავად ამისა, ერთი კვირა ამაოდ ვიარე გამოკვლევებზე, დამატარებდნენ სართულიდან სართულზე... როდესაც გატანჯულმა და ტკივილისგან გულშეღონებულმა ვიკითხე, როდის მოეღებოდა ბოლო ჩემს წამებას, სადაზღვევო კომპანიის ე.წ. ოჯახის ექიმმა ამრეზით მიპასუხა, სუსტი ნერვები გქონიათ, უმჯობესია, ჯერ ამაზე იმკურნალოთო!.. არადა, ექიმს უპირველესად საუბრით უნდა შეეძლოს პაციენტის დამშვიდება. "ჩემი ოჯახის აიბოლიტს" კი ჰიპოკრატეს ფიციც დაავიწყდა და თავაზიანობის ნორმებიც, რაც პირდაპირ აისახება მომსახურების ხარისხზე და იმ ორგანიზაციის პრესტიჟსაც ვნებს, სადაც უხეში და უტაქტო პერსონალი მუშაობს.

დიდი ხანია ცუდი მომსახურება პრობლემად არის ქცეული სავაჭრო ქსელებშიც, სადაც კონსულტანტების ორი კატეგორია არსებობს: ერთი, რომელსაც მიაჩნია, რომ უკეთესს იმსახურებს, მაგრამ ბედმა არ გაუღიმა. ამიტომაც შინ, კარადის თავზე შემოდებული ორი (ხშირად - წითელი) დიპლომი უხუნდება, თვითონ კი იძულებულია ჩვენ (მისი გადმოსახედიდან, სნობებს) მოგვემსახუროს. ასეთებს აღიზიანებთ ისეთი მყიდველი, რომელიც მაღაზიის კუთხე-კუნჭულს დაივლის, მაგრამ მოსაწონს ვერაფერს ნახავს. თურმე "ნიჭიერი" კონსულტანტები მყისიერად ცნობენ, ვინ არის მყიდველი და ვინ არა და საკუთარ გამჭრიახობაში დარწმუნებული მუშაობენ პრინციპით: - "თუ რამე გინდა, ისედაც იყიდი, თუ არა და შენი ნერვები არ მაქვს"...

არსებობს მეორე კატეგორიაც, რომლებიც ძირითადად, ცნობილი ბრენდების მაღაზიებში მუშაობენ და რადგან ბრენდის რეალიზაციას ახდენენ, მიაჩნიათ, რომ ბედმა სხვაზე მეტად გაუღიმათ და შესაბამისად, მაგარი ტიპები არიან. მიუხედავად იმისა, რომ მათ მენეჯერმა მომხმარებელთა მომსახურების სტანდარტების ასათვისებლად ძვირიანი ტრენინგკურსი გაატარა, მაინც ზარმაც, თავხედ, მაგრამ მათი ჭკუით "კაი ტიპებად" რჩებიან.

იოლი წარმოსადგენია, უცხოელი დიზაინერები ან მათი ბრენდმენეჯერები ქართულ ფრანჩაიზებს რომ გაეცნონ, რა ხასიათზე დადგებიან. მეტიც, რა ხასიათზე დააყენებენ კომპანიას, რომელმაც ბრენდის გაყიდვის უფლება შეისყიდა. მოგეხსენებათ, ევროპული მომსახურების სფეროში თავაზიანობასა და ღიმილს უმთავრესი და უდიდესი მნიშვნელობა აქვს. მარტივი ჭეშმარიტებაა, რომ უხასიათო და უტაქტო გამყიდველი ვერ შეძლებს თუნდაც ყველაზე ცნობილი ბრენდის კარგად რეალიზაციას, 10 მყიდველისგან, შესაძლოა, მხოლოდ სამთან გაუმართლოს, უმრავლესობა გაექცევა და არათუ მისგან, ბრენდმაღაზიისგანაც სამუდამოდ პირს იბრუნებს.

ერთი ჩემი ახლობელი ბარსელონაში ყოფნისას სავაჭრო ცენტრში სწორედ მაშინ "გამოიჭირა" ბრენდმაღაზიის კონსულტანტმა ქალ-ვაჟმა, როცა ცენტრის დატოვებას აპირებდა და თვალის დახამხამებაში დაახარჯვინა სრულიად გაუთვალისწინებელი 1.000 ევრო. იმ სამოსით კი, რომელიც კონსულტანტების რჩევითა და "ტკბილად მოუბარი ენით" შეიძინა, დღემდე იწონებს თავს. თბილისში კი დღემდე ამაოდ დაეძებს კონსულტანტებს, რომლებიც არათუ კვალიფიციურობით, პოზიტიურობით და ღიმილით მაინც გამოირჩევიან...

რა განაპირობებს მომსახურების ასეთ დაბალ დონეს საქართველოში და რატომ არ იღიმებიან ქართველი კონსულტანტები. ამ კითხვით პროფესიონალებს მივმართეთ.

ფსიქოლოგ და ბიზნესტრენერ ეკატერინე ფუტკარაძის აზრით, ცუდ მომსახურებას რამდენიმე ფაქტორი განაპირობებს, მათ შორის - არამოტივირებული მომსახურე პერსონალი; არასწორად განსაზღვრული სამუშაო მოთხოვნები; მომსახურე პერსონალის პიროვნული თვისებები; დამქირავებლის არასწორი დამოკიდებულება მომხმარებლის მიმართ და სხვ. პრობლემის მოსაგვარებლად, სწორად უნდა შეირჩეს კადრები. სამსახურში აყვანისას უნდა დადგინდეს, რა პიროვნული თვისებების მატარებელია კანდიდატი... უნდა განემარტოს, რომ მომსახურება არ გულისხმობს მომხმარებლისთვის მხოლოდ პასუხის გაცემას ან მოთხოვნილი პროდუქტის მიწოდებას. პერსონალი მობილიზებული უნდა იყოს თავაზიანი მომსახურებისთვის... დამქირავებელმაც კარგად უნდა გააცნობიეროს, რომ კონკურენტულ გარემოში თვითდამკვიდრებისა და გამარჯვების წინა პირობა სწორედ მომსახურების ხარისხია.

იხილეთ ვრცლად

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია