სპორტი
კონფლიქტები
Faceამბები

27

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

სამშაბათი, მთვარის ოცდამეათე დღე დაიწყება 04:18-ზე, მთვარის პირველი დღე დადგება 07:02-ზე, მთვარე ტყუპშია – ჰარმონიული და მარტივი დღეა, სიყვარულის, პატიებისა და მიღების. არ ღირს მნიშვნელოვანი საქმეების დაწყება. თუმცა, ის, რაც დღეს დაიგეგმება, მოგვიანებით წარმატებით განხორციელდება. ნუ გადატვირთავთ თავს ფიზიკურად და ემოციურად. ნაკლები ილაპარაკეთ. საღამოსკენ გაუმკლავდით ფინანსურ საკითხებს. გადაიხადეთ ვალები. მეტი დრო გაატარეთ ბუნებაში. დღეს არ შექმნათ ოჯახი. საყვარელ ადამიანთან ერთად გაისეირნეთ ბუნებაში. მოერიდეთ ოპერაციებს სასუნთქ ორგანოებზე. დაღლილობას სუფთა ჰაერზე გასეირნება, მსუბუქი ვარჯიში მოგიხსნით. მსუბუქად იკვებეთ.
პოლიტიკა
მსოფლიო
წიგნები
სამართალი
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ქარ­თ­ველ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის წი­ნა­პა­რი გა­სუ­ლი სა­უ­კუ­ნის და­საწყი­სი­დან
ქარ­თ­ველ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის წი­ნა­პა­რი გა­სუ­ლი სა­უ­კუ­ნის და­საწყი­სი­დან

ჩვენს ეპო­ქა­ში აღა­რა­ვის უკ­ვირს ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის, სა­ზო­გა­დო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი­სა თუ კავ­ში­რე­ბის არ­სე­ბო­ბა, თუმ­ცა მსგავ­სი რამ მთლად უცხო არც წი­ნა სა­უ­კუ­ნის და­სა­წყი­სის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თ­ვის ყო­ფი­ლა.

სა­ქარ­თ­ვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის ეროვ­ნუ­ლი ბიბ­ლი­ო­თე­კის ციფ­რულ არ­ქივ­ში და­ცულ, 1913 წლის ჟურ­ნალ "კლდის" 21-ე ნო­მერ­ში კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბა­სა და ქარ­თ­ვე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მას­თან და­მო­კი­დე­ბუ­ლის შე­სა­ხებ პუბ­ლი­კა­ცი­ას წა­ვაწყ­დი. ური­გო არ იქ­ნე­ბა, თქვენც გა­გაც­ნოთ, რას ემ­სა­ხუ­რე­ბო­და იმ პე­რი­ო­დის ქალ­თა ორ­გა­ნი­ზა­ცია და რო­გორ მი­ი­ღო ქალ­თა ინი­ცი­ა­ტი­ვა იმ­ჟა­მინ­დელ­მა სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ.

სტა­ტი­ის ავ­ტო­რი XIX-XX სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის გა­მო­ჩე­ნი­ლი ქარ­თ­ვე­ლი მწე­რა­ლი და სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წე ქალ­ბა­ტო­ნი - ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვი­ლი გახ­ლავთ. მი­სი შე­ფა­სე­ბით, "სა­ინ­ტე­რე­სო და სა­ჭი­რო" "კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბა" 1908-09 წლებ­ში თბი­ლის­ში და­არ­სე­ბუ­ლა. მწე­რა­ლი ხაზ­გას­მით აღ­ნიშ­ნავს, რომ ქარ­თ­ვე­ლე­ბი ცუ­დად იც­ნობ­დ­ნენ და გულ­ცი­ვა­დაც მი­უ­ღი­ათ ეს "სიმ­პა­ტი­უ­რი საქ­მე". ავ­ტო­რი საყ­ვე­დუ­რა­დაც კი ამ­ბობს, რომ თურ­მე იმ პე­რი­ო­დის პრე­სა­საც არა­ფე­რი უთ­ქ­ვამს კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა შე­კავ­ში­რე­ბის ამ პირ­ველ ნა­ბიჯ­ზე.

"ქარ­თ­ველ­ნი ქალ­ნი რომ სა­ზო­გა­დოთ იმ­დე­ნად ინ­დე­ფე­რეტ­ნი ვართ, ხომ თით­ქ­მის ვერ­ც­კი გა­ვი­გეთ, რომ ეს საქ­მე ჩვენ, ქარ­თ­ველ ქა­ლებს, რო­გორც ერთ უდი­დეს კავ­კა­სი­ელ ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გენ­ლებს პირ­და­პირ გვა­ვა­ლებ­და თვა­ლის გა­ხე­ლას და ამ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ჩვე­ნის ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გე­ნელ­თათ­ვის სა­პა­ტიო ალა­გის და­ჭე­რას გვკარ­ნა­ხობ­და", - წერს ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვი­ლი და ცნო­ბი­ლი გა­მო­ნათ­ქ­ვა­მის მოშ­ვე­ლი­ე­ბით სხვა კავ­კა­სი­ელ­თა მი­სა­მარ­თი­თაც არ იშუ­რებს საყ­ვე­დურს: "თუ მო­ტი­რა­ლი არ ტი­რის, მო­ბა­ნეს რა თა­ვი სტკი­ვა­ო", და სხვა კავ­კა­სი­ელ ეროვ­ნე­ბის ქა­ლებ­მაც, რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, დი­დად თა­ვი არ შე­იტ­კი­ვეს და არ დაგ­ვა­ინ­ტე­რე­სეს ამ კავ­კა­სი­ელ­თა სა­ერ­თო საქ­მე­ში".

მწე­რა­ლი აღ­ნიშ­ნავს, რომ ქარ­თ­ველ ქა­ლებ­ში მა­ნამ­დეც იყო ქარ­თ­ველ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის შექ­მ­ნის სურ­ვი­ლი. ამა­ზე ხში­რად მსჯე­ლობ­დ­ნენ კი­დეც, კრე­ბებ­სა და თათ­ბი­რებ­საც აწყობ­დ­ნენ. ერ­თხანს ქალ­თა კლუ­ბის შექ­მ­ნას არც აღა­რა­ფე­რი აფერ­ხებ­და თურ­მე, მაგ­რამ ლა­მის ბო­ლომ­დე მიყ­ვა­ნი­ლი ამ­ბა­ვი მა­ინც ჩაშ­ლი­ლა. 1913 წელ­საც უც­დი­ათ ქალ­თა ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის შექ­მ­ნა. რამ­დე­ნი­მე ათე­უ­ლი ქა­ლი შეკ­რე­ბი­ლა, უბა­ა­სია, უმ­ს­ჯე­ლია და კო­მი­სი­აც კი შე­უქ­მ­ნი­ათ, მაგ­რამ სა­ბო­ლო­ოდ, კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან შე­ერ­თე­ბა გა­და­უწყ­ვე­ტი­ათ: "...კო­მი­სი­ამ გა­დას­წყ­ვი­ტა შე­ერ­თე­ბო­და კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბას და დე­ე­კა­ვე­ბი­ნა მით შუა ის ად­გი­ლი, რო­მე­ლიც დი­დი ხნიდ­გან­ვე უნ­და სჭე­რო­და, თუ უნ­დო­და, რომ კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა შუა ქარ­თ­ველ ქალ­საც სჭე­რო­და თა­ვი­სი ად­გი­ლი და ამ დაგ­ვი­ა­ნე­ბუ­ლის, მაგ­რამ აუცი­ლე­ბე­ლის შე­თან­ხ­მე­ბის­თ­ვის გა­მარ­თა ლა­პა­რა­კი კავკ. ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მარ­თ­ვე­ლო­ბას­თან"...

რო­გორც ჩანს, კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მმარ­თ­ვე­ლო­ბა სი­ხა­რუ­ლი­თა და გულ­თ­ბი­ლად შეხ­ვ­და ქარ­თ­ველ ქალ­თა სურ­ვილს და იმ­დე­ნად მნიშ­ვ­ნე­ლოვ­ნად მი­იჩ­ნია ეს ამ­ბა­ვი, სა­ზო­გა­დო კრე­ბაც კი მო­იწ­ვია. კრე­ბამ კო­მი­სი­აც აირ­ჩია და ქარ­თ­ველ ქალ­თა კო­მი­სი­ას­თან ერ­თად, შე­ერ­თე­ბის სა­გან­გე­ბო პროგ­რა­მაც შე­ად­გი­ნა. ამ პროგ­რა­მით ქარ­თ­ვე­ლი ქა­ლე­ბი "კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში" თა­ნას­წო­რუფ­ლე­ბი­ან წევ­რე­ბად გა­ნი­ხი­ლე­ბოდ­ნენ და შე­ად­გენ­დ­ნენ და­მო­უ­კი­დე­ბელ ქარ­თულ სექ­ცი­ას, რო­მე­ლიც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წეს­დე­ბით იხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლებ­და. ეს პროგ­რა­მა შემ­დეგ­ნა­ი­რად ჩა­მო­ა­ყა­ლი­ბეს:

"1. ქარ­თ­ველ სექ­ცი­ა­ში შეს­ვ­ლა შე­უძ­ლი­ან სექ­ცი­ის თან­ხ­მო­ბით კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ყვე­ლა წევ­რს, ვი­საც აინ­ტე­რე­სებს და შე­უძ­ლი­ან (ი­ცის ქარ­თუ­ლი ენა) სექ­ცი­ა­ში მუ­შა­ო­ბა;

2. სექ­ცი­ის და­არ­სე­ბის­თ­ვის სა­ჭი­როა არა­ნაკ­ლებ ოცის წევ­რი­სა. სექ­ცი­ის კრე­ბა კა­ნო­ნი­ე­რია, თუ კრე­ბას ნამ­დ­ვილ წევ­რ­თა 1/3 დე­ეს­წ­რე­ბა;

3. ქართ. სექ­ცი­ას აქვს უფ­ლე­ბა თა­ვი­ანთ შო­რის აირ­ჩი­ოს ერ­თი წლის ვა­დით სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბა შვი­დი კა­ცი­სა­გან და ორი კან­დი­და­ტი. გამ­გე­ო­ბა თა­ვის შო­რის ირ­ჩევს თავ­მ­ჯ­დო­მა­რეს, მდი­ვანს და ხა­ზი­ნა­დარს;

4. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბის კრე­ბე­ბი ინიშ­ნე­ბა სა­ჭი­რო­ე­ბის­და გვა­რად თავ­მ­ჯ­დო­მა­რის­გან ან ხუ­თის წევ­რის გან­ცხა­დე­ბის თა­ნახ­მად;

5. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბის წევ­რე­ბის ვი­ნა­ო­ბა უნ­და ეუ­წყოს კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გამ­გე­ო­ბას;

6. გამ­გე­ო­ბა სექ­ცი­ი­სა გზავ­ნის "კავკ. ქალ. საზ." გამ­გე­ო­ბის კრე­ბებ­ზედ ორ წარ­მო­მად­გე­ნელს...

7. ქარ­თულ სექ­ცი­ის ყვე­ლა პრინ­ცი­პი­ა­ლუ­რი დად­გე­ნი­ლე­ბას ამ­ტ­კი­ცებს ცენ­ტ­რა­ლუ­რი გამ­გე­ო­ბა;

8. სექ­ცი­ის სახ­სარს შე­ად­გენს კავკ. ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­გან და­ნიშ­ნუ­ლი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი თან­ხა, რო­მე­ლიც შე­ტა­ნი­ლი იქ­ნე­ბა წლი­ურ სა­ერ­თო სმე­ტა­ში და ხელ­შე­უ­ხე­ბე­ლი სექ­ცი­ის თან­ხა, რო­მე­ლიც იქ­ნე­ბა კერ­ძო პირ­თა­გან მარ­ტო სექ­ცი­ის სა­ჭი­რო­ე­ბი­სათ­ვის;

9. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბა ხარ­ჯავს თა­ვის თან­ხას იმ სმე­ტის მი­ხედ­ვით, რო­მელ­საც ამ­ტ­კი­ცებს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სა­ერ­თო კრე­ბა;

10. სექ­ცი­ის სა­ჭი­რო­ე­ბის­და გვა­რად ეძ­ლე­ვა ყო­ველ თვი­უ­რი ავან­სი"...

რო­გორც ჩანს, ქარ­თ­ველ ქალ­თა კო­მი­სია იმე­დოვ­ნებ­და ქარ­თუ­ლი სექ­ცი­ის გაძ­ლი­ე­რე­ბას, რი­თაც ქარ­თ­ვე­ლი ქა­ლე­ბის­თ­ვის "კულ­ტუ­რუ­ლი საქ­მე­ე­ბის მო­წყო­ბა­საც" შეძ­ლებ­დ­ნენ.

ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვილს წარ­ჩი­ნე­ბუ­ლი მუ­შა­ო­ბის მა­გა­ლი­თიც მო­აქვს: "...ქარ­თ­ვე­ლებს უკ­ვე გვაქვს სა­ხალ­ხო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ქარ­თუ­ლი სექ­ცია, რო­მე­ლიც სრუ­ლი­ად და­მო­უ­კი­დებ­ლად და დი­დის წარ­მა­ტე­ბით ას­რუ­ლებს თა­ვის სრულ ეროვ­ნულ საქ­მეს და შე­თან­ხ­მე­ბა სხვა ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან, თუ არ ამ­შ­ვე­ნებს და არ აძ­ლი­ე­რებს, ხომ არ აფერ­ხებს და ხელს არ უკ­რავს"...

მწე­რა­ლი ქარ­თულ სექ­ცი­ა­ში გა­წევ­რე­ბის მსურ­ველ­თათ­ვის იქ­ვე ასა­ხე­ლებს სა­რე­გის­ტ­რა­ციო ად­გილს: "წევ­რე­ბად ჩა­წერ­ვა შე­იძ­ლე­ბა ქარ­თ­ველ ქალ­თა ამ­ხა­ნა­გო­ბის სამ­კერ­ვა­ლო სკო­ლის სად­გურ­ში, ნა­კა­დუ­ლის რე­დაქ­ცი­ა­ში და კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის კან­ცე­ლა­რი­ა­ში".

ირ­მა ხარ­ში­ლა­ძე

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვინ ხარჯავს ყველაზე მეტს თავდაცვაზე და როგორ გამოიყურება საქართველოს შეირაღებული ძალების შესაძლობები

ქარ­თ­ველ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის წი­ნა­პა­რი გა­სუ­ლი სა­უ­კუ­ნის და­საწყი­სი­დან

ქარ­თ­ველ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის წი­ნა­პა­რი გა­სუ­ლი სა­უ­კუ­ნის და­საწყი­სი­დან

ჩვენს ეპო­ქა­ში აღა­რა­ვის უკ­ვირს ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბე­ბის, სა­ზო­გა­დო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი­სა თუ კავ­ში­რე­ბის არ­სე­ბო­ბა, თუმ­ცა მსგავ­სი რამ მთლად უცხო არც წი­ნა სა­უ­კუ­ნის და­საწყი­სის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თ­ვის ყო­ფი­ლა.

სა­ქარ­თ­ვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის ეროვ­ნუ­ლი ბიბ­ლი­ო­თე­კის ციფ­რულ არ­ქივ­ში და­ცულ, 1913 წლის ჟურ­ნალ "კლდის" 21-ე ნო­მერ­ში კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბა­სა და ქარ­თ­ვე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მას­თან და­მო­კი­დე­ბუ­ლის შე­სა­ხებ პუბ­ლი­კა­ცი­ას წა­ვაწყ­დი. ური­გო არ იქ­ნე­ბა, თქვენც გა­გაც­ნოთ, რას ემ­სა­ხუ­რე­ბო­და იმ პე­რი­ო­დის ქალ­თა ორ­გა­ნი­ზა­ცია და რო­გორ მი­ი­ღო ქალ­თა ინი­ცი­ა­ტი­ვა იმ­ჟა­მინ­დელ­მა სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ.

სტა­ტი­ის ავ­ტო­რი XIX-XX სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის გა­მო­ჩე­ნი­ლი ქარ­თ­ვე­ლი მწე­რა­ლი და სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წე ქალ­ბა­ტო­ნი - ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვი­ლი გახ­ლავთ. მი­სი შე­ფა­სე­ბით, "სა­ინ­ტე­რე­სო და სა­ჭი­რო" "კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბა" 1908-09 წლებ­ში თბი­ლის­ში და­არ­სე­ბუ­ლა. მწე­რა­ლი ხაზ­გას­მით აღ­ნიშ­ნავს, რომ ქარ­თ­ვე­ლე­ბი ცუ­დად იც­ნობ­დ­ნენ და გულ­ცი­ვა­დაც მი­უ­ღი­ათ ეს "სიმ­პა­ტი­უ­რი საქ­მე". ავ­ტო­რი საყ­ვე­დუ­რა­დაც კი ამ­ბობს, რომ თურ­მე იმ პე­რი­ო­დის პრე­სა­საც არა­ფე­რი უთ­ქ­ვამს კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა შე­კავ­ში­რე­ბის ამ პირ­ველ ნა­ბიჯ­ზე.

"ქარ­თ­ველ­ნი ქალ­ნი რომ სა­ზო­გა­დოთ იმ­დე­ნად ინ­დე­ფე­რეტ­ნი ვართ, ხომ თით­ქ­მის ვერ­ც­კი გა­ვი­გეთ, რომ ეს საქ­მე ჩვენ, ქარ­თ­ველ ქა­ლებს, რო­გორც ერთ უდი­დეს კავ­კა­სი­ელ ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გენ­ლებს პირ­და­პირ გვა­ვა­ლებ­და თვა­ლის გა­ხე­ლას და ამ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ჩვე­ნის ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გე­ნელ­თათ­ვის სა­პა­ტიო ალა­გის და­ჭე­რას გვკარ­ნა­ხობ­და", - წერს ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვი­ლი და ცნო­ბი­ლი გა­მო­ნათ­ქ­ვა­მის მოშ­ვე­ლი­ე­ბით სხვა კავ­კა­სი­ელ­თა მი­სა­მარ­თი­თაც არ იშუ­რებს საყ­ვე­დურს: "თუ მო­ტი­რა­ლი არ ტი­რის, მო­ბა­ნეს რა თა­ვი სტკი­ვა­ო", და სხვა კავ­კა­სი­ელ ეროვ­ნე­ბის ქა­ლებ­მაც, რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, დი­დად თა­ვი არ შე­იტ­კი­ვეს და არ დაგ­ვა­ინ­ტე­რე­სეს ამ კავ­კა­სი­ელ­თა სა­ერ­თო საქ­მე­ში".

მწე­რა­ლი აღ­ნიშ­ნავს, რომ ქარ­თ­ველ ქა­ლებ­ში მა­ნამ­დეც იყო ქარ­თ­ველ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის შექ­მ­ნის სურ­ვი­ლი. ამა­ზე ხში­რად მსჯე­ლობ­დ­ნენ კი­დეც, კრე­ბებ­სა და თათ­ბი­რებ­საც აწყობ­დ­ნენ. ერ­თხანს ქალ­თა კლუ­ბის შექ­მ­ნას არც აღა­რა­ფე­რი აფერ­ხებ­და თურ­მე, მაგ­რამ ლა­მის ბო­ლომ­დე მიყ­ვა­ნი­ლი ამ­ბა­ვი მა­ინც ჩაშ­ლი­ლა. 1913 წელ­საც უც­დი­ათ ქალ­თა ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის შექ­მ­ნა. რამ­დე­ნი­მე ათე­უ­ლი ქა­ლი შეკ­რე­ბი­ლა, უბა­ა­სია, უმ­ს­ჯე­ლია და კო­მი­სი­აც კი შე­უქ­მ­ნი­ათ, მაგ­რამ სა­ბო­ლო­ოდ, კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან შე­ერ­თე­ბა გა­და­უწყ­ვე­ტი­ათ: "...კო­მი­სი­ამ გა­დას­წყ­ვი­ტა შე­ერ­თე­ბო­და კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბას და დე­ე­კა­ვე­ბი­ნა მით შუა ის ად­გი­ლი, რო­მე­ლიც დი­დი ხნიდ­გან­ვე უნ­და სჭე­რო­და, თუ უნ­დო­და, რომ კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა შუა ქარ­თ­ველ ქალ­საც სჭე­რო­და თა­ვი­სი ად­გი­ლი და ამ დაგ­ვი­ა­ნე­ბუ­ლის, მაგ­რამ აუცი­ლე­ბე­ლის შე­თან­ხ­მე­ბის­თ­ვის გა­მარ­თა ლა­პა­რა­კი კავკ. ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მარ­თ­ვე­ლო­ბას­თან"...

რო­გორც ჩანს, კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის მმარ­თ­ვე­ლო­ბა სი­ხა­რუ­ლი­თა და გულ­თ­ბი­ლად შეხ­ვ­და ქარ­თ­ველ ქალ­თა სურ­ვილს და იმ­დე­ნად მნიშ­ვ­ნე­ლოვ­ნად მი­იჩ­ნია ეს ამ­ბა­ვი, სა­ზო­გა­დო კრე­ბაც კი მო­იწ­ვია. კრე­ბამ კო­მი­სი­აც აირ­ჩია და ქარ­თ­ველ ქალ­თა კო­მი­სი­ას­თან ერ­თად, შე­ერ­თე­ბის სა­გან­გე­ბო პროგ­რა­მაც შე­ად­გი­ნა. ამ პროგ­რა­მით ქარ­თ­ვე­ლი ქა­ლე­ბი "კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში" თა­ნას­წო­რუფ­ლე­ბი­ან წევ­რე­ბად გა­ნი­ხი­ლე­ბოდ­ნენ და შე­ად­გენ­დ­ნენ და­მო­უ­კი­დე­ბელ ქარ­თულ სექ­ცი­ას, რო­მე­ლიც სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წეს­დე­ბით იხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლებ­და. ეს პროგ­რა­მა შემ­დეგ­ნა­ი­რად ჩა­მო­ა­ყა­ლი­ბეს:

"1. ქარ­თ­ველ სექ­ცი­ა­ში შეს­ვ­ლა შე­უძ­ლი­ან სექ­ცი­ის თან­ხ­მო­ბით კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ყვე­ლა წევრს, ვი­საც აინ­ტე­რე­სებს და შე­უძ­ლი­ან (ი­ცის ქარ­თუ­ლი ენა) სექ­ცი­ა­ში მუ­შა­ო­ბა;

2. სექ­ცი­ის და­არ­სე­ბის­თ­ვის სა­ჭი­როა არა­ნაკ­ლებ ოცის წევ­რი­სა. სექ­ცი­ის კრე­ბა კა­ნო­ნი­ე­რია, თუ კრე­ბას ნამ­დ­ვილ წევ­რ­თა 1/3 დე­ეს­წ­რე­ბა;

3. ქართ. სექ­ცი­ას აქვს უფ­ლე­ბა თა­ვი­ანთ შო­რის აირ­ჩი­ოს ერ­თი წლის ვა­დით სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბა შვი­დი კა­ცი­სა­გან და ორი კან­დი­და­ტი. გამ­გე­ო­ბა თა­ვის შო­რის ირ­ჩევს თავ­მ­ჯ­დო­მა­რეს, მდი­ვანს და ხა­ზი­ნა­დარს;

4. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბის კრე­ბე­ბი ინიშ­ნე­ბა სა­ჭი­რო­ე­ბის­და გვა­რად თავ­მ­ჯ­დო­მა­რის­გან ან ხუ­თის წევ­რის გან­ცხა­დე­ბის თა­ნახ­მად;

5. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბის წევ­რე­ბის ვი­ნა­ო­ბა უნ­და ეუწყოს კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გამ­გე­ო­ბას;

6. გამ­გე­ო­ბა სექ­ცი­ი­სა გზავ­ნის "კავკ. ქალ. საზ." გამ­გე­ო­ბის კრე­ბებ­ზედ ორ წარ­მო­მად­გე­ნელს...

7. ქარ­თულ სექ­ცი­ის ყვე­ლა პრინ­ცი­პი­ა­ლუ­რი დად­გე­ნი­ლე­ბას ამ­ტ­კი­ცებს ცენ­ტ­რა­ლუ­რი გამ­გე­ო­ბა;

8. სექ­ცი­ის სახ­სარს შე­ად­გენს კავკ. ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­გან და­ნიშ­ნუ­ლი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი თან­ხა, რო­მე­ლიც შე­ტა­ნი­ლი იქ­ნე­ბა წლი­ურ სა­ერ­თო სმე­ტა­ში და ხელ­შე­უ­ხე­ბე­ლი სექ­ცი­ის თან­ხა, რო­მე­ლიც იქ­ნე­ბა კერ­ძო პირ­თა­გან მარ­ტო სექ­ცი­ის სა­ჭი­რო­ე­ბი­სათ­ვის;

9. სექ­ცი­ის გამ­გე­ო­ბა ხარ­ჯავს თა­ვის თან­ხას იმ სმე­ტის მი­ხედ­ვით, რო­მელ­საც ამ­ტ­კი­ცებს სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სა­ერ­თო კრე­ბა;

10. სექ­ცი­ის სა­ჭი­რო­ე­ბის­და გვა­რად ეძ­ლე­ვა ყო­ველ თვი­უ­რი ავან­სი"...

რო­გორც ჩანს, ქარ­თ­ველ ქალ­თა კო­მი­სია იმე­დოვ­ნებ­და ქარ­თუ­ლი სექ­ცი­ის გაძ­ლი­ე­რე­ბას, რი­თაც ქარ­თ­ვე­ლი ქა­ლე­ბის­თ­ვის "კულ­ტუ­რუ­ლი საქ­მე­ე­ბის მოწყო­ბა­საც" შეძ­ლებ­დ­ნენ.

ეკა­ტე­რი­ნე გა­ბაშ­ვილს წარ­ჩი­ნე­ბუ­ლი მუ­შა­ო­ბის მა­გა­ლი­თიც მო­აქვს: "...ქარ­თ­ვე­ლებს უკ­ვე გვაქვს სა­ხალ­ხო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ქარ­თუ­ლი სექ­ცია, რო­მე­ლიც სრუ­ლი­ად და­მო­უ­კი­დებ­ლად და დი­დის წარ­მა­ტე­ბით ას­რუ­ლებს თა­ვის სრულ ეროვ­ნულ საქ­მეს და შე­თან­ხ­მე­ბა სხვა ეროვ­ნე­ბა­თა წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან, თუ არ ამ­შ­ვე­ნებს და არ აძ­ლი­ე­რებს, ხომ არ აფერ­ხებს და ხელს არ უკ­რავს"...

მწე­რა­ლი ქარ­თულ სექ­ცი­ა­ში გა­წევ­რე­ბის მსურ­ველ­თათ­ვის იქ­ვე ასა­ხე­ლებს სა­რე­გის­ტ­რა­ციო ად­გილს: "წევ­რე­ბად ჩა­წერ­ვა შე­იძ­ლე­ბა ქარ­თ­ველ ქალ­თა ამ­ხა­ნა­გო­ბის სამ­კერ­ვა­ლო სკო­ლის სად­გურ­ში, ნა­კა­დუ­ლის რე­დაქ­ცი­ა­ში და კავ­კა­სი­ელ ქალ­თა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის კან­ცე­ლა­რი­ა­ში".

ირ­მა ხარ­ში­ლა­ძე

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია