პოლიტიკა
სამართალი
სპორტი

4

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

4 ივნისი, ოთხშაბათი, მთვარის მეცხრე დღე დაიწყება 14:30-ზე, მთვარე სასწორში გადავა 17:41-ზე – დღის ენერგია უარყოფითად მოქმედებს ადამიანებზე. პროვოკაციების დღეა, უფრთხილდით მოტყუებას და ცდუნებებს, იყავით მოკრძალებული. ცოტა დაისვენეთ, აღიდგინეთ ძალა. მოუფრთხილდით პირად ნივთებს. იყავით თავშეკავებული და ტოლერანტული სამსახურში, კომუნიკაციაში, ეცადეთ არავის ანაწყენოთ. არ მიიღოთ მონაწილეობა სარისკო საქმიანობაში. არ არის რეკომენდებული ბიზნესის დაწყება, პრეზენტაციებსა და გასართობ ღონისძიებებზე დასწრება, ხელშეკრულებების გაფორმება. საბუთების შედგენა. აქტიური ორგანოებია: თირკმელები, შარდის ბუშტი, გამომყოფი სისტემა.
მსოფლიო
საზოგადოება
სამხედრო
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
კონფლიქტები
მეცნიერება
Faceამბები
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა პერსპქტივა აქვს ქვევრის ღვინოს დასავლეთის ბაზარზე - გავლენიანი ღვინის მაგისტრი ქართული ღვინის შესახებ
რა პერსპქტივა აქვს ქვევრის ღვინოს დასავლეთის ბაზარზე - გავლენიანი ღვინის მაგისტრი ქართული ღვინის შესახებ

თუ ქარ­თუ­ლი ღვი­ნო თა­ვის რვა­ა­თას­წლო­ვა­ნი მეღ­ვი­ნე­ო­ბის ტრა­დი­ცი­ებს თა­ნა­მედ­რო­ვე სტან­დარ­ტებ­თან შე­ა­ხა­მებს, სა­ქარ­თვე­ლოს აქვს სრუ­ლი შან­სი, რომ ღვი­ნის მწარ­მო­ე­ბე­ლი ქვეყ­ნე­ბის მსოფ­ლიო რუ­კა­ზე ის­ტო­რი­უ­ლი და ხა­რის­ხი­ა­ნი ღვი­ნის მწარ­მო­ე­ბე­ლი რე­გი­ო­ნის ად­გი­ლი და­ი­კა­ვოს. ასე ფიქ­რობს ლისა გრა­ნი­კი, ღვი­ნის მა­გის­ტრი ნიუ-იორ­კი­დან.

იგი ერთ-ერ­თია სა­ერ­თა­შო­რი­სო დო­ნის ღვი­ნის მა­გის­ტრე­ბის იმ ჯგუ­ფი­დან, რო­მე­ლიც დღეს­დღე­ო­ბით მსოფ­ლიო მას­შტა­ბით მხო­ლოდ 275 ღვი­ნის მა­გის­ტრს ით­ვლის და რო­მელ­თა აზ­რსაც სა­ერ­თა­შო­რი­სო ღვი­ნის ბა­ზარ­ზე დიდი წონა აქვს. ქალ­ბა­ტო­ნი ლისა ქარ­თულ ღვი­ნოს მა­ღალ შე­ფა­სე­ბას აძ­ლევს და ამე­რი­კის ბა­ზარ­ზე შეს­ვლა­ში ეხ­მა­რე­ბა. ის ქა­ლაქ დუ­სელ­დორფში 23-25 მარტს გა­მარ­თულ ტრა­დი­ცი­ულ სა­ერ­თა­შო­რო­სო გა­მო­ფე­ნა "პრო­ვა­ინ 2014"-ს ეს­წრე­ბო­და, სა­დაც ქარ­თუ­ლი სტენ­დიც მო­ი­ნა­ხუ­ლა და bpn-თან ექ­სკლუ­ზი­ურ ინ­ტერ­ვი­უ­ში ქარ­თუ­ლი ღვი­ნო შე­ა­ფა­სა.

- ქალ­ბა­ტო­ნი ლისა, რამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია "პრო­ვა­ინ­ზე" დას­წრე­ბა ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის­თვის?

- "პრო­ვა­ი­ნი" ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი გა­მო­ფე­ნაა და­სავ­ლეთ­ში და ბიზ­ნე­სის­თვის ეს არის ად­გი­ლი, სა­დაც მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შეხ­ვედ­რე­ბი ხდე­ბა და სა­ვაჭ­რო გა­რი­გე­ბე­ბი იდე­ბა. ამი­ტომ კრი­ტი­კუ­ლად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ აქ იყო და თან­მიმ­დევ­რუ­ლი პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რი პრე­ზენ­ტა­ცია წა­რად­გი­ნო.

- ქარ­თვე­ლე­ბის პრე­ზენ­ტა­ცია რო­გორ მო­გე­წო­ნათ?

- ქარ­თუ­ლი პრე­ზენ­ტა­ცია იყო ძა­ლი­ან პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლუ­რი, ზუს­ტი და ღვი­ნო­ე­ბიც მშვე­ნივ­რად გახ­ლავთ წარ­მოდ­გე­ნი­ლი.

- თქვენ რო­მელ ღვი­ნოს გა­მო­არ­ჩევ­დით?

- მე პი­რა­დად "შატო მუხ­რა­ნის" და "ვი­ნო­ტე­რას" ღვი­ნო­ე­ბის დიდი მოყ­ვა­რუ­ლი ვარ, ორი სრუ­ლი­ად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლი ბრენ­დი და სტი­ლია, მაგ­რამ ორი­ვეს ფან­ტას­ტი­უ­რი ღვი­ნო­ე­ბი აქვთ.

- ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის პერ­სპექ­ტი­ვებს რო­გორ ხე­დავთ მსოფ­ლიო ბა­ზარ­ზე?

- დღეს ახ­ლის ძი­ე­ბის დიდი ინ­ტე­რე­სია და უამ­რავ ად­გილს ნა­ხავთ, სა­დაც ამ­ბო­ბენ, რომ აქვთ რა­ღაც ახა­ლი ხა­რის­ხი, მაგ­რამ მათ არა აქვთ ის ის­ტო­რია, რაც ქარ­თულ ღვი­ნოს. ქარ­თულ ღვი­ნოს აქვს რო­გორც არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ის­ტო­რია, ისე გა­მორ­ჩე­უ­ლად მა­ღა­ლი ხა­რის­ხი, რო­გორც ბოლო დროს დას­ტურ­დე­ბა. მარ­თა­ლია, ის დღეს არ წარ­მო­ად­გენს ღვი­ნოს მომ­ხმა­რე­ბელ­თა ფარ­თო მა­სის­თვის, მაგ­რამ ღვი­ნის მცოდ­ნე­ნი უბ­რა­ლოდ მო­ხიბ­ლუ­ლი არი­ან ქარ­თუ­ლი ღვი­ნით.

- რო­გორ იღებს მომ­ხმა­რე­ბე­ლი ახა­ლი ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის სა­ხე­ო­ბებს?

- ვინც ცოტა რამ იცის ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის შე­სა­ხებ, ისი­ნი იც­ნო­ბენ რქა­წი­თელ­სა და სა­ფე­რავს, თუმ­ცა ძა­ლი­ან დიდი ინ­ტე­რე­სია არ­სე­ბუ­ლი 300-ზე მეტი ქარ­თუ­ლი საღ­ვი­ნე ჯი­შე­ბის მი­მართ და როცა ისი­ნი ბა­ზარ­ზე გა­მოვ­ლენ, მომ­ხმა­რე­ბე­ლი კი­დევ უფრო მეტ ინ­ტე­რესს გა­მო­ი­ჩენს მათ მი­მარ­თაც.

- სა­ქარ­თვე­ლოს ვა­ზის გე­ნო­ფონ­დი პრინ­ციპ­ში 500-ს აჭარ­ბებს, რამ­დე­ნად და­ეხ­მა­რე­ბა ასე­თი მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა ქარ­თუ­ლი ღვი­ნის პო­პუ­ლა­რი­ზე­ბას?

- მარ­თა­ლია ბა­ზა­რი სულ ახ­ლის ძი­ე­ბა­შია, მაგ­რამ ყუ­რძნის ყვე­ლა სა­ხე­ო­ბა ვერ იქ­ნე­ბა პო­პუ­ლა­რუ­ლი. თუმ­ცა, ისე­თი მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი ჯი­შე­ბის მა­რა­გი რო­გო­რიც სა­ქარ­თვე­ლოს აქვს, ძა­ლი­ან კარგ სა­შუ­ა­ლე­ბას იძ­ლე­ვა, რომ ყო­ველ­თვის გქონ­დეთ ე. წ "ერთჯე­რა­დი პრო­დუქ­ტის" საკ­მა­რი­სი მა­რა­გი. ვგუ­ლის­ხმობ, რომ ვთქვათ, მომ­ხმა­რე­ბელს მო­ბეზ­რდა რქა­წი­თე­ლი და და­ი­ვი­წყა სა­ქარ­თვე­ლო. ამ დროს შე­იძ­ლე­ბა ბა­ზარს შეს­თა­ვა­ზოთ ახა­ლი ჯიში, რო­მელ­საც მომ­ხმა­რე­ბე­ლი გა­სინ­ჯავს და რო­მე­ლიც შე­ახ­სე­ნებს სა­ქარ­თვე­ლოს შე­სა­ხებ. სა­ქარ­თვე­ლო არ არის დიდი ღვი­ნის მწარ­მო­ე­ბე­ლი ქვე­ყა­ნა, ის პა­ტა­რაა და ყველ­გან ვერ იქ­ნე­ბა წარ­მოდ­გე­ნი­ლი, ვერ აწარ­მო­ებს დიდ მო­ცუ­ლო­ბებს, ამი­ტომ ის ყო­ველ­თვის იქ­ნე­ბა ერ­თგვა­რი ნი­შუ­რი მო­თა­მა­შე. ეს რა­ღა­ცით ჩა­მოჰ­გავს იმას, როცა ერთი პა­ტა­რა კაცი იბ­რძვის კორ­პო­რა­ცი­ის ინ­ტე­რე­სე­ბის და­სა­ცა­ვად. ხალ­ხს მოს­წონს ასე­თი მო­თა­მა­შე. ბა­ზარ­ზე ერ­თბა­შად 25 ყუ­რძნის სა­ხე­ო­ბას ვერ გა­მო­ი­ტანთ, მომ­ხმა­რე­ბე­ლი ვერ გა­და­ხარ­შავს ასეთ რა­ო­დე­ნო­ბას. უმ­ჯო­ბე­სია, რომ და­სა­წყი­სის­თვის ფო­კუ­სი 5-6 სა­ხე­ო­ბა­ზე გა­ა­კე­თოთ და როცა ეს ახა­ლი სა­ხე­ო­ბე­ბი და­ი­ნერ­გე­ბა, ბა­ზარ­ზე მერე ნელ-ნელა კი­დევ და­უ­მა­ტოთ ახა­ლი.

- ქვევ­რის ღვი­ნო­ზე რა აზ­რის ბრძან­დე­ბით? რა პერ­სპექ­ტი­ვა აქვს ბა­ზარ­ზე, ის და­სავ­ლე­თის­თვის სრუ­ლი­ად ახა­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­აა. ზოგ­მა ჯერ კი­დევ არ იცის, სა­ქარ­თვე­ლო სად მდე­ბა­რე­ობს და რა­ტომ უნდა გა­სინ­ჯოს ქვევ­რის ღვი­ნო?

- ღვი­ნის ინ­დუსტრი­ა­ში მთა­ვა­რი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბია. ურ­თი­ერ­თო­ბა უნდა და­ამ­ყა­როთ ღვი­ნის შემ­სყიდ­ვე­ლებ­თან და მომ­ხმა­რე­ბელ­თან და გა­აც­ნოთ ღვი­ნის წარ­მო­შო­ბის შე­სა­ხებ, გა­აც­ნოთ რა არის ქვევ­რი და რო­გორ აყე­ნებს თა­ნა­მედ­რო­ვე ევ­რო­პუ­ლი­სა­გან სრუ­ლი­ად გან­სხვა­ვე­ბულ ღვი­ნოს. უნდა ესა­უბ­რო ადა­მი­ანს, სა­ნამ ის გა­სინ­ჯავს ღვი­ნოს. ღვი­ნო იდეა არ არის, ის არის სას­მე­ლი, რო­მელ­საც მი­ვირ­თმევთ.

იხი­ლეთ სრუ­ლად

რა პერსპქტივა აქვს ქვევრის ღვინოს დასავლეთის ბაზარზე - გავლენიანი ღვინის მაგისტრი ქართული ღვინის შესახებ

რა პერსპქტივა აქვს ქვევრის ღვინოს დასავლეთის ბაზარზე - გავლენიანი ღვინის მაგისტრი ქართული ღვინის შესახებ

თუ ქართული ღვინო თავის რვაათასწლოვანი მეღვინეობის ტრადიციებს თანამედროვე სტანდარტებთან შეახამებს, საქართველოს აქვს სრული შანსი, რომ ღვინის მწარმოებელი ქვეყნების მსოფლიო რუკაზე ისტორიული და ხარისხიანი ღვინის მწარმოებელი რეგიონის ადგილი დაიკავოს. ასე ფიქრობს ლისა გრანიკი, ღვინის მაგისტრი ნიუ-იორკიდან.

იგი ერთ-ერთია საერთაშორისო დონის ღვინის მაგისტრების იმ ჯგუფიდან, რომელიც დღესდღეობით მსოფლიო მასშტაბით მხოლოდ 275 ღვინის მაგისტრს ითვლის და რომელთა აზრსაც საერთაშორისო ღვინის ბაზარზე დიდი წონა აქვს. ქალბატონი ლისა ქართულ ღვინოს მაღალ შეფასებას აძლევს და ამერიკის ბაზარზე შესვლაში ეხმარება. ის ქალაქ დუსელდორფში 23-25 მარტს გამართულ ტრადიციულ საერთაშოროსო გამოფენა "პროვაინ 2014"-ს ესწრებოდა, სადაც ქართული სტენდიც მოინახულა და bpn-თან ექსკლუზიურ ინტერვიუში ქართული ღვინო შეაფასა.

- ქალბატონი ლისა, რამდენად მნიშვნელოვანია "პროვაინზე" დასწრება ქართული ღვინისთვის?

- "პროვაინი" ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი, შეიძლება ითქვას, ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოფენაა დასავლეთში და ბიზნესისთვის ეს არის ადგილი, სადაც მნიშვნელოვანი შეხვედრები ხდება და სავაჭრო გარიგებები იდება. ამიტომ კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, რომ აქ იყო და თანმიმდევრული პროფესიონალური პრეზენტაცია წარადგინო.

- ქართველების პრეზენტაცია როგორ მოგეწონათ?

- ქართული პრეზენტაცია იყო ძალიან პროფესიონალური, ზუსტი და ღვინოებიც მშვენივრად გახლავთ წარმოდგენილი.

- თქვენ რომელ ღვინოს გამოარჩევდით?

- მე პირადად "შატო მუხრანის" და "ვინოტერას" ღვინოების დიდი მოყვარული ვარ, ორი სრულიად განსხვავებული ბრენდი და სტილია, მაგრამ ორივეს ფანტასტიური ღვინოები აქვთ.

- ქართული ღვინის პერსპექტივებს როგორ ხედავთ მსოფლიო ბაზარზე?

- დღეს ახლის ძიების დიდი ინტერესია და უამრავ ადგილს ნახავთ, სადაც ამბობენ, რომ აქვთ რაღაც ახალი ხარისხი, მაგრამ მათ არა აქვთ ის ისტორია, რაც ქართულ ღვინოს. ქართულ ღვინოს აქვს როგორც არაჩვეულებრივი ისტორია, ისე გამორჩეულად მაღალი ხარისხი, როგორც ბოლო დროს დასტურდება. მართალია, ის დღეს არ წარმოადგენს ღვინოს მომხმარებელთა ფართო მასისთვის, მაგრამ ღვინის მცოდნენი უბრალოდ მოხიბლული არიან ქართული ღვინით.

- როგორ იღებს მომხმარებელი ახალი ქართული ღვინის სახეობებს?

- ვინც ცოტა რამ იცის ქართული ღვინის შესახებ, ისინი იცნობენ რქაწითელსა და საფერავს, თუმცა ძალიან დიდი ინტერესია არსებული 300-ზე მეტი ქართული საღვინე ჯიშების მიმართ და როცა ისინი ბაზარზე გამოვლენ, მომხმარებელი კიდევ უფრო მეტ ინტერესს გამოიჩენს მათ მიმართაც.

- საქართველოს ვაზის გენოფონდი პრინციპში 500-ს აჭარბებს, რამდენად დაეხმარება ასეთი მრავალფეროვნება ქართული ღვინის პოპულარიზებას?

- მართალია ბაზარი სულ ახლის ძიებაშია, მაგრამ ყურძნის ყველა სახეობა ვერ იქნება პოპულარული. თუმცა, ისეთი მრავალფეროვანი ჯიშების მარაგი როგორიც საქართველოს აქვს, ძალიან კარგ საშუალებას იძლევა, რომ ყოველთვის გქონდეთ ე. წ "ერთჯერადი პროდუქტის" საკმარისი მარაგი. ვგულისხმობ, რომ ვთქვათ, მომხმარებელს მობეზრდა რქაწითელი და დაივიწყა საქართველო. ამ დროს შეიძლება ბაზარს შესთავაზოთ ახალი ჯიში, რომელსაც მომხმარებელი გასინჯავს და რომელიც შეახსენებს საქართველოს შესახებ. საქართველო არ არის დიდი ღვინის მწარმოებელი ქვეყანა, ის პატარაა და ყველგან ვერ იქნება წარმოდგენილი, ვერ აწარმოებს დიდ მოცულობებს, ამიტომ ის ყოველთვის იქნება ერთგვარი ნიშური მოთამაშე. ეს რაღაცით ჩამოჰგავს იმას, როცა ერთი პატარა კაცი იბრძვის კორპორაციის ინტერესების დასაცავად. ხალხს მოსწონს ასეთი მოთამაშე. ბაზარზე ერთბაშად 25 ყურძნის სახეობას ვერ გამოიტანთ, მომხმარებელი ვერ გადახარშავს ასეთ რაოდენობას. უმჯობესია, რომ დასაწყისისთვის ფოკუსი 5-6 სახეობაზე გააკეთოთ და როცა ეს ახალი სახეობები დაინერგება, ბაზარზე მერე ნელ-ნელა კიდევ დაუმატოთ ახალი.

- ქვევრის ღვინოზე რა აზრის ბრძანდებით? რა პერსპექტივა აქვს ბაზარზე, ის დასავლეთისთვის სრულიად ახალი ტექნოლოგიაა. ზოგმა ჯერ კიდევ არ იცის, საქართველო სად მდებარეობს და რატომ უნდა გასინჯოს ქვევრის ღვინო?

- ღვინის ინდუსტრიაში მთავარი ურთიერთობებია. ურთიერთობა უნდა დაამყაროთ ღვინის შემსყიდველებთან და მომხმარებელთან და გააცნოთ ღვინის წარმოშობის შესახებ, გააცნოთ რა არის ქვევრი და როგორ აყენებს თანამედროვე ევროპულისაგან სრულიად განსხვავებულ ღვინოს. უნდა ესაუბრო ადამიანს, სანამ ის გასინჯავს ღვინოს. ღვინო იდეა არ არის, ის არის სასმელი, რომელსაც მივირთმევთ.

იხილეთ სრულად

დაარეგულირებს თუ არა მერია ტაქსით მგზავრობის გაზრდილ საფასურს - ირაკლი ხმალაძის კომენტარი

თქვენი თანხმობის გარეშე სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ - რამდენი იქნება დარღვევაზე ჯარიმა

როგორ გავხადოთ პრეზენტაცია უფრო ეფექტიანი - 10 რჩევა, რომელიც უნდა გაითვალისწინოთ