სამართალი
პოლიტიკა

30

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

30 მაისი, პარასკევი, მთვარის მეოთხე დღე დაიწყება 07:23-ზე, მთვარე ლომში გადაბრძანდება 23:58-ზე – ნუ აჰყვებით პროვოკაციებს, მოერიდეთ კამათსა და კონფლიქტს. კარგია ახალი ინფორმაციის შეგროვება და დამუშავება. წარმოების გაზრდა. არ არის შესაფერისი დღე მოგზაურობის დასაწყებად ან მივლინებაში წასასვლელად. დღის ენერგიამ შეიძლება გამოიწვიოს გაურკვევლობა, ადამიანებში იმატებს კომპრომისზე წასვლის უუნარობა. ასევე, არ არის მიზანშეწონილი რომანტიკული პაემანი. კარგია ოთახების მოლამაზება. ინტერიერის განახლება. აგრეთვე სადილის მომზადება და ცხობა. საუკეთესოა თმის შეჭრა და შეღებვა. გაიკეთეთ თმისა და სახის ნიღაბი. მოუფრთხილდით გულს, სისხლის მიმოქცევის სისტემას, არტერიებს, ზურგს, დიაფრაგმას.
მსოფლიო
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კულტურა/შოუბიზნესი
კონფლიქტები
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლი და აწ­მ­ყო ჰო­ლი­ვუ­დე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფის ობი­ექ­ტივ­ში
სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლი და აწ­მ­ყო ჰო­ლი­ვუ­დე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფის ობი­ექ­ტივ­ში

სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი ამე­რი­კე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფი "შავ­ფა­როს­ნე­ბის" ფო­ტო­სე­სი­ა­ზე გა­ვი­ცა­ნი... მებ­რ­ძო­ლე­ბის შერ­კი­ნე­ბის გა­და­ღე­ბი­სას, აზარ­ტ­ში შე­სულ ექ­ს­ტ­რე­მალ ფო­ტოგ­რაფ ჯე­იმს ჰი­გინ­სონს, "შავ­ფა­როს­ნე­ბის" ბას­რ­მა ხმალ­მა შუბ­ლი გა­უ­კაწ­რა. - ჩე­მი ბრა­ლია, "კად­რ­ში შევ­ვარ­დი" - ფარ­თოდ გა­ი­ღი­მა და "სან­ტა­ვი­კი" მო­მა­წო­და, ჭრი­ლო­ბა­ზე და­მა­კა­რი­თო... ეს რო­მის და­არ­სე­ბი­სად­მი მიძღ­ვ­ნი­ლი, ტრა­დი­ცი­უ­ლი წარ­მოდ­გე­ნის წი­ნა ფო­ტო­სე­სია გახ­ლ­დათ, რო­მელ­საც შემ­დ­გომ­ში რო­მა­ელ ლე­გი­ო­ნე­რებ­თან ერ­თად ქარ­თ­ვე­ლი შავ­ფა­როს­ნე­ბიც და­ეს­წ­რე­ბი­ან.

რო­გორც გა­ირ­კ­ვა, "ე­მის" მფლო­ბე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფი და რე­ჟი­სო­რი, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში მე­სა­მედ იყო ჩა­მო­სუ­ლი. ქარ­თულ კულ­ტუ­რა­ზე დო­კუ­მენ­ტუ­რი ფილ­მიც გა­და­ი­ღო და მხატ­ვ­რუ­ლი ფილ­მის სცე­ნარ­ზეც მუ­შა­ობს... თუ რო­გორ გა­ი­გო სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შე­სა­ხებ და რა­ტომ გა­დაწყ­ვი­ტა ჩა­მოს­ვ­ლა, ამის შე­სა­ხებ თა­ვად მოგ­ვითხ­რობს.

- 20 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჰო­ლი­ვუდ­ში ვმუ­შა­ობ­დი, შემ­დეგ კი გერ­მა­ნი­ა­ში გა­და­ვე­დი და ბერ­ლი­ნის ხე­ლოვ­ნე­ბის უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ფო­ტო­ხე­ლოვ­ნე­ბის სკო­ლა, AVB-LAB Bერ­ლინ ჩა­მო­ვა­ყა­ლი­ბე, სტუ­დენ­ტებს ფო­ტოგ­რა­ფი­ის მი­მარ­თუ­ლე­ბით ლექ­ცი­ებს ვუ­კი­თხავ­დი და მას­ტერ­კ­ლა­სებს ვუ­ტა­რებ­დი. ამ პრო­ექ­ტის ფარ­გ­ლებ­ში რამ­დე­ნი­მე ევ­რო­პუ­ლი ქვეყ­ნის ქა­ლაქ­ში ჩა­ვე­დი. რამ­დენ­ჯერ­მე ვი­ყა­ვი იტა­ლი­ა­ში. მას­ტერ­კ­ლა­სე­ბის გარ­და, სა­მუ­შა­ოდ დავ­დი­ვარ რო­გორც ევ­რო­პის, ისე სხვა­დას­ხ­ვა ქვე­ყა­ნა­ში და ვა­წყობ ფო­ტო­გა­მო­ფე­ნას...

- ჰო­ლი­ვუდ­ში რა მი­მარ­თუ­ლე­ბით მუ­შა­ობ­დით, მსა­ხი­ო­ბებ­თან?

- ამ კითხ­ვა­ზე პა­სუხს ცო­ტა შო­რი­დან და­ვი­წყებ, - 24 წლის სტუ­დენ­ტი ვი­ყა­ვი, რო­დე­საც ჰო­ლი­ვუ­დის გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე დი­ზა­ი­ნე­რის ასის­ტენ­ტად და­ვი­წყე მუ­შა­ო­ბა, შემ­დეგ დი­ზა­ი­ნის გან­ყო­ფი­ლე­ბის სამ­ხატ­ვ­რო ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი გავ­ხ­დი და თან­და­თან წა­ვე­დი წინ... თა­ვი­დან ფო­ტო­სე­სი­ებ­ზე არ ვმუ­შა­ობ­დი, ეს ძა­ლი­ან სა­პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო საქ­მეა და გა­მოც­დი­ლე­ბა სჭირ­დე­ბა. ფო­ტოგ­რა­ფი­ას თე­ო­რი­უ­ლად ვე­რას­დ­როს ის­წავ­ლი - მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში უნ­და აით­ვი­სო, გან­სა­კუთ­რე­ბით, გა­ნა­თე­ბი­სა და დი­ზა­ი­ნის კომ­ბი­ნა­ცია, რომ­ლის დე­ტა­ლებ­ში მხო­ლოდ გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ა­ნი გა­ერ­კ­ვეს... ის, რომ მსა­ხი­ო­ბებ­თან მუ­შა­ო­ბა რთუ­ლია, - მი­თი არ არის, - ასეა, მაგ­რამ ნე­ბის­მი­ერ საქ­მე­ზე შეკ­რუ­ლი გუნ­დი მუ­შა­ობს. გან­სა­კუთ­რე­ბით და­მა­მახ­სოვ­რ­და დე­მი მურ­თან და მი­ლა იოვო­ვიჩ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა. ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი არი­ან და ასე­თებ­თან მუ­შა­ო­ბა ყო­ველ­თ­ვის სა­ინ­ტე­რე­სოა. გა­და­სა­ღე­ბი მო­ე­და­ნი ის ად­გი­ლია, სა­დაც რო­გორც კო­ლე­გე­ბის­გან, ასე­ვე მსა­ხი­ო­ბე­ბის­გა­ნაც ბევრ რა­მეს სწავ­ლობ...

- ვი­ცი, რომ სა­ინ­ტე­რე­სო პრო­ექ­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­საც აპი­რებთ...

- დი­ახ, მაგ­რამ უნ­და ვა­ღი­ა­როთ, რომ გერ­მა­ნი­ი­დან ამ იდე­ე­ბით არ ჩა­მოვ­სულ­ვარ, მა­თი გა­კე­თე­ბის სურ­ვი­ლი აქ გა­მიჩ­ნ­და. ძა­ლი­ან მინ­და, ქარ­თ­ველ სტუ­დენ­ტებ­საც ფო­ტოგ­რა­ფი­ა­ში მას­ტერ­კ­ლა­სი ჩა­ვუ­ტა­რო, მაგ­რამ ეს ყვე­ლა­ფე­რი ჯერ­ჯე­რო­ბით პრო­ექ­ტის დო­ნე­ზეა, და­ფი­ნან­სე­ბის სა­კითხ­ზე ვმუ­შა­ობთ.

- რო­გორც მივ­ხ­ვ­დი, თქვე­ნი ძი­რი­თა­დი სა­მუ­შაო ად­გი­ლი ბერ­ლინ­შია.

- დი­ახ, იქ ჩე­მი ფო­ტოს­ტუ­დი­აც მაქვს გახ­ს­ნი­ლი. სწო­რედ იქ მუ­შა­ო­ბი­სას გა­ვი­გე ძალ­ზე სა­ინ­ტე­რე­სო ქვეყ­ნის, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შე­სა­ხებ, - რო­დე­საც სტუ­დენ­ტებს ფო­ტოგ­რა­ფი­ა­ში ჩე­მი რამ­დე­ნი­მეწ­ლი­ა­ნი მუ­შა­ო­ბის გა­მოც­დი­ლე­ბას ვუ­ზი­ა­რებ­დი და სხვა, ჩემ მი­ერ შე­მოვ­ლი­ლი ქვეყ­ნე­ბის ის­ტო­რი­ა­სა და კულ­ტუ­რა­ზე ვუყ­ვე­ბო­დი, სა­უ­ბარ­ში ჩა­ერ­თ­ვ­ნენ ახალ­გაზ­რ­დე­ბი, რომ­ლე­ბიც, რო­გორ შემ­დეგ გა­ვარ­კ­ვიე, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­დან ყო­ფი­ლან. მათ ბევ­რი რამ მი­ამ­ბეს სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე, თუმ­ცა აღ­ნიშ­ნეს, რომ გან­ვი­თა­რე­ბა­დი ქვე­ყა­ნაა. მივ­ხ­ვ­დი, რომ მხო­ლოდ ტუ­რის­ტის თვა­ლით კი არა, ჩე­მი მუ­შა­ო­ბის სპე­ცი­ფი­კი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სა­ინ­ტე­რე­სო იქ­ნე­ბო­და აქ ჩა­მოს­ვ­ლა... თუმ­ცა, ჩა­მოს­ვ­ლამ­დე, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ის­ტო­რი­ას გა­ვე­ცა­ნი... გა­ოგ­ნე­ბუ­ლი ვი­ყა­ვი, რო­გორ შეძ­ლო ამ პა­ტა­რა ქვე­ყა­ნამ, მძი­მე რე­ა­ლო­ბა­ში, ასე­თი სა­ინ­ტე­რე­სო გზით სი­ა­რუ­ლი და ასე­თი მდი­და­რი კულ­ტუ­რის შექ­მ­ნა... პირ­ვე­ლად 2011 წელს ჩა­მო­ვე­დი. ექ­ს­კურ­სი­ამ­ძღო­ლო­ბას ჩე­მი ქარ­თ­ვე­ლი სტუ­დენ­ტი, გი­ორ­გი ნი­კო­ლა­იშ­ვი­ლი მი­წევ­და... თბი­ლი­სის გარ­და ვნა­ხე რე­გი­ო­ნე­ბიც და ნა­ნახ­მა მო­ლო­დინს გა­და­ა­ჭარ­ბა. ის თე­მა­ტი­კა, რაც მა­ინ­ტე­რე­სებ­და, ანუ წარ­სუ­ლი და ის­ტო­რი­უ­ლი კულ­ტუ­რა იქ უფ­როა შე­მო­ნა­ხუ­ლი. ვი­ყა­ვი სვა­ნეთ­ში, უშ­გულ­ში ავე­დი და იქი­დან გა­ო­ცე­ბუ­ლი დავ­ბ­რუნ­დი; ასე­ვე, გახ­ლ­დით და­ვით­გა­რე­ჯა­ში, მარ­ტო წა­ვე­დი. ასეთ ად­გი­ლებ­ში ვცდი­ლობ, მარ­ტო ვი­ა­რო... გა­მი­ჭირ­დე­ბა გა­მორ­ჩე­ვა, რად­გან ყვე­ლა რე­გი­ო­ნი ერ­თ­ნა­ი­რად სა­ინ­ტე­რე­სო იყო. ამ ქვე­ყა­ნა­ში დი­დი ემო­ცი­ის მი­ღე­ბა შე­იძ­ლე­ბა. გა­რე­მო და ად­გი­ლობ­რი­ვი მო­სახ­ლე­ო­ბა ისე კარ­გად არის შერ­წყ­მუ­ლი ერ­თ­მა­ნეთ­თან, ბუ­ნე­ბას­თან, რომ ძა­ლი­ან მინ­და, ეს ბუ­ნე­ბის გან­ძი რაც შე­იძ­ლე­ბა მეტ­მა ადა­მი­ან­მა ნა­ხოს მსოფ­ლი­ო­ში... ამას წი­ნათ, ძა­მას ხე­ო­ბა­ში არ­სე­ბულ მო­ნას­ტერ­ში ვი­ყა­ვი, სა­დაც მხო­ლოდ ერ­თი ბე­რი ცხოვ­რობს. გზა არ იყო და იქამ­დე მიღ­წე­ვა მხო­ლოდ თო­კით შე­იძ­ლე­ბა... ასე­თი ადა­მი­ა­ნის პოვ­ნა და მას­თან სა­უ­ბა­რი მინ­დო­და. თით­ქ­მის ვე­ლურ პი­რო­ბებ­ში, ის ბე­რი მარ­ტო ცხოვ­რობს. შე­სა­ბა­მი­სი უწყე­ბის ნე­ბარ­თ­ვით, მის მო­ნას­ტ­რულ ცხოვ­რე­ბა­ზე დო­კუ­მენ­ტუ­რი ფილ­მი გა­და­ვი­ღე... მთე­ლი სა­ქარ­თ­ვე­ლო მაქვს მოვ­ლი­ლი და ყვე­ლა­ზე მე­ტად იმან გა­მა­ო­ცა, თუ რამ­დე­ნად გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლია მი­სი კუ­თხე­ე­ბი ერ­თ­მა­ნე­თის­გან. ძა­ლი­ან მო­მე­წო­ნა ბა­თუ­მი. გა­ო­ცე­ბუ­ლი დავ­დი­ო­დი მის ქუ­ჩებ­ში, - ამ პა­ტა­რა ქა­ლაქ­ში თით­ქოს მა­ი­ა­მი, ლას-ვე­გა­სი, ნიუ-იორ­კია გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი. ზღვის­პი­რე­თის ხმა­უ­რი­ან დღის ცხოვ­რე­ბას, არა­ნაკ­ლებ ხმა­უ­რი­ა­ნი და სა­ინ­ტე­რე­სო ღა­მის ცხოვ­რე­ბა ცვლი­და. იქი­დან წა­მო­სუ­ლი აღ­მო­სავ­ლეთ სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ვეს­ტუმ­რე, ღვი­ნის კულ­ტუ­რამ და ხალ­ხის სტუ­მარ­თ­მოყ­ვა­რე­ო­ბამ გა­მა­ო­ცა... თით­ქოს სხვა პო­ლუს­ზე აღ­მოვ­ჩ­ნ­დი. ემო­ცი­უ­რი გან­ც­დე­ბის გარ­და, ფო­ტოგ­რა­ფის­თ­ვის ნამ­დ­ვი­ლი აღ­მო­ჩე­ნაა. სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შემ­თხ­ვე­ვა­ში, შე­მიძ­ლია ერ­თი ქვეყ­ნის ფო­ტო­კო­ლაჟ­ში ძა­ლი­ან მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი და რაც მთა­ვა­რია, სა­ინ­ტე­რე­სო სამ­ყა­რო ჩავ­ტიო. რო­დე­საც სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლით და­ვინ­ტე­რეს­დი, ჩემ­მა სტუ­დენ­ტ­მა მაჩ­ვე­ნა ქარ­თუ­ლი საბ­რ­ძო­ლო ხე­ლოვ­ნე­ბით და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ახალ­გაზ­რ­დე­ბი - "შავ­ფა­როს­ნე­ბი"... ისი­ნი მა­ლე რომ­ში მი­დი­ან და ფო­ტო­ე­ბის გარ­და მათ­ზე და სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე დო­კუ­მენ­ტურ ფილ­მ­საც ვი­ღებ. ახ­ლა მონ­ტა­ჟის პრო­ცეს­ში ვარ. დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ უცხო­ელ მა­ყუ­რე­ბელ­თან ერ­თად, მი­სი ნახ­ვა ქარ­თ­ვე­ლებ­საც შე­ეძ­ლე­ბათ. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში კი­დევ ვა­პი­რებ ჩა­მოს­ვ­ლას. ეს ქვე­ყა­ნა გან­ძია და რამ­დე­ნი­მე ვი­ზი­ტით ვერ ამო­ი­წუ­რე­ბა...

- ბევრ ქვე­ყა­ნა­ში მო­გი­წი­ათ მოგ­ზა­უ­რო­ბამ, ასე­თი მძაფ­რი ემო­ცი­ე­ბი ალ­ბათ ბევ­რი გქონ­დათ.

- დი­ახ, მარ­თ­ლაც ბევ­რს დავ­დი­ვარ. გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი ქვეყ­ნე­ბის გარ­და, ძა­ლი­ან მა­ინ­ტე­რე­სებს გან­ვი­თა­რე­ბა­დი ქვეყ­ნე­ბი, შუა და ცენ­ტ­რა­ლუ­რი აზია... ორ­ჯერ ვი­ყა­ვი ინ­დო­ეთ­ში. პრო­ვინ­ცი­ე­ბი უფ­რო მა­ინ­ტე­რე­სებს, ქვეყ­ნი­სა და ხალ­ხის სუ­ლი­ე­რე­ბა იქ უფ­როა შე­მო­ნა­ხუ­ლი. მძღოლს ვუ­თხა­რი, მი­უ­ვალ სოფ­ლებ­ში წა­ვეყ­ვა­ნე. მან­ქა­ნა სოფ­ლის შე­სას­ვ­ლელ­თან დავ­ტო­ვე და ფე­ხით შე­ვე­დი სი­ღა­რი­ბის­გან და­ა­ვა­დე­ბულ მო­სახ­ლე­ო­ბას­თან. ასე უფ­რო თა­ვი­სუფ­ლად შე­მო­დი­ან კონ­ტაქ­ტ­ში. ვნა­ხე უბ­ნე­ბი, სა­დაც და­ა­ვა­დე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი ჰყავ­დათ და­ბი­ნა­ვე­ბუ­ლი. ავად­მ­ყო­ფო­ბის სა­ხე­ლი არ მახ­სოვს, მაგ­რამ რო­გორც ამიხ­ს­ნეს, ეს სე­ნი ნერ­ვულ და­ბო­ლო­ე­ბებს კლავს და კი­დუ­რე­ბის უმოძ­რა­ო­ბა­სა და სიბ­რ­მა­ვეს იწ­ვევს. ამ დღე­ში ასო­ბით ბავ­შ­ვი იყო...

- ეს და­ა­ვა­დე­ბა არ იკურ­ნე­ბა?

- არა. ამი­ტომ არი­დე­ბენ მას ჯან­მ­რ­თელ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას და ცალ­კე ჰყავთ. სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი მის პრე­ვენ­ცი­ა­ზე მუ­შა­ო­ბენ, მაგ­რამ სუს­ტი მცდე­ლო­ბაა. მათ­თან პირ­ბა­დის გა­რე­შე შე­ვე­დი, რი­თაც ნდო­ბა და­ვიმ­სა­ხუ­რე... ჩემს სტუ­დენ­ტებს გა­მუდ­მე­ბით ვე­უბ­ნე­ბი, რომ სო­ცი­ა­ლურ თე­მებ­ზე გა­ა­კე­თონ აქ­ცენ­ტი. ადა­მი­ა­ნის ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბა და სი­ცოცხ­ლე ყვე­ლა­ფერ­ზე ფა­სე­უ­ლია. ფო­ტოგ­რა­ფის მო­ვა­ლე­ო­ბა მხო­ლოდ ფო­ტო­შე­დევ­რე­ბის შექ­მ­ნა კი არა, მსოფ­ლი­ოს­თ­ვის ამა თუ იმ ქვე­ყა­ნა­ში არ­სე­ბუ­ლი პრობ­ლე­მე­ბის გაც­ნო­ბაა. ამი­ტომ, ყო­ველ­თ­ვის ვცდი­ლობ, "შიგ­ნი­დან" და­ვი­ნა­ხო ქვეყ­ნის პრობ­ლე­მა, სრუ­ლი სუ­რა­თის მი­სა­ღე­ბად კი, სა­უ­კე­თე­სო გზა რე­გი­ო­ნებ­ში მოგ­ზა­უ­რო­ბაა.

- სო­ცი­ა­ლუ­რი პრობ­ლე­მე­ბის და­ნახ­ვა არც სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში გა­გი­ჭირ­დე­ბო­დათ, არა?

- ინ­დო­ეთ­ში ნა­ნა­ხი პრობ­ლე­მე­ბის შემ­დეგ, გა­მი­ჭირ­დე­ბა, რო­მე­ლი­მე ქვეყ­ნის მა­გა­ლი­თი მო­ვიყ­ვა­ნო, თუმ­ცა, რა თქმა უნ­და, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ძა­ლი­ან ბევ­რი პრობ­ლე­მაა. ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რი­სა და გა­ნათ­ლე­ბის სფე­რო­ე­ბი ალ­ბათ ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია... კარ­გი იქ­ნე­ბა, თუ ქვე­ყა­ნა ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე გა­ა­კე­თებს აქ­ცენტს და ეს ახალ­გაზ­რ­დე­ბის მო­ნა­წი­ლე­ო­ბით მოხ­დე­ბა. ფო­ტოგ­რა­ფი­ის სფე­რო­შიც ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი თა­ო­ბა მო­დის. რაც მთა­ვა­რია, და­ინ­ტე­რე­სე­ბულ­ნი არი­ან, ეს კარ­გია... შე­სა­ბა­მი­სი ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რის არ­სე­ბო­ბი­სა და გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­ში, აქა­უ­რი სტუ­დენ­ტე­ბის ნი­ჭის რე­ა­ლი­ზა­ცია შე­იძ­ლე­ბა.

- ვი­ცი, რომ მხატ­ვ­რულ ფილ­მ­ზეც მუ­შა­ობთ, რო­მელ­შიც მოქ­მე­დე­ბა ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში ვი­თარ­დე­ბა.

- დი­ახ, სა­მი სხვა­დას­ხ­ვა თა­ო­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი წყვი­ლის ცხოვ­რე­ბა, მათ მი­ერ აღ­ქ­მუ­ლი რე­ა­ლო­ბა, პრობ­ლე­მე­ბი და სირ­თუ­ლე­ე­ბი ერ­თ­მა­ნეთ­ში იქ­ნე­ბა შერ­წყ­მუ­ლი. "გზა ბა­თუ­მამ­დე" - ასე ერ­ქ­მე­ვა ფილ­მს. მოვ­ლე­ნე­ბი თბი­ლის­სა და ბა­თუმ­ში გან­ვი­თარ­დე­ბა.

- მსა­ხი­ო­ბე­ბი ქარ­თ­ვე­ლე­ბი არი­ან?

- სცე­ნარ­ზე ჯერ კი­დევ ვმუ­შა­ობ, თუმ­ცა, ვფიქ­რობ, ასა­კო­ვან და შუ­ახ­ნის წყვილს ქარ­თ­ვე­ლი მსა­ხი­ო­ბე­ბი ითა­მა­შე­ბენ, ახალ­გაზ­რ­დე­ბი­დან კი, ერთ-ერ­თი უცხო­ე­ლი იქ­ნე­ბა.

ლა­ლი პა­პას­კი­რი

ჟურ­ნა­ლი "გზა"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
გიორგი ბაჩიაშვილი - საქართველოს წარმომადგენლებმა, ივანიშვილის დავალებით, მიმართეს ბანდიტურ გზას და მოტაცებით ჩამომიყვანეს საქართველოში

სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლი და აწ­მ­ყო ჰო­ლი­ვუ­დე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფის ობი­ექ­ტივ­ში

სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლი და აწ­მ­ყო ჰო­ლი­ვუ­დე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფის ობი­ექ­ტივ­ში

სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე შეყ­ვა­რე­ბუ­ლი ამე­რი­კე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფი "შავ­ფა­როს­ნე­ბის" ფო­ტო­სე­სი­ა­ზე გა­ვი­ცა­ნი... მებ­რ­ძო­ლე­ბის შერ­კი­ნე­ბის გა­და­ღე­ბი­სას, აზარ­ტ­ში შე­სულ ექ­ს­ტ­რე­მალ ფო­ტოგ­რაფ ჯე­იმს ჰი­გინ­სონს, "შავ­ფა­როს­ნე­ბის" ბას­რ­მა ხმალ­მა შუბ­ლი გა­უ­კაწ­რა. - ჩე­მი ბრა­ლია, "კად­რ­ში შევ­ვარ­დი" - ფარ­თოდ გა­ი­ღი­მა და "სან­ტა­ვი­კი" მო­მა­წო­და, ჭრი­ლო­ბა­ზე და­მა­კა­რი­თო... ეს რო­მის და­არ­სე­ბი­სად­მი მიძღ­ვ­ნი­ლი, ტრა­დი­ცი­უ­ლი წარ­მოდ­გე­ნის წი­ნა ფო­ტო­სე­სია გახ­ლ­დათ, რო­მელ­საც შემ­დ­გომ­ში რო­მა­ელ ლე­გი­ო­ნე­რებ­თან ერ­თად ქარ­თ­ვე­ლი შავ­ფა­როს­ნე­ბიც და­ეს­წ­რე­ბი­ან.

რო­გორც გა­ირ­კ­ვა, "ე­მის" მფლო­ბე­ლი ფო­ტოგ­რა­ფი და რე­ჟი­სო­რი, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში მე­სა­მედ იყო ჩა­მო­სუ­ლი. ქარ­თულ კულ­ტუ­რა­ზე დო­კუ­მენ­ტუ­რი ფილ­მიც გა­და­ი­ღო და მხატ­ვ­რუ­ლი ფილ­მის სცე­ნარ­ზეც მუ­შა­ობს... თუ რო­გორ გა­ი­გო სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შე­სა­ხებ და რა­ტომ გა­დაწყ­ვი­ტა ჩა­მოს­ვ­ლა, ამის შე­სა­ხებ თა­ვად მოგ­ვითხ­რობს.

- 20 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჰო­ლი­ვუდ­ში ვმუ­შა­ობ­დი, შემ­დეგ კი გერ­მა­ნი­ა­ში გა­და­ვე­დი და ბერ­ლი­ნის ხე­ლოვ­ნე­ბის უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ფო­ტო­ხე­ლოვ­ნე­ბის სკო­ლა, AVB-LAB Bერლინ ჩა­მო­ვა­ყა­ლი­ბე, სტუ­დენ­ტებს ფო­ტოგ­რა­ფი­ის მი­მარ­თუ­ლე­ბით ლექ­ცი­ებს ვუ­კითხავ­დი და მას­ტერ­კ­ლა­სებს ვუ­ტა­რებ­დი. ამ პრო­ექ­ტის ფარ­გ­ლებ­ში რამ­დე­ნი­მე ევ­რო­პუ­ლი ქვეყ­ნის ქა­ლაქ­ში ჩა­ვე­დი. რამ­დენ­ჯერ­მე ვი­ყა­ვი იტა­ლი­ა­ში. მას­ტერ­კ­ლა­სე­ბის გარ­და, სა­მუ­შა­ოდ დავ­დი­ვარ რო­გორც ევ­რო­პის, ისე სხვა­დას­ხ­ვა ქვე­ყა­ნა­ში და ვაწყობ ფო­ტო­გა­მო­ფე­ნას...

- ჰო­ლი­ვუდ­ში რა მი­მარ­თუ­ლე­ბით მუ­შა­ობ­დით, მსა­ხი­ო­ბებ­თან?

- ამ კითხ­ვა­ზე პა­სუხს ცო­ტა შო­რი­დან და­ვიწყებ, - 24 წლის სტუ­დენ­ტი ვი­ყა­ვი, რო­დე­საც ჰო­ლი­ვუ­დის გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე დი­ზა­ი­ნე­რის ასის­ტენ­ტად და­ვიწყე მუ­შა­ო­ბა, შემ­დეგ დი­ზა­ი­ნის გან­ყო­ფი­ლე­ბის სამ­ხატ­ვ­რო ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი გავ­ხ­დი და თან­და­თან წა­ვე­დი წინ... თა­ვი­დან ფო­ტო­სე­სი­ებ­ზე არ ვმუ­შა­ობ­დი, ეს ძა­ლი­ან სა­პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო საქ­მეა და გა­მოც­დი­ლე­ბა სჭირ­დე­ბა. ფო­ტოგ­რა­ფი­ას თე­ო­რი­უ­ლად ვე­რას­დ­როს ის­წავ­ლი - მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში უნ­და აით­ვი­სო, გან­სა­კუთ­რე­ბით, გა­ნა­თე­ბი­სა და დი­ზა­ი­ნის კომ­ბი­ნა­ცია, რომ­ლის დე­ტა­ლებ­ში მხო­ლოდ გა­და­სა­ღებ მო­ე­დან­ზე შე­იძ­ლე­ბა ადა­მი­ა­ნი გა­ერ­კ­ვეს... ის, რომ მსა­ხი­ო­ბებ­თან მუ­შა­ო­ბა რთუ­ლია, - მი­თი არ არის, - ასეა, მაგ­რამ ნე­ბის­მი­ერ საქ­მე­ზე შეკ­რუ­ლი გუნ­დი მუ­შა­ობს. გან­სა­კუთ­რე­ბით და­მა­მახ­სოვ­რ­და დე­მი მურ­თან და მი­ლა იოვო­ვიჩ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა. ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი არი­ან და ასე­თებ­თან მუ­შა­ო­ბა ყო­ველ­თ­ვის სა­ინ­ტე­რე­სოა. გა­და­სა­ღე­ბი მო­ე­და­ნი ის ად­გი­ლია, სა­დაც რო­გორც კო­ლე­გე­ბის­გან, ასე­ვე მსა­ხი­ო­ბე­ბის­გა­ნაც ბევრ რა­მეს სწავ­ლობ...

- ვი­ცი, რომ სა­ინ­ტე­რე­სო პრო­ექ­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­საც აპი­რებთ...

- დი­ახ, მაგ­რამ უნ­და ვა­ღი­ა­როთ, რომ გერ­მა­ნი­ი­დან ამ იდე­ე­ბით არ ჩა­მოვ­სულ­ვარ, მა­თი გა­კე­თე­ბის სურ­ვი­ლი აქ გა­მიჩ­ნ­და. ძა­ლი­ან მინ­და, ქარ­თ­ველ სტუ­დენ­ტებ­საც ფო­ტოგ­რა­ფი­ა­ში მას­ტერ­კ­ლა­სი ჩა­ვუ­ტა­რო, მაგ­რამ ეს ყვე­ლა­ფე­რი ჯერ­ჯე­რო­ბით პრო­ექ­ტის დო­ნე­ზეა, და­ფი­ნან­სე­ბის სა­კითხ­ზე ვმუ­შა­ობთ.

- რო­გორც მივ­ხ­ვ­დი, თქვე­ნი ძი­რი­თა­დი სა­მუ­შაო ად­გი­ლი ბერ­ლინ­შია.

- დი­ახ, იქ ჩე­მი ფო­ტოს­ტუ­დი­აც მაქვს გახ­ს­ნი­ლი. სწო­რედ იქ მუ­შა­ო­ბი­სას გა­ვი­გე ძალ­ზე სა­ინ­ტე­რე­სო ქვეყ­ნის, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შე­სა­ხებ, - რო­დე­საც სტუ­დენ­ტებს ფო­ტოგ­რა­ფი­ა­ში ჩე­მი რამ­დე­ნი­მეწ­ლი­ა­ნი მუ­შა­ო­ბის გა­მოც­დი­ლე­ბას ვუ­ზი­ა­რებ­დი და სხვა, ჩემ მი­ერ შე­მოვ­ლი­ლი ქვეყ­ნე­ბის ის­ტო­რი­ა­სა და კულ­ტუ­რა­ზე ვუყ­ვე­ბო­დი, სა­უ­ბარ­ში ჩა­ერ­თ­ვ­ნენ ახალ­გაზ­რ­დე­ბი, რომ­ლე­ბიც, რო­გორ შემ­დეგ გა­ვარ­კ­ვიე, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­დან ყო­ფი­ლან. მათ ბევ­რი რამ მი­ამ­ბეს სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე, თუმ­ცა აღ­ნიშ­ნეს, რომ გან­ვი­თა­რე­ბა­დი ქვე­ყა­ნაა. მივ­ხ­ვ­დი, რომ მხო­ლოდ ტუ­რის­ტის თვა­ლით კი არა, ჩე­მი მუ­შა­ო­ბის სპე­ცი­ფი­კი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სა­ინ­ტე­რე­სო იქ­ნე­ბო­და აქ ჩა­მოს­ვ­ლა... თუმ­ცა, ჩა­მოს­ვ­ლამ­დე, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ის­ტო­რი­ას გა­ვე­ცა­ნი... გა­ოგ­ნე­ბუ­ლი ვი­ყა­ვი, რო­გორ შეძ­ლო ამ პა­ტა­რა ქვე­ყა­ნამ, მძი­მე რე­ა­ლო­ბა­ში, ასე­თი სა­ინ­ტე­რე­სო გზით სი­ა­რუ­ლი და ასე­თი მდი­და­რი კულ­ტუ­რის შექ­მ­ნა... პირ­ვე­ლად 2011 წელს ჩა­მო­ვე­დი. ექ­ს­კურ­სი­ამ­ძღო­ლო­ბას ჩე­მი ქარ­თ­ვე­ლი სტუ­დენ­ტი, გი­ორ­გი ნი­კო­ლა­იშ­ვი­ლი მი­წევ­და... თბი­ლი­სის გარ­და ვნა­ხე რე­გი­ო­ნე­ბიც და ნა­ნახ­მა მო­ლო­დინს გა­და­ა­ჭარ­ბა. ის თე­მა­ტი­კა, რაც მა­ინ­ტე­რე­სებ­და, ანუ წარ­სუ­ლი და ის­ტო­რი­უ­ლი კულ­ტუ­რა იქ უფ­როა შე­მო­ნა­ხუ­ლი. ვი­ყა­ვი სვა­ნეთ­ში, უშ­გულ­ში ავე­დი და იქი­დან გა­ო­ცე­ბუ­ლი დავ­ბ­რუნ­დი; ასე­ვე, გახ­ლ­დით და­ვით­გა­რე­ჯა­ში, მარ­ტო წა­ვე­დი. ასეთ ად­გი­ლებ­ში ვცდი­ლობ, მარ­ტო ვი­ა­რო... გა­მი­ჭირ­დე­ბა გა­მორ­ჩე­ვა, რად­გან ყვე­ლა რე­გი­ო­ნი ერ­თ­ნა­ი­რად სა­ინ­ტე­რე­სო იყო. ამ ქვე­ყა­ნა­ში დი­დი ემო­ცი­ის მი­ღე­ბა შე­იძ­ლე­ბა. გა­რე­მო და ად­გი­ლობ­რი­ვი მო­სახ­ლე­ო­ბა ისე კარ­გად არის შერ­წყ­მუ­ლი ერ­თ­მა­ნეთ­თან, ბუ­ნე­ბას­თან, რომ ძა­ლი­ან მინ­და, ეს ბუ­ნე­ბის გან­ძი რაც შე­იძ­ლე­ბა მეტ­მა ადა­მი­ან­მა ნა­ხოს მსოფ­ლი­ო­ში... ამას წი­ნათ, ძა­მას ხე­ო­ბა­ში არ­სე­ბულ მო­ნას­ტერ­ში ვი­ყა­ვი, სა­დაც მხო­ლოდ ერ­თი ბე­რი ცხოვ­რობს. გზა არ იყო და იქამ­დე მიღ­წე­ვა მხო­ლოდ თო­კით შე­იძ­ლე­ბა... ასე­თი ადა­მი­ა­ნის პოვ­ნა და მას­თან სა­უ­ბა­რი მინ­დო­და. თით­ქ­მის ვე­ლურ პი­რო­ბებ­ში, ის ბე­რი მარ­ტო ცხოვ­რობს. შე­სა­ბა­მი­სი უწყე­ბის ნე­ბარ­თ­ვით, მის მო­ნას­ტ­რულ ცხოვ­რე­ბა­ზე დო­კუ­მენ­ტუ­რი ფილ­მი გა­და­ვი­ღე... მთე­ლი სა­ქარ­თ­ვე­ლო მაქვს მოვ­ლი­ლი და ყვე­ლა­ზე მე­ტად იმან გა­მა­ო­ცა, თუ რამ­დე­ნად გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლია მი­სი კუთხე­ე­ბი ერ­თ­მა­ნე­თის­გან. ძა­ლი­ან მო­მე­წო­ნა ბა­თუ­მი. გა­ო­ცე­ბუ­ლი დავ­დი­ო­დი მის ქუ­ჩებ­ში, - ამ პა­ტა­რა ქა­ლაქ­ში თით­ქოს მა­ი­ა­მი, ლას-ვე­გა­სი, ნიუ-იორ­კია გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი. ზღვის­პი­რე­თის ხმა­უ­რი­ან დღის ცხოვ­რე­ბას, არა­ნაკ­ლებ ხმა­უ­რი­ა­ნი და სა­ინ­ტე­რე­სო ღა­მის ცხოვ­რე­ბა ცვლი­და. იქი­დან წა­მო­სუ­ლი აღ­მო­სავ­ლეთ სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ვეს­ტუმ­რე, ღვი­ნის კულ­ტუ­რამ და ხალ­ხის სტუ­მარ­თ­მოყ­ვა­რე­ო­ბამ გა­მა­ო­ცა... თით­ქოს სხვა პო­ლუს­ზე აღ­მოვ­ჩ­ნ­დი. ემო­ცი­უ­რი გან­ც­დე­ბის გარ­და, ფო­ტოგ­რა­ფის­თ­ვის ნამ­დ­ვი­ლი აღ­მო­ჩე­ნაა. სა­ქარ­თ­ვე­ლოს შემ­თხ­ვე­ვა­ში, შე­მიძ­ლია ერ­თი ქვეყ­ნის ფო­ტო­კო­ლაჟ­ში ძა­ლი­ან მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი და რაც მთა­ვა­რია, სა­ინ­ტე­რე­სო სამ­ყა­რო ჩავ­ტიო. რო­დე­საც სა­ქარ­თ­ვე­ლოს წარ­სუ­ლით და­ვინ­ტე­რეს­დი, ჩემ­მა სტუ­დენ­ტ­მა მაჩ­ვე­ნა ქარ­თუ­ლი საბ­რ­ძო­ლო ხე­ლოვ­ნე­ბით და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ახალ­გაზ­რ­დე­ბი - "შავ­ფა­როს­ნე­ბი"... ისი­ნი მა­ლე რომ­ში მი­დი­ან და ფო­ტო­ე­ბის გარ­და მათ­ზე და სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე დო­კუ­მენ­ტურ ფილ­მ­საც ვი­ღებ. ახ­ლა მონ­ტა­ჟის პრო­ცეს­ში ვარ. დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ უცხო­ელ მა­ყუ­რე­ბელ­თან ერ­თად, მი­სი ნახ­ვა ქარ­თ­ველებ­საც შე­ეძ­ლე­ბათ. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში კი­დევ ვა­პი­რებ ჩა­მოს­ვ­ლას. ეს ქვე­ყა­ნა გან­ძია და რამ­დე­ნი­მე ვი­ზი­ტით ვერ ამო­ი­წუ­რე­ბა...

- ბევრ ქვე­ყა­ნა­ში მო­გი­წი­ათ მოგ­ზა­უ­რო­ბამ, ასე­თი მძაფ­რი ემო­ცი­ე­ბი ალ­ბათ ბევ­რი გქონ­დათ.

- დი­ახ, მარ­თ­ლაც ბევრს დავ­დი­ვარ. გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი ქვეყ­ნე­ბის გარ­და, ძა­ლი­ან მა­ინ­ტე­რე­სებს გან­ვი­თა­რე­ბა­დი ქვეყ­ნე­ბი, შუა და ცენ­ტ­რა­ლუ­რი აზია... ორ­ჯერ ვი­ყა­ვი ინ­დო­ეთ­ში. პრო­ვინ­ცი­ე­ბი უფ­რო მა­ინ­ტე­რე­სებს, ქვეყ­ნი­სა და ხალ­ხის სუ­ლი­ე­რე­ბა იქ უფ­როა შე­მო­ნა­ხუ­ლი. მძღოლს ვუთხა­რი, მი­უ­ვალ სოფ­ლებ­ში წა­ვეყ­ვა­ნე. მან­ქა­ნა სოფ­ლის შე­სას­ვ­ლელ­თან დავ­ტო­ვე და ფე­ხით შე­ვე­დი სი­ღა­რი­ბის­გან და­ა­ვა­დე­ბულ მო­სახ­ლე­ო­ბას­თან. ასე უფ­რო თა­ვი­სუფ­ლად შე­მო­დი­ან კონ­ტაქ­ტ­ში. ვნა­ხე უბ­ნე­ბი, სა­დაც და­ა­ვა­დე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი ჰყავ­დათ და­ბი­ნა­ვე­ბუ­ლი. ავად­მ­ყო­ფო­ბის სა­ხე­ლი არ მახ­სოვს, მაგ­რამ რო­გორც ამიხ­ს­ნეს, ეს სე­ნი ნერ­ვულ და­ბო­ლო­ე­ბებს კლავს და კი­დუ­რე­ბის უმოძ­რა­ო­ბა­სა და სიბ­რ­მა­ვეს იწ­ვევს. ამ დღე­ში ასო­ბით ბავ­შ­ვი იყო...

- ეს და­ა­ვა­დე­ბა არ იკურ­ნე­ბა?

- არა. ამი­ტომ არი­დე­ბენ მას ჯან­მ­რ­თელ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას და ცალ­კე ჰყავთ. სა­ერ­თა­შო­რი­სო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი მის პრე­ვენ­ცი­ა­ზე მუ­შა­ო­ბენ, მაგ­რამ სუს­ტი მცდე­ლო­ბაა. მათ­თან პირ­ბა­დის გა­რე­შე შე­ვე­დი, რი­თაც ნდო­ბა და­ვიმ­სა­ხუ­რე... ჩემს სტუ­დენ­ტებს გა­მუდ­მე­ბით ვე­უბ­ნე­ბი, რომ სო­ცი­ა­ლურ თე­მებ­ზე გა­ა­კე­თონ აქ­ცენ­ტი. ადა­მი­ა­ნის ჯან­მ­რ­თე­ლო­ბა და სი­ცოცხ­ლე ყვე­ლა­ფერ­ზე ფა­სე­უ­ლია. ფო­ტოგ­რა­ფის მო­ვა­ლე­ო­ბა მხო­ლოდ ფო­ტო­შე­დევ­რე­ბის შექ­მ­ნა კი არა, მსოფ­ლი­ოს­თ­ვის ამა თუ იმ ქვე­ყა­ნა­ში არ­სე­ბუ­ლი პრობ­ლე­მე­ბის გაც­ნო­ბაა. ამი­ტომ, ყო­ველ­თ­ვის ვცდი­ლობ, "შიგ­ნი­დან" და­ვი­ნა­ხო ქვეყ­ნის პრობ­ლე­მა, სრუ­ლი სუ­რა­თის მი­სა­ღე­ბად კი, სა­უ­კე­თე­სო გზა რე­გი­ო­ნებ­ში მოგ­ზა­უ­რო­ბაა.

- სო­ცი­ა­ლუ­რი პრობ­ლე­მე­ბის და­ნახ­ვა არც სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში გა­გი­ჭირ­დე­ბო­დათ, არა?

- ინ­დო­ეთ­ში ნა­ნა­ხი პრობ­ლე­მე­ბის შემ­დეგ, გა­მი­ჭირ­დე­ბა, რო­მე­ლი­მე ქვეყ­ნის მა­გა­ლი­თი მო­ვიყ­ვა­ნო, თუმ­ცა, რა თქმა უნ­და, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ძა­ლი­ან ბევ­რი პრობ­ლე­მაა. ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რი­სა და გა­ნათ­ლე­ბის სფე­რო­ე­ბი ალ­ბათ ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია... კარ­გი იქ­ნე­ბა, თუ ქვე­ყა­ნა ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე გა­ა­კე­თებს აქ­ცენტს და ეს ახალ­გაზ­რ­დე­ბის მო­ნა­წი­ლე­ო­ბით მოხ­დე­ბა. ფო­ტოგ­რა­ფი­ის სფე­რო­შიც ძა­ლი­ან ნი­ჭი­ე­რი თა­ო­ბა მო­დის. რაც მთა­ვა­რია, და­ინ­ტე­რე­სე­ბულ­ნი არი­ან, ეს კარ­გია... შე­სა­ბა­მი­სი ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რის არ­სე­ბო­ბი­სა და გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­ში, აქა­უ­რი სტუ­დენ­ტე­ბის ნი­ჭის რე­ა­ლი­ზა­ცია შე­იძ­ლე­ბა.

- ვი­ცი, რომ მხატ­ვ­რულ ფილ­მ­ზეც მუ­შა­ობთ, რო­მელ­შიც მოქ­მე­დე­ბა ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში ვი­თარ­დე­ბა.

- დი­ახ, სა­მი სხვა­დას­ხ­ვა თა­ო­ბის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი წყვი­ლის ცხოვ­რე­ბა, მათ მი­ერ აღ­ქ­მუ­ლი რე­ა­ლო­ბა, პრობ­ლე­მე­ბი და სირ­თუ­ლე­ე­ბი ერ­თ­მა­ნეთ­ში იქ­ნე­ბა შერ­წყ­მუ­ლი. "გზა ბა­თუ­მამ­დე" - ასე ერ­ქ­მე­ვა ფილმს. მოვ­ლე­ნე­ბი თბი­ლის­სა და ბა­თუმ­ში გან­ვი­თარ­დე­ბა.

- მსა­ხი­ო­ბე­ბი ქარ­თ­ვე­ლე­ბი არი­ან?

- სცე­ნარ­ზე ჯერ კი­დევ ვმუ­შა­ობ, თუმ­ცა, ვფიქ­რობ, ასა­კო­ვან და შუ­ახ­ნის წყვილს ქარ­თ­ვე­ლი მსა­ხი­ო­ბე­ბი ითა­მა­შე­ბენ, ახალ­გაზ­რ­დე­ბი­დან კი, ერთ-ერ­თი უცხო­ე­ლი იქ­ნე­ბა.

ლა­ლი პა­პას­კი­რი

ჟურნალი ”გზა”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია