მსოფლიო
პოლიტიკა
სამართალი

24

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

შაბათი, მთვარის ოცდამეშვიდე დღე დაიწყება 03:34-ზე, მთვარე კუროში გადაბრძანდება 21:35-ზე – კარგი დღეა ახალი საქმეების დასაწყებად. შანსი მოგეცემათ მოაგვაროთ ძველი პრობლემები. კარგი დღეა ბიზნესისა და სავაჭრო საქმეებისთვის; უფროს თაობასთან ურთიერთობისთვის. მათგან რჩევის მიღება. ურთიერთობის, საქმეების გარჩევას არ გირჩევთ. კარგი დღეა საქმიანობის, სამუშაო ადგილის შესაცვლელად. კარგია მოგზაურობის დაწყება. მცირე ფიზიკური დატვირთვა არ გაწყენთ, კარგი დღეა საოჯახო საქმეების შესასრულებლად, ყვავილების დასარგავად; ქორწინებისა და ნიშნობისათვის. ამ დღეს ადამიანი მეტად მგრძნობიარეა საკვების მიმართ. ნუ გადატვირთავ კუჭს, მაგრამ ნურც იშიმშილებთ. მიიღეთ ჯანსაღი საკვები.
წიგნები
საზოგადოება
Faceამბები
სამხედრო
მოზაიკა
მეცნიერება
კონფლიქტები
კულტურა/შოუბიზნესი
სპორტი
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
თბილისის ისტორიულ უბანში ბუდას ქანდაკება დაიდგმება?
თბილისის ისტორიულ უბანში ბუდას ქანდაკება დაიდგმება?

პირ­ვე­ლი "ბუდა-ბარი" 1993 წელს ნიუ-იორკში გახ­სნი­ლა. შემ­დეგ ერთ ფრან­გულ კომ­პა­ნი­ას იდეა მო­უ­პა­რავს, პა­რიზ­ში ანა­ლო­გი­უ­რი და­წე­სე­ბუ­ლე­ბა გა­უხ­სნია და ახლა მსოფ­ლი­ო­ში "ბუდა-ბა­რის" დიდი ქსე­ლია. მო­მა­ვა­ლი წლი­დან "ბუდა-ბარი" თბი­ლი­სე­ლებ­საც "გაგ­ვა­ხა­რებს". პრო­ექტს ხელი საფ­რან­გეთ­ში, სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ელ­ჩო­ში მო­ე­წე­რა.

რო­გორც მოგ­ვი­ა­ნე­ბით ით­ქვა, ბა­რის გახ­სნის გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბამ მი­ი­ღო. ჩვენ ხომ პა­რა­დოქ­სე­ბის ქვე­ყა­ნა ვართ - "ბუდა-ბარი", რო­მელ­საც უზარ­მა­ზა­რი ბუ­დას ქან­და­კე­ბა (ბა­რის კონ­ცეფ­ცია ბუ­დას 3-მეტ­რი­ა­ნი ქან­და­კე­ბის დად­გმას გუ­ლის­ხმობს) და­ამ­შვე­ნებს, სი­ო­ნის წინ, მე­ტე­ხის ეკ­ლე­სი­ის ძირ­ში, რი­ყე­ზე, იმ ად­გი­ლას უნდა აშენ­დეს, სა­დაც ასი ათას­მა მო­წა­მემ სის­ხლი დაღ­ვა­რა...

ცოტა ხნის წინ გავ­რცელ­და ხმა, რომ თბი­ლის­ში "ბუდა-ბარს" ცნო­ბი­ლი ფეხ­ბურ­თე­ლი კახა კა­ლა­ძე აშე­ნებ­და, თუმ­ცა მოგ­ვი­ა­ნე­ბით გა­ირ­კვა, რომ ქარ­თულ მხა­რეს ჰოლ­დინგ "სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­დუსტრი­უ­ლი ჯგუ­ფი" წარ­მო­ად­გენს გეგი ქელ­ბა­ქი­ა­ნის ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბით, რო­მე­ლიც წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში შპს "თბი­ლი­სის წყლის" გე­ნე­რა­ლუ­რი დი­რექ­ტო­რი გახ­ლდათ.

ბარი ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი თვალ­საზ­რი­სით აშ­კა­რად შე­უ­სა­ბა­მო ად­გი­ლას შენ­დე­ბა, მშე­ნებ­ლო­ბა ქა­ლა­ქის არ­ქი­ტექ­ტუ­რუ­ლი და ურ­ბა­ნუ­ლი საბ­ჭოს გვერ­დის ავ­ლით, დარ­ღვე­ვე­ბით მიმ­დი­ნა­რე­ობს. ამას­თა­ნა­ვე, პრო­ექ­ტის სა­ბო­ლოო ვა­რი­ან­ტი არა­ვის უნა­ხავს - ქარ­თველ­მა არ­ქი­ტექ­ტო­რებ­მა იგი ხელთ ვე­რაფ­რით იგ­დეს, რა­მაც გა­ნამ­ტკი­ცა ეჭვი, რომ ბუ­დას ქან­და­კე­ბა არა ბა­რის შიგ­ნით, რო­გორც ეს სხვა ქვეყ­ნებ­შია, არა­მედ ბა­რის გა­რეთ, გაშ­ლილ ად­გი­ლას და­იდ­გმე­ბა. თბი­ლი­სის ის­ტო­რი­ულ უბან­ში ბუ­დის­ტუ­რი ქან­და­კე­ბის აღ­მარ­თვა პატ­რი­არ­ქმაც დაგ­მო.

მი­უ­ხე­და­ვად მცდე­ლო­ბი­სა, მიმ­დი­ნა­რე მშე­ნებ­ლო­ბა­ზე ჩვენც ბევ­რი ვე­რა­ფე­რი შე­ვი­ტყვეთ, ისე­ვე რო­გორ ცნო­ბილ­მა ქარ­თველ­მა არ­ქი­ტექ­ტორ­მა გიგა ბა­თი­აშ­ვილ­მა.

- ბა­ტო­ნო გიგა, მე­რი­ის არ­ქი­ტექ­ტუ­რის სამ­სა­ხურ­ში გვი­თხრეს, რომ კი­თხვებ­ზე ვერ გვი­პა­სუ­ხე­ბენ, რად­გან მშე­ნებ­ლო­ბა­ზე პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა ჰოლ­დინგ "სა­ქარ­თვე­ლოს ინ­დუსტრი­ულ ჯგუფ­სა" და მის დი­რექ­ტორ გეგი ქელ­ბა­ქი­ანს აქვთ აღე­ბუ­ლი.

- არც ამ ჯგუფს ვიც­ნობ და არც გეგი ქელ­ბა­ქი­ანს. სა­კი­თხი, უნდა აშენ­დეს თუ არა ასე­თი ობი­ექ­ტი რი­ყე­ზე, ამ კომ­პა­ნი­ის კომ­პე­ტენ­ცი­ა­ში არ შე­დის, ეს ქა­ლა­ქის მე­რი­ის, მისი არ­ქი­ტექ­ტუ­რუ­ლი სამ­სა­ხუ­რის გა­და­სა­წყვე­ტია. არ შე­იძ­ლე­ბა, ქა­ლაქ­ში რა­ი­მე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი შენ­დე­ბო­დეს და ეს არ იყოს გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი გე­ნე­რა­ლუ­რი გეგ­მით.

ქა­ლა­ქის არ­ქი­ტექ­ტუ­რულ პრობ­ლე­მებ­ში იერ­სა­ხის გარ­და იგუ­ლის­ხმე­ბა სა­ინ­ჟინ­რო ინფრას­ტრუქ­ტუ­რა, რო­მე­ლიც არა მარ­ტო ერთ ობი­ექტთან არის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, არა­მედ მთელ სის­ტე­მას­თან - ჩვე­ნი ქა­ლა­ქი საკ­მა­ოდ ძვე­ლია და სა­თუთ და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას სა­ჭი­რო­ებს. დრო­თა გან­მავ­ლო­ბა­ში მწყობ­რი­დან გა­მო­სუ­ლი უამ­რა­ვი შე­სა­ნიშ­ნა­ვი შე­ნო­ბა რე­ა­ბი­ლი­ტა­ცი­ის ნაც­ვლად, და­ან­გრი­ეს. რიყე თბი­ლი­სის უძ­ვე­ლე­სი უბა­ნია.

ჩვენს დრომ­დე მან გარ­კვე­უ­ლი სტრუქ­ტუ­რუ­ლი სა­ხით მო­აღ­წია, მაგ­რამ კო­მუ­ნის­ტე­ბის გულ­გრი­ლო­ბის გამო, აქ ნელ-ნელა იშ­ლე­ბო­და ის­ტო­რი­უ­ლი კვა­ლი, ახლა კი სა­ბო­ლო­ოდ ის­პო­ბა ყვე­ლა­ფე­რი ძვე­ლი და ეროვ­ნუ­ლი ამ ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე.

- ვერ­სად ნა­ხავთ პრო­ექ­ტის სა­ბო­ლოო ვა­რი­ან­ტის ფო­ტოს, რო­მე­ლიც კა­ნო­ნის მი­ხედ­ვით, ყვე­ლა მშე­ნე­ბა­რე ობი­ექ­ტზე უნდა იყოს გა­მოკ­რუ­ლი. გვი­თხრეს, რომ პრო­ექ­ტი დრო­დად­რო იც­ვლე­ბა და ამი­ტომ არ არის გა­მო­ფე­ნი­ლი ფოტო, და­საშ­ვე­ბია ეს?

- თუ პრო­ექ­ტი დამ­ტკიც­და, შე­უძ­ლე­ბე­ლია შე­იც­ვა­ლოს მშე­ნებ­ლო­ბის ად­გილმდე­ბა­რე­ო­ბა, სი­მაღ­ლე, სი­გა­ნე, სი­ლუ­ე­ტი, ამი­ტომ ეს გა­მარ­თლე­ბა არ არის - პრო­ექ­ტი აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა გა­მოქ­ვეყ­ნდეს. მოვა დრო, ადა­მი­ა­ნე­ბი მო­ინ­დო­მე­ბენ რი­ყე­ზე ძვე­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის რე­ა­ნი­მა­ცი­ას, მაგ­რამ შე­საძ­ლოა, ვე­ღარ გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლონ, რად­გან დღეს უაზ­რო და თა­ნაც დიდი სა­მუ­შა­ო­ე­ბია ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი, რაც შლის ძვე­ლი თბი­ლი­სის კვალს.

მინ­და აღ­ვნიშ­ნო კი­დევ ერთ ნონ­სენ­სი - ამ­ბო­ბენ, რომ ამ ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე "აა­შე­ნეს გვი­რა­ბი". ვის გა­უ­გია "გვი­რა­ბის აშე­ნე­ბა"? არ­სე­ბობს ცნე­ბა - "გვი­რა­ბის გაჭ­რა", რად­გან გვი­რა­ბი სწორ ად­გილ­ზე, მი­წის ზე­მოთ არ შენ­დე­ბა. შე­დე­გად რა მი­ვი­ღეთ? რიყე მოს­წყდა და­ნარ­ჩენ თბი­ლისს, პა­ნო­რა­მა აღარ იკი­თხე­ბა, არა­და, ეს პა­ნო­რა­მა უმ­ნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნე­სია ქა­ლა­ქის აღ­საქ­მე­ლად. ახლა შენ­დე­ბა "ბუდა-ბარი", რო­მე­ლიც არა­ვინ იცის, რო­გორ იმოქ­მე­დებს ბა­რა­თაშ­ვი­ლის აღ­მარ­თის თა­ღე­ბი­ან კე­დელ­ზე და მის თავ­ზე გან­თავ­სე­ბუ­ლი პრე­ზი­დენ­ტის რე­ზი­დენ­ცი­ის არ­ქი­ტექ­ტუ­რა­ზე.

ამ ადა­მი­ა­ნე­ბი­დან, ალ­ბათ, ცო­ტამ თუ იცის, რომ რი­ყე­ზე არ­სე­ბობს დიდი ქარ­თვე­ლი მე­ცე­ნა­ტის, სა­რა­ჯიშ­ვი­ლის სარ­და­ფე­ბი, სა­დაც ძველ­დე­ბო­და სპირ­ტი და ღვი­ნო. იქვე ჩა­მო­დის მი­წის­ქვე­შა მდი­ნა­რე, რომ­ლის გვერ­დზეც მდე­ბა­რე­ობ­და ეს სარ­და­ფე­ბი, რათა მუდ­მი­ვად სიგ­რი­ლე ყო­ფი­ლი­ყო.

- თქვენ თუ და­ინ­ტე­რეს­დით "ბუდა-ბა­რის" პრო­ექ­ტით და მი­მარ­თეთ შე­სა­ბა­მის სამ­სა­ხურს?

- ახ­ლოს არ მიშ­ვე­ბენ. თბი­ლი­სის მე­რი­ის არ­ქი­ტექ­ტუ­რულ სამ­სა­ხურ­სა და არ­ქი­ტექ­ტორ­თა კავ­შირ­ში პრო­ექ­ტის გან­ხილ­ვის გა­რე­შე ლა­პა­რა­კიც არ შე­იძ­ლე­ბა ობი­ექ­ტის მშე­ნებ­ლო­ბა­ზე, პა­რა­ლე­ლუ­რად, არ­ქი­ტექ­ტუ­რუ­ლი სამ­სა­ხუ­რის საბ­ჭო მუ­შა­ობს ძეგლ­თა დაც­ვის სპე­ცი­ა­ლის­ტებ­თან ერ­თად, ვის პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა­შიც არის ის­ტო­რი­უ­ლი ქა­ლა­ქი. არა­ვინ არა­ფე­რი იცის. რომ მო­ვი­თხო­ვეთ, ეჩ­ვე­ნე­ბი­ნათ პრო­ექ­ტი, გვი­პა­სუ­ხეს, არ ვი­ცით, სად არი­სო. არც ბი­უ­ჯეტს ამ­ხე­ლენ.

ვი­მე­ო­რებ, უნდა არ­სე­ბობ­დეს გე­ნე­რა­ლუ­რი გეგ­მა. ყვე­ლა ცი­ვი­ლი­ზე­ბულ ქვე­ყა­ნას აქვს თა­ნა­მედ­რო­ვე­ო­ბას ნა­ზი­ა­რე­ბი, მაგ­რამ ერის გე­ნე­ტი­კურ ფეს­ვებ­თან მიბ­მუ­ლი ეროვ­ნუ­ლი სახ­ლი, რო­მე­ლიც მის სა­ხეს წარ­მო­ად­გენს. თუ მა­ინ­ცდა­მა­ინც ამ­ხე­ლა ობი­ექ­ტის აშე­ნე­ბა გვინ­დო­და, აშე­ნე­ბუ­ლი­ყო ეროვ­ნუ­ლი სახ­ლი.

- ქა­ლა­ქის ძვე­ლი არ­ქი­ტექ­ტუ­რა მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლად მა­ხინჯდე­ბა?

- თუ პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლე­ბი არ ჩარ­თეს ამ საქ­მე­ში და არ და­ი­წე­რა ქა­ლა­ქი­სათ­ვის კონ­სტი­ტუ­ცია, ცუ­დად იქ­ნე­ბა საქ­მე. ით­ქვა, ქა­ლა­ქის გე­ნე­რა­ლუ­რი გეგ­მის პრე­ზენ­ტა­ცია გა­ი­მარ­თაო, ეს ქა­ლა­ქის გენ­გეგ­მა კი არა, ქა­ლა­ქის მი­წათ­სარ­გებ­ლო­ბის გეგ­მაა, ანუ ამოკ­რე­ფი­ლია, მთელ ქა­ლაქ­ში რო­მე­ლი ტე­რი­ტო­რი­ე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა და გა­ყიდ­ვა შე­იძ­ლე­ბა.

- პრობ­ლე­მა რე­ლი­გი­უ­რი თვალ­საზ­რი­სი­თაც არ­სე­ბობს. სა­ზო­გა­დო­ე­ბა შეშ­ფო­თე­ბუ­ლია, რომ სი­ო­ნი­სა და მე­ტე­ხის ტაძ­რე­ბის მიმ­დე­ბა­რე ტე­რი­ტო­რი­ა­ზე ბუ­დას ქან­და­კე­ბა იდ­გმე­ბა, თა­ნაც ამ­ბო­ბენ, არა შე­ნო­ბის შიგ­ნით, რო­გორც ეს სხვა ქვეყ­ნებ­შია, არა­მედ გა­რე­თო...

- ვი­ნა­ი­დან პრო­ექტს არ ვიც­ნობთ, არ ვი­ცით, სად და­იდ­გმე­ბა ბუ­დას ქან­და­კე­ბა.

- იმი­ტომ ხომ არ მა­ლა­ვენ პრო­ექტს, რომ სი­ო­ნის წინ ბუ­დას ქან­და­კე­ბის დად­გმამ პრო­ტეს­ტი არ გა­მო­იწ­ვი­ოს?

- გა­მო­რი­ცხუ­ლი არ არის. რა მოხ­დე­ბა, ვე­რა­ვინ იტყვის, მაგ­რამ ამას არ შე­ვე­გუ­ე­ბით.

ნინო მა­მუ­კა­ძე

ყო­ველკ­ვი­რე­უ­ლი გა­ზე­თი "ყვე­ლა სი­ახ­ლე"

(გა­მო­დის ხუთ­შა­ბა­თო­ბით)

sponsored by ContentRoom
დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ჩრდილოეთ კორეის ახალმა სამხედრო ხომალდმა კატასტროფა განიცადა

თბილისის ისტორიულ უბანში ბუდას ქანდაკება დაიდგმება?

თბილისის ისტორიულ უბანში ბუდას ქანდაკება დაიდგმება?

პირველი "ბუდა-ბარი" 1993 წელს ნიუ-იორკში გახსნილა. შემდეგ ერთ ფრანგულ კომპანიას იდეა მოუპარავს, პარიზში ანალოგიური დაწესებულება გაუხსნია და ახლა მსოფლიოში "ბუდა-ბარის" დიდი ქსელია. მომავალი წლიდან "ბუდა-ბარი" თბილისელებსაც "გაგვახარებს". პროექტს ხელი საფრანგეთში, საქართველოს საელჩოში მოეწერა.

როგორც მოგვიანებით ითქვა, ბარის გახსნის გადაწყვეტილება საქართველოს ხელისუფლებამ მიიღო. ჩვენ ხომ პარადოქსების ქვეყანა ვართ - "ბუდა-ბარი", რომელსაც უზარმაზარი ბუდას ქანდაკება (ბარის კონცეფცია ბუდას 3-მეტრიანი ქანდაკების დადგმას გულისხმობს) დაამშვენებს, სიონის წინ, მეტეხის ეკლესიის ძირში, რიყეზე, იმ ადგილას უნდა აშენდეს, სადაც ასი ათასმა მოწამემ სისხლი დაღვარა...

ცოტა ხნის წინ გავრცელდა ხმა, რომ თბილისში "ბუდა-ბარს" ცნობილი ფეხბურთელი კახა კალაძე აშენებდა, თუმცა მოგვიანებით გაირკვა, რომ ქართულ მხარეს ჰოლდინგ "საქართველოს ინდუსტრიული ჯგუფი" წარმოადგენს გეგი ქელბაქიანის ხელმძღვანელობით, რომელიც წლების განმავლობაში შპს "თბილისის წყლის" გენერალური დირექტორი გახლდათ.

ბარი ქრისტიანული თვალსაზრისით აშკარად შეუსაბამო ადგილას შენდება, მშენებლობა ქალაქის არქიტექტურული და ურბანული საბჭოს გვერდის ავლით, დარღვევებით მიმდინარეობს. ამასთანავე, პროექტის საბოლოო ვარიანტი არავის უნახავს - ქართველმა არქიტექტორებმა იგი ხელთ ვერაფრით იგდეს, რამაც განამტკიცა ეჭვი, რომ ბუდას ქანდაკება არა ბარის შიგნით, როგორც ეს სხვა ქვეყნებშია, არამედ ბარის გარეთ, გაშლილ ადგილას დაიდგმება. თბილისის ისტორიულ უბანში ბუდისტური ქანდაკების აღმართვა პატრიარქმაც დაგმო.

მიუხედავად მცდელობისა, მიმდინარე მშენებლობაზე ჩვენც ბევრი ვერაფერი შევიტყვეთ, ისევე როგორ ცნობილმა ქართველმა არქიტექტორმა გიგა ბათიაშვილმა.

- ბატონო გიგა, მერიის არქიტექტურის სამსახურში გვითხრეს, რომ კითხვებზე ვერ გვიპასუხებენ, რადგან მშენებლობაზე პასუხისმგებლობა ჰოლდინგ "საქართველოს ინდუსტრიულ ჯგუფსა" და მის დირექტორ გეგი ქელბაქიანს აქვთ აღებული.

- არც ამ ჯგუფს ვიცნობ და არც გეგი ქელბაქიანს. საკითხი, უნდა აშენდეს თუ არა ასეთი ობიექტი რიყეზე, ამ კომპანიის კომპეტენციაში არ შედის, ეს ქალაქის მერიის, მისი არქიტექტურული სამსახურის გადასაწყვეტია. არ შეიძლება, ქალაქში რაიმე მნიშვნელოვანი შენდებოდეს და ეს არ იყოს გათვალისწინებული გენერალური გეგმით.

ქალაქის არქიტექტურულ პრობლემებში იერსახის გარდა იგულისხმება საინჟინრო ინფრასტრუქტურა, რომელიც არა მარტო ერთ ობიექტთან არის დაკავშირებული, არამედ მთელ სისტემასთან - ჩვენი ქალაქი საკმაოდ ძველია და სათუთ დამოკიდებულებას საჭიროებს. დროთა განმავლობაში მწყობრიდან გამოსული უამრავი შესანიშნავი შენობა რეაბილიტაციის ნაცვლად, დაანგრიეს. რიყე თბილისის უძველესი უბანია.

ჩვენს დრომდე მან გარკვეული სტრუქტურული სახით მოაღწია, მაგრამ კომუნისტების გულგრილობის გამო, აქ ნელ-ნელა იშლებოდა ისტორიული კვალი, ახლა კი საბოლოოდ ისპობა ყველაფერი ძველი და ეროვნული ამ ტერიტორიაზე.

- ვერსად ნახავთ პროექტის საბოლოო ვარიანტის ფოტოს, რომელიც კანონის მიხედვით, ყველა მშენებარე ობიექტზე უნდა იყოს გამოკრული. გვითხრეს, რომ პროექტი დროდადრო იცვლება და ამიტომ არ არის გამოფენილი ფოტო, დასაშვებია ეს?

- თუ პროექტი დამტკიცდა, შეუძლებელია შეიცვალოს მშენებლობის ადგილმდებარეობა, სიმაღლე, სიგანე, სილუეტი, ამიტომ ეს გამართლება არ არის - პროექტი აუცილებლად უნდა გამოქვეყნდეს. მოვა დრო, ადამიანები მოინდომებენ რიყეზე ძველი ღირებულებების რეანიმაციას, მაგრამ შესაძლოა, ვეღარ განახორციელონ, რადგან დღეს უაზრო და თანაც დიდი სამუშაოებია ჩატარებული, რაც შლის ძველი თბილისის კვალს.

მინდა აღვნიშნო კიდევ ერთ ნონსენსი - ამბობენ, რომ ამ ტერიტორიაზე "ააშენეს გვირაბი". ვის გაუგია "გვირაბის აშენება"? არსებობს ცნება - "გვირაბის გაჭრა", რადგან გვირაბი სწორ ადგილზე, მიწის ზემოთ არ შენდება. შედეგად რა მივიღეთ? რიყე მოსწყდა დანარჩენ თბილისს, პანორამა აღარ იკითხება, არადა, ეს პანორამა უმნიშვნელოვანესია ქალაქის აღსაქმელად. ახლა შენდება "ბუდა-ბარი", რომელიც არავინ იცის, როგორ იმოქმედებს ბარათაშვილის აღმართის თაღებიან კედელზე და მის თავზე განთავსებული პრეზიდენტის რეზიდენციის არქიტექტურაზე.

ამ ადამიანებიდან, ალბათ, ცოტამ თუ იცის, რომ რიყეზე არსებობს დიდი ქართველი მეცენატის, სარაჯიშვილის სარდაფები, სადაც ძველდებოდა სპირტი და ღვინო. იქვე ჩამოდის მიწისქვეშა მდინარე, რომლის გვერდზეც მდებარეობდა ეს სარდაფები, რათა მუდმივად სიგრილე ყოფილიყო.

- თქვენ თუ დაინტერესდით "ბუდა-ბარის" პროექტით და მიმართეთ შესაბამის სამსახურს?

- ახლოს არ მიშვებენ. თბილისის მერიის არქიტექტურულ სამსახურსა და არქიტექტორთა კავშირში პროექტის განხილვის გარეშე ლაპარაკიც არ შეიძლება ობიექტის მშენებლობაზე, პარალელურად, არქიტექტურული სამსახურის საბჭო მუშაობს ძეგლთა დაცვის სპეციალისტებთან ერთად, ვის პასუხისმგებლობაშიც არის ისტორიული ქალაქი. არავინ არაფერი იცის. რომ მოვითხოვეთ, ეჩვენებინათ პროექტი, გვიპასუხეს, არ ვიცით, სად არისო. არც ბიუჯეტს ამხელენ.

ვიმეორებ, უნდა არსებობდეს გენერალური გეგმა. ყველა ცივილიზებულ ქვეყანას აქვს თანამედროვეობას ნაზიარები, მაგრამ ერის გენეტიკურ ფესვებთან მიბმული ეროვნული სახლი, რომელიც მის სახეს წარმოადგენს. თუ მაინცდამაინც ამხელა ობიექტის აშენება გვინდოდა, აშენებულიყო ეროვნული სახლი.

- ქალაქის ძველი არქიტექტურა მიზანმიმართულად მახინჯდება?

- თუ პროფესიონალები არ ჩართეს ამ საქმეში და არ დაიწერა ქალაქისათვის კონსტიტუცია, ცუდად იქნება საქმე. ითქვა, ქალაქის გენერალური გეგმის პრეზენტაცია გაიმართაო, ეს ქალაქის გენგეგმა კი არა, ქალაქის მიწათსარგებლობის გეგმაა, ანუ ამოკრეფილია, მთელ ქალაქში რომელი ტერიტორიების გამოყენება და გაყიდვა შეიძლება.

- პრობლემა რელიგიური თვალსაზრისითაც არსებობს. საზოგადოება შეშფოთებულია, რომ სიონისა და მეტეხის ტაძრების მიმდებარე ტერიტორიაზე ბუდას ქანდაკება იდგმება, თანაც ამბობენ, არა შენობის შიგნით, როგორც ეს სხვა ქვეყნებშია, არამედ გარეთო...

- ვინაიდან პროექტს არ ვიცნობთ, არ ვიცით, სად დაიდგმება ბუდას ქანდაკება.

- იმიტომ ხომ არ მალავენ პროექტს, რომ სიონის წინ ბუდას ქანდაკების დადგმამ პროტესტი არ გამოიწვიოს?

- გამორიცხული არ არის. რა მოხდება, ვერავინ იტყვის, მაგრამ ამას არ შევეგუებით.

ნინო მამუკაძე

ყოველკვირეული გაზეთი ”ყველა სიახლე”

(გამოდის ხუთშაბათობით)

ბაია პატარაიას თათია სამსახარაძე და უფლებადამცველები დაუპირისპირდნენ - „სამი წელია პირში წყალი მაქვს დაგუბებული...“

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"