სამხედრო
პოლიტიკა
სპორტი

28

მაისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

ოთხშაბათი, მთვარის მეორე დღე დაიწყება 04:56-ზე, მთვარე კირჩხიბში გადავა 21:36-ზე – კარგია ბიზნესის დაწყება. მუშაობა ინდივიდუალურადაც და გუნდურადაც. მოძებნეთ სპონსორები თქვენი პროექტებისთვის. შეგიძლიათ დაიწყოთ ახალი საგნების სწავლა, ჩაირიცხოთ კურსებზე. მოგზაურობა, მივლინებები. ერთ-ერთი საუკეთესო დღეა ქორწინებისთვის. ამ დღეს შექმნილი ოჯახი ძლიერი და მეგობრული იქნება. კარგია მტვერსასრუტით სახლის დალაგება, სანტექნიკის გამოცვლა. აუცილებელია ნათურების, ჭაღების გაწმენდა, აგრეთვე ჭურჭლისა და სარეცხის გარეცხვა. კარგი დღეებია მცენარეების მორწყვისთვის.
კონფლიქტები
Faceამბები
წიგნები
სამართალი
კულტურა/შოუბიზნესი
მოზაიკა
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
ნინო იოსელიანი ქართველ დიზაინერებს მკაცრად აკრიტიკებს
ნინო იოსელიანი ქართველ დიზაინერებს მკაცრად აკრიტიკებს

ნინო იო­სე­ლი­ა­ნი ად­რე­უ­ლი ასა­კი­დან მო­დის სფე­რო­შია ჩარ­თუ­ლი. ამ­ჟა­მად ქმარ-შვილ­თან ერ­თად ეს­პა­ნეთ­ში, ქა­ლაქ ბარ­სე­ლო­ნა­ში ცხოვ­რობს, სა­დაც ოჯა­ხუ­რი ცხოვ­რე­ბის პა­რა­ლე­ლუ­რად სხვა­დას­ხვა საქ­მი­ა­ნო­ბა­საც ეწე­ვა, თუმ­ცა ბოლო დროს კვლავ სწავ­ლას და­უბ­რუნ­და და მო­დის მარ­კე­ტინგს და­ე­უფ­ლა.

ნინო მო­უს­ვე­ნა­რი ადა­მი­ა­ნია და ლა­უ­რა ღა­ჭა­ვას­თან ერ­თად ბიზ­ნე­სის წა­მო­წყე­ბას აპი­რებს, რის გა­მოც მას სა­ქარ­თვე­ლო­სა და ეს­პა­ნეთს შო­რის მო­უ­წევს სი­ა­რუ­ლი, თუმ­ცა სულ ფიქ­რობ­და და ახ­ლაც არ შე­უც­ვლია აზრი, რომ მე­ო­ჯა­ხე­ზე მე­ტად საქ­მი­ა­ნი ქა­ლია და შე­სა­ბა­მი­სად, აქ­ტი­უ­რო­ბის გა­რე­შე ცხოვ­რე­ბა ვერ წარ­მო­უდ­გე­ნია.

ნინო თბი­ლის­ში მო­დის კვი­რე­უ­ლის­თვის ჩა­მო­ვი­და, რო­მელ­თა­ნაც უკვე მე­ო­რედ თა­ნამ­შრომ­ლობს. ჩვენ­მა დღე­ვან­დელ­მა რეს­პონ­დენ­ტმა კვი­რე­უ­ლის ყვე­ლა გა­სარ­თო­ბი ღო­ნის­ძი­ე­ბა და­გეგ­მა. მან ჩვენ­თან სა­უბ­რი­სას ქარ­თვე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის შე­სა­ხებ გაგ­ვი­ზი­ა­რა აზრი, რო­მე­ლიც, ვფიქ­რობ, საკ­მა­ოდ სა­ინ­ტე­რე­სო წა­სა­კი­თხი იქ­ნე­ბა, პირ­ველ რიგ­ში, თა­ვად კრი­ტი­კის ობი­ექ­ტე­ბის­თვის.

-თბი­ლი­სის მო­დის კვი­რე­ულ­ზე მე­ო­რედ ჩა­მო­ვე­დი, რათა სა­ორ­გა­ნი­ზა­ციო ჯგუფს დავ­ხმა­რე­ბო­დი და სა­ინ­ტე­რე­სო წვე­უ­ლე­ბე­ბი დაგ­ვე­გეგ­მა. "შე­რა­ტონ­ში" გვქონ­და გალა-კონ­ცერ­ტი კვი­რე­უ­ლის გახ­სნის აღ­სა­ნიშ­ნა­ვად, ვერ­ტი­კა­ლუ­რი პო­დი­უ­მი, შემ­დეგ კი წვე­უ­ლე­ბა აუზ­ზე, საკ­მა­ოდ ორი­გი­ნა­ლუ­რად, კრის­ტა­ლის ჭა­ღე­ბი­თა და ლამ­პე­ბით გა­ფორ­მე­ბუ­ლი. ეს ყვე­ლა­ფე­რი თა­ვად მო­ვი­ფიქ­რე, რად­გან რო­დე­საც საქ­მე მო­დას­თან გვაქვს, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, მას უკავ­შირ­დე­ბო­დეს კრე­ა­ტი­უ­ლი სა­ღა­მო­ე­ბი. გვქონ­და ჩვე­ნე­ბე­ბის შემ­დგო­მი წვე­უ­ლე­ბე­ბი, ასე­ვე ლა­მა­ზად გა­ფორ­მე­ბუ­ლი. რო­დე­საც ამა­ზე ვფიქ­რობ, ვით­ვა­ლის­წი­ნებ იმას, რა არის მო­დუ­რი და რა მოს­წონს აქა­ურ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას. წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ბარი მქონ­და და ვიცი, რო­გო­რი ინ­ტე­რი­ე­რი და რა მუ­სი­კა მოს­წონთ ქარ­თვე­ლებს. უცხო­ეთ­ში ამ მხრივ ტენ­დენ­ცია სულ იც­ვლე­ბა, რა­საც ვერ ვი­ტყვით სა­ქარ­თვე­ლო­ზე. თუკი შე­ვა­ფა­სებთ იმ ღო­ნის­ძი­ე­ბებს, რაც აქ ტარ­დე­ბა და ბა­რებს, რომ­ლე­ბიც ერთი-მე­ო­რის მი­ყო­ლე­ბით იხ­სნე­ბა, ვნა­ხავთ, რომ ყვე­ლა­ფე­რი ერ­თნა­ი­რია. თუ მო­დუ­რია შავ-თეთ­რი, ყვე­ლა აკე­თებს შავ-თეთ­რს. ხალ­ხს უჭირს სი­ახ­ლეს­თან შე­გუ­ე­ბა და ურ­ჩევ­ნი­ათ ის, რა­საც მი­ეჩ­ვივ­ნენ. ამი­ტო­მაც სი­ახ­ლე­ე­ბი ნელ-ნელა, მცი­რე დო­ზით უნდა მი­ა­წო­დო, რომ არ გა­ა­ღი­ზი­ა­ნო.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში ასე­თი გე­მოვ­ნე­ბა იმი­ტომ ჩა­მო­ყა­ლიბ­და, რომ ხალ­ხს ახალ ინ­ფორ­მა­ცი­ა­ზე ხელი არ მი­უწ­ვდე­ბა. აქ რომ ჩა­მოვ­დი­ვარ, არა­ნა­ი­რი იდე­ე­ბი არ მიჩ­ნდე­ბა. რო­გორც კი ვტო­ვებ სა­ქარ­თვე­ლოს და გავ­დი­ვარ ევ­რო­პა­ში, ეს­პა­ნეთ­ში ან საფ­რან­გეთ­ში, იმ­დენ რა­მეს ვნა­ხუ­ლობ, რომ უც­ბად­ვე ბევ­რი იდეა მიჩ­ნდე­ბა.

-შენ ეს­პა­ნეთ­ში ცხოვ­რობ. რო­გო­რია შენი იქა­უ­რი დღის რე­ჟი­მი?

-ჩემი შვი­ლე­ბი 4 და 5 წლის არი­ან. სწავ­ლო­ბენ სკო­ლა­ში, თუმ­ცა აქ იმ ტი­პის სას­წავ­ლე­ბელს ბაღს ეძა­ხი­ან, წერა-კი­თხვას უკვე ას­წავ­ლი­ან. ოჯა­ხის საქ­მე­ე­ბის გარ­და საკ­მა­ოდ და­კა­ვე­ბუ­ლი ვარ. ბა­რის გახ­სნას რომ ვა­პი­რებ­დი, ეს ად­რეც გი­თხა­რი, უკვე სა­მუ­შა­ო­ე­ბის ძი­რი­თა­დი ნა­წი­ლი დას­რუ­ლე­ბუ­ლია და ორი­ო­დე თვე­ში გავ­ხსნი კი­დეც. ვის­წავ­ლე მო­დის მარ­კე­ტინ­გი და მინ­და, გან­ვა­ვი­თა­რო ქარ­თუ­ლი ტან­საც­მლის ბრენ­დი. აქ ვნა­ხე ქალ­ბა­ტო­ნი ლა­უ­რა ღა­ჭა­ვას ქარ­ხა­ნა, რო­მე­ლიც სტან­დარ­ტებს აკ­მა­ყო­ფი­ლებს და გვინ­და, ერ­თობ­ლი­ვი ბრენ­დი შევ­ქმნათ. თავ­და­პირ­ვე­ლად ად­გი­ლობ­რივ ბა­ზარ­ზე ვი­მუ­შა­ვებთ, მერე სა­ზღვარ­გა­რეთ გას­ვლა­ზეც ვი­ფიქ­რებთ. ეს იქ­ნე­ბა ყვე­ლას­თვის ხელ­მი­საწ­ვდო­მი, მო­დუ­რი და ხა­რის­ხი­ა­ნი ბრენ­დი, ამ ყვე­ლა­ფერს უცხო­ე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბიც გა­ა­კონ­ტრო­ლე­ბენ ქარ­თვე­ლებ­თან ერ­თად.

-ნინო, სა­ქარ­თვე­ლო­ში ორი მო­დის კვი­რე­უ­ლი ტარ­დე­ბა. შენ, რო­გორც ამ სფე­რო­ში ჩა­ხე­დულ ადა­მი­ანს, შე­გიძ­ლია იმის თქმა, რომ ქარ­თულ მო­და­ში რა­ი­მე ძვრა იგ­რძნო­ბა?

-არა­ვი­თა­რი ძვრა არ არის და ვერც იქ­ნე­ბა, თუ დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი საქ­მეს სე­რი­ო­ზუ­ლად არ მო­ე­კი­დე­ბი­ან. სა­დამ­დე შე­იძ­ლე­ბა, ასე აკე­თონ კო­ლექ­ცი­ე­ბი?.. რო­გორც გი­თხა­რი, ეს­პა­ნეთ­ში მო­დის მარ­კე­ტინ­გის ფა­კულ­ტე­ტი და­ვამ­თავ­რე, ეს არის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი სპე­ცი­ა­ლო­ბა მო­დის სფე­რო­ში, რად­გან ამ პრო­ფე­სი­ის ადა­მი­ა­ნე­ბი წყვე­ტენ, რო­გორ გა­ნა­ვი­თა­რონ ბრენ­დი ბა­ზარ­ზე.

ცოდ­ნის ნაკ­ლე­ბო­ბის გამო სა­ქარ­თვე­ლო­ში ეს სფე­რო ვერ ვი­თარ­დე­ბა. აუ­ცი­ლე­ბე­ლია, ქარ­თველ დი­ზა­ი­ნე­რებს ვინ­მემ მი­ა­წო­დოს ინ­ფორ­მა­ცია იმის შე­სა­ხებ, რო­გო­რია ბაზ­რის მო­თხოვ­ნა, რა მო­დე­ლებს იყი­დის ხალ­ხი და რაც მთა­ვა­რია, რო­გო­რია ადეკ­ვა­ტუ­რი ფასი. არა­ნა­ი­რი კვლე­ვა არ ტარ­დე­ბა, მა­გა­ლი­თად, იმა­ზე, რა ფე­რე­ბია აქ­ტუ­ა­ლუ­რი, სად უნდა გა­ნა­თავ­სოს დი­ზა­ი­ნერ­მა სა­კუ­თა­რი სა­მო­სი და ა.შ. თითო კო­ლექ­ცი­ის შექ­მნა ამ სფე­როს გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ვერ მე­ტყვე­ლებს. ბრენ­დი მა­ში­ნაა წარ­მა­ტე­ბუ­ლი და დი­ზა­ი­ნერს დი­ზა­ი­ნე­რი მა­შინ ჰქვია, რო­დე­საც ის მა­სობ­რივ წარ­მო­ე­ბა­ზე მუ­შა­ობს და მის სა­მოსს ბევ­რი ადა­მი­ა­ნი ყი­დუ­ლობს. აქ საჩ­ვე­ნე­ბელ კო­ლექ­ცი­ას შექ­მნი­ან და ამას თუ გა­ყი­დი­ან, კმა­ყო­ფი­ლე­ბი არი­ან. არა­და, ამას საჩ­ვე­ნე­ბე­ლი იმი­ტომ ჰქვია, რომ უნდა ნა­ხონ ბა­ი­ე­რებ­მა, შე­ი­ძი­ნონ და მა­სობ­რივ წარ­მო­ე­ბა­ში გა­უშ­ვან. აქ უცხო­ე­თი­დან ძი­რი­თა­დად უხა­რის­ხო ტან­საც­მე­ლი შე­მო­დის. ჩვე­ნი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი რომ ასეთ ძვი­რი­ან სა­მოსს არ კე­რავ­დნენ და თან არ­ცთუ კარ­გი ხა­რის­ხი­სას, ტან­საც­მლის შე­მომ­ტა­ნე­ბი მათი სა­მო­სით უფრო და­ინ­ტე­რეს­დე­ბოდ­ნენ. შე­ი­კე­რე­ბო­და სა­ქარ­თვე­ლო­ში და გა­ი­ყი­დე­ბო­და ნორ­მა­ლურ ფა­სად. ეს არის ბიზ­ნე­სი და მო­დის ინ­დუსტრი­ის გან­ვი­თა­რე­ბა.

-სა­ნამ ამ ყვე­ლაფ­რამ­დე მიხ­ვალ, ფი­ნან­სე­ბი და იდე­ე­ბი ხომ უნდა გქონ­დეს?

-პირ­ველ რიგ­ში, ცოდ­ნა უნდა გქონ­დეს. ქარ­თველ დი­ზა­ი­ნე­რებს არ უს­წავ­ლი­ათ, არც ტან­საც­მლის გა­მო­ფე­ნა­ზე და­დი­ან და არც ქსო­ვი­ლე­ბის. მხო­ლოდ მო­დის უცხო­უ­რი ჟურ­ნა­ლე­ბის დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბით ახა­ლი ვე­რა­ფე­რი შე­იქ­მნე­ბა, რად­გან ის, რაც ამ ჟურ­ნა­ლებ­ში ქვეყ­ნდე­ბა, უკვე წარ­სუ­ლია, რე­ა­ლუ­რად მო­დის ტენ­დენ­ცი­ე­ბი ბევ­რად ადრე იქ­მნე­ბა. დი­ზა­ი­ნე­რი მო­მა­ვა­ლი ზა­ფხუ­ლის კო­ლექ­ცი­ა­ზე უკვე უნდა მუ­შა­ობ­დეს. ჩვენ­თან კი მო­დის კვი­რე­უ­ლის წინ, ერთი კვი­რით ადრე დი­ზა­ი­ნერს რომ ჰკი­თხო, შენი კო­ლექ­ცი­ის კონ­ცეფ­ცია მი­თხა­რიო, არ იცის და სა­ი­დან გე­ტყვის? ერთი კვი­რით ადრე კო­ლექ­ცია არც აქვს შე­კე­რი­ლი.

ყვე­ლა კო­ლექ­ცი­ის უკან დგას რა­ღაც კონ­ცეფ­ცია და ამ­ბა­ვი. დი­ზა­ი­ნე­რი მხო­ლოდ კა­ბას კი არ ყი­დის, არა­მედ მთლი­ა­ნად იმიჯს. როცა პო­დი­უმ­ზე ხე­დავ მო­დელს, მთლი­ა­ნად უნდა გინ­დო­დეს ეს იმი­ჯი, ანუ არა მხო­ლოდ კაბა, არა­მედ ფეხ­საც­მე­ლი, ჩან­თა, აქ­სე­სუ­ა­რი, რო­მე­ლიც მო­დელს ამ­შვე­ნებს. ამი­ტო­მაც მუ­შა­ო­ბენ დი­ზა­ი­ნე­რებ­თან სა­ზღვარ­გა­რეთ სტი­ლის­ტე­ბი, რომ­ლე­ბიც სხვა თვა­ლით უყუ­რე­ბენ სა­მოსს და შემ­დეგ ურ­ჩე­ვენ დი­ზა­ი­ნერს, რა აქ­სე­სუ­ა­რი და რო­გო­რი ჩან­თა მო­უხ­დე­ბა. ისი­ნი მთლი­ა­ნი იმი­ჯის შექ­მნა­ში ეხ­მა­რე­ბი­ან მათ.

აქ არც სტი­ლის­ტი არ­სე­ბობს, არც მო­დის მარ­კე­ტო­ლო­გი, არც ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც დი­ზა­ი­ნერ­თან ერ­თად შე­არ­ჩევს ქსო­ვი­ლებს კო­ლექ­ცი­ის­თვის. გარ­და ამი­სა, და­ეხ­მა­რე­ბა დი­ზა­ი­ნერს, თა­ვი­სი კო­ლექ­ცია მა­ღა­ზი­ა­ში ლა­მა­ზად წარ­მო­ა­ჩი­ნოს. აბა, და­აკ­ვირ­დით ქარ­თუ­ლი მა­ღა­ზი­ე­ბის ვიტ­რი­ნებს, რო­მე­ლი­მე თუ მი­გი­ზი­დავთ, რომ შიგ­ნით შეხ­ვი­დეთ?

მარ­ტო დი­ზა­ი­ნე­რი თა­ვი­სი ხატ­ვით კო­ლექ­ცი­ას კო­მერ­ცი­ულს ვერ გახ­დის. შარ­შან მო­დის კვი­რე­უ­ლის ფარ­გლებ­ში სე­მი­ნა­რე­ბი გა­ი­მარ­თა. ქარ­თველ დი­ზა­ი­ნერ­თა ნა­ხე­ვარ­ზე მეტი ამ ლექ­ცი­ას უბ­რა­ლოდ არ და­ეს­წრო!.. იმი­ტომ, რომ მათ თურ­მე ეს ყვე­ლა­ფე­რი უკვე იცი­ან და არ აინ­ტე­რე­სებთ. ახლა რომ იყო ჩა­მო­სუ­ლი "შ-მო­დის" წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ბერ­ლი­ნის აკა­დე­მი­ი­დან, ძა­ლი­ან მა­ინ­ტე­რე­სებ­და, სა­ერ­თოდ შე­ვი­დოდ­ნენ თუ არა დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი მის ლექ­ცი­ა­ზე... ყვე­ლას ჰგო­ნია, რომ ყვე­ლა­ფე­რი იცის, მე კი ვფიქ­რობ, ადა­მი­ა­ნი სი­ბე­რემ­დე სწავ­ლობს.

-ძვე­ლი თე­მაა, მაგ­რამ შენი აზრი არ ვიცი ამ თე­მა­ზე, ორი მო­დის კვი­რე­უ­ლი რომ იმარ­თე­ბა, რას ფიქ­რობ?

-იყოს ორი და თუ უნ­დათ, სა­მიც ჩა­ა­ტა­რონ და ოთხიც. მერე რა? ამ სფე­რო­ში რე­ა­ლუ­რად უნდა ხდე­ბო­დეს სი­ახ­ლე­ე­ბი.

-ვინ­მე აღ­მო­ჩე­ნა თუ გახ­და შენ­თვის ამ კვი­რე­უ­ლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში?

-რაც შე­ე­ხე­ბა აღ­მო­ჩე­ნას, შე­ვი­ა­რე ქარ­თველ დი­ზა­ი­ნერ­თა მა­ღა­ზი­ა­ში. ძა­ლი­ან მა­ინ­ტე­რე­სებ­და მათი კო­ლექ­ცი­ე­ბის დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა, მინ­დო­და შე­მე­ხე­და ხა­რის­ხი­სა და ფა­სის­თვის. ობი­ექ­ტუ­რად ვლა­პა­რა­კობ და პირ­და­პირ ვამ­ბობ -ერთი სა­ა­თი დავ­ყა­ვი იქ და ოცი ქალ­ბა­ტო­ნი შე­მო­ვი­და, ყვე­ლა მათ­განს უნ­დო­და გა­მო­სას­ვლე­ლი კაბა ან ჯინსზე გა­და­საც­მე­ლი ზედა, რაც ისე­თი ძვი­რია, რომ ბევ­რი უკან გაბ­რუნ­და. ქარ­თვე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რის მა­ი­სუ­რი სა­შუ­ა­ლოდ 100 ევ­რომ­დე ღირს, კა­ბე­ბის ფასი 200 ევ­რო­დან იწყე­ბა. ამ ფა­სად ევ­რო­პა­ში ცნო­ბი­ლი დი­ზა­ი­ნე­რის დახ­ვე­წილ ნივთს შე­ი­ძენ. ფასი და ხა­რის­ხი არა­ა­დეკ­ვა­ტუ­რია, ასე­ვე მო­დე­ლე­ბი. არა­ფე­რი არ მო­მე­წო­ნა. არც ტენ­დენ­ცი­ებს ით­ვა­ლის­წი­ნე­ბენ. ძა­ლი­ან ცუდი მდგო­მა­რე­ო­ბაა. ამას ვამ­ბობ ღიად, რად­გან ისეთ უხეშ შეც­დო­მებს ვხე­დავ, რაც მი­სა­თი­თე­ბე­ლია.

-უცხო­ეთ­ში თუ ეს­წრე­ბი ჩვე­ნე­ბებს?

-ახლა აქ­ტუ­ა­ლუ­რი გახ­და არა უბ­რა­ლოდ ჩვე­ნე­ბე­ბი, არა­მედ პერ­ფორ­მან­სე­ბი. ვნა­ხე "უნ­გა­როს", "ლუი ვი­ტო­ნის", "კა­ვა­ლის", "დოლ­ჩე და გა­ბა­ნას" ჩვე­ნე­ბა. ძა­ლი­ან მინ­დო­და, თბი­ლი­სის მო­დის კვი­რე­უ­ლის ფარ­გლებ­ში ჩა­მო­მეყ­ვა­ნა ადა­მი­ა­ნი, რო­მე­ლიც ქარ­თველ დი­ზა­ი­ნე­რებს და­ეხ­მა­რე­ბო­და კონ­ცეფ­ცი­ის შექ­მნა­ში და ასე­ვე კო­ლექ­ცი­ებ­ში შოუს ელე­მენ­ტებს შე­ი­ტან­და, მაგ­რამ უარი მი­ვი­ღე, მი­ზე­ზი კი ის იყო, ქარ­თვე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი ამ კონ­სულ­ტანტს არ და­უ­ჯე­რე­ბე­ნო (იცი­ნის).

-თა­მუ­ნა ინ­გო­როყ­ვა­ზე აღარ გკი­თხავ, რად­გან შენი მე­გო­ბა­რია და ქარ­თვე­ლი ცნო­ბი­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბი­დან ვინ­მეს და­დე­ბი­თად გა­მო­არ­ჩევ?

-მე და თა­მუ­ნა მარ­თლაც ვმე­გობ­რობთ და მას საფ­რან­გეთ­ში აქვს მი­ღე­ბუ­ლი გა­ნათ­ლე­ბა, შე­სა­ბა­მი­სად, ით­ვა­ლის­წი­ნებს ტენ­დენ­ცი­ებს და სხვა­თა შო­რის, შე­ნიშ­ვნებ­საც. რაც შე­ე­ხე­ბა სხვა დი­ზა­ი­ნე­რებს, ახლა რა ჩვე­ნე­ბებ­საც ვნა­ხუ­ლობ და ტე­ლე­ვი­ზი­ით რა­საც ვხე­დავ, ვე­რა­ვის გა­მო­ვარ­ჩევ.

-ნინო, მინ­და გკი­თხო, თა­ვად ვის აზრს ით­ვა­ლის­წი­ნებ ჩაც­მი­სას?

-თა­ვად ვარ­ჩევ, მე­გობ­რებ­საც ვე­კი­თხე­ბი, მე­უღ­ლე­საც. უკვე ხუთი წე­ლია ერ­თად ვართ და იმ­დე­ნად გა­ვარ­კვიე ამ სფე­რო­ში, რომ ამას წი­ნათ შევ­თა­ვა­ზე, ჩემი ასის­ტენ­ტი გახ­დი-მეთ­ქი (იცი­ნის).

-წელს ზა­ფხულ­ში რა ჩა­ვიც­ვათ?

-აქ­ტუ­ა­ლუ­რია ფე­რა­დი სა­მო­სი, ჟო­ლოს­ფე­რი, მწვა­ნე, ლურ­ჯი, ყვა­ვი­ლე­ბი­ა­ნი სა­რაფ­ნე­ბი. უფრო გაშ­ვე­ბუ­ლი კა­ბე­ბი, ან ძა­ლი­ან გრძე­ლი ან ძა­ლი­ან მოკ­ლე კა­ბე­ბი. ბარ­სე­ლო­ნა­ში "მინი" ხში­რად მაც­ვია და აქაც ვიც­ვამ ხოლ­მე.

-ქარ­თვე­ლებს კარ­გი გე­მოვ­ნე­ბა აქ­ვთო, ეთან­ხმე­ბი ამ მო­საზ­რე­ბას?

-კი, მაგ­რამ რომ ჩა­მოვ­დი­ვარ, ჩემ­თვის ყვე­ლა ერ­თნა­ი­რად არის გა­მო­წყო­ბი­ლი. ზე­ვი­დან გაშ­ვე­ბუ­ლი ქვე­და­ბო­ლო­ე­ბი "ტა­პ­კებ­ზე" და ბო­ლომ­დე შეკ­რუ­ლი პე­რან­გე­ბი აქ კვლა­ვაც აქ­ტუ­ა­ლუ­რია. აქ ბებ­რუ­ლი სტი­ლია და ადრე და­ბე­რე­ბუ­ლი ქა­ლე­ბი­ვით არი­ან ჩაც­მუ­ლე­ბი (იცი­ნის). ევ­რო­პა­ში ახალ­გაზ­რდას ახალ­გაზ­რდუ­ლად აც­ვია, თუმ­ცა აქაც გვხვდე­ბი­ან გა­მორ­ჩე­უ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი, რო­მელ­თაც კარ­გად აც­ვი­ათ.

-ბიზ­ნე­სის გამო აქეთ-იქით მო­გი­წევს სი­ა­რუ­ლი და მოს­წონს მე­უღ­ლეს?

-ერთი წელი ეს­პა­ნეთ­ში დავ­ყა­ვი, მაგ­რამ ახლა მო­მი­წევს აქეთ-იქით სი­ა­რუ­ლი. არ არის წი­ნა­აღ­მდე­გი.

-თავს უფრო მე­ო­ჯა­ხედ მი­იჩ­ნევ, თუ უფრო საქ­მი­ა­ნად?

-მე­ო­ჯა­ხედ ვე­რა­ნა­ი­რად, უფრო საქ­მი­ა­ნად. ეს­პა­ნეთ­ში ყოფ­ნი­სას ვსწავ­ლობ, დავ­დი­ვარ გა­მო­ფე­ნებ­სა და ჩვე­ნე­ბებ­ზე, შო­უ­ებ­ზე. სულ ძი­ე­ბა­სა და კვლე­ვა­ში ვარ ჩარ­თუ­ლი. ოჯა­ხის­თვის მრჩე­ბა დრო სა­ღა­მო­ო­ბით, ბავ­შვე­ბი დი­ლი­დან ექ­ვსამ­დე სკო­ლა­ში არი­ან და სა­ღა­მოს ჩვენ­თან ერ­თად. მეხ­მა­რე­ბა "სკა­ი­პი", რი­თაც ბევრ საქ­მეს ვაგ­ვა­რებ.

ნინო მურ­ღუ­ლია

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვინ ხარჯავს ყველაზე მეტს თავდაცვაზე და როგორ გამოიყურება საქართველოს შეირაღებული ძალების შესაძლობები

ნინო იოსელიანი ქართველ დიზაინერებს მკაცრად აკრიტიკებს

ნინო იოსელიანი ქართველ დიზაინერებს მკაცრად აკრიტიკებს

ნინო იოსელიანი ადრეული ასაკიდან მოდის სფეროშია ჩართული. ამჟამად ქმარ-შვილთან ერთად ესპანეთში, ქალაქ ბარსელონაში ცხოვრობს, სადაც ოჯახური ცხოვრების პარალელურად სხვადასხვა საქმიანობასაც ეწევა, თუმცა ბოლო დროს კვლავ სწავლას დაუბრუნდა და მოდის მარკეტინგს დაეუფლა.

ნინო მოუსვენარი ადამიანია და ლაურა ღაჭავასთან ერთად ბიზნესის წამოწყებას აპირებს, რის გამოც მას საქართველოსა და ესპანეთს შორის მოუწევს სიარული, თუმცა სულ ფიქრობდა და ახლაც არ შეუცვლია აზრი, რომ მეოჯახეზე მეტად საქმიანი ქალია და შესაბამისად, აქტიურობის გარეშე ცხოვრება ვერ წარმოუდგენია.

ნინო თბილისში მოდის კვირეულისთვის ჩამოვიდა, რომელთანაც უკვე მეორედ თანამშრომლობს. ჩვენმა დღევანდელმა რესპონდენტმა კვირეულის ყველა გასართობი ღონისძიება დაგეგმა. მან ჩვენთან საუბრისას ქართველი დიზაინერების შესახებ გაგვიზიარა აზრი, რომელიც, ვფიქრობ, საკმაოდ საინტერესო წასაკითხი იქნება, პირველ რიგში, თავად კრიტიკის ობიექტებისთვის.

-თბილისის მოდის კვირეულზე მეორედ ჩამოვედი, რათა საორგანიზაციო ჯგუფს დავხმარებოდი და საინტერესო წვეულებები დაგვეგეგმა. "შერატონში" გვქონდა გალა-კონცერტი კვირეულის გახსნის აღსანიშნავად, ვერტიკალური პოდიუმი, შემდეგ კი წვეულება აუზზე, საკმაოდ ორიგინალურად, კრისტალის ჭაღებითა და ლამპებით გაფორმებული. ეს ყველაფერი თავად მოვიფიქრე, რადგან როდესაც საქმე მოდასთან გვაქვს, აუცილებელია, მას უკავშირდებოდეს კრეატიული საღამოები. გვქონდა ჩვენებების შემდგომი წვეულებები, ასევე ლამაზად გაფორმებული. როდესაც ამაზე ვფიქრობ, ვითვალისწინებ იმას, რა არის მოდური და რა მოსწონს აქაურ საზოგადოებას. წლების განმავლობაში ბარი მქონდა და ვიცი, როგორი ინტერიერი და რა მუსიკა მოსწონთ ქართველებს. უცხოეთში ამ მხრივ ტენდენცია სულ იცვლება, რასაც ვერ ვიტყვით საქართველოზე. თუკი შევაფასებთ იმ ღონისძიებებს, რაც აქ ტარდება და ბარებს, რომლებიც ერთი-მეორის მიყოლებით იხსნება, ვნახავთ, რომ ყველაფერი ერთნაირია. თუ მოდურია შავ-თეთრი, ყველა აკეთებს შავ-თეთრს. ხალხს უჭირს სიახლესთან შეგუება და ურჩევნიათ ის, რასაც მიეჩვივნენ. ამიტომაც სიახლეები ნელ-ნელა, მცირე დოზით უნდა მიაწოდო, რომ არ გააღიზიანო.

საქართველოში ასეთი გემოვნება იმიტომ ჩამოყალიბდა, რომ ხალხს ახალ ინფორმაციაზე ხელი არ მიუწვდება. აქ რომ ჩამოვდივარ, არანაირი იდეები არ მიჩნდება. როგორც კი ვტოვებ საქართველოს და გავდივარ ევროპაში, ესპანეთში ან საფრანგეთში, იმდენ რამეს ვნახულობ, რომ უცბადვე ბევრი იდეა მიჩნდება.

-შენ ესპანეთში ცხოვრობ. როგორია შენი იქაური დღის რეჟიმი?

-ჩემი შვილები 4 და 5 წლის არიან. სწავლობენ სკოლაში, თუმცა აქ იმ ტიპის სასწავლებელს ბაღს ეძახიან, წერა-კითხვას უკვე ასწავლიან. ოჯახის საქმეების გარდა საკმაოდ დაკავებული ვარ. ბარის გახსნას რომ ვაპირებდი, ეს ადრეც გითხარი, უკვე სამუშაოების ძირითადი ნაწილი დასრულებულია და ორიოდე თვეში გავხსნი კიდეც. ვისწავლე მოდის მარკეტინგი და მინდა, განვავითარო ქართული ტანსაცმლის ბრენდი. აქ ვნახე ქალბატონი ლაურა ღაჭავას ქარხანა, რომელიც სტანდარტებს აკმაყოფილებს და გვინდა, ერთობლივი ბრენდი შევქმნათ. თავდაპირველად ადგილობრივ ბაზარზე ვიმუშავებთ, მერე საზღვარგარეთ გასვლაზეც ვიფიქრებთ. ეს იქნება ყველასთვის ხელმისაწვდომი, მოდური და ხარისხიანი ბრენდი, ამ ყველაფერს უცხოელი დიზაინერებიც გააკონტროლებენ ქართველებთან ერთად.

-ნინო, საქართველოში ორი მოდის კვირეული ტარდება. შენ, როგორც ამ სფეროში ჩახედულ ადამიანს, შეგიძლია იმის თქმა, რომ ქართულ მოდაში რაიმე ძვრა იგრძნობა?

-არავითარი ძვრა არ არის და ვერც იქნება, თუ დიზაინერები საქმეს სერიოზულად არ მოეკიდებიან. სადამდე შეიძლება, ასე აკეთონ კოლექციები?.. როგორც გითხარი, ესპანეთში მოდის მარკეტინგის ფაკულტეტი დავამთავრე, ეს არის ერთ-ერთი მთავარი სპეციალობა მოდის სფეროში, რადგან ამ პროფესიის ადამიანები წყვეტენ, როგორ განავითარონ ბრენდი ბაზარზე.

ცოდნის ნაკლებობის გამო საქართველოში ეს სფერო ვერ ვითარდება. აუცილებელია, ქართველ დიზაინერებს ვინმემ მიაწოდოს ინფორმაცია იმის შესახებ, როგორია ბაზრის მოთხოვნა, რა მოდელებს იყიდის ხალხი და რაც მთავარია, როგორია ადეკვატური ფასი. არანაირი კვლევა არ ტარდება, მაგალითად, იმაზე, რა ფერებია აქტუალური, სად უნდა განათავსოს დიზაინერმა საკუთარი სამოსი და ა.შ. თითო კოლექციის შექმნა ამ სფეროს განვითარებაზე ვერ მეტყველებს. ბრენდი მაშინაა წარმატებული და დიზაინერს დიზაინერი მაშინ ჰქვია, როდესაც ის მასობრივ წარმოებაზე მუშაობს და მის სამოსს ბევრი ადამიანი ყიდულობს. აქ საჩვენებელ კოლექციას შექმნიან და ამას თუ გაყიდიან, კმაყოფილები არიან. არადა, ამას საჩვენებელი იმიტომ ჰქვია, რომ უნდა ნახონ ბაიერებმა, შეიძინონ და მასობრივ წარმოებაში გაუშვან. აქ უცხოეთიდან ძირითადად უხარისხო ტანსაცმელი შემოდის. ჩვენი დიზაინერები რომ ასეთ ძვირიან სამოსს არ კერავდნენ და თან არცთუ კარგი ხარისხისას, ტანსაცმლის შემომტანები მათი სამოსით უფრო დაინტერესდებოდნენ. შეიკერებოდა საქართველოში და გაიყიდებოდა ნორმალურ ფასად. ეს არის ბიზნესი და მოდის ინდუსტრიის განვითარება.

-სანამ ამ ყველაფრამდე მიხვალ, ფინანსები და იდეები ხომ უნდა გქონდეს?

-პირველ რიგში, ცოდნა უნდა გქონდეს. ქართველ დიზაინერებს არ უსწავლიათ, არც ტანსაცმლის გამოფენაზე დადიან და არც ქსოვილების. მხოლოდ მოდის უცხოური ჟურნალების დათვალიერებით ახალი ვერაფერი შეიქმნება, რადგან ის, რაც ამ ჟურნალებში ქვეყნდება, უკვე წარსულია, რეალურად მოდის ტენდენციები ბევრად ადრე იქმნება. დიზაინერი მომავალი ზაფხულის კოლექციაზე უკვე უნდა მუშაობდეს. ჩვენთან კი მოდის კვირეულის წინ, ერთი კვირით ადრე დიზაინერს რომ ჰკითხო, შენი კოლექციის კონცეფცია მითხარიო, არ იცის და საიდან გეტყვის? ერთი კვირით ადრე კოლექცია არც აქვს შეკერილი.

ყველა კოლექციის უკან დგას რაღაც კონცეფცია და ამბავი. დიზაინერი მხოლოდ კაბას კი არ ყიდის, არამედ მთლიანად იმიჯს. როცა პოდიუმზე ხედავ მოდელს, მთლიანად უნდა გინდოდეს ეს იმიჯი, ანუ არა მხოლოდ კაბა, არამედ ფეხსაცმელი, ჩანთა, აქსესუარი, რომელიც მოდელს ამშვენებს. ამიტომაც მუშაობენ დიზაინერებთან საზღვარგარეთ სტილისტები, რომლებიც სხვა თვალით უყურებენ სამოსს და შემდეგ ურჩევენ დიზაინერს, რა აქსესუარი და როგორი ჩანთა მოუხდება. ისინი მთლიანი იმიჯის შექმნაში ეხმარებიან მათ.

აქ არც სტილისტი არსებობს, არც მოდის მარკეტოლოგი, არც ადამიანი, რომელიც დიზაინერთან ერთად შეარჩევს ქსოვილებს კოლექციისთვის. გარდა ამისა, დაეხმარება დიზაინერს, თავისი კოლექცია მაღაზიაში ლამაზად წარმოაჩინოს. აბა, დააკვირდით ქართული მაღაზიების ვიტრინებს, რომელიმე თუ მიგიზიდავთ, რომ შიგნით შეხვიდეთ?

მარტო დიზაინერი თავისი ხატვით კოლექციას კომერციულს ვერ გახდის. შარშან მოდის კვირეულის ფარგლებში სემინარები გაიმართა. ქართველ დიზაინერთა ნახევარზე მეტი ამ ლექციას უბრალოდ არ დაესწრო!.. იმიტომ, რომ მათ თურმე ეს ყველაფერი უკვე იციან და არ აინტერესებთ. ახლა რომ იყო ჩამოსული "შ-მოდის" წარმომადგენელი ბერლინის აკადემიიდან, ძალიან მაინტერესებდა, საერთოდ შევიდოდნენ თუ არა დიზაინერები მის ლექციაზე... ყველას ჰგონია, რომ ყველაფერი იცის, მე კი ვფიქრობ, ადამიანი სიბერემდე სწავლობს.

-ძველი თემაა, მაგრამ შენი აზრი არ ვიცი ამ თემაზე, ორი მოდის კვირეული რომ იმართება, რას ფიქრობ?

-იყოს ორი და თუ უნდათ, სამიც ჩაატარონ და ოთხიც. მერე რა? ამ სფეროში რეალურად უნდა ხდებოდეს სიახლეები.

-ვინმე აღმოჩენა თუ გახდა შენთვის ამ კვირეულების განმავლობაში?

-რაც შეეხება აღმოჩენას, შევიარე ქართველ დიზაინერთა მაღაზიაში. ძალიან მაინტერესებდა მათი კოლექციების დათვალიერება, მინდოდა შემეხედა ხარისხისა და ფასისთვის. ობიექტურად ვლაპარაკობ და პირდაპირ ვამბობ -ერთი საათი დავყავი იქ და ოცი ქალბატონი შემოვიდა, ყველა მათგანს უნდოდა გამოსასვლელი კაბა ან ჯინსზე გადასაცმელი ზედა, რაც ისეთი ძვირია, რომ ბევრი უკან გაბრუნდა. ქართველი დიზაინერის მაისური საშუალოდ 100 ევრომდე ღირს, კაბების ფასი 200 ევროდან იწყება. ამ ფასად ევროპაში ცნობილი დიზაინერის დახვეწილ ნივთს შეიძენ. ფასი და ხარისხი არაადეკვატურია, ასევე მოდელები. არაფერი არ მომეწონა. არც ტენდენციებს ითვალისწინებენ. ძალიან ცუდი მდგომარეობაა. ამას ვამბობ ღიად, რადგან ისეთ უხეშ შეცდომებს ვხედავ, რაც მისათითებელია.

-უცხოეთში თუ ესწრები ჩვენებებს?

-ახლა აქტუალური გახდა არა უბრალოდ ჩვენებები, არამედ პერფორმანსები. ვნახე "უნგაროს", "ლუი ვიტონის", "კავალის", "დოლჩე და გაბანას" ჩვენება. ძალიან მინდოდა, თბილისის მოდის კვირეულის ფარგლებში ჩამომეყვანა ადამიანი, რომელიც ქართველ დიზაინერებს დაეხმარებოდა კონცეფციის შექმნაში და ასევე კოლექციებში შოუს ელემენტებს შეიტანდა, მაგრამ უარი მივიღე, მიზეზი კი ის იყო, ქართველი დიზაინერები ამ კონსულტანტს არ დაუჯერებენო (იცინის).

-თამუნა ინგოროყვაზე აღარ გკითხავ, რადგან შენი მეგობარია და ქართველი ცნობილი დიზაინერებიდან ვინმეს დადებითად გამოარჩევ?

-მე და თამუნა მართლაც ვმეგობრობთ და მას საფრანგეთში აქვს მიღებული განათლება, შესაბამისად, ითვალისწინებს ტენდენციებს და სხვათა შორის, შენიშვნებსაც. რაც შეეხება სხვა დიზაინერებს, ახლა რა ჩვენებებსაც ვნახულობ და ტელევიზიით რასაც ვხედავ, ვერავის გამოვარჩევ.

-ნინო, მინდა გკითხო, თავად ვის აზრს ითვალისწინებ ჩაცმისას?

-თავად ვარჩევ, მეგობრებსაც ვეკითხები, მეუღლესაც. უკვე ხუთი წელია ერთად ვართ და იმდენად გავარკვიე ამ სფეროში, რომ ამას წინათ შევთავაზე, ჩემი ასისტენტი გახდი-მეთქი (იცინის).

-წელს ზაფხულში რა ჩავიცვათ?

-აქტუალურია ფერადი სამოსი, ჟოლოსფერი, მწვანე, ლურჯი, ყვავილებიანი სარაფნები. უფრო გაშვებული კაბები, ან ძალიან გრძელი ან ძალიან მოკლე კაბები. ბარსელონაში "მინი" ხშირად მაცვია და აქაც ვიცვამ ხოლმე.

-ქართველებს კარგი გემოვნება აქვთო, ეთანხმები ამ მოსაზრებას?

-კი, მაგრამ რომ ჩამოვდივარ, ჩემთვის ყველა ერთნაირად არის გამოწყობილი. ზევიდან გაშვებული ქვედაბოლოები "ტაპკებზე" და ბოლომდე შეკრული პერანგები აქ კვლავაც აქტუალურია. აქ ბებრული სტილია და ადრე დაბერებული ქალებივით არიან ჩაცმულები (იცინის). ევროპაში ახალგაზრდას ახალგაზრდულად აცვია, თუმცა აქაც გვხვდებიან გამორჩეული ადამიანები, რომელთაც კარგად აცვიათ.

-ბიზნესის გამო აქეთ-იქით მოგიწევს სიარული და მოსწონს მეუღლეს?

-ერთი წელი ესპანეთში დავყავი, მაგრამ ახლა მომიწევს აქეთ-იქით სიარული. არ არის წინააღმდეგი.

-თავს უფრო მეოჯახედ მიიჩნევ, თუ უფრო საქმიანად?

-მეოჯახედ ვერანაირად, უფრო საქმიანად. ესპანეთში ყოფნისას ვსწავლობ, დავდივარ გამოფენებსა და ჩვენებებზე, შოუებზე. სულ ძიებასა და კვლევაში ვარ ჩართული. ოჯახისთვის მრჩება დრო საღამოობით, ბავშვები დილიდან ექვსამდე სკოლაში არიან და საღამოს ჩვენთან ერთად. მეხმარება "სკაიპი", რითაც ბევრ საქმეს ვაგვარებ.

ნინო მურღულია

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

სალომე ჭაჭუა უცხოეთში მიემგზავრება - რომელი ქვეყნის "ცეკვავენ ვარსკვლავებში" გამოჩნდება მოცეკვავე

"სადაც არ უნდა ყოფილიყო, ყოველთვის სახლში ბრუნდებოდა... თბილისში..." - რას წერს გენიალურ კომპოზიტორზე ხელოვნებათმცოდნე

„თბილისური ჩუქურთმა“ - იმპრესიონისტი მხატვრის გამოფენა, რომელიც თბილისობას ეძღვნება