მსოფლიო
პოლიტიკა

20

ივნისი

დღის ზოგადი ასტროლოგიური პროგნოზი

პარასკევი, მთვარის ოცდამეოთხე დღე დაიწყება 01:42-ზე, მთვარე ვერძშია – ფიზიკური ძალის ძლიერი ზრდაა. შესანიშნავია საპირისპირო სქესთან კომუნიკაცია. ხელსაყრელია საძირკვლის ჩაყრა, ბიზნესის დაწყება და სახლის მშენებლობის ან რემონტის დაწყება. გაუმკლავდეთ ფულთან დაკავშირებულ საკითხებს. განიხილეთ მიმდინარე საქმეები. კარგია არქივთან მუშაობა. დაასრულეთ მნიშვნელოვანი პროექტები. დაიწყეთ რემონტი. იყიდეთ უძრავი ქონება. კარგია გამოფენების, სპექტაკლების, კონცერტების, შემოქმედებითი საღამოების გამართვა. ისწავლეთ, აიმაღლე კვალიფიკაცია. საკვები უნდა იყოს მრავალფეროვანი და ნოყიერი. არ არის მიზანშეწონილი შიმშილი. კარგია ვარჯიში და იოგა.
სამართალი
კონფლიქტები
მოზაიკა
სამხედრო
Faceამბები
კულტურა/შოუბიზნესი
მეცნიერება
კვირის კითხვადი სტატიები
თვის კითხვადი სტატიები
რა წერია ვენეციის კომისიისა და ODIHR-ის დასკვნაში, რომელიც საქართველოს საარჩევნო კოდექსსა და პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებებს ეხება?
რა წერია ვენეციის კომისიისა და ODIHR-ის დასკვნაში, რომელიც საქართველოს საარჩევნო კოდექსსა და პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებებს ეხება?

შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბი არა­საკ­მა­რი­სია კონ­სენ­სუს­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი პო­ლი­ტი­კუ­რი პრო­ცე­სის უზ­რუნ­ველ­სა­ყო­ფად, რაც გა­დამ­წყვე­ტია ცეს­კოს და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბი­სა და მი­უ­კერ­ძო­ებ­ლო­ბის­თვის და ამ ინ­სტი­ტუ­ტის მი­მართ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ნდო­ბის­თვის, - ამის შე­სა­ხებ სა­არ­ჩევ­ნო კო­დექსსა და სა­ქარ­თვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის რეგ­ლა­მენ­ტში ცვლი­ლე­ბე­ბის კა­ნონპ­რო­ექტთან და­კავ­ში­რე­ბით ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სი­ი­სა და ოდი­რის ერ­თობ­ლივ დას­კვნა­შია აღ­ნიშ­ნუ­ლი.

„2023 წლის 22 სექ­ტემ­ბერს სა­ქარ­თვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის თავ­მჯდო­მა­რემ, შალ­ვა პა­პუ­აშ­ვილ­მა ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სი­ის სთხო­ვა მო­საზ­რე­ბა სა­არ­ჩევ­ნო კო­დექსსა და სა­ქარ­თვე­ლოს პარ­ლა­მენ­ტის რეგ­ლა­მენ­ტში ცვლი­ლე­ბე­ბის პრო­ექ­ტზე. ვი­ნა­ი­დან ეს დას­კვნა ეხე­ბა სა­არ­ჩევ­ნო სფე­როს, იგი მომ­ზად­და ერ­თობ­ლი­ვად ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სი­ი­სა და ოდი­რის მიერ“, - აღ­ნიშ­ნუ­ლია დო­კუ­მენ­ტში.

ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სია და ოდი­რი აღი­ა­რე­ბენ, რომ არ­სე­ბობს მოქ­მე­დი სა­არ­ჩევ­ნო ჩარ­ჩოს ზო­გი­ერ­თი ხარ­ვე­ზის მო­მა­ვალ სა­პარ­ლა­მენ­ტო არ­ჩევ­ნე­ბამ­დე აღ­მო­ფხვრის მი­ზა­ნი, მაგ­რამ წუ­ხან, რომ რამ­დე­ნი­მე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი რე­კო­მენ­და­ცია ჯერ კი­დევ არ არის შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი.

„სა­არ­ჩევ­ნო კო­დექსსა და პარ­ლა­მენ­ტის რეგ­ლა­მენ­ტში შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბი ეხე­ბა მხო­ლოდ ცენ­ტრა­ლუ­რი სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ის (ცეს­კო) შე­მად­გენ­ლო­ბას და მისი (უპარ­ტიო) წევ­რე­ბი­სა და თავ­მჯდო­მა­რის არ­ჩე­ვას. ისი­ნი რთუ­ლი და საკ­მა­ოდ და­მაბ­ნე­ვე­ლია, გან­სა­კუთ­რე­ბით იმი­ტომ, რომ მო­ი­ცავს არა­ზუსტ და მრა­ვალ­ჯე­რად ჯვა­რე­დინ გზავ­ნი­ლებს კა­ნო­ნის ორი­ვე წყა­როს შო­რის. მიმ­დი­ნა­რე რე­ფორ­მის დრო, რა თქმა უნდა, არ არის იდე­ა­ლუ­რი, რად­გან ის ეხე­ბა სა­არ­ჩევ­ნო კა­ნო­ნის ფუნ­და­მენ­ტურ ელე­მენ­ტებს - კერ­ძოდ, სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ე­ბის წევ­რო­ბას და მი­ღე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა, რო­დე­საც არ­ჩევ­ნე­ბამ­დე ერთ წელ­ზე ნაკ­ლე­ბი დრო იქ­ნე­ბა დარ­ჩე­ნი­ლი. მე­ო­რეს მხრივ, უნდა ვა­ღი­ა­როთ, რომ მი­ღე­ბის პრო­ცე­სი პარ­ლა­მენ­ტში პირ­ვე­ლი მოს­მე­ნის შემ­დეგ შე­ჩერ­და, რათა მოხ­დეს ერ­თობ­ლი­ვი მო­საზ­რე­ბის დას­კვნე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბა და რომ რე­ფორ­მა ნა­წი­ლობ­რივ მა­ინც ემ­სა­ხუ­რე­ბო­დეს ევ­რო­პის სა­არ­ჩევ­ნო მემ­კვიდ­რე­ო­ბის სტან­დარ­ტებს და გან­ხორ­ცი­ელ­დეს ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სი­ი­სა და ოდი­რის წინა რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი. ეს გან­ვი­თა­რე­ბა, პრინ­ციპ­ში, მი­სა­სალ­მე­ბე­ლია. ამავდრო­უ­ლად, შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი ცვლი­ლე­ბე­ბი არა­საკ­მა­რი­სია კონ­სენ­სუს­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი პო­ლი­ტი­კუ­რი პრო­ცე­სის უზ­რუნ­ველ­სა­ყო­ფად, რაც გა­დამ­წყვე­ტია ცეს­კოს და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბი­სა და მი­უ­კერ­ძო­ებ­ლო­ბის­თვის და ამ ინ­სტი­ტუ­ტის მი­მართ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ნდო­ბის­თვის“, - აღ­ნიშ­ნუ­ლია დო­კუ­მენ­ტში.

დას­კვნა­ში აღ­ნიშ­ნუ­ლია, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში უმ­რავ­ლე­სო­ბა­სა და რამ­დე­ნი­მე ოპო­ზი­ცი­ურ პარ­ტი­ას შო­რის 2021 წლის 19 აპ­რი­ლის მიღ­წე­უ­ლი პო­ლი­ტი­კუ­რი შე­თან­ხმე­ბის შემ­დეგ, მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ცვლი­ლე­ბე­ბი გან­ხორ­ცი­ელ­და, მათ შო­რის ცეს­კოს შე­მად­გენ­ლო­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, რა­საც, ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სია და ოდი­რი მი­ე­სალმნენ.

"იმავდრო­უ­ლად, მი­ღე­ბულ იქნა შემ­დგო­მი ცვლი­ლე­ბე­ბის სე­რია, რო­მე­ლიც გას­ცდა ამ ფარ­თო პო­ლი­ტი­კურ შე­თან­ხმე­ბას. ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სი­ის და ოდი­რის აზ­რით, მიმ­დი­ნა­რე ცვლი­ლე­ბე­ბის პრო­ექ­ტი სწო­რი მი­მარ­თუ­ლე­ბით გა­დად­გმუ­ლი ნა­ბი­ჯია, მაგ­რამ სა­ჭი­რო­ებს შემ­დგომ გან­ვი­თა­რე­ბას“, - აღ­ნიშ­ნუ­ლია დო­კუ­მენ­ტში.

ამას­თან, ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სია და ოდი­რი რე­კო­მენ­და­ცი­ას იძძ­ლე­ვი­ან:

შე­იც­ვა­ლოს ცვლი­ლე­ბე­ბის პრო­ექ­ტი, რათა უზ­რუნ­ველ­ყო­ფილ იქ­ნას კონ­სენ­სუ­სი ცეს­კო-ს არა­პარ­ტი­უ­ლი წევ­რე­ბი­სა და თავ­მჯდო­მა­რის და­ნიშ­ვნა/არ­ჩე­ვა­ზე; ეს შე­იძ­ლე­ბა გუ­ლის­ხმობ­დეს პირ­ველ რიგ­ში მო­თხოვ­ნას სა­პარ­ლა­მენ­ტო უმ­რავ­ლე­სო­ბის 2/3-თან და­კავ­ში­რე­ბით და ნე­ბის­მი­ერ შემ­თხვე­ვა­ში, ჩი­ხის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო მე­ქა­ნიზმს, რო­მე­ლიც უპი­რა­ტე­სო­ბას ანი­ჭებს კვა­ლი­ფი­ცი­ურ უმ­რავ­ლე­სო­ბას, მა­ნამ, სა­ნამ შე­საძ­ლოა მი­მარ­თავ­დეს მარ­ტივ (ან აბ­სო­ლუ­ტურ) უმ­რავ­ლე­სო­ბას, რო­გორც ჩი­ხის სა­ბო­ლოო გა­და­წყვე­ტას, გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბულ იქ­ნას ჩი­ხის სა­წი­ნა­აღ­მდე­გო მე­ქა­ნიზ­მის სხვა­დას­ხვა ეტა­პებს შო­რის შე­მო­თა­ვა­ზე­ბუ­ლი შე­ზღუ­დუ­ლი დრო­ის გა­ხან­გრძლი­ვე­ბა; ცეს­კოს უპარ­ტიო წევ­რე­ბი­სა და თავ­მჯდო­მა­რის წარ­დგე­ნის უფ­ლე­ბა­მო­სი­ლე­ბა პარ­ლა­მენ­ტის თავ­მჯდო­მა­რის­გან სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენტს და­უბ­რუნ­დეს, მოხ­დეს ცეს­კოს წევ­რის ან თავ­მჯდო­მა­რის კან­დი­და­ტის წარ­დგე­ნის, უარ­ყო­ფი­სა და და­ნიშ­ვნის შე­სა­ხებ პარ­ლა­მენ­ტის თავ­მჯდო­მა­რი­სა და სა­ქარ­თვე­ლოს პრე­ზი­დენ­ტის ნე­ბის­მი­ე­რი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის და­სა­ბუ­თე­ბა, პრო­ექ­ტი­დან ამო­ღე­ბულ იქ­ნას ოპო­ზი­ცი­უ­რი პარ­ტი­ის მიერ და­ნიშ­ნუ­ლი ცეს­კოს წევ­რე­ბი­დან არ­ჩე­უ­ლი თავ­მჯდო­მა­რის მო­ად­გი­ლის გა­უქ­მე­ბა.

ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სია და ოდი­რი მი­იჩ­ნე­ვენ, რომ შე­თა­ვა­ზე­ბა - ხე­ლახ­ლა იქ­ნას შე­მო­ღე­ბუ­ლი მო­თხოვ­ნა, რომ ცეს­კოს თავ­მჯდო­მა­რი­სა და უპარ­ტიო წევ­რე­ბის არ­ჩე­ვა/და­ნიშ­ვნა კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი უმ­რავ­ლე­სო­ბის მიერ მოხ­დეს გა­დამ­წყვე­ტი და გა­და­უ­დე­ბე­ლია.

ვე­ნე­ცი­ის კო­მი­სია და ოდი­რი ასე­ვე იმე­ო­რე­ბენ თა­ვი­ანთ წინა რე­კო­მენ­და­ცი­ებს სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ე­ბის შე­მად­გენ­ლო­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, კერ­ძოდ:

„უზ­რუნ­ველ­ყო­ფილ უნდა იქ­ნას შე­სარ­ჩე­ვი კო­მი­სი­ი­სა და მისი მი­უ­კერ­ძო­ე­ბე­ლი და ავ­ტო­რი­ტე­ტუ­ლი წევ­რე­ბის გამჭვირ­ვა­ლე ფორ­მი­რე­ბა და ცეს­კოს არა­პარ­ტი­უ­ლი წევ­რე­ბი­სა და თავ­მჯდო­მა­რის კან­დი­და­ტუ­რის გამჭვირ­ვა­ლე, დამ­სა­ხუ­რე­ბა­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი წარ­დგე­ნის პრო­ცე­სი, მკა­ფი­ოდ უნდა იქ­ნას გან­სა­ზღვრუ­ლი, თუ რა სა­ფუძ­ვლე­ბით შე­იძ­ლე­ბა პარ­ტი­ე­ბის მიერ წარ­დგე­ნი­ლი წევ­რე­ბის გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბა და გაძ­ლი­ერ­დეს ქვე­და დო­ნის სა­არ­ჩევ­ნო ორ­გა­ნო­ე­ბის (სა­ოლ­ქო სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ე­ბი და სა­უბ­ნო სა­არ­ჩევ­ნო კო­მი­სი­ე­ბი) წევ­რე­ბის კრი­ტე­რი­უ­მე­ბი და შერ­ჩე­ვის პრო­ცე­სი, რათა უზ­რუნ­ველ­ყო­ფილ იქ­ნას, გამჭვირ­ვა­ლე, ჭეშ­მა­რი­ტად დამ­სა­ხუ­რე­ბა­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი პრო­ცე­სე­ბი უპარ­ტიო წევ­რე­ბის და­ნიშ­ვნი­სათ­ვის“.

მკითხველის კომენტარები / 4 /
თარიღის მიხედვით
მოწონების მიხედვით
?
0

ეს რეკომენდაციები სამართლებრივთან ერთად პოლიტიკური მდგენელის შემოტანას მოითხოვს, ვენეციის კომისიას და ოდირს როდის შემდგომ აქვს პოლიტიკური რეკომენდაციების გაცემის ფანჯარა გახსნილი, ეს ორივე ორგანიზაცია რეკომენდაციას უნდა გასცემდეს წარდგენილი პროექტის სამართლებრივ საკითხებზე და არა იმაზე დავუშვათ საპარლამენტო რესპუბლიკაში ცესკოს თავჯდომარის თუ წევრების კანდიდატურის წარდგენის უფლება ვის ექნება პარლამენტის თავჯდომარეს თუ პრეზიდენტს და მაინცდამაინც ერთს ან მეორეს. ევროპულ დემოკრატიებში ეს ფუნქცია სხვადასხვა ფორმითაა წარმოდგენილი და რომელი ქვეყნების ფორმას გვთავაზობენ და რატომ ეს მოცემულობა ვნახეთ, რომ ჩიხურია რატომ უნდა შევიდეთ კვლავ ჩიხში?. რაც შეეხება კვალიფიციური უმრავლესობით თუ სიითი უმრავლესობით არჩევას ეს მისაღებია თუ ვერ შედგა კვალიფიციური უმრავლესობით კონსესუსი მაშინ მოხდეს სიითი უმრავლესობით არჩევა ეს სამართლებრივი მიდგომაა თუ ცესკო კომპლექტდება უპარტიო წევრების უმრავლესობით რა საჭიროა პარტიული მოადგილე , თუ ცესკოს თავმჯდომარედ ვთქვათ პრეზიდენტი წარადგენს უპარტიო კანდიდატს და მას აირჩევან მოადგილედ რატო უნიშნავთ ოპოზიციურ პარტიულ კანდიდატს .რას ნიშნავს ეს ერთმანეთის საწინააღმდეგო რეკომენდაციები. ჩვენ გვინდა ევროპა მაშინ ჩესკოს სანდოობა უნდა გაიზომოს პროფესიონალური უპარტიო წევრებით და არა პარტიულ სასწორზე მითითებით.

ალექს
1

სააკაშვილის და კობახიძის ღვაწლის გამო, ჩვენი ამჟამად მოქმედი კოსნტიტუცია , განსხვავებით შევარდნაძის კონსტიტუციისაგან , აღარ ეყრდნობა ჩვენს ევროპაში მოწინავე 1921 წლის კონსტიტუციის ძირითად პრინციპებს! ის ეყრდნობა ჩამორჩენილ ნაცქოცურ რეალობას !

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ვრცელდება იმ მამაკაცის დაკავების კადრები, რომელმაც სიმამრი მოკლა, სიდედრი კი სცემა
ავტორი:

რა წერია ვენეციის კომისიისა და ODIHR-ის დასკვნაში, რომელიც საქართველოს საარჩევნო კოდექსსა და პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებებს ეხება?

რა წერია ვენეციის კომისიისა და ODIHR-ის დასკვნაში, რომელიც საქართველოს საარჩევნო კოდექსსა და პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებებს ეხება?

შემოთავაზებული ცვლილებები არასაკმარისია კონსენსუსზე დაფუძნებული პოლიტიკური პროცესის უზრუნველსაყოფად, რაც გადამწყვეტია ცესკოს დამოუკიდებლობისა და მიუკერძოებლობისთვის და ამ ინსტიტუტის მიმართ საზოგადოების ნდობისთვის, - ამის შესახებ საარჩევნო კოდექსსა და საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებების კანონპროექტთან დაკავშირებით ვენეციის კომისიისა და ოდირის ერთობლივ დასკვნაშია აღნიშნული.

„2023 წლის 22 სექტემბერს საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარემ, შალვა პაპუაშვილმა ვენეციის კომისიის სთხოვა მოსაზრება საარჩევნო კოდექსსა და საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტში ცვლილებების პროექტზე. ვინაიდან ეს დასკვნა ეხება საარჩევნო სფეროს, იგი მომზადდა ერთობლივად ვენეციის კომისიისა და ოდირის მიერ“, - აღნიშნულია დოკუმენტში.

ვენეციის კომისია და ოდირი აღიარებენ, რომ არსებობს მოქმედი საარჩევნო ჩარჩოს ზოგიერთი ხარვეზის მომავალ საპარლამენტო არჩევნებამდე აღმოფხვრის მიზანი, მაგრამ წუხან, რომ რამდენიმე მნიშვნელოვანი რეკომენდაცია ჯერ კიდევ არ არის შესრულებული.

„საარჩევნო კოდექსსა და პარლამენტის რეგლამენტში შემოთავაზებული ცვლილებები ეხება მხოლოდ ცენტრალური საარჩევნო კომისიის (ცესკო) შემადგენლობას და მისი (უპარტიო) წევრებისა და თავმჯდომარის არჩევას. ისინი რთული და საკმაოდ დამაბნეველია, განსაკუთრებით იმიტომ, რომ მოიცავს არაზუსტ და მრავალჯერად ჯვარედინ გზავნილებს კანონის ორივე წყაროს შორის. მიმდინარე რეფორმის დრო, რა თქმა უნდა, არ არის იდეალური, რადგან ის ეხება საარჩევნო კანონის ფუნდამენტურ ელემენტებს - კერძოდ, საარჩევნო კომისიების წევრობას და მიღებული იქნება, როდესაც არჩევნებამდე ერთ წელზე ნაკლები დრო იქნება დარჩენილი. მეორეს მხრივ, უნდა ვაღიაროთ, რომ მიღების პროცესი პარლამენტში პირველი მოსმენის შემდეგ შეჩერდა, რათა მოხდეს ერთობლივი მოსაზრების დასკვნების გათვალისწინება და რომ რეფორმა ნაწილობრივ მაინც ემსახურებოდეს ევროპის საარჩევნო მემკვიდრეობის სტანდარტებს და განხორციელდეს ვენეციის კომისიისა და ოდირის წინა რეკომენდაციები. ეს განვითარება, პრინციპში, მისასალმებელია. ამავდროულად, შემოთავაზებული ცვლილებები არასაკმარისია კონსენსუსზე დაფუძნებული პოლიტიკური პროცესის უზრუნველსაყოფად, რაც გადამწყვეტია ცესკოს დამოუკიდებლობისა და მიუკერძოებლობისთვის და ამ ინსტიტუტის მიმართ საზოგადოების ნდობისთვის“, - აღნიშნულია დოკუმენტში.

დასკვნაში აღნიშნულია, რომ საქართველოში უმრავლესობასა და რამდენიმე ოპოზიციურ პარტიას შორის 2021 წლის 19 აპრილის მიღწეული პოლიტიკური შეთანხმების შემდეგ, მნიშვნელოვანი ცვლილებები განხორციელდა, მათ შორის ცესკოს შემადგენლობასთან დაკავშირებით, რასაც, ვენეციის კომისია და ოდირი მიესალმნენ.

"იმავდროულად, მიღებულ იქნა შემდგომი ცვლილებების სერია, რომელიც გასცდა ამ ფართო პოლიტიკურ შეთანხმებას. ვენეციის კომისიის და ოდირის აზრით, მიმდინარე ცვლილებების პროექტი სწორი მიმართულებით გადადგმული ნაბიჯია, მაგრამ საჭიროებს შემდგომ განვითარებას“, - აღნიშნულია დოკუმენტში.

ამასთან, ვენეციის კომისია და ოდირი რეკომენდაციას იძძლევიან:

შეიცვალოს ცვლილებების პროექტი, რათა უზრუნველყოფილ იქნას კონსენსუსი ცესკო-ს არაპარტიული წევრებისა და თავმჯდომარის დანიშვნა/არჩევაზე; ეს შეიძლება გულისხმობდეს პირველ რიგში მოთხოვნას საპარლამენტო უმრავლესობის 2/3-თან დაკავშირებით და ნებისმიერ შემთხვევაში, ჩიხის საწინააღმდეგო მექანიზმს, რომელიც უპირატესობას ანიჭებს კვალიფიციურ უმრავლესობას, მანამ, სანამ შესაძლოა მიმართავდეს მარტივ (ან აბსოლუტურ) უმრავლესობას, როგორც ჩიხის საბოლოო გადაწყვეტას, გათვალისწინებულ იქნას ჩიხის საწინააღმდეგო მექანიზმის სხვადასხვა ეტაპებს შორის შემოთავაზებული შეზღუდული დროის გახანგრძლივება; ცესკოს უპარტიო წევრებისა და თავმჯდომარის წარდგენის უფლებამოსილება პარლამენტის თავმჯდომარისგან საქართველოს პრეზიდენტს დაუბრუნდეს, მოხდეს ცესკოს წევრის ან თავმჯდომარის კანდიდატის წარდგენის, უარყოფისა და დანიშვნის შესახებ პარლამენტის თავმჯდომარისა და საქართველოს პრეზიდენტის ნებისმიერი გადაწყვეტილების დასაბუთება, პროექტიდან ამოღებულ იქნას ოპოზიციური პარტიის მიერ დანიშნული ცესკოს წევრებიდან არჩეული თავმჯდომარის მოადგილის გაუქმება.

ვენეციის კომისია და ოდირი მიიჩნევენ, რომ შეთავაზება - ხელახლა იქნას შემოღებული მოთხოვნა, რომ ცესკოს თავმჯდომარისა და უპარტიო წევრების არჩევა/დანიშვნა კვალიფიციური უმრავლესობის მიერ მოხდეს გადამწყვეტი და გადაუდებელია.

ვენეციის კომისია და ოდირი ასევე იმეორებენ თავიანთ წინა რეკომენდაციებს საარჩევნო კომისიების შემადგენლობასთან დაკავშირებით, კერძოდ:

„უზრუნველყოფილ უნდა იქნას შესარჩევი კომისიისა და მისი მიუკერძოებელი და ავტორიტეტული წევრების გამჭვირვალე ფორმირება და ცესკოს არაპარტიული წევრებისა და თავმჯდომარის კანდიდატურის გამჭვირვალე, დამსახურებაზე დაფუძნებული წარდგენის პროცესი, მკაფიოდ უნდა იქნას განსაზღვრული, თუ რა საფუძვლებით შეიძლება პარტიების მიერ წარდგენილი წევრების გათავისუფლება და გაძლიერდეს ქვედა დონის საარჩევნო ორგანოების (საოლქო საარჩევნო კომისიები და საუბნო საარჩევნო კომისიები) წევრების კრიტერიუმები და შერჩევის პროცესი, რათა უზრუნველყოფილ იქნას, გამჭვირვალე, ჭეშმარიტად დამსახურებაზე დაფუძნებული პროცესები უპარტიო წევრების დანიშვნისათვის“.